طرز تهیه سرکه سیب خانگی بدون کپک و فوری

بازدید: 308,231 بازدید
طرز تهیه سرکه سیب خانگی

سرکه سیب یکی از محبوب‌ترین سرکه‌ها در سفره‌های ایرانی است. این سرکه در کنار طعم و عطر بسیار جذابش، از خواص فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در این مقاله سه روش تهیه سرکه سیب محلی، خانگی و سنتی را برای شما شرح می‌دهیم و خواص سرکه خانگی را به شما می‌گوییم.

طرز تهیه سرکه سیب محلی

مواد لازم

  1. سیب سه کیلوگرم
  2. سرکه طبیعی یک فنجان
  3. شکر 150 گرم
  4. نمک سه قاشق غذاخوری
  5. نخود 20 عدد
  6. آب به مقدار لازم

روش قدم به قدم تهیه سرکه سیب

در آغاز سیب‌ها را کاملا شسته و سپس خشک کنید. آن‌ها را به چهار قسمت تقسیم کنید. توجه داشته باشید که چوب و هسته‌های آن را جدا کرده باشید. سیب‌ها را در دبه ریخته و یک چهارم بالایی آن را خالی بگذارید. حال وقت آن رسیده که شکر، نمک، نخود و سرکه را با هم ترکیب کرده و با آب داخل ظرف بریزید. آب را به میزانی اضافه کنید که سیب‌ها زیر آب قرار بگیرند.

مواد داخل ظرف را با قاشق چوبی هم زده و روی آن را با پارچه تمیز و کش ببندید (در آنرا نگذارید). ظرف را در جای گرم و تاریک قرار داده بگذارید 10 روز بماند. پس از 10 روز در دبه را محکم بسته و به هیچ وجه آن را باز نکنید. از آغاز کار تا 50 روز بگذارید مواد داخل دبه به همان حال بمانند. حال می‌توانید محتویات ظرف را صاف کرده و در بطری بریزید. سرکه آماده است.

سرکه سیب

طرز تهیه سرکه سیب خانگی

مواد لازم

  1. سیب به میزان دل‌خواه
  2. برای هر 10 کیلوگرم سیب، نیم کیلوگرم شکر
  3. آب سالم یا جوشیده

طرز تهیه به روش سنتی در منزل

نخست سیب‌ها را از آلودگی پاک کرده، سپس آن‌ها را خرد کنید و فقط چوب آن را دور بریزید. باقی قسمت‌ها را برای سرکه سیب نگه دارید. سیب‌ها را درون یک دبه تمیز بریزید و شکری را که کنار گذاشته‌اید به آن اضافه کنید، در پایان به میزانی آب اضافه کنید که روی سیب‌ها را بپوشاند. توجه داشته باشید که حداقل یک چهارم دبه باید خالی بماند.

در دبه‌ را باز بگذارید. این کار برای آنکه جریان هوا در آن وجود داشته باشد، لازم است و مانع کپک زدن می‌شود. بهتر است دبه در محلی با دمای بین 25 تا 30 درجه سانتی‌گراد قرار داده شود. این کار برای زودتر عمل آمدن سرکه مناسب است و هم از کرم‌زدگی آن جلوگیری می‌کند.

بعد از چند روز عطر سرکه باعث جذب مگس سرکه می‌شود. ورود این حشره فواید بسیاری برای تهیه محصول نهایی خواهد داشت. حال وقت آن است که به مدت 40 تا 50 روز صبر کنید و پس از آن سرکه را صاف کنید این بهترین زمان مصرف سرکه سیب است.

طرز تهیه سرکه سیب در طب سنتی

سیب را شسته و خوب خشک کنید. دم و هسته‌ها را از سیب جدا کرده و آن را خرد کنید. سیب خرد شده را درون ظرفی تمیز بریزید و سرکه را به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که یک چهارم دبه باید خالی بماند. در دبه را ببندید یا حتی می‌توانید با پارچه روی آن را بپوشانید. حال آن را در جایی گرم بگذارید.

در این روش باید صبر بسیار داشته باشید. 60 تا 90 روز صبر کنید و بعد دبه را باز کرده و بچشید. اگر ترش شده بود، می‌توانید مواد داخل ظرف را صاف کرده و داخل شیشه بریزید. پس از 20 روز سرکه سیب شما آماده میل کردن است.

این روش مورد تایید حکیم دکتر روازاده است. برای تهیه این سرکه سیب میتوانید به عطاری آنلاین عطارخونه مراجعه کنید.

سرکه سیب

برخی خواص سرکه سیب

طبیعت سرکه به صورت سرد و خشک است و اصلاح کننده آن روغن بادام شیرین و شیرینی‌های طبیعی است که خواص زیادی دارد. در طب سنتی در بسیاری از نسخه‌ها، سرکه، عسل یا از ترکیب این دو (سکنجبین یا سرکنگبین) استفاده می‌شود.

برخی از خواص سرکه سیب عبارت است از:

ضد باکتری: سرکه می‌تواند باکتری‌های موجود در سیستم گوارشی را نابود کند. به طوری که اگر افرادی مشکلاتی از قبیل یبوست، نفخ و دل درد داشته باشند به راحتی با مصرف سرکه سیب از بین می‌رود.

نظافت دهان و دندان: سرکه شستشو و تمیزی دندان را برای شما همراه دارد. توجه داشته باشید که پایداری سرکه نامحدود است. لذا امکان دارد پس از گذر زمان رسوب ببندد یا کدر شود ولی همچنان خاصیت دارد. با استفاده از سرکه در کنار وعده‌های غذایی می‌توانید به رقیق شدن خون خود کمک کنید. همچنین مصرف سرکه سبب دفع سموم، تجزیه چربی و کاهش چربی خون نیز می‌شود.

سکنجبین

شرایط ماندگاری سرکه سیب چگونه است؟

با توجه به اینکه سرکه طبیعت اسیدی دارد، خود را حفظ می کند و نیازی به سرد کردن نداشته و مقاومت آن نامحدود است. لذا برای نگهداری سرکه باید از ظرف‌های شیشه‌ای که در دارند استفاده کنید و دمای آن معتدل باشد و در سایه نگه داشته شود. در بعضی از اوقات ممکن است سرکه به سمت کدری، رسوب، ته نشست رفته و در آن تغییر رنگ ایجاد شود که هنوز قابل استفاده است و جای نگرانی ندارد. اگر رسوب کرد می‌توانید آن را از صافی رد کرده و گل آن را دور بریزید.

دسته بندی آموزش آشپزی مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

321 پاسخ به “طرز تهیه سرکه سیب خانگی بدون کپک و فوری”

  1. سلام من سرکه سیب سنتی گذاشتم فقط سرکه ریختم برای اینکه کپک نزنه چکار کنیم داخل دبه بزرگ چوب و هسته رو جدا کردم درش رو هم بستم در جای گرم کذاشتم ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      کپک نمیزند با این موارد اما اگر هم زد طبیعی است ومانعی ندارد

  2. سلام وقت بخیر ،من ۲۰روزه سرکه انداختم از اینترنت نوشته بود نمک و شکر اضافه بشه با چند عدد نخود ،نیازه که سرکه سیبم بهش اضافه بشه

  3. سلام خسته نباشید
    ما سیب ریختم تو دبه با همون روش خودتون ۲۰روز گذشته ایا دوباره میشه یه مقدار دیگه سیب بریزیم روش
    مشکلی نداره

  4. سلام وقتتون بخیر، سرکه سیب انداختم بعد از ۵۰ روز صاف کردم و توی دبه های ۲۰ لیتری ریختم امادرشون بازگذاشتم که ترش تر بشه اماالان بعد از ۲روز روش کپک کرم رنگ زده،خواهشمندم راهنمایی کنید مقداری که ریختم زیاده،ممنون میشم جواب بدید

      1. سلام ببخشید برای درست کردن سرکه سیب باید حتما هسته آن راجداکنیم یا اینکه فقط چوبش روجداکنیم کافیه
        واینکه اکرباهسته بریزیم آیا مشکلی داره
        متشکرم ازپاسخگویینون

  5. سلام شصت روز پیش سرکه ی سیب گذاشتم سطح سیب پایین اومده بود دوباره سیبهارو چنگ زدم وبهش سیب اضافه کردم ایا موردی داره

  6. سلام.منهم با همین روش سرکه سیب درست کردم.ایا سیب‌های باقیمانده که از سرکه جدا شده اند دور انداخته میشود ،؟ایا مورد استفاده دیگری ندارند؟ممنون از پاسخگویی شما

      1. سلام برای اضافه کردن به سیب سرکه حتما باید سرکه سیب باشد یا می توانیم سرکه بازاری یا سرکه انگور هم اضافه کنیم

    1. نه دور نریزید به دبه بازگردانید و مجدد آب روش بریزید و سرکه با تندی کمتر بردارید.
      و دوباره ان را نگهدارید تا سرکه سال اینده را به ان اضافه کنید.

        1. به کیفیت سیب بستگی دارد از سیب منطقه سمیرم لز سه تا چهار کیلو یک لیتر سرکه بدست میاید.

  7. باسلام سیب ها را خورد کردم و مدت یک سال به طریق ارائه شده با سرکه و مقداری مایه خمیر در محل مناسب نگهداری کردم ولی حالا خیلی خشک است آیا آب جوش مخلوط کنم ؟؟ منو راهنمایی بفرمایید.

  8. با سلام،ببخشید من پوست سیب و شکر و آب مخلوط کردم و ریختم توی بطری درشم بستم،بعد از دو هفته صافش کردم گذاشتم یخچال،بوی ترش هم میده،به نظرتون خاصیت داره?

  9. سلام وقت بخیر سیب درختی را ریختم داخل دبه درب ان را بستم
    حالا بوی سرکه داره ولی آب خیلی کم داره سفت هست
    چکار بکنم که آب داشته باشد
    با تشکر

  10. با سلام وخسته نباشید من سرکه سیبم اصلا ترش نشده علت چیه البته شکر وسرکه اصافه نکردم الان تقریبا ۹ ماه

  11. باسلام آیا میشه داخل بشکه هر چند روز مقداری سیب خرد شده بریزم تا بشکه پر شود جهت درست کردن سرکه مثلا حداکثر تا ده روز بشکه رو پر کرد

  12. سلام ببخشید من برای تهیه ی سرکه سیب از شکر و سرکه سیب استفاده کردم ، بعد یه مدت بوی سرکه میداد ولی یادم رفت صاف کنم ، الان دیگه بوی سرکه نمیده و شیرین شده ، یعنی خراب شده؟

  13. سلام من سرکه سیب درست کردم الان ۴ ماهه،خیلی غلیظ و سفته همش سیبه و هنوز سیباش له نشدن ولی بوی سرکه میده لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام وقت بخیر سیب ها راچرخ کنید ودردبه بریزید وبه آن یک لیوان سرکه اضافه کنید

  14. سلام
    ببخشید تو برخی دستورات گفته شده نمک بریزیم داخلش. ایا اینجوری با شور شدن و وجود نمک در سرکه سیب خواصش رو از دست نمیده؟
    مثلا برای استفاده در موارد بهداشتی و پوست و مو؟

  15. سلام، طرز تهیه سرکه سیب با پوست ایرادی نداره؟
    پیشاپیش ممنونم از پاسخگویی تون

  16. سلام روز شما بخیر برای تهیه سرکه سیب پس از ۱۰ روز اول که در ظرف فقط با پارچه باید ببندم ایا ۴۰ تا ۵۰ روز بعدی در شیشه باید محکم بسته بشه ؟ ممنون از پاسخگوییتون

  17. سلام .من حدود ده روزه سرکه سیب انداختم درش رو با پارچه بستم ولی هنوز پشه یا مگس نیفتاده غیر طبیعه ؟ سرکه خوبی میشه یا نه ؟

  18. سلام داخل سرکه سیب حلقه های درشتی مثل حلقه سیب زمینی ایجاد شده ایا قابل مصرفه سرکه سیب

    1. سلام سرکه ای که میگین داخل سیب ریخته شود چه نوع سرکه ای باشد چون من هنوز سرکه طبیعی ندارم

  19. سلام برای شفاف و زلال بودن سرکه سیب چیکار باید کرد؟من سرکه سیبم ترش وعالی هست اما مشتری میخواد شفاف باشه طوری که اونطرف بطری معلوم باشه

    1. بگذارید در ظرفی که دهانه آن گشاد است راکد بماند تا ناخالصی ها ته نشین شود پس از چند روز آرام طوری که مایع تلاطم نداشته باشد برداشته در ظرف دیگری بریزید بهتر است وقتی مایع به یک سوم رسید آن را در ظرف دیگری ریخته و مجدد بگذارید ناخالصی آن ته نشین گردد.

  20. سلام .من قبلا با سیب درشت سرکه درست کردم وعالی شده بود.امسال سیب هایی که داشتم خیییلی ریزو کوچیک بودن و بدون خرد کردن ریختم تو دبه .به نظرتون خراب میشه؟سیب ارگانیک هستش .ولی خییییلی کوچولو

  21. سلام برای سرکه انجیر میشه از سرکه انگور یا سیب استفاده کرد سرکه انجیر نتونستم پیدا کنم

  22. سلام ممنونم تایمی برای جواب دادن سوالات گذاشتین در تهیه سرکه انجیر نوع سرکه طبیعی چی باشه از هر نوع میوه ای بود اشکالی نداره ؟ در سایتی دیدم سرکه سفید استفاده شد

  23. درود برای شروع ابتدا انجیرها رو بشویید و بذارید تا کامل خشک بشه. چون اگه انجیر خیس باشه سرکه خراب میشه. هر کدوم از انجیرها رو بعد از خشک شدن با چاقو به چهار قسمت خرد کنید و داخل یک ظرف بزرگ بریزید. می‌تونید انجیرها رو خرد نکنید و درسته داخل ظرف بریزید. اما بهتره که انجیر رو خرد کنید تا زمان آماده شده سرکه کمتر بشه و در آخر مقدار سرکه بیشتری داشته باشید. مرحله دوم، اضافه کردن سرکه و شکرسرخسرکه رو روی انجیرهای خرد شده بریزید. در ادامه مخلوط انجیرهای خرد شده و سرکه و شکر رو داخل یک ظرف بزرگ درب دار بریزید و دربش رو محکم ببندید. ظرف رو یه جای تاریک با دمای بین 35 تا 40 درجه سانتی‌گراد بذارید و 5 تا 6 روز زمان بدید تا بمونه. مرحله سوم، اضافه کردن نمک بعد از گذشت 5 تا 6 روز درب ظرف رو باز کنید و نمک رو به مواد اضافه کنید و هم بزنید. دوباره درب ظرف رو محکم ببندید و و به مدت 35 تا 40 روز بذارید تو محیط گرم با دمای بین 35 تا 40 درجه سانتی‌گراد بمونه تا آماده بشه. سرکه رو کنار آبگرم‌کن یا اجاق گاز نذارید. مرحله چهارم، صاف کردن سرکه بعد از گذشت حدود 35 تا 40 روز، درب ظرف رو باز کنید. خواهید دید که انجیرها کف ظرف ته نشین شدن و سرکه شفاف و خوش رنگ روی انجیرها رو گرفته. بعد از اینکه دیدید سرکه شفاف شده، سرکه رو ابتدا با استفاده از آبکش ریز و سپس یک صافی یا توری یا پارچه نخی صاف کنید. مرحله پنجم، جوشانده سرکه بعد از صاف کردن، سرکه رو داخل قابلمه بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشونید. سپس سرکه رو داخل ظرف‌های شیشه‌ای کاملا خشک و تمیز بریزید و در خای تاریک و خنک نگهداری کنید.

    1. از نظر شرعی نباید در ظرف میوه سرکه گذاشت باید پارچه باشه بهتره
      شکر بخاطر حشره میریزن

  24. سلام من غیر از شکر کمی هم سرکه بازاری استفاده کرده ام بعد از دو روز متوجه اشتباه خودم شدم که میبایست سرکه طبیعی بریزم نه سرکه بازاری الان تکلیف چیست؟ سیب ها سرکه نمیشه یا کیفیت سرکه خوب نخواهد بود ؟

    1. ببخشید من توی سرکه سیب شکر نریختم وبعد از سه چهار ماه الان بوی سرکه میده ایا اشکال داره شکر نریزیم باید چیکار کنم

  25. سلام ممنون از راهنمایتون داخل کابینت آشپزخانه گذاشتم پارسال هم همونجا گذاشته بودم پشه زده بود اگر پشه سرکه نزنه سرکه خراب میشه؟ حتما باید سرکه سیب برای سرکه شدن استفاده کرد؟ یا از سرکه های معمول بازار مثل سرکه انگور قابل استفاده هست؟

  26. سلام وقت تون به خیر مدت زمان تولیدمگس سرکه چند روز هست؟ من حدود 11 روز هست سرکه انداختم هنوز مگس نزده؟ متشکرم از راهنمایتون

  27. سلام من طبق دستور سنتی سرکه سیب ریختم همه مراحل درست بود حتی لایه ژله ای ضخیم روش بست و بوی تیز سرکه میداد . ولی متاسفانه طعم تلخیش بیشتر از ترشیش هست و الان که صاف کردم و توی شیشه ریختم روش یک لایه نازک کپک هم زده ، چکارش کنم؟ یعنی خرابه؟

  28. سلام وقتتون بخیر من الان دقیق یک سال هست که سرکه سیب رو درست کردم و چند ماه پیش از صافی ردش کردم اما از نرمی سیب داخلش موند و گذاشتمش اما الان دوباره باز کردم و از صافی ردش کردم ولی خب بازم از نرمی سیب داخلش هست و رنگش هم کدر هست و شفاف نیست چیکارش کنم شفاف بشه ؟ بعد الان که بازش کردم روش یه حالت کپک بود مشکلی نداره ؟ ممنون میشم از شما بزرگوار اگر جواب بدید

  29. سلام پودر واجبی بیست دقیقه روی بدن باشه بدن نمیسوزه؟پسر منم کلاس پنجمه چند ساله داره

  30. سلام و عرض ادب قسمتی از سوال ناواضحه و قسمتیش هم باید زنگ بزنید از دفتر مرجعتون بپرسید

  31. سلام خسته نباشید ایا سرکه سیب هم حرام یا به عبارتی شراب میشه درضمن من چندروزیه سرکه سیب گذاشتم وروش سرکه انار ریختم وفقط در را روش گذاشتم نبستم ایا ایراد داره وکی باید درشو محکم ببندم ممنون از راهنمائیتون

  32. آب سیب رو بگیرید و با کمی شکر و نمک و کمی سرکه طبیعی ترکیب کنید، دربش رو روش بگذارید ولی نبندید، هرچند روز یکبارم هم بزنید، بعد 40 روز درش رو محکم ببندید بعد 10،،،12 روز سرکه خوش طعم غلیظ شما آمادست

    1. سلام وقت بخیر من یک روش درست کردن سرکه سیب دیدم که به سیب فقط یکم مایه خمیر با سرکه سیب اضافه کرد ولی من دو روز اول درب شیشه بسته بودم و جاش گرم بود دو روز هم جلو آفتاب گزاشتم الان پارچه کشیدم گزاشتم تو بالکن فصل سرما هست درست میشه چکارش کنم الان

      1. این روش من سیب تو دبه میریزم خمیر مایه و یه لیوان سرکه مهم نیست طبیعی باشه یا نه میریزم در ظرف هم می‌بندم تو زیر زمین میزارم بد در بهار درظرف باز میکنم سرکه کامل درست شده صاف میکنم میریزم تو شیشه میزارم جلوی پنجره بد یک ماه کامل آماده اس

  33. درود درمان مشکلات مری و معده از قبیل (زخم مری ـ زخم معده ـ نفخ ـ آروغ ـ ترش کردن ـ ورم معده ـ ریفلاکس معده ـ هلیکوپاکتر معده ) : 1یک لیوان عرق نعنا به همراه یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته پس از جوش آمدن ده دقیقه ملایم بجوشد بعد از ولرم شدن با کمی عسل شبها موقع خواب میل شود . طول درمان بسته به نوع بیماری ۴۰ الی ۱۲۰ روز میباشد. لازم به ذکر است در بیماری زخم معده میتوان برای نتیجه سریعتر از یک قاشق غذاخوری تخم بارهنگ استفاده نمود. توجه: این نسخه در عین سادگی بسیار عالی جواب میدهد امتحان کنید. توجه : برای نتیجه بهتر و سریعتر در مشکلات معده باید موارد زیر به طور جدی رعایت شود.لازم به ذکر است که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم رعایت همین موارد است: الف) هیچگاه آب یخ ننوشید.(خیلی سرد) ب) ترک آب بین غذا (بهترین وضعیت نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از آن است.) ج) کاهش سردیها مخصوصا شبانگاه (ماست ـ شیرـ دوغ ـ نوشابه ـ چایی ) توجه :سعی شود سردیها با مصلحات آن مصرف شود.مثلا: ماست و دوغ با نعنا و کاکوتی ـ شیر با عسل یا خرما ـ … درمان اسهال الف) اگر اسهال معمولی باشد : همان نسخه بالا است فقط بسته به شدت آن باید که هر ۴ الی ۶ ساعت یکبار مصرف گردد تا نتیجه مطلوب بدست آید. ب )اگر اسهال خونی باشد : مقداری نبات را ذوب کرده دو الی سه قاشق غذاخوری تخم بارهنگ را داخلش ریخته بعد از یک الی دو دقیقه با آب مخلوط کرده بگذارید تا جوش بیاید پس از ده قیقه جوش خوردن ملایم از آن استفاده نمایید. هر ۶ ساعت یک استکان میل شود. درمان مشکلات در روده از قبیل (باد روده ـ کولیت روده ـ زخم روده ) : استفاده از همان نسخه عرق نعنا و بارهنگ فقط با این تفاوت که به جای عرق نعنا از یک لیوان گلاب استفاده گردد. توجه : اگر مشکلات روده همراه با مشکلاتی از معده باشد در نسخه بالا از نصف لیوان گلاب و نصف لیوان عرق نعنا استفاده میشود. شربت اکسیر معده بسیار مفید میباشد.اگرفشارخون بالایی ندارید. ازخوردن مواد غذایی خام.میوه خام.ترشی.مرکبات ولیموعمانی خوداری شود.

  34. سلام ببخشید.من پشتم خیلی قولنج میکنه میدونم مال معدمه و هر وقت عصبی میشم درد میگیره و اشتهام بسته میشه چیکارکنم خیلی اذیت میشم

  35. درود از مصرف مواد غذایی با طبع سرد پرهیز شود. کله بادمجان را جوشانده و استفاده نمایید. کد 118 و داروی برص مجموعه مفید است. مواد غذایی سفید رنگ استفاده نشود و میوه های رنگدانه دار استفاده نمایید. مخلوط حنا و واجبی را هفته ای 3بار 20 دقیقه روی موضع قرار دهید. دم کرده قازیاقی مفید است. میوه های رنگدانه دار مثل هندوانه استفاده شود. آبگوشت گوساله کوهی جوان مفید است. آبلیمو روی مواضع مالیده و در معرض آفتاب باشید. دم کرده غنچه شقایق مفید است.

  36. سلام خدمت کارشناس محترم بنده سیب زردی که خیلی شیرین نبود را داخل دبه ریختم ولی سرکه اضافه نکردم. روی سیب‌ها کمی کپک زد. بعد چهار ماه صاف کردم. بعد صاف کردن متوجه شدم کمی ته مزه تلخی داره. آیا روشی هست که تلخیش از بین بره

  37. سلام استاد من تقریباً ۴ساله که بعد از تصادف لکه های سفید روی بدنم ایجاد شده حالت پیسی لطفاً راهنمایی کنید.ممنون

      1. سلام وقت بخیر بگذارید بیشتر بماند تلخی اگر نرفت یک استکان سرکه انگور اضافه کنید

  38. سلام خدمت شما، خیر خراب نشدن، لایه سفید رو بردارید، سیب هارو با دست له کنید و به هم بزنید و کمی سرکه به هر دبه اضافه کنید

  39. سلام خسته نباشید من حدود ۲۰دبه سرکه سیب از حدود ۵.۶ماه قبل انداختم سیب هارو چند قسمت کردم و داخل دبه انداختم البته نه شکر زدم نه نخود و نه سرکه دربشون رو هم نیمه باز گذاشتم و الان ی لایه سفید رنگ روی اونها ظاهر شده و اینکه بوی بسیار تندی میده و سیب ها بعضیاشون نرم شدن و بعضی ها سفت تر هست اولا بفرمایید که خراب شدن یا نه و اگه خراب نشدن الان چیکار کنم ممنون

  40. سلام سرکه انداختم صاف کردم در شیشه ریختم رویش گپک مزند چکار کنم قابل خوردن است یا نه ممنون از راهنمایتان

  41. سلام مدت بیست روزه سرکه انداختم و فقط سرکه اضافه کردم یعنی شکر وچیزهای دیگر اضافه نکردم حالا سطح آب سرکه پایین رفته روی سیب آب ندارد می توانم مقداری آب جوشیده سرد شده اضافه کنم یا همینطور بماند آیا آن را هم بزنم

  42. لطفا بگین چکار باید بکنم که سرکه تیز و بُررنده باشه وقتی میخوریم من دوست دارم اسیدی و تند تیز باشه، چه مدت زمانی لازمه بعد صاف کردن سرکه خواب داشته باشه تا کاملا برسه اماده

  43. سلام مگس طبیعیه و باید بزنه چون خواص سرکه به اون مکس های ریز وقرمز هستش، کپک اگر زده خراب شده ولی اگر یه لایه ژله ای روی سطح سرکه هست مانعی نداره و نشانه اینه که سرکه شما مادر و ازنوع مرغوبش به عمل اومده اما اگر بجز ژله چیزه دیگه ای مثل کپک هستو بوی کپک میده لازمه دوباره ازنوع سرکه درست کنید تا تجربه لازم رو بدست بیارین

  44. لا سلام وعرض ادب در طب سنتی برای دیابت نوع یک درمان هست پسر خواهرم حدود ۲سال هست از موقع شروع کرونا داره انسولین میزنه ۹ سالشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  45. سلام و عرض ادب؛ لطفا سوال خود را در گروه پرسش و پاسخ عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح کنید تا توسط کارشناس عطارخونه به سوال شما پاسخ داده شود. لطفا با وی پی ان روشن این آی دی را در تلگرام سرچ کنید attarkhonegroup یا در ایتا به این آی دی پیام دهید تا لینک گروه ایتا برای شما ارسال شود supsale

  46. سلام.وقت بخیر.دخترم ۴ساله ست.موهاش خیلی خیلی کم پشت و نازکه.جلوی سرش خالیه.چی پیشنهاد می دید براش استفاده کنم.

  47. کم کردن حجم غذا سکنجبین عسلی همراه عرق مصفای کبد صبح وشب یک لیوان دمکرده ی مریم گلی روزی یک الی دوفنجان خاکشیر یک قاشق در یک و نیم لیوان جوشانده شود تا یک لیوان باقی بماند باکمی عسل ناشتا میل شود

  48. سلام من سرکه درست کردم الان چند ماهه درشا نبستم سفت و هردوسه هفته یبار درشا باز کردم چشیدم ولی اونجور ترش نشده هنوز بنطرتون مال اینه ک درشا نبستم

  49. علت داغ شدن خودبخود قفسه سینه چی هست شبها از داغی کف پا و گر گرفتگی ا. خواب بیدار میشم ۵ سال از یائسگی من گذشته ولی همچنان این حالت رو دارم به من کمک کنید هیچ دکتری علتش رو تشخیص نداده

  50. درود اگه منظور کپک هست که خیر هم بزنید سرکتون رو با همون کپک ها، ولی اگر منظور لایه ژله ای هست از سرکه خارجش کنین

  51. درود این یکی از مراحل تهیه سرکه هست، هم بزنید کاملا سرکه تون رو، در فاصله ۴۰ روزه حدود سه باز سرکه رو هم بزنید

  52. وقتی که ترشیتون درست‌میشه اگه خیلی ترش بود میتونیدبهش آب اضافه کنید وترشی شما خراب نمیشه

  53. سلام خسته نباشید من امسال برا اولین بار سرکه سیب گرفتم به همان روشی که توضیح دادید انجام دادم با این تفاوت که من ۲۵ روز داخل شیشه وکلا درب شیشه رو نبستم بعد از ۲۵ روز صاف کردم وداخل ظرف ریختم به نظر شما خراب شده چون زیاد ترش نیست وبوی سرکه هم میده.این روش رو جاریم بهم گفتن .ممنون میشم راهنمایی کنید

  54. سلام من سرکه سیب خانگی گزاشتم سیب هارو قاش کردم ریختم تودبه هیچی نریختم بعد چهل روز ابشو گرفتم بعد دوباره چهار پنج ماه گزاشتم بالا پشت بوم الان ک اوردم مزه نداره میتونم سرکه اضافه کنم و این ک چیکار کنم سرکه سیب بشه کپک هم نزده هیچی. فقط مزه نداره

  55. سلام من آب کم ریختم الان خیلی سرکه کم داده سرکه خوب شده ولی خیلی کمه و مواد سیب مقدار زیادیش هنوز به نشده بعد از دوماه میشه به بقیه مواد آب اضافه کنم تابمانه خراب نمیشه

    1. سلام سرکه سیب انداختم چهارسال است رنگش سفید است ترش نشده ایا خاصیت دارد چه کنم

  56. درود افزودن سرکه برای زودتر عمل آمدنه، بهتره سرکه باشه بخصوص سیب که دیر عمل میاد، بعد از ۱۰ رو هم درشو ببندید و اصلا تا ۷ هفته تکونش ندید

  57. سلام اگه سرکه سیب به سیب اضافه نشود خراب میشود؟ وبعد ازچند روز که درسیب باز ماند در آن را با پارچه یا در خودش ببندیم

  58. ببخشید من کامل نگفتم سرکه که انداختیم سرکه سیب هستش و اینکه دوماه هست که انداختیم الان ازش میچشیم شیرین هست

  59. ممنون از پاسخگویی شما ببخشید سرکه سیب هست و رقیق شده الان هم دوماه هست که انداختیم مشکلی ندارم انگور بهش اضافه کنیم؟

  60. سلام دوست گرامی وقت بخیر اگر منتظر موندید عذر خواهی ما رو بپذیرید مجددا مقداری انگور له کنید وبهش اضافه کنید

  61. سلام وقت بخیر میشه خواهش کنم سوال منو جواب بدین؟سرکه ای که درست کردیم متاسفانه آب رو زیاد ریختم و سرکه رقیق هست و مزه اش هم اصلا ترش نیست میشه راهنماییم کنید لطفا

  62. با سلام … من قصد دارم از سرکه سیب برای ترشی درست کردن استفاده کنم میخواستم بدونم اگه سرکه سیب با آب قاطی بشه کپک میزنه ؟

  63. سلام.من اول شهریور سی کیلو سیب چرخ کردم و گذاشتم که پشه بزنه ولی نزد و درش رو بستم. الان ده آبانه. باز کردم یه کوچولو ترش شده ولی هنوز به ترشی سرکه نیست چیکار کنم به نظر شما کارشناس محترم؟؟؟؟

  64. من همیشه سرکه سیب میذارم نگران کپک نباشید سرکه بعد از 60 روز صاف شود و شروع میکند به کپک زدن به رنگ سفید در ماه سوم و چهارم کپک به رنگ کرمی در می آید و در ماه هفتم و هشتم کاملا سفید و مانند ژله میشود در آن موقع سرکه شما در سطح عالی و تبدیل شده به سرکه مادر . تا این مراحل درب سرکه شما باید باز باشد یعنی درب آن با پارچه بسته شده باشد. حالا آماده است برای ریختن به ظرف شیشه ای یا ظرف نوشابه،درب آن محکم بسته شود.

  65. درود روشتون شبیه تهیه سرکه به روش سنتیه، ولی باید دبه رو از روز اول به مدت ۱۰ روز توی جای تاریک و گرم میزاشتین، ولی جلوی آفتاب بوده، بچشین ببینین چطوریه مزش اگه مشکلی نداره و هنوز سیبا خوب نرم نشدن باید بزارین یک ماهی دیگه بمونه البته جاش گرم بشه تا ببینین درست میشه یانه

  66. سلام خسته نباشید در ۱۰ کیلو سیب چقدر سرکه لازم است اگر سرکه صنعتی باشه اشکال داره

    1. سلام شب بخیر ۲ ماه سیب ریختم دبه ولی سیب ها هنوز له‌ نشده سرکه واب اظافه کردم ومایه خمیر چکار کنم ممنون

  67. درود در برخی مراحل تفاوت دارن، ولی در کیفیت تقریبا یکی هستن.مشکلی نداره جدا کردن چوب و هسته، علت تلخ شدن سرکه پرمایه بودن آن هست، باید مقداری آب با انگور مخلوط بشه، عمل نیومده یعنی چی؟ هم شرایط محیطی و هم مراحل تهیه سرکه باید درست باشه. یه مشکلی هست تو مراحل تهیه.

  68. سلام خانم صالحی عزیز نیازی به جوشاندن نیست و اگر طعم سرکه میدهد جا افتاده

  69. سلام. ضمن تشکر. بنده سرکه سیب گذاشتم ولی سیبارو شستم خشک کردم خردش کردم داخل دبه قراردادن برا هر دبه کمی مخمر و یک لیوان سرکه سیب طبیعی اضافه کردم درشو محکم بستم الآنم دو هفته ازش گذشته (پشت بام جلو آفتابه) الان باید چکار کنم؟ ممنون

  70. درود شربت زوفا طبق دستور پیاز اب پز شده همراه عسل میل کنید چرب کردن قفسه ی سینه با روغن زیتون

  71. سلام.لطف کنید راهنمایی کنید.روی برجستگی پاهام .دوتا توده بوجودامده.پای چپ ام سفته مثل استخوان.پای راست ام نرم تره.درد هم دارم..گاهی انگشت پای راستم می سوزن…علت ودرمانش چیه.بلکه من راحت بشم.دکترهم رفتم .کاری انجام ندادن.سوزش ودرد دارم..ممنون

  72. سلام دخترم از کودکی صبح که بلند میشه تک سرفه می زنه.گاهی هم طی روزتک سرفه می زنه…دکتربردم تست ریه اش خوب بود…تااسپری استفاده کنه‌تک سرفه نمی زنه…راه دیگه ای هست که تک سرفه هاش خوب بشه..ممنون

  73. سلام وقت بخیر در کیفیت سرکه سیب به روش سنتی و روشهای دیگه فرقی وجود دارد؟ من سرکه سیب رو به روش سنتی درست میکنم و هسته و دم رو جدا نمیکنم آیا مشکلی به وجود میاد؟ چرا سرکه ی انگور تلخ میشه؟ سه ماه سرکه انگور انداختم ولی عمل نیومده و طعم بدی میده .بریزمش دور؟

  74. سلام خانم صنعتی عزیز در رابطه با سوالات فقهی لطفا با دفتر مرجعتون در تماس باشید

  75. سلام من ۶۰ روز سرکه سیب درست کردم همینجور که نوشته بودید حالا کمی ته گلوم ترش بو ترشی میده شیرینم هست شده صافش کردم دویاره ریختم تو دبه بزنه ترش تر بشه یا بجوشونم

  76. سلام خسته نباشید ببخشید من پارسال اسفندماه سیب رو چهار قارچ کردم به هر ۱۰کیلو سیب نیم کیلو شکر ونصب استکان سرکه انگور باچند عدد نخود ریختم تا چند روز در دبه گذاشتم باز بعد چند روز در به رو بستم بوی سرکه سیب میاد ولی طعمش توی دهان معلوم نیست ولی میخورم تا از گلوم پایین میره گلوم میسوزه چند وقت پیش صافش کردم ولی الان چند وقت دیگه باید یک جوش کوچک بدم جمش کنم همسایه چندوقت بیش سرکه سیبش رو یک غول کوچکی زد نمیدانم سرکه سیب من شده یا نه از کجا باید بفهمم شده یا نه ممنونم میشم راهنمایی کنید ببخشید اگر خواستی منو راهنمایی کنید فامیلی منو جلو راهنمایی بنوسید که من بفهمم بامن بودید باز هم ممنونم انشاالله حاجت روا بشین

  77. سلام پارسال اسفند ماه سیب هامو خوابوندم تا الان که مقداریش رو جوشندم توی دهن مزه ترشی نمیده ولی وقتی از گلو پایین میره میسوزنه و به شدت هم عطر و بوی سرکه رو میده به نظرتون سرکه شده که همشو بجوشونم یا فعلا باید صبر کنم اگه باید صبر کنم چقدر دیگه باید صبر کرد ممنونم

  78. سلام طبق دستور شما سیبها رو شستم و خشک کردم و ریز ریز کردم در ظرف شیشه ای ریختم بعد از یک هفته پایین شیشه اب انداخته بود و از بالا کپک زده بود سوال اینکه اولا فاسد شده دوما چه نوع کپکی مشکل نداره و باید بزاریم روند طی شه؟ممنون از راهنماییتون.

  79. سام جناب طالقانی عزیز خود سیب باید باشه تا سرکه بشه. آب خالی کافی نیست،بعد از ده روز که از سرکه انداختید باید در ظرفو بزارید و تا ۵۰ یا ۶۰ روز بمونه

  80. باسلام وتشکر از راهنمای های مفیدتان من دیروز 15 کیلو سیب قرمز و سبز گرفتم تمیز سشتم خشگ کدم چوب وهسته را جدا کردم آبش ر گرفتم توی دبه 10 لیتری ریختم با پارچه و کش درب بشکه رابستم در گوشه موتورخانه داخل کارتن تمیز گذاشتم درجه حرات محیط 35 درجه سانیگراد ریز ریز عمل فرمانته شروع شده پرسش جایش خوبه – چیزی نیاز نیست اضافه کنم ؟ ممنونم درب بشکه را تا کی با پارچه ببندم- هم زدن لازم است کی؟ سپاسگزارم 40 روزبعدداخل شیشه های مخصوص سرکه بریزم خوبه

  81. سلام من برای تهیه سرکه سیب فقط سیب رادر دبه ریختم روش هم از مایه سرکه ریختم بعد از چند ماه ریختم توی کیسه لگد کردم ترش شده اما رنگش خیلی کدره چکار کنم

  82. درود خاکشیر یک قاشق در یک و نیم لیوان اب جوشانده تا یک لیوان بماند از روی حرارت برداشته عسل اضافه کرده و میل کنید ناشتا شربت مصفای خون ،شربت حیات طبق دستور سکنجبین عسلی و عرق مصفای کبد صبح و شب یک لیوان شربت شود

  83. سلام ببخشید من سیب هام روپویت گرفتم وتقریبا نه ماه توی دبه بودن الان که ازصافی ردشون کردم ولی هنوز ابکی نیست باید جکارشون کنم میتونم بجوشونمش تا ابدار بشه

  84. سلام من حدودا پارسال سرکه سیب گذاشتم الان بعد یک سال از صافی رد کردم بو و عطرش و رنگش کاملا مثل سرکه سیب هست اما مزه تلخی داره خراب شده؟

  85. سلام، من یادم نمیاد رو سیب ها و اب نمک اضافه کردم یا ن ایا سرکه خراب شده؟ الان 4 ماهه ک بازش نکردم. چکار کنم؟

  86. سلام من من 19سالمه سه سال هست ک لکه های قهوه ای اول از دست بازو الان روی گردنم زیربغل وشکم پیدا شده آزمایش انجام دادم چیزی همه خوب بود به غیر ویتامین Dکم بود که طبق دستورات دکتر مصرف کردم ولی باز شروع میترسم به صورتم بگیره کمکم میکنید

  87. سلام و عرض ادب؛ منع مصرف سرخ کردنی ها و سودازاها کاسنی و بید و شاهتره همراه سکنجبین عسلی خاکشیر داغ ناشتا یک فنجان همراه عسل ماالجبن افتیمونی قبل یا در حین ورزش روزانه تا ۴۰ روز

  88. سلام خسته نباشید من ۴۳سالمه کل ساق دستم لکه های قهوه ای داره ایا درمانی براش هست؟

  89. سلام خانم قاسمی روز بخیر؛ سرکه خانگی شفاف نیست و مشکلی نداره، اگه طعم سرکه میده میتونین استفاده کنید

  90. سلام من پنجاه روزه سرکه سیب انداختم شکر واب اضافه کردم الان چک کردم دیدم سرکه زیاد ترش نشده وتلخ هست مایه ژلاتینی هم داره روش .با توجه به اینکه سیبهام سفت بودن چیکار کنم وته نشین هم نشدن .ایا باید باز هم منتظر بشم ایا سرکه سیب بهش اصافه کنم چون تلخ شده وترش نیست؟ ممنون

  91. سلام من آبان ماه سرکه سیب گذاشتم در دبه رو بستم االان هشت ماهه بنظرتون مواد محتوی این دبه الان خراب شده یا قابل استفاده میشه ؟

  92. سلام دوست گرامی مراجعه داشته باشید به مطب با مدارک کامل انشاالله بهبودی حاصل میشه

  93. سلام من یک پسر ۴ساله دارم از بدو تولد بیماری نفرو کلسینوز دارن یعنی رسوب کلسیم در بافت کلیه ایا درمان گیاهی هم دارن یا فقط داروهای شیمیایی

  94. باسلام ممنون از راهنمایهاتون من امروز سرکه را صاف کردم رنگش شفاف نیست فقط شکر زدم واز اول روی دبه دستمال انداختم طعمشم مثل خود سرکه است میخوام بدونم خراب شده یا نه؟ از کی میتونم استفاده کنم؟

  95. با سلام من آب سیب رو گرفتم و نصف لیوان سرکه سیب طبیعی باهاش قاطی کردم و گذاشتم موند و بعد از چند هفته چند عدد خرما اضافه کردم به آب سیب ، الان بعد از چند ماه درب بشکه رو باز که کردم طعمش تند و شبیه مشروب شده احساس میکنم. به نظر شما ایراد داره و یا درست میشه

  96. دوست عزیز اون لایه قارچ سرکه هست بهترین نوع سرکه میشه دقیقا مث قارچ کامبوجا

  97. سلام بر شما شربت مصفای خون ماءالجبن افتیمونی روزی ا لیوان ناشتا سکنجبین عسلی همراه عرق کاسنی شاهتره تا چهل روز میل بشه

  98. سلام من ۲۵سالمه. علت لکه های زیر پوستی در پشت کمر و باسن و بازوها چیست ؟ایا درمانی دارد

  99. سلام من سرکه ی انگور درست کردم و بعد ۱۰۰ روز مزه کردم،مزش تلخه و بوش شبیه لاکه،بنظرتون خراب شده ،باید بندازمش؟

  100. سلام. وقت بخیر سرکه سیب بعد از ۱۰ روز اول انداختن بعد از این ۱۰ روز سر خود دبه رو ببندیم یا همون پارچه کافیه؟!

  101. سلام بر شما کاملا طبق این دستور عمل بفرمایید در آغاز سیب‌ها را کاملا شسته و سپس خشک کنید. آن‌ها را به چهار قسمت تقسیم کنید. توجه داشته باشید که چوب و هسته‌های آن را جدا کرده باشید. سیب‌ها را در دبه ریخته و یک چهارم بالایی آن را خالی بگذارید. حال وقت آن رسیده که شکر، نمک، نخود و سرکه را با هم ترکیب کرده و با آب داخل ظرف (ترجیحا شیشه ای) بریزید. آب را به میزانی اضافه کنید که سیب‌ها زیر آب قرار بگیرند. مواد داخل ظرف را با قاشق چوبی هم زده و روی آن را با پارچه تمیز و کش ببندید (در آنرا نگذارید). ظرف را در جای گرم و تاریک قرار داده بگذارید 10 روز بماند. پس از 10 روز در دبه را محکم بسته و به هیچ وجه آن را باز نکنید. از آغاز کار تا 50 روز بگذارید مواد داخل دبه به همان حال بمانند. حال می‌توانید محتویات ظرف را صاف کرده و در بطری بریزید. سرکه آماده است. سرکه سیب خانگی طرز تهیه سرکه سیب خانگی مواد لازم برای تهیه سرکه سیب به روش خانگی سیب به میزان دل‌خواه برای هر 10 کیلوگرم سیب، نیم کیلوگرم شکر آب سالم یا جوشیده طرز تهیه: نخست سیب‌ها را از آلودگی پاک کرده، سپس آن‌ها را خرد کنید و فقط چوب آن را دور بریزید. باقی قسمت‌ها را برای سرکه سیب نگه دارید. سیب‌ها را درون یک دبه تمیز بریزید و شکری را که کنار گذاشته‌اید به آن اضافه کنید، در پایان به میزانی آب اضافه کنید که روی سیب‌ها را بپوشاند. توجه داشته باشید که حداقل یک چهارم دبه باید خالی بماند. در دبه‌ را باز بگذارید. این کار برای آنکه جریان هوا در آن وجود داشته باشد، لازم است و مانع کپک زدن می‌شود. بهتر است دبه در محلی با دمای بین 25 تا 30 درجه سانتی‌گراد قرار داده شود. این کار برای زودتر عمل آمدن سرکه مناسب است و هم از کرم‌زدگی آن جلوگیری می‌کند. بعد از چند روز عطر سرکه باعث جذب مگس سرکه می‌شود. ورود این حشره فواید بسیاری برای تهیه محصول نهایی خواهد داشت. حال وقت آن است که به مدت 40 تا 50 روز صبر کنید و پس از آن سرکه را صاف کنید این بهترین زمان مصرف سرکه سیب است. سرکه سیب طرز تهیه سرکه سیب به روش طب سنتی سیب را شسته و خوب خشک کنید. دم و هسته‌ها را از سیب جدا کرده و آن را خرد کنید. سیب خرد شده را درون ظرفی تمیز بریزید و سرکه را به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که یک چهارم دبه باید خالی بماند. در دبه را ببندید یا حتی می‌توانید با پارچه روی آن را بپوشانید. حال آن را در جایی گرم بگذارید. در این روش باید صبر بسیار داشته باشید. 60 تا 90 روز صبر کنید و بعد دبه را باز کرده و بچشید. اگر ترش شده بود، می‌توانید مواد داخل ظرف را صاف کرده و داخل شیشه بریزید. پس از 20 روز سرکه سیب شما آماده میل کردن است.

  102. احتشام عزیز سلام ممنون از محبت و دعای خیرتون اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید. از مصرف مواد غذایی با طبع سردو خشک پرهیز شود. سر را با روغن شونیز گرم نمایید. حب پادزهر احمدیه،گلاب،عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون و شربت مفرح عطارخونهمفید است.. حجامت ساق پا مفید است ترشی ممنوع. سرکه.شاه توت ممنوع خوئک فراوان میل شود گرده گل مفیداست جوشانده برگ به مفید است به،افتیمون،بهارنارنج،اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید روزی 1فنجان عرق بسفایج مفید است عرق مرکب اعصاب عطارخونه مفید است چای مبارک عطارخونه مفید است..

  103. سلام، من یه بخشی رو متوجه نشدم، چند روز اول در سرکه رو باز میذاریم که مگس سرکه بیاد تخم بذاره، بعدش تا آخر هم باید درش باز بمونه یا باید بعد یه هفته،ده روز درشو بست؟

  104. سلام وقتتون بخیر، خیلی عالی بود پرسش و پاسخ های شما، خوندنشون کلی مشکلات مشابه رو حل میکنه، خدا خیرتون بده همسرم چند سالی هستش که سرگیجه و سنگینی سر دارن، حمله پانیک (اصطلاح رو اگه اشتباه نگفته باشم) باشه درمان طب سنتی میشه پیشنهاد بدین و راهنمایی کنین؟ سپاس از سایت خوبتون

  105. سلام دوست گرامی اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید. از لباس زیر نخی استفاده شود. از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود .درمان فیبرم رحم: گرد جاذب +حب فیبرم +میوم+حب توده+ حب کیست 1و2 استفاده شود.عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنیدتا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.) عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید. 1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.) روزی 1فنجان عرق فراسیون مفید است ترکیبات مقل مفید است.

  106. سلام با تشکر از مطالب خوبتون من خانمی ۴۳ هستم که دچار پولیپ رحم شدم. دکتر متخصص گفت باید جراحی بشه.در طب سنتی راهی برای درمان پولیپ رحم وجود داره؟ استفاده از زاج و عسل و روغن زیتون رو شنیدم شما تایید میکنید؟ممنونم

  107. سلام من هم مشکل شما روداشتم روغن بنفشه استفاده کردم ومشکلم کاملا حل شد به مدت یک ماه هر روز دو قطره روغن بنفشه در بینی بچکانید مطمئن باشبد که خوب میشود میتوانید خواصش را تو اینترنت نیز سرچ کنید

  108. سلام دوست گرامی بله طبیعیه که برگرده پوست شما آینه ی کبد و دستگاه گوارش شماست. باید از درون اصلاح کنید اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید. از مصرف مواد غذایی با طبع گرم،کاکائو و سس مایونز پرهیز شود. حب کبد،منضج و مسهل سودا،عرق کاسنی و شاتره و ماءالجبن مفید است. موضع را با مخلوط عسل و دارچین هفته ای 3بار 20 دقیقه ماسک کنید. حجامت مفید است. عرق بنفشه قبل از هر وعده غذا 5/1 استکان استفاده شود. شیره انگور + نمک روی موضع بمالید. کد99 مجموعه مفید است.

  109. سلام من خانم40ساله هستم که چندسالیه صورتم لک قهوهای داره روی گونه وپیشانی چندبارکرم ضدلک زدم کمرنگ شدن ولی دوباره برگشت شماچی پیشنهادمیکنید ممنون

  110. سلام، من توضیحات شما رو ندیده بودم. در دبه سرکه سیب رو گذاشتم. 3 هفته موند و سیب ها کپک سبز زدن.با قاشق چوبی بهم زدم. زیروشون آب جمع شده بود. الان کپک و سیب و آبی که جمع شده قاطی شدن باهم. الان دوی دبه رو با پارچه توری بستم. به نظرتون بریزم دور؟

  111. سلام دوست گرامی سفوف آنتی بیوتیک براتون مفیده همراه عسل حداقل دو هفته منظم میل کنید دود عنبر نسا منظم و روزانه استفاده کنید شربت زوفا هم براتون مفیده استشمام انفیه و سپس اخلاط با عطسه خارج بشه استفاده از قطره بنفشه صبح جوش شیرین و نمک دریا استنشاق بشه زالو لثه زیر نظر پزشک حب نزله هم مفیده.

  112. سلام و عرض ادب و احترام مجدد و تشکر بابت توضیحات کامل چند سالی هست گوشم اذیتم میکنه به این صورت که، حمام کردن همش این احتمال هست تو گوشم آب بره، دوست ندارم کسی در گوشم حرف بزنه انگار یه باد تند تو گوشم میره، یکی دو ساعت اگر مثلا تدریس داشته باشم صدام تو گوشم میپیچه، هرازگاهی مثلا تو سجده یه صدای تارزدن تو گوشم میومد، انگار یه آبی تو گوشم دلم میخواد اشکش کنم و … دو سه سال پیش به خاطر سرگیجه هایی آن که داشتم و فکر میکردم مشکل از گوشم باشه رفتم دکتر و نوار گوش و … که گفتن مشکل خاصی نیست امروز هم رفتم دکتر، فرستادم نوار گوش و بعد بدون اینکه برام توضیح زیادی بده انتی بیوتیک برا یک ماه و دو اسپری بینی و یه شربت و قرص ضد حساسیت سیتریزن تجویز کردن و بنده با توجه به مشکل معده که ترش میکنم (البته همین مشکلم چند سال پیش با مصرف یه انتی بیوتیک شروع شد) یه دوره یک ماهه انتی بیوتیک سیپروفلوکساسین۵۰۰. گفت بخاطر پشت حلقی که داری و تشخیص خودشون که من نفهمیدم باید مصرف کنید هرازگاهی عنبر نسا دود کردم ولی نتیجه نگرفتم راه درمان اگر هست که مشکل درد گوش با اون حس های بد و نزله یا همون پشت حلقی، ازبین بره و بتونم هم روزه بگیرم هست؟؟ ممنون میشم مثل دو مورد قبلی راهنمائیم کنید

  113. سلام خانم نگارین عزیز اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید. از لباس زیر نخی استفاده شود. از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود .درمان فیبرم رحم: گرد جاذب +حب فیبرم +میوم+حب توده+ حب کیست 1و2 استفاده شود.عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنیدتا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.) عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید. 1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.) روزی 1فنجان عرق فراسیون مفید است ترکیبات مقل مفید است. یونجه تازه را پخته آب آن را 1لیوان صبح و عصر استفاده نمایید دم کرده پنجاه گرم از گل و برگ گیاه فراسیون سفید (افنان سر) تنبلی تخمدان در یک لیتر آب ۳ تا ۶ فنجان در روز بنوشد تخمدانها تقویت می کند و تصفیه کننده خون و ملین می باشد

  114. سلام و عرض ادب و احترام من یه مدتی تو پریودیم سه روز اول خونریزی روز چهارم قطع و پنجم خیلی کم یا تقریبا قطع دوباره با یه درد زیزدل تقریبا روز ۵ و ۶ خونریزی دارم و معمولا تا آخر روز ۷ قطع میشه، ممنون میشم علت و درمان توضیح بدید چند ماه پیش پاپ اسمیر(اگر اشتباه نوشته باشم) و سونو و … دادم مشکل خاصی نبود با تشکر

  115. سلام من سیب طبق دستور شما سرکه ریختم یعنی آب جوش سرد شده منتهی بدون شکر. بعد ۵ یا ۶ ماه که همین یکی دو روز پیش میشه کلش و گرفتم. تو این مدت چند بار لایه ژله ای رنگ روش بود برداشتم روز آخر هم همینطور. از سوالات دوستان بود که این لایه اشکالی ایجاد نمیکنه؟ پاسخ شما خیر بود. رو همین حساب آب سرکه رو گرفتم تو دیگ گذاشتم بمونه ته نشین بشه بعد ۲۴ ساعت تو آب صاف شدش، باز از اون لایه ژلاتینی نازک روش بسته، برداشتم ریختم دور. آیا آب سرکه من ایراد داره؟؟ میشه بجوشونم؟ مزش ملس رو به ترش بوی سرکه میده. روز آخری که میخواستم ابشو جدا کنم حشرات سرکه دورش بود ممنون میشم راهنمائی کنید و تشکر بابت راهنمایی و کمکهای قبلیتون

  116. سلام دوست گرامی 1یک لیوان عرق نعنا به همراه یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته پس از جوش آمدن ده دقیقه ملایم بجوشد بعد از ولرم شدن با کمی عسل شبها موقع خواب میل شود . طول درمان بسته به نوع بیماری ۴۰ الی ۱۲۰ روز میباشد. لازم به ذکر است در بیماری زخم معده میتوان برای نتیجه سریعتر از یک قاشق غذاخوری تخم بارهنگ استفاده نمود. توجه: این نسخه در عین سادگی بسیار عالی جواب میدهد امتحان کنید. توجه : برای نتیجه بهتر و سریعتر در مشکلات معده باید موارد زیر به طور جدی رعایت شود.لازم به ذکر است که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم رعایت همین موارد است: الف) هیچگاه آب یخ ننوشید.(خیلی سرد) ب) ترک آب بین غذا (بهترین وضعیت نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از آن است.) ج) کاهش سردیها مخصوصا شبانگاه (ماست ـ شیرـ دوغ ـ نوشابه ـ چایی ) توجه :سعی شود سردیها با مصلحات آن مصرف شود.مثلا: ماست و دوغ با نعنا و کاکوتی ـ شیر با عسل یا خرما ـ … شربت اکسیر معده بسیار مفید میباشد.اگرفشارخون بالایی ندارید. ازخوردن مواد غذایی خام.میوه خام.ترشی.مرکبات ولیموعمانی خوداری شود.

  117. سلام وقت شما بخیروعرض ادب وقبولی طاعات من زنی 48ساله ام بدلیل ناباروری مدتهای مدیدی زیرنظرپزشکان حاذق بودم که نتیجه ش شد ایجادسوراخی دررحم والان سالهاست که دواودرمان روکنارگذاشتم ودرماه 15روز خونریزی دارم که سه روزاول بسیارشدیده. بقیه ی ماه دائم خسته وبی حال وبشدت کوفته م بااینکه دکترتشخیص کم خونی داده ولی بامصرف هرنوع قرص کم خونی ویااهن مجددا به خونریزی میفتم خاهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

  118. با سلام چند سالیه که هر چند وقت سوزش معده دارم الان حدود دوهفته باز شروع شده، شبا قبل خواب شیره شیرین بیان که با عسل کمی شیرین شده استفاده میکنم ولی تاثیری نمیبنم اینکه خام نخورم و چربی نخورم و … رعایت میکنم لطفا راهنمایی کنید

  119. سلام.من ۱۰روز پیش سیب هارو تمیز کردم بدون هسته ریختم تو ظرفی و روش سرکه انگور و نمک و شکر و نخود ریختم درش رو نذاشتم با پارچه تمیز و کش بستم که هوا جریان داشته باشه…امروز خواستم در ظرف بگذارم دیدم یه لایه نازک سبز رنگ کپک روشون هست و سیبهای بالایی کپک زدن.. ولی پایینش سالم و شفاف بودن…..کاش میشد عکسشون رو بفرستم تا نظرتون رو بفرمایید.‌‌ الان خراب شدن ینی؟

  120. سلام دوست گرامی خاکشیر و کاسنی شاهتره مخلوط و میل کنید ضمنا احتمال افتادگی ناف هم وجود داره

  121. سلام من صبحها ک از خواب بیدار میشم سریع باید دستشویی برم به نوعی اسهال صبحگاهی دارم چکاری میتونم برا رفع این مشکل انجام بدم ممنون

  122. سلام ببخشید من سرکه سیب درست ولی بعد 30روز سیب های روش قهواینی شده یعنی کپک زده وخراب شده اولین باره درست کردم ممنون میشم جواب بدین

  123. سلام خانم دلنوازی آذر عزیز برای تهیه سرکه سیب مجازید از سرکه سیب طبیعی استفاده کنید نه سرکه دیگه ای.

  124. سلام دوست گرامی این دستورات رو میتونید انجام بدید برای لاغری با داروهای شیمیایی به خود آسیبهای جبران ناپذیر نزنید، به این صورت عمل کنید و جواب سریع بگیرید. عرق بومادران و رازیانه از هر کدام یک استکان صبح و شب بنوشید (بجز عادت ماهانه)خانمها) آش آبغوره و زنجبیل بدون گوشت یک هفته مداوم میل کنید بین انجیر و انگور یکی را انتخاب کنید(انجیر بهتر است) با نان سالم با نمک و اب سالم یک ماه میل کنید. اگر شکم دارید حوله روی شکم بندازید و با اتو روی شکم یا کمر خود بکشید برای لاغری موضعی نیز مایع چربی سوز لاغری مفید است از مصرف مواد غذایی با طبع سرد پرهیز شود. مایع چربی سوز،سفوف ضد چاقی و عرق ضد چاقی مجموعه نیز مفید است.

  125. سلام روز خوش من طبع سردی دارم ولی میخواهم برای لاغری از سرکه سیب به همراه عسل استفاده کنم میخواستم بدونم استفاده از این روش برام مضر نیست ؟؟ ممنون میشم اگر پاسخگو باشید

  126. سلام من حدود سه ماه پیش سیبها رو تکیه کردم و بدون هیچ چیز دیگری داخل دبه ریختم و با پارچه درب رو بستم بعد از یه مدت پشه سرکه اومد الانم سیبها همه پوره شده و عطر و مزه خوبی گرفته فقط آب نداره که صاف کنم شده پوره ،میتونم آب بهش اضافه کنم و اگر جواب منفیه برا ابدار شدنش چکار کنم،ممنون از راهنماییهاتون

  127. سلام. خسته نباشید ،،داخل دبه سیب خرد شد ریختم. پسر اون را بستم ،حالا بعد از چهار ماه ،سرش را باز کردم. روی اون یه لایه کپک و حشره بود ،،و مزه اش هم شیرین هست. چکار کنم بربزم بیرون ،ممنون میشم راهنمایی کنید ،،،خود سیب ها له شدن و بوی بدی دارن

  128. سلام دختر من ۱۸ سالش هست و مدتی هست پریود نمیشه میشه راهنماییم کنید در ضمن تپله

  129. سلام ممنون از اطلاعات کامل و مفیدتان آیا اگر سرکه اضافه نکنیم در کیفیت سرکه درست شده تاثیر دارد سپاس.

  130. سلام من سرکه گذاشتم کمی تلخی داره بوی سرکه میدهد ولی ترشی کم داره به نظرتون صاف بکنم بزارم بمونه ترش بشه

  131. سلام من سرکه سیبم رابا اب جوشیده استفادهکردم بعد از دو ماه سیب ها کاملا پوره شده اند انگار ابی که ریختم بخار شده در داخل دبه فقط پوره سیب هست ایا درست هست یا نه چکار کنم خواهش میکنم راهنماییم کنید درب بشکه راهم پارچه انداختم حالا چه کنم کپک هم نزده ظاهرش خوبه ایا روشم درسته یانه

  132. سلام من سرکه سیب وآخرای شهریور گذاشتم دوتا دبه دبه اولم دوهفته پیش یعنی توی دی ماه پشه زده الان باید چکارکنم واینکه دبه دوم هنوز پشه نزده ومزه الکل میده میشه در هر دومورد راهنمایی بفرمایید

  133. سسلام من پوست سیب را در دبه میریزم بعد از 40روز سرکه میشه سیب که میخوریم پوستش را سرکه میکنم عالی میشه

  134. با سلام و خدا قوت، ممنون بابت مطلب مفیدتون، من حدود ۸ روز هست که سیب چرخ شده و آب و مقداری سرکه و مقدار کمی شکر مخلوط کردم و در شیشه نیمه باز بوده بنظر داره درست میشه ولی حجمش افزایش چشمگیری نداشته، آیا مشکلی نیست، آیا میتونم الان بهش عسل طبیعی اضافه کنم ؟ آیا همون اول درست کردن میشه عسل اضافه کرد؟

  135. سلام من حدود یک ماه هست این روش رو که گفتید استفاده کردم ولی از همون روز اول درشو محکم بستم یه گاهی همش زدم‌خراب نمیشه

  136. در صورت عدم استفاده از آب نیاز به هم زدن هر از چند گاهی هست یا خیر واینکه در این روش در دبه رو باید محکم بست که هوا نره یا لازم نیست با تشکر از حضرتعالی

  137. با سلام من چهل روز پیش سرکه سیب گذاشتم چهل روزش که تمام شد ازصافی ردکردم ریختم داخل شیشه الان می تونم ازسرکه سیب استفاده کنم دریخچال نگهداری کنم یابیرون ازیخچال ممنون از راهنمایی خوبتون

  138. با سلام توضیحات و نظرات رو خوندم و مفید بود دست شما درد نکنه. من چند ساله که تقریبا در 24 ساعت یک یا چند ساعت با خوردن غذا و آب شکم درد میگیرم و اسهالی می شوم بیشتر بعد از ناهار این اتفاق می افته بتازگی به سرکه سیب روی آوردم و احساس می کنم هضم غذا رو راحت‌تر می کنه…. شما چه راه حلی رو برای درمان دائمی من پیشنهاد می کنید؟ و سؤال دیگه اینکه یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را خالی می خورم آیا برای دستگاه گوارش ضرر داره یا نه؟ چون گلو رو خیلی می سوزونه.

    1. ☢️آب کلردار مطلقاً خورده نشود (حتی جوشیده آن) و از آب چشمه یا چاه به صورت جوشیده استفاده نمایند.

      ☢️ حدود یک ماه، ناشتا آب جوشیده چشمه را به صورت ولرم میل کنند.

      ☢️ غذایی که می خورند باید سالم، لطیف و خوب پخته شده باشد و مانده نباشد.

      ☢️ از سیرابی استفاده نمایید.

      ☢️ غذای خام و پخته را با هم نخورند و بهتر است از خوردن مواد خام پرهیز نمایند.

      ☢️ بهتر است از میوه های ترش از جمله مرکبات و همچنین لیموی عمانی پرهیز نمایند.

      ☢️ اصلاً از روغنهای سوخته، فست فودها و چیپس میل نکنند.
      ☢️ یک سری از باین یماران اسهالی و یک سری یبوست دارند که حتماً باید یبوست آنها درمان شود.

      ☢️ نباید خودشان را خسته کنند و کار پر استرس و خستگی زا نباید داشته باشند چرا که علی رغم رعایت تغذیه، می تواند باعث تشدید بیماری شود.

      ☢️ باید زندگی ثابت و آرامی داشته باشند و از مسافرتهای مدام و طولانی پرهیز نمایند. تغییر آب و هوا و اقلیم آنها را اذیت می کند.

      ☢️ کد125مجموعه راحتمااستفاده کند.

  139. سلام ببخشید من هم به این روش که شما توضیح دادید انجام دادم ول چند روز پیش درش را باز کردم دیدم کپک زده یعنی خراب شده ؟ ونمیشه ازش استفاده کرد؟

  140. باسلام ۰ممنون ازمطالب ۰من چندساله سرکه سیب درست میکنم دم ودانه رو میزنم ریزمیکنم بعدیه لیوان سرکه۰آب اضافه نمیکنم درسته؟از۲۰مهرریختم آیا آب اضافه کنم؟پارسال یه دبه خیلی ترش بودیه دبه شیرین۰علتش چیه؟ممنونم

  141. سلام خواهش میکنم درست توضیح دهید هر کسی یه چیزی میگه من که نفهمیدم نمک باید بزنیم یا نه لطفا دقیق تر بگویید

  142. سلام من چند سال پیش تهیه کردم سیب رو هسته و سر و تهشو گرفتم ریختم‌توی دبه پلاستیکی چند تا نخود توش انداختم و یکی دو لیوان آب هرموقع فرصت میشد در دبه رو باز میکردم و بازم سیب اضافه میکردم مثلا میوه میخوردیم پوست سیب ها رو تمیز جدا میکردم و به دبه اضافه میکردم یکی بهم گفت اصلا نباید هم بزنی یا شدید تکانش بدی چون از نظر شرعی پشکل پیدا میکنه بعد از حدودا دو سه ماه از صافی رد کردم و توی شیشه ریختم این روشی ک انجام دادم درسته؟ اگر نیست ایرادش چیه؟

    1. بله روش شما صحیح است تکان دادن باعث مشکل دار شدن سرکه نمیشود فقط طعم ان باید ترش باشد

  143. سلام من سرکه سیب گذاشتم تقریبا 20روزمیشه سیبها را خرد کردم دم وهسته را گرفتم داخل ظرف شیشه اى تمیز گذاشتم 2قاشق عسل زدم با اب گرم سرد شده روى ظرف را هم با پارچه بستم ایا تا چند مدت دیگر سرکه من درست میشود ایا این روش درست است

  144. من سنگ مجاری صفراوی دارم قرص اورسوداکسی اسید مصرف میکنم آیا داروز گیاهی هست گه باعث دفع سنگ بشه

  145. سلام ما در شهرستان سپیدان سرکه رو بعداز یکسال یا ۶ماه که گذشت صاف میکنیم استفاده میکنیم ،ابتدا سیب رسیده مخصوصن سیب زرد رو تکه تکه کردی دریک بشکه ریخته و روی آن مهری یا کمی خاک می ریزیم تا ۶ماه که گذشت آنرا صاف میکنیم

  146. خیلی عالی غیر از بشکه آیا ظرف دیگری میشه استفاده کرد که در دسترس باشه لطفا معرفی کنید ممنونم

  147. ما دو سه سال هست توی این کار هستیم. فقط همین روش دکتر روازاده رو انجام بدید. بقیه روش ها رو ما امتحان کردیم. نتیجه خوبی نمیده

  148. ممنونم عالی مدتها بود دنبال نحوه ی درست تهیه سرکه خونگی بودم خوب جامع و عالی توضیح دادین ولی به طور سنتی میگن نون بزارید آب بریزید رو کلا نقی شد ممنونم امتحان میکنم

  149. سلام لطفا در مورد سنگ کیسه صفری ۳ سانتی که یک عدد است و همه پزشکان می گویند باید عمل برداشت کیسه صفری انجام دهم چه پیشنهادی دارید.۵۰ ساله هستم وچربی خونم کمی بالاست.

    1. 4قاشق غذاخوری روغن زیتون + 2قاشق غذاخوری آبلیمو 3 روز پشت هم استفاده شود.
      کد120 مجموعه مفید است
      سفیده داخل نهال آفتابگردان 50گرم + خارشتر 100 گرم جوشانده تا یک بطری شود در طی 24 ساعت بخورید
      گیاه آنغوزه دم کرده روزی 2لیوان تا 2روز استفاده شود.
      آویشن دم کرده با نمک دریا در طول روز استفاده شود
      هلیله سیاه را کوبیده هر 6ساعت 1قاشق چایخوری استفاده شود
      تمبر هندی بی نمک را در آب بریزید هسته جدا شود هفته ای 1نوبت استفاده نمایید..

    1. بهتر ازست 40روز بماند وبعد مزه کنید ترش بود صاف کنید/وبعد دردمای معتدل نگهداری شود

  150. باسلام وخداقوت ..برای تهیه سرکه سیب اشاره نکردن چند وقت بمونه وبعد صاف بشه در چ شرایطی نگهداری شود؟؟!!!

    1. سرکه سیب یک ساله درون شیشه یک لایه قطور وچند لایه جدا از هم روش بسته چکار ش کنم .آیا این لایه ها مورد استفاده ای دارد؟یا دور انداخته شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت