عرق زنیان اصل

احیای سلامت (مورد تایید دکتر روازاده)

طبع عرق زنیان: گرم و خشک. ظرف: پت و نشکن. عرق زنیان اصل برای هضم غذا، سینوزیت، تنگی نفس و آسم، ضدعفونی کننده قوی معده، دستگاه گوارش، ضدنفخ، بادکش، ضدتهوع، زکام و سرفه، ضدقارچ و انگل، ضد ترشی معده، ضد اسهال، دافع رطوبات بدن، مفید جهت فلج و رعشه کاربرد دارد. روش مصرف: بعد از هر غذا نصف استکان میل شود. وزن عرق سنگین با بسته بندی حدود 1000گرم و وزن عرق سبک با بسته بندی حدود 940 گرم میباشد.

۳۸,۰۰۰ تومان۴۸,۰۰۰ تومان

عرقیات بخشی از دارو‌های درمانی در طب  سنتی به شمار می‌روند. گاهی برای رفع  بیماری‌ها، داروها و عرقیات گیاهی  بهترین گزینه هستند. در این مقاله به توضیح خواص عرق زنیان می‌پردازیم. پس  با ما همراه باشید تا با یک گیاه درمانی دیگر آشنا شوید.

گیاه زنیان را بیش‌تر بشناسید

وقتی  از زنیان صحبت می‌شود منظور میوه گیاهی است که در زبان فارسی زنیان نام  دارد و در کتب قدیمی با نام‌های دیگری چون انیسون بری و کمون حبشی نیز  آورده شده است. هم چنین در زبان انگلیسی با نام Ammi شناخته می‌شود و نام  علمی آن Trachyspermum ammi sprague است.

از  ویژگی‌های فیزیکی این گیاه پر خاصیت، ارتفاع 90 سانتی‌متری و برگ‌هایی با  بریدگی و تقسیمات فراوان است. گل‌های سفید و ریز این گیاه به شکل زیبایی  روی سر شاخه‌های این گیاه قرار گرفته است.

شکل  گل‌ها به صورت چتر مرکب بوده و میوه‌های آن به شکل بیضی و رنگ زرد مایل به  قهوه‌ای هستند. این میوه‌ها دارای اسانس و بوی بسیار دل‌نشین مانند بوی  آویشن است.

هم چنین زنیان در ساخت ادویه کاری، بیسکوییت، ترشیجات، صنعت صابون سازی، خمیر دندان، عطرسازی، دهان شویه و… به علت بوی مطبوعش کاربرد دارد.

خواص عرق زنیان

زنیان ماده‌ای با طبع گرم و خشک است و دارای خاصیت بادشکنی، ضد اسپاسم، محرک و… است. هم چنین این عرق در تسکین درد، بیماری‌های مفاصل، آرتروز، روماتیسم و سرفه هم تجویز می‌شود.

اما به اینکه دقیقا چه خواصی دارد و در رفع چه بیماری‌هایی موثر است، در ادامه اشاره می‌کنیم:

  • ضد نفخ
  • ضد اسهال
  • ضد قارچ و انگل
  • تصفیه کنندگی خون
  • مفید جهت فلج و رعشه
  • دافع رطوبت بدن و مخصوصا معده
  • ضد چاقی
  • ضد عفونی کننده قوی معده
  • ضد تشنج
  • افزایش شیر مادر
  • نافع جهت رفع اعتیاد و مضرات آن
  • درمان استئوآرتریت یا همان آرتروز یا سائیدگی مفصل‌ها
  • برطرف نمودن خشکی شانه‌ها و التهاب آرنج
  • درمان کشیدگی و التهاب تاندون‌ها

این  عرق دارای طبع گرم و خشک است و علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره  کردیم، راحتی هضم غذا، مناسب برای بیماری سینوزیت، برطرف کننده عوارض آسم و  تنگی نفس، ضد اسهال، تهوع و… می باشد.

خواص عرق زنیان برای چاقی

همان‌طور که اشاره کردیم عرق زنیان مسهل است، بنابراین از تلنبار شدن چربی‌ها در  بدن جلوگیری به عمل می‌آورد. افرادی که قصد دارند کاهش وزن داشته و به  تناسب اندام برسند، می‌توانند از این عرق استفاده کنند.

بهتر است بعد از وعده‌های غذایی نظیر ناهار و شام نصف لیوان عرق زنیان را با نصف لیوان آب میل بفرمایید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

در واقع عرق زنیان از نفخ و ترشی معده جلوگیری می‌کند و در نتیجه مانع جمع شدن چربی‌های اضافه در بدن می‌شود.

خواص عرق زنیان از زبان دکتر روازاده

دکتر  روازاده یکی از بزرگترین طبیبان سنتی ایران درباره عرق زنیان و خواص آن  می‌گوید،  از بذر زنیان در طب سنتی بسیار استفاده می‌شود این گیاه دارای  خاصیت تونیک و  بادشکن است.

زیاد  کنندگی تنفس داشته و  برای کاهش ترشی معده بسیار موثر است. وی همچنین اشاره  می‌کند که له شده و  کوبیده آن، را برای رفع بیماری‌های کبد و معده و  روماتیسم و درد گلو به  صورت استعمال خارجی موثر خواهد بود.

طریقه مصرف عرق زنیان

نحوه  استفاده از این عرق با توجه به محدوده سنی فرد متفاوت است. برای مثال  طریقه مصرف این عرق در کودکان روزی سه بار به اندازه دو قاشق مرباخوری به  صورت مخلوط با آب و پس از غذا است.

هم  چنین طریقه مصرف در گروه سنی بزرگ سالان، روزانه دو قاشق غذاخوری مخلوط با  آب و در سه نوبت است. جهت استفاده از این عرق گیاهی در استعمالات خارجی یک  قاشق از آن را در گلو ریخته و پس از قرقره کردن قورت دهید.

در روش دیگر می‌توانید از قطره چکان استفاده کنید و دو قطره از این عرق را در بینی خود بچکانید.

موارد عدم استفاده از عرق زنیان

عرق زنیان با تمام خواص فوق‌العاده‌ای که دارد و در برخی موارد و برای برخی افراد نباید استفاده شود یا تا حد امکان کم مصرف شود.

این  پرهیز باید در کودکان زیر 7 سال، افراد گرم مزاج، زنان باردار و بیماران تیروئیدی صورت گیرد. البته افرادی که دارای طبع گرم هستند می‌توانند این  عرق را به همراه گیاهی سرد نظیر عرق شاتره میل کنند تا آسیبی نبینند.

قیمت خرید عرق زنیان

قیمت عرق زنیان متفاوت است اما برای خرید عرق زنیان اصل بهترین راه حل خرید از یک فروشگاه معتبر می باشد. عطاری آنلاین عطارخونه عرق زنیان احیای سلامت و انگیزه که هر دو مورد تایید حکیم دکتر روازاده هستند را در فروشگاه خود عرض می کند.

اگر همچنان سوالی دارید که به آن جواب داده نشده می توانید در بخش دیدگاه ها (روی این متن کلیک کنید) سوال خود را ارسال کنید تا کارشناسان عطارخونه به شما پاسخ دهند

ویژگی های محصول

وزن 1000 گرم
نوع

عرق سبک احیای سلامت, عرق سنگین احیای سلامت, عرق سنگین انگیزه

15 دیدگاه برای عرق زنیان اصل
  1. حامد

    بالاخره زنیان ضد اسهال است یا مسهل؟
    من پدرم پیر هست و اسهال دارد دارای نفخ هم هست و مدام میگوید به من فشار میاد
    چی بهش بدم؟

    • Admin

      بله ضد اسهال است.
      برای درمان اسهال نکات زیر را رعایت کنید:
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      الف) اگر اسهال معمولی باشد :
      یک لیوان عرق نعنا به همراه یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته پس از جوش آمدن ده دقیقه ملایم بجوشد بعد از ولرم شدن با کمی عسل شبها موقع خواب میل شود . طول درمان بسته به نوع بیماری ۴۰ الی ۱۲۰ روز میباشد. لازم به ذکر است در بیماری زخم معده میتوان برای نتیجه سریعتر از یک قاشق غذاخوری تخم بارهنگ استفاده نمود. دقت شود بسته به شدت آن باید هر ۴ الی ۶ ساعت یکبار مصرف گردد تا نتیجه مطلوب بدست آید.
      این نسخه در عین سادگی بسیار عالی جواب میدهد امتحان کنید.
      ب )اگراسهال خونی باشد :
      مقداری نبات را ذوب کرده دو الی سه قاشق غذاخوری تخم بارهنگ را داخلش ریخته بعد از یک الی دو دقیقه با آب مخلوط کرده بگذارید تا جوش بیاید پس از ده قیقه جوش خوردن ملایم از آن استفاده نمایید. هر ۶ ساعت یک استکان میل شود.
      قرص رامک هم تاثیر فراوان دارد.
      ج) درمان مشکلات در روده از قبیل (باد روده ـ کولیت روده ـ زخم روده (
      استفاده از همان نسخه عرق نعنا و بارهنگ فقط با این تفاوت که به جای عرق نعنا از یک لیوان گلاب استفاده گردد.
      عرق خارخاسک برای درمان اسهال خونی مصرف شود
      عرق برگ چنار 1فنجان قبل از غذا میل شود
      خوردن حب کبد و شربت سحرآمیز مفید است.
      مصرف ناشتا ژل رویال خالص مجموعه
      توجه : اگر مشکلات روده همراه با مشکلاتی از معده باشد در نسخه بالا از نصف لیوان گلاب و نصف لیوان عرق نعنا استفاده میشود.
      شربت اکسیر معده بسیار مفید میباشد.اگرفشارخون بالایی ندارید.
      ازخوردن مواد غذایی خام.میوه خام.ترشی.مرکبات ولیموعمانی خوداری شود.

  2. s.qolami

    سلام وقت بخیر
    امیدوارم خوب و سلامت باشید
    بنده به علت تصادف و واژگونی خودرو گردنم آسیب دید و کمرم از ناحیه l3 شکست متاسفانه برای رفع درد و بیخوابی و فکرو خیال شدید خودم را مسکن های قوی از جمله ترامادول آروم میکردم حال در وضعیت بدی قرار دارم و زندگی بنده دچار اختلال شده است.
    الان به مدت 48 ساعت از مصرف دست کشیدم و درد عضلانی و گردن و کمر و اویزش بینی دارم.
    برای رفع این دردها ناشی از مصرف این قرص چه باید مصرف کنم.
    و برای رفع اعصاب و فکر و خیال چه کنم، بسیار دچار افسردگی شده ام.

    • کارشناس عطارخونه

      سلام روز بخیر،
      اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید.
      از مصرف مواد غذایی با طبع سردو خشک پرهیز شود.
      سر را با روغن شونیز گرم نمایید.
      ژل رویال خالص جهت تقویت نیروی جنسی و جسمی توصیه میشود.
      حب پادزهر احمدیه،گلاب،عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون و شربت مفرح مجموعه مفید است..
      حجامت ساق پا مفید است
      ترشی ممنوع. سرکه.شاه توت ممنوع
      خوئک فراوان میل شود
      گرده گل مفیداست
      جوشانده برگ به مفید است
      به،افتیمون،بهارنارنج،اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید
      روزی 1فنجان عرق بسفایج مفید است
      عرق مرکب اعصاب مفید است
      چای مبارک مجموعه مفید است.

  3. یسنا

    درود خسته نباشید من درد روده و معده دارم و نفخ و کمی یبوست میتونم عرق زنیان استفاده کنم؟به چه صورت باید استفاده کنم؟تیروئید کم کارم دارم میتونم استفاده کنم ضرر نداره؟

    ممنون بابت پاسخگویی

    • کارشناس عطارخونه

      سلام وقت بخیر، بله روزانه یک فنجان میل شود/خیر برای تیرویید هم ضرری ندارد

  4. ناشناس

    بله مانعی ندارد ومفید است/

  5. حمیده .م

    با سلام من مادرم ۶۰ سالشونه و ناراحتی معده دارند و اسید معدش بالاست ،،هنچنین طبع گرمی داره ،در حال حاضر کرونا گرفتند ،،می تونه از عرق زانیان استفاده کنه

  6. ناشناس

    درود درمان مشکلات مری و معده از قبیل (زخم مری ـ زخم معده ـ نفخ ـ آروغ ـ ترش کردن ـ ورم معده ـ ریفلاکس معده ـ هلیکوپاکتر معده ) : 1یک لیوان عرق نعنا به همراه یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته پس از جوش آمدن ده دقیقه ملایم بجوشد بعد از ولرم شدن با کمی عسل شبها موقع خواب میل شود . طول درمان بسته به نوع بیماری ۴۰ الی ۱۲۰ روز میباشد. لازم به ذکر است در بیماری زخم معده میتوان برای نتیجه سریعتر از یک قاشق غذاخوری تخم بارهنگ استفاده نمود. توجه: این نسخه در عین سادگی بسیار عالی جواب میدهد امتحان کنید. توجه : برای نتیجه بهتر و سریعتر در مشکلات معده باید موارد زیر به طور جدی رعایت شود.لازم به ذکر است که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم رعایت همین موارد است: الف) هیچگاه آب یخ ننوشید.(خیلی سرد) ب) ترک آب بین غذا (بهترین وضعیت نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از آن است.) ج) کاهش سردیها مخصوصا شبانگاه (ماست ـ شیرـ دوغ ـ نوشابه ـ چایی ) توجه :سعی شود سردیها با مصلحات آن مصرف شود.مثلا: ماست و دوغ با نعنا و کاکوتی ـ شیر با عسل یا خرما ـ … درمان اسهال الف) اگر اسهال معمولی باشد : همان نسخه بالا است فقط بسته به شدت آن باید که هر ۴ الی ۶ ساعت یکبار مصرف گردد تا نتیجه مطلوب بدست آید. ب )اگر اسهال خونی باشد : مقداری نبات را ذوب کرده دو الی سه قاشق غذاخوری تخم بارهنگ را داخلش ریخته بعد از یک الی دو دقیقه با آب مخلوط کرده بگذارید تا جوش بیاید پس از ده قیقه جوش خوردن ملایم از آن استفاده نمایید. هر ۶ ساعت یک استکان میل شود. درمان مشکلات در روده از قبیل (باد روده ـ کولیت روده ـ زخم روده ) : استفاده از همان نسخه عرق نعنا و بارهنگ فقط با این تفاوت که به جای عرق نعنا از یک لیوان گلاب استفاده گردد. توجه : اگر مشکلات روده همراه با مشکلاتی از معده باشد در نسخه بالا از نصف لیوان گلاب و نصف لیوان عرق نعنا استفاده میشود. شربت اکسیر معده بسیار مفید میباشد.اگرفشارخون بالایی ندارید. ازخوردن مواد غذایی خام.میوه خام.ترشی.مرکبات ولیموعمانی خوداری شود. ضنا ایشون ویزیت تلفنی ندارند

  7. ناشناس

    گاهی راست پایین شکم دردی شدید میگیره دکتر بادیدن عکس وسونوگرافی گفت ورم معده و روده است تسکین درد ودرمان این ورم ودرد چیست خواهش میگنم تلفن مستقیم دکتر روازاده را درپایان جواب بنویسید

  8. ناشناس

    درود مشکلتون چیه؟

  9. ناشناس

    سلام من کم کاری تیرویید دارم چطوری استفاده کنم

  10. mahdie

    مصرف آب زیاد هم اصلا خوب نیست. فقط هر زمانی که تشنه شدید آب بخورید. چون مصرف زیاد آب به کلیه ها فشار میاره و باعث پیری زودرس میشه

  11. س روزبهانی

    مصرف عرق زنیان با عرق ضدچاقی مشکل ایجاد نمیکنه عرق ضدچاقی با شربت معده کار عرق زنیان رو میکنه من برای لاغری کم غذا میخورم ولی سرکلاس درس و زمان هایی که جمع میشینم شکمم مدام قار و قور میکنه خوراکی های سبک هم میخورم که گرسنگیم برطرف بشه و سردرد نگیرم چند دقیقه آروم میشه باز سر و صدا میکنه بعد از غذا هم وقتی تو فضای سربسته میشینم روده هام بدون اختیار مدام صدای شبیه باد معده در میارن آب زیاد میخورم و دفع ادرارم زیاده

  12. ناشناس

    سلام جناب زارعان عزیز هردو مورد تایید دکتر روازاده هستند فقط تولید کننده هاشون متفاوتند

  13. ناشناس

    درود محصولاتی که در آخر آنها احیای سلامت آمده چه تفاوتی با آنهایی که در آخر آنها انگیزه نوشته دارند؟!

  14. ناشناس

    سلام جناب بابادی، روز بخیر. ان شاء الله تا پایان همین هفته موجود خواهد شد

  15. ناشناس

    با عرض سلام عرق زنیان ۲ آتیشه کی موجود میشه ؟ من خیلی وقته منتظرم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب گزینه ها
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
عرق زنیان اصل احیای سلامت (مورد تایید دکتر روازاده)
عرق زنیان اصل

۳۸,۰۰۰ تومان۴۸,۰۰۰ تومان

انتخاب گزینه ها