خواص لیوان مسی برای سلامتی بدن

بازدید: 85,335 بازدید
خواص لیوان مسی

لیوان مسی، جایگزین بسیاری از قرص‌ها

استفاده از لیوان مسی می‌تواند فواید بسیاری برای سلامتی از جمله از بین بردن باکتری‌ها، کاهش سرعت پیری و کاهش خطر سطان را به همراه داشته باشد. آن، یکی از عناصر ریز مغذی ضروری بدن و همچنین فلزی است که به طور طبیعی وجود دارد. بدن انسان برای زنده ماندن به مس نیاز دارد. به گفته دفتر مکمل‌های غذایی، میزان مجاز غذایی مس برای مردان و زنان بالای 18 سال 900 میکروگرم است. این ریز مغذی برای جوان‌سازی پوست، جلوگیری از پیری و سفیدی مو بسیار مفید است.

مس چیست و چرا مهم است؟

ابتدا باید بدانید که مس فلزی به رنگ قرمز است که در محیط از جمله سنگ، خاک و آب یافت می‌شود. مقادیر کمی مس نیز در هوا وجود دارد. مس عنصر کمیاب مهمی است که به عملکرد مناسب بدن کمک می‌کند. بدن مس تولید نمی‌کند، بنابراین باید آن را از طریق آب و غذا جذب کرد. این فلز معمولا در ترکیب با دیگر فلز‌ها مانند قلع در ساخت ظروف پخت و پز استفاده می‌شود.

دلیل استفاده از لیوان مسی چیست؟

مدت‌ها پیش، مردم دریافتند که آب ذخیره شده در ظروف مسی طعم بهتری دارد و مدت زمان بیشتری تازه می‌ماند. دانشمندان کشف کردند که مس دارای اثر الیگودینامیکی است. این به آن معناست که مس می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد. همچنین ویروس‌ها، جلبک‌ها، کپک‌ها،‌ هاگ‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد.
مطالعات نشان داده است که آب ذخیره شده در ظرف مسی به مدت حداقل چهار ساعت کیفیت خاصی را به دست می‌آورد. از آنجا که امروزه مردم از سیستم‌های تصفیه آب استفاده می‌کنند، بسیاری از ریز مغذی‌های سالم از آب آن‌ها خارج می‌شود. نوشیدن آب از یک فنجان مس، مس سلب شده توسط سیستم‌های تصفیه را دوباره پر می‌کند.

ظروف مسی

فواید و خاصیت لیوان مسی اصل برای سلامتی چیست؟

نوشیدن آب در مس از جمله فواید لیوان مسی به حساب می‌آید که برای سلامتی بسیار مفید است. انواع فواید لیوان مسی در ادامه ذکر می‌شود.
باکتری‌ها را از بین می‌برد: همان‌طور که در بالا ذکر شد، مس الیگودینامیک است و می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد، از جمله E.coli و S.aureus دو باکتری رایج که باعث بیماری جدی می‌شوند. مس همچنین از باکتری‌هایی که باعث اسهال می‌شوند جلوگیری می‌کند. در حقیقت، نوشیدن آب در لیوان مسی یکی از راه‌های لذت بردن از آب تمیزتر در کشورهای دارای سیستم بهداشتی ضعیف و در نتیجه سالم نگه داشتن آن‌ها است.
سیستم هضم شما را بهبود می‌بخشد: مس به تحریک پریستالیست، انقباض و شل شدن عضلات معده کمک می‌کند که مواد زائد (مدفوع) را از طریق روده به خارج از بدن منتقل می‌کند. مس همچنین به از بین بردن باکتری‌های مضر التهاب در روده، احتمالا بهبود زخم، سو‌هاضمه و عفونت‌ها کمک می‌کند. روده سالم برای جذب مواد مغذی مناسب در بدن مهم است.
سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند: مس دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان‌ها به کاهش رادیکال‌های آزاد که برای سیستم ایمنی بدن مضر هستند کمک می‌کنند. نوشیدن آب از یک لیوان مسی به طور روزمره می‌تواند آنتی اکسیدان‌های شما را تقویت کرده و بنابراین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. از آنجا که مس به از بین بردن باکتری‌های مضر کمک می‌کند، سیستم ایمنی بدن شما مجبور نیست به سختی کار کند که این مورد هم باعث سلامت شما می‌شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله تقویت سیستم ایمنی بدن از نگاه متخصصان طب سنتی را مطالعه فرمایید

سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد: مس به ایجاد آنزیمی مهم در بدن به نام آدنوزین تری فسفات (ATP) کمک می‌کند، ATP  اساسا انرژی است. هنگامی که از یک لیوان مسی آب می‌نوشید، مس مورد نیاز بدن خود را برای تولید انرژی بیش‌تر تامین می‌کنید.
باعث تعادل تیروئید می‌شود: نداشتن مس کافی در سیستم بدن شما (کمبود مس) می‌تواند باعث تنظیم نادرست هورمون‌های غده تیروئید شود. نوشیدن آب از یک ظرف مسی، مس مورد نیاز غده تیروئید را برای تعادل و عملکرد مناسب تامین می‌کند.
به کاهش وزن کمک می‌کند: ما قبلا یاد گرفته‌ایم که مس به تنظیم تیروئید و از طریق ATP به تولید انرژی کمک می‌کند. هر دو این‌ها متابولیسم را تسریع کرده و برای سوزاندن چربی انرژی ایجاد می‌کنند که به نوبه خود ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

از دیگر خواص لیوان مسی ‌و مس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • کمک به سلامت قلب و تنظیم فشار خون
  • محافظت از کبد
  • جلوگیری از کم خونی
  • کاهش التهاب مفصل و درد آرتروز
  • کند کردن علائم پیری
  • کمک به تقویت مو
  • کمک به سلامت پوست

علائم قرار گرفتن در معرض بیش از حد مس و مضرات لیوان مسی چیست؟

مسمومیت ناشی از مس نادر است. اما دریافت بیش از حد طولانی مدت مس از طریق لیوان مسی می‌تواند باعث به وجود آمدن مضراتی شود. مس زیاد می‌تواند به باکتری‌های روده‌ای خوب شما آسیب برساند و باعث اسهال شود.

مضرات لیوان مسی

  • ناراحتی‌های دستگاه گوارش (GI) مانند حالت تهوع یا اسهال
  • مشکلات عصبی مانند سرگیجه یا سردرد
  • تحریک پوست در اطراف دهان، بینی و چشم‌ها
  • در مواقع شدید، خونریزی داخلی ناشی از اختلال عملکرد کبد

خاصیت نوشیدن چای طبیعی در لیوان مسی

استفاده از کتری و قوری مسی و نوشیدن چای طبیعی در لیوان مسی خاصیت زیادی دارد. همچنین جوشاندن آب در کتری مسی خواص درمانی و ضدباکتری دارد. اولین خواص استفاده از لیوان مسی این است که اگر چای در لیوان مسی خورده شود به بهبود گوارش بدن و هضم غدا کمک شایانی می‌کند. البته توجه داشته باشید که اگر قصد ریختن چای و یا آبجوش(و یا هر چیز داغ دیگری) در کتری یا لیوان مسی دارید حتما باید قلع اندود شده باشد.

به طور کلی با فواید و مضرات لیوان مسی آشنا شدید؛ اما باید توجه داشته باشید که لیوان مسی اصل را تهیه کنیم تا از خواص آن بهره مند شویم.

دسته بندی سبک زندگی مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

106 پاسخ به “خواص لیوان مسی برای سلامتی بدن”

  1. سلام
    ببخشید نوشیدنی های اسیدی سرد شامل چه چیز هایی میشه و چرا نباید در لیوان مسی خورد

    1. سلام و عرض ادب
      آب میوه های شیمیایی است/ودرلیوان مسی اسیدتولید میکند

  2. با سلام ممکنه بفرمایید آقا نوشیدن ویتامین سی(جوشان) در لیوان مسی مضر هست یا خیر؟ بنده آب رو در لیوان مسی میریزم و استفاده میکنم و متوجه شدم ویتامین سی در لیوان مسی تغییر رنگ داد و بی رنگ شد، ممنونم راهنمایی بفرمایید.

  3. با سلام و خسته نباشید ، من از سایت شما لیوان مسی قلع اندود شده تهیه کردم ( تازه تهیه کردم و سالم هست ) و چهار تا سوال داشتم / در روز چندبار میشه در لیوان مسی قلع شده آب یا نوشدنی خنک یا نوشیدنی داغ ، نوشید ؟ / سوال دوم اینکه احتمال مسمومیت مس از این لیوان مسی قلع شده هست ؟ / سوال سوم آیا امکان هست که آب رو در لیوان مسی بزاریم بمونه و بعدا مصرف کنیم ، آیا اسیب به بدن می رسه ؟ / سوال چهارم من بعد از چند لیوان در روز ( حدودا 3 تا 5 لیوان آب در لیوان 350 سی سی مس قلع شده ) نوشیدن ، سرگیجه میگیرم ، آیا مسمومیت مس هست ؟

    1. سلام و عرض ادب؛
      ممنون از حسن انتخاب شما.
      در روز 2مرتبه کافیست
      خیر مسمومیت ندارد
      بله مانعی ندارد
      آهن خون شما زیاد است

  4. باسلام سوالی داشتم اگر به جای قلع کاری از فلز روی برای لعاب کاری در ظروف مسی استفاده کنیم چون روی دمای بالاتری را تحمل می کند و وب نمی شود آیا خواص فلز مس هم نصیب ما می شود؟ اصلا چرا از ظروف برنجی استفاده نکنیم ؟ لطفاً توضیح دهید

    1. سلام خیر روی برای مس مورد تایید نیست ومانع از آزاد شدن یون مس میشود در رابطه با قسمت دوم صحبتتون:ظروف برنجی بسیار مفید ومورد تایید است

        1. سلام و عرض ادب
          شما می توانید برای خرید محصولات به فروشگاه اینترنتی عطارخونه مراجعه نمایید 👈 attarkhone.com

          💢اگر سوالی یا مشکلی زمان ثبت سفارش داشتید می توانید با شماره 02144422968 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما ره راهنمایی کنند.

          باتشکر💐

  5. سلام خسته نباشید می‌خواستم بدونم آیا میشه از کتری قوری مسی برای چای استفاده کرد واگر کتری خیلی بجوشد لعاب بگیرید مشکلی دارد استفاد از کفگیرمسی در هم زدن در ظروف دیگر خطرناک است یانه

  6. درود در اینباره اطلاعی نداریم ولی اگر برای خاصیتش استفاده میکنید خاصیت چندانی جذب بدن شما نمیشه از این طریق

  7. سلام خسته نباشید من توی پارچ مسی اب میکنم میذارم یخچال بعد تو لیوان میریزم میخورم مشکلی نداره؟؟

  8. سلام ببخشید من یه لیوان مسی خریدم ولی داخلش سفید نیست همون رنگ مس رو داره آیا خوردن آب در همچین لیوانی مشکلی ایجاد میکنه

  9. باسلام باقاشق مسی خالص که قلع اندودنشده هفته ای چنددمیتوان فعه غذا خورد.باتشکر

  10. سلام من قابلمه مسی خریدم والان ابگوشت توش بارگذاشتم خیلی نگران شدم که برای بدن ضررنداشته باشه توش هم قلع شده وایا ضررداره پختن ابگوشت ودم گذاشتن برنج تواین قابلمه ؟

  11. دوست گرامی اگه امکانش هست یک اسکرین شات از اون صفحه ای که میفرمایید به این شماره واتساپ کنید تا بررسی کنم 09333778685

  12. سلام برای پسر 5 سالم لیوان مسی گرفتم دو روزه ک باهاش اب میخوره و زیر لب بالاییش کمی ورم کرده و میگه درد میکنه چ کنم؟بخاطر چیه

  13. درود تفاوت یون مس با مولکول مس در اینه که یون تنها به مقدار مورد نیاز بدن جذب بدن میشه و باقیش از بدن دفع میشه. ظروف مسی هم یون مس آزاد میکنند و میتونید هر چه خواستید مصرف داشته باشید

  14. سلام از کجا بفهمیم مس زیاد وارد بدنمون شده؟مثلا اگه هر لیوان ابی که در روز میخوریم داخل لیوان مسی باشه اوکیه یا زیاد؟

  15. سلام من یه لیوان مسی دارم که یه مقدار خیلی خیلی کم درحد نقطه کفش سیاه هست اشکالی داره ازش استفاده کنم

  16. سلام و عرض ادب؛ اب مونده در ظرف کلا توصیه نمیشه مگر دربش بسته باشه. آب خوردن در لیوان مسی کفایت میکنه

  17. سلام ببخشید برای خوردن آب درلیوان مسی حتما باید آب داخلش مونده باشه یاهمین که لیوان راازاب پرکنیم وبخوریم کفایت میکند؟

  18. سلام مشکلی نداره از این جهت که با چای واکنش نشون نمیده اما بهتره از چای سیاه و سبز و سفید استفاده نکنید و از انواع چای گیاهی مصرف کنید که فایده ای هم به بدنتون برسونه

  19. سلام و خسته نباشید من امروز دوتا لیوان مسی خریدم مشکلی نداره داخلش چای بخورم ؟

  20. سلام. روز بخیر. من امروز یه قرص جوشان منیزیم رو در لیوان مسی خوردم. میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد؟

  21. سلام من روزانه اب را در قوری مسی جوش میاورم ودر همان قوری چای سیاه ریخته و زیر ان را خاموش می کنم تا دم بکشه شنیدم مضر است ایا صحت دارد؟

  22. به نظرمن خوردن آب یاغذادرظروف مسی. حتما مفیداست بیاییدباهم به فکرسلامتی باشیم که بزرگترین ثروت دنیاست. سپاس.

  23. سلام خانم روحانیون عزیز هر چیزی در حد افراط مصرف بشه مشکل آفرینه زنجبیل درجه گرمی و خشکی بالایی داره هرروز خوردنش توصیه نمیشه مخصوصا در فصل های گرم

  24. سلام، بنده داخل لیوان مسی یک تکه زنجبیل و آب جوش میریزم و مانند دم نوش درب آن را میگذارم و میذارم چندساعت بماند تا خنک شود و بعد بجای آب خنک میخورم ، آیا خوردن هر روز این آب مانعی دارد؟

  25. باسلام من حدود دوماهی میشه که اب رودرلیوان مسی مینوشم جدیدا متوجه شدم اطراف چشمم وروی بینی لکه های قرمز ایجادشده امکان داره بخاطر استفاده ازلیوان مسی باشه ممنون ازپاسختون

  26. سلام دوست گرامی کجای متن به قاشق اشاره شده؟ در رابطه با سوال دومتون :بله میشه بسیار هم مفیده

  27. سلام شما میگید لیوان مسی باید داخلش قلع کاری باشه چون ضرر داره،بعد میگید با قاشق از مس خالص مفید که چای یا چیز های دیگه رو هم زد،این دو گفته که با هم فرق میکنه.بعد اینکه میشه از فلز برنج استفاده کرد که مس و روی به اندازه مساوی داره و دیگر نیاز به سفید کردن آن نیست.

  28. سلام دوست گرامی چای اگر منظورتون چای سیاه هست مضره و بهتره استفاده نکنید ولی خیر مشکلی ایجاد نمیکنه

  29. سلام من کتری وقوری مسی خریدم روزانه ۲ الی ۳ بار چایی دم میکنم ایا استفاده از ش خوب است یا بد؟

  30. سلام،،من لیوان مسی گرفتم ته لیوان اندازه یه خط خیلی کوچیک قلع نشده،،مشکلی داره آیا؟

  31. سلام من یه پارچ مسی قلمکاری شده خریدم ولی داخلش قسمتکوچکی قلع اندودنشده ایاضررداره

  32. سلام من همیشه برای اب خوردن از لیوان مس استفاده میکنم ایا مشکل داره زیاد استفاده کنم

  33. سلام و قت شما بخیر ممکنه دوغ ترش بوده باشه داخل ظرف مسی نباید مواد غذایی ترش بریزید یا بخورید. ضمن اینکه استفاده ظرف مس تا زمانی مفیده که سفیدی داخل اون تغییر رنگ نداده باشه. در غیر اینصورت مجددا باید سفید بشه اونهم در جای مطمئن.

  34. سلام من تو کاسه مسی دوغ ریختم مزه دوغ عوض شد طوری که به تلخی میزد و داخل کاسه براق شد میشه بفرمایید دوغ چه تاثیری رو می دارد

  35. سلام. چطور بفهمیم مس خالص است؟ و ایا اب در لیوان مسی خوردن ضرر داره؟ چون طعمش به نظرم خیلی کم فرق میکنه

  36. سلام وقت بخیر من دیروز تو ظرف مس قلع دار ناهار پختم وتو یه ماست خوری هم ترشی ریختم که قلع نداشت حالا از دیشب حالت تهوع دارم امکان داره مسموم شده باشم؟ لطفا راهنماییم کنید

    1. خیر ارتباطی ندارد به ظرف مسی شاید سردی ماست باعث تهوع شما شده است//بله بسیار

  37. سلام خسته نباشید . آیا میشه با قاشق مسی که سفید نشده و مس خالص هست برای هم زدن چای یا قهوه استفاده کرد ؟ برلی بدن ضرر نداره ؟

  38. ببخشید من از زنجان عجله ای دستبند و انگشتر و لیوان مسی گرفتم ولی از کجا میشه متوجه شد که مس خالص هست مخصوصا لیوان آخه چیزایی که خوندم متوجه شدم ممکنه با چیزای مضر مثل جیوه ترکیب شده باشن؟ ممنونم

  39. با درود ببخشید یک سوال ذهن من رو مشغول کرده و اون اینه که مدام از خوردن و پختن در ظروف مسی صحبت میشه و این در حالی هست که داخل ظروف مسی با قلع سفید شده، آیا مس از این لایه عبور میکنه ؟ و حکمت سفید کردن مس در چیست؟

    1. بله یون آهن آزاد میشود قلع برای بدن خاصیت دارد ومانع از سیاه شدن مس میشود

  40. سلام میشه تو لیوان مسی قهوه ترک درست کنم؟منظورم اینه لیوان می را بذارم رو گاز خراب نمیشه؟

  41. سلام ، من با لیوان مسی شیر مصرف میکنم شنیدم مس دارایه منیزیم است و شیر کلسیم این دوتا باهم اختلال ایجاد میکنند و باعث ریزش مو میشود ، اصلا مس دارایه منیزیم است؟!ممنون میشم جوابمو بدید

    1. خیر باعث ریزش مو نمیشود کلسیم ومنیزیم آن کاملا طبیعی وبرابر با بدن است

    1. تفاوت آن در خاصیتی است که برای بدن دارد ظروف مسی یون آهن آزاد میکند وظروف برنجی روی آزاد میکند

  42. اگر اب رو در ظرف مسی بجوشونیم و در ظرف مسی نگهداری کنیم و به عنوان اب روزانه برای نوشیدن استفاده کنیم ، ایا این مقدار مصرف باعث مضراتش خواهد بود منظورم این هست از کجا بفهمیم که تا چقدر باید مصرف کنیم که مضر و زیاده از حد نباشه ؟

  43. سلام من تو پارچ مسی شربت آلبالو ریختم و تا فرداش رنگ شربت تغییر کرد و مزه فلز گرفت. خواستم بدونم نگهداری مایعاتی مثل شربت آلبالو داخل پارچ مسی موردی داره و مسمومیت ایجاد می‌کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت