عرق رازیانه اصل

احیای سلامت (مورد تایید دکتر روازاده)

طبع: گرم و خشک. ظرف: پت و نشکن. عرق رازیانه برای انسداد مجاری سینه، کبد، طحال، کلیه، مثانه، بینایی، معده، نفخ، درمان قولنج، درمان کم خونی، بادشکن، تاخیر وقوع قاعدگی، ضد ضعف اعصاب، بازکننده گرفتگی‌ها، رفع بلغم، زیاد کردن شیر مادران، معطر کننده، محرک، مدر و قاعده‌آوری بسیار مفید است و در طب سنتی کاربرد دارد. روش مصرف: صبح‌ها یک استکان میل شود. وزن عرق سنگین با بسته بندی حدود 1000گرم و وزن عرق سبک با بسته بندی حدود 940 گرم میباشد.

۳۷,۰۰۰ تومان۴۸,۰۰۰ تومان

شاید بار‌ها نام رازیانه را شنیده باشید.  گیاهی معطر با برگ‌های نازک که در انتهای ساقه گل‌های زرد و خوشه‌ای دارد و  به دو صورت زراعی و وحشی در ایران دیده می‌شود.

این گیاه دارویی برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی و بدن مفید است. در ادامه به خواص عرق رازیانه که تمامی خواص این گیاه را دارد می‌پردازیم.

خواص عرق رازیانه

رازیانه  گیاهی دارویی است که طبع گرم و خشک دارد. قسمت‌های قابل استفاده از این  گیاه بذر، برگ و ریشه‌ آن است. مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه عرق  رازیانه به طور میانگین حداکثر پنج گرم یا یک تا سه استکان است و برای  اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد،  حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز است.

یکی از  معجزه‌آساترین خواص عرق رازیانه تقویت دید و بینایی است. مصرف رازیانه در  وعده‌های غذایی از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم  محافظت می‌کند. رازیانه همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری  بسیار مفید است.

رازیانه خواص  فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد. تمام اجزای این گیاه، اعم از دانه، ساقه و  برگ، منبع ویتامین B و C هستند که سبب سنتز کلاژن و حفظ جوانی می‌شوند.

بسیاری از کشورهای از این گیاه معطر در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی استفاده می‌کنند. عرق رازیانه نیز باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت  زنان می‌شود. عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری‌های زنان  است.

مصرف رازیانه به شکل ضماد برای از  بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است. برای این کار، بذر رازیانه را پودر  کنید و سپس آن را با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون یا روغن بادام) مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. این ماسک باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می‌شود.

استفاده  موضعی آب برگ‌های رازیانه با عرق آن، ناراحتی و خستگی مفرط چشم را از بین  می‌برد. این گیاه که ادرارآور است، با تکرر ادرار سموم بدن را دفع می‌کند.

سایر فواید عرق رازیانه

  • مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می‌کند.
  • حاوی آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K است و به حفظ استخوان‌ها کمک می‌کند.
  • موها را تقویت می‌کند، مانع ریزش مو می‌شود، به بدن آرامش می‌دهد و حافظه را تقویت می‌کند.
  • برای برطرف کردن آسم، سرفه و تنگی نفس از دم کرده تخم رازیانه به مقدار سه فنجان در روز استفاده کنید.
  • مغز را فعال می‌کند.
  • اثر زیاد کننده‌ شیر را در زنان شیرده دارد و به این منظور می‌توان از دم کرده‌ی رازیانه استفاده کرد.

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه برای چاقی

بین مصرف رازیانه و چاقی مردان ارتباط نزدیکی وجود داشته و از خواص عجیب رازیانه ایجاد چاقی برای مردان و لاغری برای خانم‌ها است.

بنابراین  استفاده زیاد از رازیانه برای مردان اولا به دلیل دارا بودن مقدار زیاد  هورمون‌های زنانه و دوما کاهش نیروی جنسی در آقایان، توصیه نمی‌شود. همچنین  بهترین زمان مصرف رازیانه برای چاقی قبل از خوابیدن است.

تاثیر رازیانه برای افزایش حجم سینه

برای  بزرگ کردن سینه‌ها به روش طب سنتی نیز می‌توان از خواص رازیانه بهره برد،  برای این منظور باید از دم کرده رازیانه روزی یک استکان میل کنید. همزمان  باید بادکش سینه‌ها، ماساژ و روغن مالی با روغن خراطین انجام شود.

طریقه مصرف عرق رازیانه

خواص  رازیانه بسیار زیاد بوده، یکی از مهمترین خواص آن رفع چین و چروک و شفاف  نمودن پوست است، مثلا برای ورم پلک و چین و چروک پوست مفید و طریقه استفاده  آن به صورت پماد است. به این صورت که باید بذر رازیانه را جوشانده یا پودر  کرده و سپس به صورت کرم به پوست مالید.

خواص عرق رازیانه برای تنبلی تخمدان

در  درمان سنتی تنبلی تخمدان، عرق رازیانه بهترین گزینه برای بانوان است که  سبب افزایش ترشح هورمون‌های زنانه می‌شود و به همین دلیل زیاده روی استفاده  از آن در آقایان توصیه نمی‌شود؛ چرا که سبب کاهش میل جنسی آنان شده؛

برای درمان تنبلی تخمدان در بانوان هر شب یک لیوان عرق رازیانه را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مصرف کنید. توجه کنید که عرق رازیانه را در زمانی که در سیکل قاعدگی نیستید، باید استفاده کنید.

عرق رازیانه و بومادران برای لاغری در زنان

مصرف  عرق رازیانه گرسنگی شما را کاهش خواهد داد و به این ترتیب شما کمتر غذا  خواهید خورد. اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری در مدت زمانی کوتاه و با  کمترین هزینه ممکن هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از عرق رازیانه به  همراه عرق بومادران برای لاغری است.

برای این منظور میتوانید به مدت 40 روز، یک استکان عرق رازیانه صبح و یک استکان عرق بوماردان عصر مصرف کنید و اثر آن را مشاهده کنید.

مصرف  این دو با تاثیرگذاری بر مکانیسم بدن شما در چند بخش مختلف باعث کاهش وزن  خواهد شد. به طور کلی زمانی که شما از این دو عرق گیاهی مصرف می‌کنید،  متابولیسم بدن شما سرعت گرفته و اشتهای شما کم خواهد شد، خون شما تصفیه و  سموم اضافی از بدن شما خارج می‌شود.

در  موضوع لاغری با عرق رازیانه و عرق بومادران می‌توان گفت مصرف آن باعث  تولید ملاتونین می‌شود که این هورمون در کنار املاح و ویتامین‌های عرق  رازیانه و عرق بومادران به لاغری کمک خواهد کرد. کل این چند فرآیند در بدن  شما با مصرف رازیانه و بومادران اتفاق خواهد افتاد که برآیند آن لاغری  است.

خواص عرق رازیانه برای زنان

  • رازیانه  خواص هورمونی دارد و برای بیش از ۹۰ درصد از خانم‌ها تجویز می‌شود. به این  شکل که در ترکیب آن، استروژن (هورمون زنانه) بالایی یافت می‌شود. به همین  دلیل باعث افزایش شیر در مادران شیرده شده و بهترین درمان برای قطع قاعدگی  است.
  • رازیانه ضد چاقی است،  التهاب‌های واژن و علائم یائسگی مثل گرگرفتگی را برطرف می‌کند. علاوه بر  این اگر با گل‌گاوزبان مصرف شود، قاعده‌آور است، یعنی قطع قاعدگی را متوقف  می‌کند
  • تقویت کننده قوای بینایی، معده و کاهنده ریاح
  • سبب افزایش تولید شیر می‌شود به خصوص نوع تازه آن
  • دم کرده آن به همراه انجیر در برخی از انواع سرفه و آسم و تنگی نفس مفید است
  • به تنهایی یا با ادویه جهت کاهش (تحلیل) ریاح غلیظه، درد پهلو و قولنج، رفع رطوبات رقیقه و غلیظه  و چسبنده به معده و کاهش حالت تهوع و برخی از انواع اسهال مزمن مفید است
  • خوردن پودر شده آن (سفوف) با گلقند سرشته جهت تقویت معده و رفع رطوبات و بلاغم مفید است
  • رازیانه طبع گرم و خشکی دارد و رطوبت‌های بدن زنان را رفع می‌کند به طوری که تنظیم کننده وضعیت هورمونی آن‌ها است

در  حال حاضر به دلیل تغییر سبک تغذیه و رفتن به سمت تغذیه غربی، زنان کشورمان  از مشکلات بسیاری رنج می‌برند که از آن جمله می‌توان به دردهای دوران  قاعدگی، نامنظمی‌های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی اشاره کرد.

در  چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک  لیوان، این دردها را برطرف می‌کند و معمولا با تنظیم هورمون‌های زنانه و  بهبود وضعیت زنانه همراه خواهد بود.

خواص عرق رازیانه با عسل

خواص  عرق رازیانه با عسل برای رفع چین و چروک خوب است. رازیانه را به صورت پودر  در آورده، یک قاشق مرباخوری در نصف لیوان آب به مدت یک ساعت در آب جوش  گذاشته سپس دم کرده آن را صاف کرده با عسل و یک قاشق غذاخوری ماست شیرین  مخلوط کرده و به مدت۲۰ دقیقه آن را روی صورت قرار می‌دهند.

خواص عرق رازیانه برای پوست

عرق رازیانه به علت داشتن استروژن و داشتن طبع گرم اثرات خوبی روی شادابی، شفافیت و از بین بردن لکه‌های پوستی دارد. رازیانه در رفع چین و چروک‌ پوست زنان بسیار موثر است و باعث تداوم جوانی چهره زنان می‌شود و به علت خاصیت ضد بلغمی موجب از بین رفتن کیست‌های زیر چشمی می‌شود.

برای دست‌یابی به این هدف می‌توانید از عرق رازیانه عطاری اینترنتی عطارخونه استفاده کنید. به گفته دکتر روازاده که تایید کننده این محصول است، برای رفع لکه‌های پوستی اگر عرق رازیانه با گلاب و روغن بنفشه و کمی پودر زعفران مخلوط شود و شب‌ها به پوست صورت مالیده شود، می‌تواند در رفع آ‌‌ن‌ها و چین و چروک‌ها مؤثر باشد.

خواص عرق رازیانه برای مو

اگر  مشکلاتی مانند خارش پوست سر، شوره سر، شکستگی و ریزش مو دارید، دانه  رازیانه را فراموش نکنید. خاصیت ضد میکروبی دانه رازیانه خارش پوست سر را  از بین می‌برد.

از دیگر فواید رازیانه بر مو جلوگیری از ریزش آن است. رازیانه به همراه سرکه سیب   می‌تواند باعث تقویت ریشه مو شود و سلامتی ساقه مو را افزایش دهد.این  ترکیب برای موهایی که بر اثر چربی زیاده از حد پوست سر میریزد بسیار مفید  است.

دانه‌های رازیانه سرشار از  ویتامین C، منیزیم، کلسیم، فسفر و آهن است و به همین دلیل بسیاری از افراد  از عصاره آن برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌کنند. مواد مغذی موجود در  دانه رازیانه باعث تقویت فولیکول‌ها شده که نهایتا منجر به داشتن مویی سالم  می‌شود.

ویژگی های محصول

وزن 1000 گرم
نوع

عرق سبک احیای سلامت, عرق سنگین احیای سلامت, عرق سنگین انگیزه

19 دیدگاه برای عرق رازیانه اصل
  1. سمانه•°

    سلام خسته نباشید. ببخشید عرق رازیانه رو میشه با سکنجبین مصرف کرد؟

    • کارشناس سایت

      سلام و عرض ادب
      بله مانعی ندارد

  2. رحمتی

    برای بزرگ شدن حجم سینه روزی یک استکان عرق رازیانه در چه زمانی باید مصرف بشه؟

    • کارشناس عطارخونه

      سلام وقت بخیر روزانه یک استکان عصرها میل شود

  3. روژین

    سلام سینه های من خیلی کوچیکه برای بزرگ کردن سینه یه دوره عرق رازیانه خوردم صبح ها هیچ اثری نکرد تنها اثری که روی من کرد درد دوران قاعدگی‌م رو کاهش داد. ایا به روش دیگه باید مصرف کنم این عرق رو؟

    • کارشناس عطارخونه

      سلام وقت بخیر برای درمان کوچکی سینه روغن رالو بمالید وبادکش انجام دهید 15جلسه

  4. ناشناس

    درود مشکلی نداره

  5. هانیه شمس الدینی

    سلام روز بخیر من لاغرم و برای درمان جوش صورت و اختلالات هورمونی مصرف یک لیوان عرق رازیانه همراه عسل شب قبل از خواب و عرق بومادران و عسل هنگام عصر تجویز شده میخواستم بدونم با اینکه لاغرم و طبق مطالب سایت مصرف رازیانه و بومادران منجر به لاغری میشه نباید مصرف کنم؟

  6. ناشناس

    درود بله

  7. ناشناس

    سلام و خسته نباشید آیا این عرق رازیانه آن قدر استریل هست که داخل چشم بچکانیم؟

  8. ناشناس

    درود مشکل شما قابل حله اما نه صرفا با عرق رازیانه به پزشک حاذق طب سنتی مراحعه بفرمایید

  9. ناشناس

    اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید. از لباس زیر نخی استفاده شود. از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود .عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنیدتا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.) عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید. 1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.) روزی 1فنجان عرق فراسیون مفید است ترکیبات مقل مفید است.

  10. ناشناس

    متاهل ولی نامزد سنم هم ۲۹ ساله، دیگه چه محصولاتی مفیده که سفارش بدم

  11. ناشناس

    درود بله مفید است/مجرد هستید یا متاهل؟

  12. ناشناس

    سلام آیا برای کیست ناحیه لگن و آندومتریوز هم مفیده؟ من ۳سال قبل جراحی کردم و یک سال قرص ال دی خوردم ، الان یه ساله قرصو قطع کردم دوباره کیستم رشد کرده حتی این مدت ۲۰ جسه بادکش رفتم و عرق فراسیون خوردم ۴۰روز ولی کیستم رفع نشده

  13. ناشناس

    سلام، ایا عرق رازیانه برای درمان کیست آندومتریوز مفیده؟ من ۳ سال پیش جراحی لیزری کردم ودوسال قرص خوردم الان چندماهه بعد قطع قرص دوباره رشد کرده کیستم حتی بادکش هم کردم حدود۲۰ جلسه و یه مدت عرق فراسیون مصرف کردم ولی تاثیری زیادی نداشته ممنون میشم راهنماییم کنید

  14. ناشناس

    درود یک استکان عرق رازیانه صبح ها یک استکان عرق بومادران عصر ها میل بشه حداقل40روز

  15. ناشناس

    سلام برای لاغری چطوری باید عرق رازیانه رو مصرف کرد؟

  16. ناشناس

    سلام بر شما در این مورد با پزشکتون مشورت کنید

  17. ناشناس

    آیا عرق رازیانه برای پائین اوردن پرولاکتین مفید است؟

  18. ناشناس

    سلام خانم کاظمی عزیز بله عالیه یک استکان رازیانه صبح و یک استکان بومادران عصرها میل بشه

  19. ب کاظمی

    عرق رازیانه برای گرگرفتگی های دوران یائسگی چطوره؟ خوبه آیا؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب گزینه ها
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
عرق رازیانه اصل مورد تایید دکتر روازاده
عرق رازیانه اصل

۳۷,۰۰۰ تومان۴۸,۰۰۰ تومان

انتخاب گزینه ها