علت و درمان ریزش مو در طب سنتی از نگاه متخصصان

بازدید: 46,716 بازدید
علت ریزش مو

در زندگی امروزه به دلایل مختلفی مانند تغییر در الگوی زندگی، رژیم‌های غذایی و استرس، ریزش مو حتی در سنین جوانی نیز افزایش یافته است.

اگر شما هم مشکل ریزش موی شدید دارید و به دنبال راهی برای درمان هستید با ما همراه باشید. در این مقاله به راه‌های موثری برای درمان ریزش مو خواهیم پرداخت.

دلایل ریزش موی شدید

با افزایش سن، ریزش مو به یک امر اجتناب ناپذیر است. اما امروزه به دلایل مختلفی مانند الگوی زندگی نادرست، رژیم‌های غذایی، استرس و آلودگی هوا، روند ریزش مو افزایش یافته و در سنین پایین شاهد شروع روند ریزش مو هستیم. ریزش شدید مو دلایل مختلفی دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

ریزش موی ژنتیکی

ریزش مو می‌تواند زمینه ارثی داشته باشد. این نوع ریزش مو از فولیکول موهای چروک شده تشخیص داده ‌می‌شود که از طریق بیوسی و همین‌طور آزمایشات عمومی توسط پزشک عمومی قابل تشخیص است.

سندروم تخمدان پلی کیستیک

ریزش موی شدید در زنان می‌تواند به دلیل سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد که این مشکل به ویژه در زنان جوان شایع است.

PCOS‌ وضعیتی است که به دلیل کاهش فعالیت یا اختلال در فعالیت هورمونی در تخمدان‌ها بروز‌ می‌کند. کم‌پشت شدن مو به دلیل میزان بالای آندورژن‌ها یا تستوسترون و دی هیدروتستوسترون (DHT) صورت می‌گیرد. افزایش میزان این هورمون‌ها به ویژه DHT‌ در زنان، باعث ریزش مو می‌شود.

استرس، سبک زندگی یا بهداشت عمومی

استرس می‌تواند موجب ریزش مو شود و این مساله تا زمانی که هفته‌ها از علت استرس‌زا نگذشته باشد، قابل مشاهده نخواهد ‌بود.

تریکوتیلومونیا یک وضعیت روانی است که شخص مبتلا به دلیل اضطراب موهای خود را می‌کشد که این منجر به ضعیف شدن رشد مجدد موها می‌شود.

رژیم غذایی نادرست

با گذشت زمان بیش‌تر متوجه می‌شویم که چگونه رژیم غذایی، هر بخش از بدن ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رشد و وضعیت مو هم یکی از بخش‌های کلیدی و تاثیرپذیر است.

با توجه به اولویت‌بندی حفظ سیستم بدن، مو جزو بافت‌هایی است که اهمیت کمتری دارد. به این معنا است که موها تنها از مواد مغذی باقی مانده پس از توزیع آن‌ها توسط سیستم گوارش به ارگان‌های حیاتی استفاده می‌کنند. اگر هیچ‌گونه ماده مغذی اضافه‌ای وجود نداشته باشد، در این صورت موها ضعیف می‌شوند.

پرکاری و کم کاری تیروئید

پرکاری و کم کاری تیروئید یک وضعیت قابل درمان است که می‌تواند منجر به ریزش موی شدید شود. در هر دو صورت باید میزان مصرف داروهای تیروئید مورد توجه قرار گیرد. زیرا عوارض دوزهای بالا یا پایین بر رشد موها تاثیرگذار است.

بیماری‌های خود ایمنی مثل لوپوس یا آلوپسی آریتا

این بیماری وقتی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو، پوست یا رشد مو حمله می‌کند.

علت درد پیاز موی سر چیست؟

درد پوست سر هنگام حرکت مو می‌تواند به‌دلایل مختلفی‌ مثل خارش، تیر‌کشیدن، مور مور، سوزش ایجاد شود. از آنجایی که رشته‌های مو هیچ عصبی ندارند، در‌ نتیجه پوست سر قسمت تحتانی است که هنگام کشیدن یا حتی حرکت آرام موها را تحریک می‌کند و باعث تجربه درد می‌شود.

درد پوست سر که هنگام حرکت موهای‌تان ایجاد می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از سایر شرایط سلامتی مانند، سردردها،‌ آلرژی تماس، اگزما، پسوریازیس پوست سر یا شوره سر باشد. در‌صورت تجربه نشانه‌هایی مانند پوسته پوسته شدن، تاول زدن، خونریزی و… توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنید.

روغن رویش مو

درمان ریزش مو در طب سنتی

توصیه معصومین برای تقویت و پر پشت شدن مو

پیامبر (ص) درباره رویش مو می‌فرمایند، موهای‌تان را حنا ببندید چرا که این کار دیده را جلا می‌بخشد، مو را می‌رویاند، تن را خوش بو می‌سازد و همسر مرد را آرامش می‌بخشد.

امام کاظم (ع) می‌فرمایند، در روز جمعه شستشوی سر با ختمی از سنتی است که پوست و مو را نکو می‌کند و مایه ایمنی از سر درد است و روزی را سرشار کرده و فقر را باز می‌دارد.

درمان نازک شدن مو در طب سنتی

ضعیف و نازک‌شدن موها در کودکان، زنان و مردان دلایل مختلفی دارد. موها به تدریج نازک می‌شوند و موهای نازک و کم پشت به‌طور معمول علائمی مثل وز شدن یا خشکی مو را به همراه دارد. برای درمان نازکی موها باید علت نازک بودن موها را تشخیص داد.

اگر با مشکل نازکی مو درگیر هستید، بدانید که برای ضخیم شدن موهای‌تان نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی نیست و با طب سنتی می‌توانید موهای خود را تا حد زیادی تقویت کنید و موهایی پرپشت و ضخیم داشته باشید.

تا ‌به ‌حال دلایل زیادی برای نازکی مو‌ها ذکر شده است، یکی از قابل قبول‌ترین آن‌ها به رژیم غذایی و کمبود ویتامین و مواد معدنی و غلبه خشکی سر مربوط می‌شود.

توصیه می‌شود افرادی که جنس موهایشان بسیار نازک است و پوست سر خشکی دارند، از مواد غذایی که مزاج گرم و خشک دارند مانند سیر، پیاز، ترب، پیازچه، نعناع و جعفری، زیتون و نخود استفاده ‌نکنند. افرادی که موهای ضخیم و چرب دارند، استفاده از مواد غذایی گرم و خشک برای آن‌ها بدون مانع است.

ماساژ پوست سر با روغن گرم

به‌طور معمول مو به خاطر کمبود مواد مغذی ضعیف می‌شود برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید به موهای‌تان یک ماساژ روغن گرم دهید.

روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون برای انجام این‌کار مناسب است. موهای‌تان را به‌طور کامل با کمی روغن ماساژ دهید و با یک حوله بپوشانید و بعد از گذشت چهار یا پنج ساعت موهای خود را بشویید.

روغن نارگیل
 

جلوگیری از ریزش مو با آب پیاز

پیاز دارای مقدار بسیار زیادی گوگرد است و غلظت بالای گوگرد موجود در پیاز به رشد مو کمک می‌کند. برای تقویت موی سر خود با آب پیاز، پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید.
آب پیاز را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی سر باقی ‌بماند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه موهای‌تان را با شامپوی ملایم بشویید و اجازه دهید موهای‌تان خشک شود. برای گرفتن نتیجه بهتر دو روز در هفته از آن استفاده کنید.
فواید آب پیاز برای موی سر
پیاز حاوی مواد معدنی است که برای مو مفید هستند. کسانی که به پیاز حساسیت دارند، نباید از آب پیاز برای موهای خود استفاده کنند.
اگر تحمل بوی آن برای شما سخت است، می‌توانید کمی آب لیمو یا گلاب به آن اضافه کنید. گوگرد موجود در آب پیاز می‌تواند شرایط مناسب را برای رشد مو فراهم کند و سرعت رشد مو را افزایش دهد.
خواص ضد میکروبی
پیاز خواص آنتی باکتریایی دارد که به مبارزه با عفونت‌های پوست سر کمک می‌کند. پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مثل فلاونوئیدها است.
آنتی اکسیدان‌ها بدن را از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و رادیکال‌های آزاد در روند پیری نقش دارند. برای مثال، رادیکال‌های آزاد ممکن است فولیکول‌های مو را از بین ببرد و منجر به نازک شدن و ریزش مو شود. از بین بردن یا کاهش رادیکال‌های آزاد آسیب به فولیکول‌های مو را کاهش می‌دهد.
درمان ریزش موی با حنا و بابونه
حنا
حنا بستن یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی برای تقویت موهای ضعیف و درمان سریع ریزش شدید مو در زنان، مردان و کودکان است.
حنا اکسیر جوانی و شادابی موها محسوب می‌شود. از درمان ریزش مو گرفته تا درمان شوره سر، قارچ و افزایش استحکام و ضخامت موها، پیشگیری از موخوره و خرد شدن موها، نرم کردن موهای خشک و آسیب دیده، حفظ تعادل PH سر و پیشگیری از خشکی پوست سر از جمله خواص حنا برای مو به حساب می‌آید.
بابونه
مهم‌ترین خاصیت بابونه برای مو درمان شوره سر و رفع التهابات و خارش پوست است. علاوه بر این بابونه موها را نرم کرده و موخوره را برطرف می‌کند.
بابونه با جلوگیری از ریزش مو باعث ضخیم‌ شدن تار موها شده و موهای شما را پرپشت، براق، لطیف و خوش حالت می‌کند.‌
برای استفاده از خواص حنا و بابونه، یک فنجان پودر حنا بی‌رنگ را با دو تا سه قاشق غذاخوری پودر گل بابونه ترکیب کنید و روی مو‌ها بمالید. بعد از گذشت یک تا دو ساعت با آب گرم بشویید.
درمان ریزش مو با روغن زیتون
روغن زیتون و آلوئه‌ورا می‌تواند ترکیبی قوی برای تغذیه مو و جلوگیری از ریزش آن داشته باشد. مقدار مساوی از روغن زیتون و ژل آلوئه‌ورا را ترکیب کنید و روی پوست سر بگذارید، چند دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس با شامپوی مناسب بشویید.

روغن زیتون

درمان ریزش مو دکتر روازاده

دکتر روازاده برای جلوگیری از ریزش مو، شستشوی مو با صابون را توصیه می‌کنند و استفاده از شامپو را به صورت کامل ممنوع می‌دانند.

اما اگر به هر دلیلی استفاده از صابون برای شما مقدور نیست از کم ضررترین نوع آن اسفاده کنید. ترکیب مساوی روغن زیتون با شامپوی تخم مرغی برای موهای خشک و ترکیب مساوی شامپوی تخم مرغی با سرکه خانگی برای موهای چرب مناسب است.

همچنین ایشان بر این عقیده هستند که نباید با به شکل ایستاده زیر دوش حمام ایستاد و باید نشسته سر خود را بشویید. چون ایستادن و گرمای آب مانع رسیدن خون کافی به سر شده و در نهایت در دراز مدت باعث ریزش مو می‌شود.

درمان ریزش مو دکتر خیراندیش

به بیان دکتر خیر اندیش، ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی‌ ناشی از سردی موضعی است. که برای درمان آن می‌توانید مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

روغن مالی محل ریزش موی شدید با روغن سیاه دانه روزی سه مرتبه طی 21 روز.

دو الی سه عدد زالو روی محل ریزش، بسته به شدت آن بگذارید. این کار را دو الی سه مرتبه هر دو هفته یکبار تکرار کنید تا رویش مجدد آغاز شود.

جوشانده اسطوخودوس با سنبل الطیب هر شب یک لیوان با کمی عسل موقع خواب به مدت ۴۰ شب مصرف کنید.

برای روغن مالی پوست سر، اگر از اسانس نعنا هم کمک بگیرید نتیجه بهتر خواهد بود. به این ترتیب که به ازای هر 60 سی‌سی روغن، 14 قطره از اسانس نعنا به آن اضافه کنید.

درمان ریزش مو دکتر کرد افشاری

دکتر کرد افشاری یکی از متخصصین پر آوازه طب سنتی، در رابطه با ریزش مو توصیه‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگر فرد مزاج معتدل و خوبی داشته باشد باید تغذیه او نیز مورد بررسی قرار گیرد. فرد مبتلا به ریزش مو باید موادی را که در رشد و تقویت موها موثر است به اندازه کافی دریافت کند.

مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخودفرنگی در تقویت مو موثر هستند. به گفته دکتر کرد افشاری یکی دیگر از علل ریزش مو کمبود ویتامین B‌ در بدن است که نقش مهمی در این میان ایفا می‌کند.

عامل احتمالی دیگر کمبود گوگرد است، این ماده معدنی در پیازِ عنصل و در انواع سبزی‌ها مانند تره، سیر و موسیر یافت می‌شود.

روغن پرپشت کننده و ضد ریزش مو

درمان خانگی ریزش موی کودکان

کودکانی که دچار ریزش مو هستند، ممکن است‌ دچار مشکل یا بیماری زمینه‌ای مثل آلوپسی و دیگر شرایط مربوط به ریزش مو شوند.

ممکن است ریزش مو در کودکان عادی باشد؛ اما شرایط خاص هم وجود دارد که باعث عدم رشد مو و تشدید ریزش مو در کودکان می‌شود. تنها 3درصد از کودکان ممکن است دچار ریزش موی شدید شوند.

چرخه رشد مو در کودکان مانند بزرگسالان است. هر رشته موی کودک‌ به مدت دو تا شش سال فعالانه رشد می‌کند. پس از آن مو به‌چرخه استراحت به نام فاز تلوژن می‌رود و بعد از حدود سه ماه در این مرحله‌، موها از بین می‌روند و موهای جدید رشد می‌کنند. برخی از درمان‌های گیاهی برای ریزش موی کودکان به شرح زیر هستند:

روغن نارگیل

روغن نارگیل باعث رشد سریع‌تر و قوی شدن موهای کودک شما می‌شوند. مصرف روغن نارگیل باعث می‌شود موهای کودک سالم‌تر و حجیم‌تر شوند.

روغن زیتون

روغن زیتون باعث می‌شود موی کودک شما قوی‌تر شده‌ و مانع از ریزش موی بیش‌تر می‌‌شود. بهتر است روغن زیتون را‌ با کمی آب لیمو و آب مخلوط کنید و روی سر ماساژ دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله خواص روغن زیتون برای پوست و مو را مطالعه فرمایید

اگرچه روند ریزش شدید مو و نازک‌شدن مو در ابتدا ‌می‌تواند نگران کننده باشد، اما در بیش‌تر مواقع قابل درمان است. اگر درمان‌های خانگی را امتحان کرده ولی همچنان ریزش مو دارید، بهتر است به متخصص این امر مراجعه کنید.

نکته پایانی

ریزش مو اگر در قسمت کل سر باشد معمولا درمان ساده ای دارد. ریزش موی خانم ها معمولا از همین نوع است و با صبر و حوصله و انجام دستورات، مشکل حل می شود.

(اگر موهای چربی دارید ابتدا 40 شب سرکه انگبین مصرف کنید. از ترکیب شامپو تخم مرغی و سرکه و یا صابون شغاری قهوای برای شستن سر استفاده کنید و بعد از به اعتدال رسیدن چربی موها از دستورات روغن مالی استفاده کنید).

اما اگر ریزش موی مردانه باشد (جلوی سر، مرکز سر، جلو و مرکز سر) علاوه بر دستورات تقویتی که ذکر شد، مراجعه به یک پزشک حاذق طب سنتی به جهت اصلاح و تعدیل مزاج نیز لازم و ضروریست. اگر زود به داد این نوع ریزش مو برسید قابلیت درمان کامل را داراست.

دسته بندی زیبایی مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

72 پاسخ به “علت و درمان ریزش مو در طب سنتی از نگاه متخصصان”

  1. سلام خسته نباشید پسرم 18 سالم و یک سال هست ک ریزش موی آندوژنتیک آلوپسیا یا ریزش مو وابسته ب هورمون دارم لطف میکنین ک بگین قابل درمان هست یا خیر؟

  2. سلام من۴۳سالمه وجلوی موهام ریخته وسط سرم هم کم پشت شده چربی سرم هم زیاده و موهام نازک آیا امکان برگشت مجدد موهای جلوی سرم هست وپرپشت شدن موها لطفاً صریح وواضح به من پاسخ بدید.

    1. سلام و عرض ادب
      میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
      . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
      موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود.
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،ژل رویال خالص، شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      معجون عشبه صبح و شب میل شود
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود
      روغن پرپشت کننده مو مجموعه مفید است
      روغن رویش مو و روغن نورویان مجموعه مفید است .
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)

  3. سلام . دکتر طبع بدنمو صفرا تشخیص دادن‌.
    موهای سرم نازکه و پوست سرم به شدت چربه یکمم جلوی سرم خالی شده.طبع سرم چیه؟چیکار کنم ریزشم قطع بشه

    1. سلام و عرض ادب
      دفع صفرا
      منع مصرف:
      لبنیات: پنیرکهنه
      صیفی جات: بادمجان ، فلفل سبز
      میوه ها: انبه ، به ، زیتون ، نارگیل
      ریشه ها: چغندر، پیاز، سیر، کلم قمری ، موسیر
      حبوبات: جودوسر(چاودانه) ، لپه ، نخود ، برنج کته ای
      سبزی ها: برگ چغندر، پونه، نعناع، پیازچه، ترخون ، مرزه، تره نیزک(شاهی)، جعفری، رازیانه، ریحان ، شاتره ، شنبلیله ، شوید ، کرفس ، اقسام کلم تابستانی ، گزنه ، مارچوبه ، تره ، تره فرنگی
      گوشتها: آهو، اردک، بلدرچین، گنجشک، شترمرغ، شتر، کبوتر، خروس، کباب، دل
      مغزهای گیاهی: بادام هندی، بادام درختی تلخ ، بادام کوهی، پسته کوهی، پسته، چلغوز، فندق، گردو
      ادویه ها: اسپند، آویشن، خردل، دارچین، انیسون، زرد چوبه، زعفران، زنجبیل، زنیان، زیره، سیاهدانه، فلفل، کاکائو، گلپر، وانیل، هل، نمک
      متفرقه: روغن زیتون ، شیره خرما ، عسل ، شکرسرخ یا سفید ، عرق بهارنارنج ، ژل رویال خالص ، شیر شتر
      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ، ادویه جات ، کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      ماءالجبن، سماق و آش سماق ، عرق کاسنی، عرق بابونه و شاتره،معجون حیات بخش واطریفل افتیمونی استفاده شود.
      موارد مصرف مجاز:
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیروشربت مصفای خون قبل از صبحانه و شام میل شود.
      عرق بید و عرق پونه مفید است
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

  4. با سلام و خسته نباشید و عرض ادب .
    من در مورد مزاج شناسی تخصصی و حرفه ایی اطلاعات ندارم ، در حد متوسط ولی مزاج مادرزادی ( که مزاجی هست که باهاش به دنیا می یام و ثابت هست و تغییر نمیکنه ) و مزاج غالب ( مزاجی که با توجه اتفاقات و تغذیه و روح و روان و محیط و … تغییر میکنه )
    تا اینجا فقط می خواستم بگم تا حدی اشنایی دارم .
    سوال اصلی من این هست ، من دوران کودکی موهای لَخت و صاف در حدی که روی صورت ام می یومد و رنگ بور داشتم اما در سن الان ام که که تقریبا از سن 15 سالگی به بعد که الان 19 سالم هست موها مجعد دارم و (((((( به این درک رسیدم بخاطر سودای بدن ام هست ، موهای خشک شده و حالت موجدار پیدا کرده ، البته بگم چون موهای بور داشتم الان یه حالت روشن طلایی دارم اما کم کم تیره شده ))))) اما سوال من این هست :
    سوال 1 : امکان هست طبع بدن ام همین سودا باقی بمونه اما مزاج موهام به حالت دوران کودکی برگرده ؟ /
    سوال 2 : امکان داره مزاج که غالب بدن تغییر نکنه و مزاج مو رو بشه تغییر داد ، برای مثال مزاجی که به من غالب شده یا ( شاید مزاج ثابت من بوده ، چون فعلا در جریان نیستم چه مزاجی در کودکی داشتم ) همین مزاج سودا باقی بمونه اما بتونم مزاج مو رو به سرد و تر تغییر بدم ؟ /
    سوال 3 : اگر مزاج مو قراره تغییر کنه ، باید مزاج بدن تغییر کنه ؟ یا باید مزاج مغز تغییر کنه ؟
    من سه تا سوال ذهن ام رو درگیر کرده بود .

    1. سلام و عرض ادب
      دفع سودا
      منع مصرف:
      لبنیات: کشک ، قره قروت
      گوشتها: بز، گاو ، سیرابی ، شیردان ، قلوه
      مغزهای گیاهی: بلوط خوراکی ، شاهدانه
      حبوبات: ارزن ، باقالا خشک ، برنج(آبکش) ، جو، ماش
      میوه ها: شاه توت ، تمشک ، آلبالو، ازگیل ، انارترش ، بالنگ ، تمرهندی ، زالزالک ، زرشک ، زغال اخته ، سنجد ، غوره ، گیریپ فروت ، لیموعمانی ، نارنج ، به ترش ، لیمو ترش ، سیب ترش
      سبزی ها: ترشک ، ریواس ، گشنیز
      ادویه ها: سماق ، نشاسته ، قهوه
      متفرقه: سرکه ، آبغوره
      سر را با روغن شونیز گرم نمایید.
      حب مسهل سودا هر روز میل شود
      حب پادزهراحمدیه، گلاب، عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون وشربت مفرح مجموعه مفید است.
      حجامت ساق پا مفید است
      ژل رویال خالص بصورت ناشتا مفید است.
      خوئک فراوان میل شود
      گرده گل مفید است
      اطریفل افتیمونی مفید است.
      شربت مصفای خون قبل از صبحانه و شام میل شود.
      شربت مفرح ابریشمی برای اخراج اخلاط استفاده شود.
      جوشانده برگ به و معجون حیات بخش مفید است
      به، افتیمون، بهارنارنج، اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید.
      عرق اسطخودوس و عرق بید قبل از هر غذا میل شود.
      موارد مصرف مجاز:
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      لبنیات : کره ، ماست چکیده ، شیر محلی تازه گاو (شیر گاو با درجه گرمی ملایم) ، شیر گوسفند با گرمی ملایم
      صیفی جات: خربزه ، خیارچنبر ، طالبی ، گرمک
      میوه ها : آناناس ، انجیر تازه و خشک ، انگور، خرما ، سیب شیرین ، قیسی ، گیلاس ، گلابی ، موز، مویز، بالنگو ، اقسام توت ، کشمش
      ریشه ها: انواع ترب ، زردک ، سیب زمینی ترشی ، شلغم ، هویج
      سبزی ها: شبدر ، تربچه ، ترب
      حبوبات: گندم ، اقسام لوبیا
      گوشتها: جگرسیاه و سفید ، پاچه ، گوشت گوسفند(بره) ، بوقلمون ، مرغ محلی ، میگو ، زبان ، چشم
      مغزهای گیاهی: بادام درختی شیرین بادام زمینی ، تخم طالبی ، تخم خربزه ، کنجد
      متفرقه: شیره انگور ، روغن کنجد ، روغن بادام تلخ ، ارده ، سمنو ، خاکشیر ، مغزگوسفند ,شربت سکنجبین عسلی عنصلی ، عرق بسفایج مفید است.
      عرق تیزن بعد از هر غذا میل شود.

    2. سوال 1 : امکان هست طبع بدن ام همین سودا باقی بمونه اما مزاج موهام به حالت دوران کودکی برگرده ؟ /
      سوال 2 : امکان داره مزاج که غالب بدن تغییر نکنه و مزاج مو رو بشه تغییر داد ، برای مثال مزاجی که به من غالب شده یا ( شاید مزاج ثابت من بوده ، چون فعلا در جریان نیستم چه مزاجی در کودکی داشتم ) همین مزاج سودا باقی بمونه اما بتونم مزاج مو رو به سرد و تر تغییر بدم ؟ /
      سوال 3 : اگر مزاج مو قراره تغییر کنه ، باید مزاج بدن تغییر کنه ؟ یا باید مزاج مغز تغییر کنه ؟

      1. سلام و عرض ادب
        باتغییر مزاج توسط رعایت اصول تغذیه تمام مزاج بدن تغییر میکند ومتعادل میشود
        نزد متخصص طب سنتی بروید تا مزاج شما را تشخیص دهددقیق/

    1. سلام و عرض ادب
      میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
      . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
      موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود.
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،ژل رویال خالص، شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      معجون عشبه صبح و شب میل شود
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود
      روغن پرپشت کننده مو مجموعه مفید است
      روغن رویش مو و روغن نورویان مجموعه مفید است .
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)

  5. باسلام خدمت همه دوستان
    من موهام ریزش سکه ای داره و شدتش هم بالاس میشه منو راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
      . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
      موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود.
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود.

  6. سلام
    من وقتی چیزهای گرم میخورم مثل پیاز یا سس تند حرارت میزنه به سرم و پوست سرم چرب هست و باعث میشه چربی ها خشک بشن و لایه لایه روی هم بمونند و ریش مو میگیرم..وقتی چیز ها تند میخورم حرارت میزنه و سرم خیلی خارش پیدا میکنه

    1. سلام وقت بخیر
      دفع صفرا

      منع مصرف:
      لبنیات: پنیرکهنه
      صیفی جات: بادمجان ، فلفل سبز
      میوه ها: انبه ، به ، زیتون ، نارگیل
      ریشه ها: چغندر، پیاز، سیر، کلم قمری ، موسیر
      حبوبات: جودوسر(چاودانه) ، لپه ، نخود ، برنج کته ای
      سبزی ها: برگ چغندر، پونه ، نعناع ، پیازچه ، ترخون ، مرزه ، تره نیزک(شاهی) ، جعفری ، رازیانه ، ریحان ، شاتره ، شنبلیله ، شوید ، کرفس ، اقسام کلم تابستانی ، گزنه ، مارچوبه ، تره ، تره فرنگی
      گوشتها: آهو ، اردک ، بلدرچین ، گنجشک ، شترمرغ ، شتر، کبوتر، خروس ، کباب ، دل
      مغزهای گیاهی: بادام هندی ، بادام درختی تلخ ، بادام کوهی ، پسته کوهی ، پسته ، چلغوز، فندق ، گردو
      ادویه ها: اسپند ، آویشن ، خردل ، دارچین ، انیسون ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیره ، سیاهدانه ، فلفل ، کاکائو ، گلپر، وانیل ، هل ، نمک
      متفرقه: روغن زیتون ، شیره خرما ، عسل ، شکرسرخ یا سفید ، عرق بهارنارنج ، شیرشتر

      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ، ادویه جات ، کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      ماءالجبن، سماق و آش سماق ، عرق کاسنی و شاتره استفاده شود.
      حجامت انجام شود

      موارد مصرف مجاز:
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

  7. درود میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است. سیر را نصف کرده روی موضع بمالید. دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود. گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است. گزنه دم کرده به سر بزنید. دود درخت مو به سر. آدامس استفاده نشود.

    1. میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
      . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
      موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. 
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود.

  8. درود میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است. سیر را نصف کرده روی موضع بمالید. دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود. گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است. گزنه دم کرده به سر بزنید. دود درخت مو به سر. آدامس استفاده نشود.

  9. سلام من پسر25ساله هسم چند وقت پیش خیلی موهام خوب بود بعد یه ریزش خیله شدید گرفتم که سقف سرم خالی شده و موهای ضعیف نازک بیرون آمدن میخام بدونم چرا یهویی اینجوری شده ازمایش هام هم خوب بوده نمیدونم کلافم بخدا

    1. میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
      . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
      موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. 
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود.

  10. درود میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است. سیر را نصف کرده روی موضع بمالید. دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود. گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است. گزنه دم کرده به سر بزنید. دود درخت مو به سر. آدامس استفاده نشود.

  11. سلام من ۳۴ سالم هست، متاهل و میخوام چندماه دیگه برای بچه اقدام کنم. از بچگی موهای نازک وکم حجمی داشتم اما از ۲۰ به بعد موهام نازک تر شدن و الان کف سرم پیداست و همچنان هم ریزش دارم. کمی تنبلی تخمدان دارم معده سرد و کبد گرمی دارم بسیاری از موارد اصلاح سبک زندگی رو هم انجام دادم، ۴ سال ماینوکسیدیل ۲ درصد استفاده می کردم اما ۵ ماه بعد از قطع مصرفش همه موهایی که دراومده بودن ریخت و الان دوباره کف سرم پیداست. آیا درمانی وجود داره؟

    1. میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
      . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
      موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. 
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود.

  12. سلام و عرض ادب از طریق همین سایت میتونید تهیه بفرمایید محصولاتی که دکتر روازاده برای ریزش مو دارند روغن رویش مو، روغن پرپشت کننده و ضد ریزش مو و روغن نورویان هست اسم دقیقش رو از دکترتون بپرسید

  13. سلام یه خانم دکتری به بنده پینهاد استفاده از قطره ضد ریزش مو دکتر روا زاده رو پیشنهاد داده ولی متاسفانه من در سطح کرج نتونستم تهیه کنم..میشه راهنمای کنید برای تهیه کردنش

    1. از همین سایت بصورت انلاین امکان سفارش هست کافیه اسم محصول ر در سایت سرچ کنید

    2. سلام 42ساله هستم یک ماه است که ریزش موی شدید گرفتم بخصوص هنگام شانه زدن موهام هم در حمام که تر هست و هم زمانی که خشک است،لطفا راهنمای کنید.

      1. سلام و عرض ادب
        میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
        . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
        موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود.
        محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
        سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
        دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
        گرده گل،ژل رویال خالص، شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
        گزنه دم کرده به سر بزنید.
        معجون عشبه صبح و شب میل شود
        دود درخت مو به سر.
        آدامس استفاده نشود
        روغن پرپشت کننده مو مجموعه مفید است
        روغن رویش مو و روغن نورویان مجموعه مفید است .
        رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)

  14. درود میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است. سیر را نصف کرده روی موضع بمالید. دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود. گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است. گزنه دم کرده به سر بزنید. دود درخت مو به سر. آدامس استفاده نشود.

  15. سلام، کبد من گرمه و معده من سرده، به هم گفتن صفرا بلغمی هستم، کف دست و پاهام همیشه عرق می کنه، موهام خیلی چربه و شوره هم داره و ریزش مو شدیدی دارم، 3 ماهه سکنجبین مصرف می کنم، و موهامو با سرکه و شامپو بچه می شورم، ولی فرقی در چربی سر و ریزش مو ایجاد نشده، آیا درمان دیگه ای وجود داره؟

    1. شربت مصفای خون ،عرق خونساز،شربت حیات طبق دستور شربت سکنجبین عسلی همراه عرق. مصفای کبد صبح و شب یک لیوان شستشوی سر با سرکه و شامپو به میزان مساوی اصلاح تغذیه پرهیز از غذاهای سنگین و دیر هضم

  16. سلام جناب صالحی عزیز شربت مصفای خون ،عرق خونساز ،شربت حیات طبق دستور شستشوی سر با مخلوط شامپو و سرکه ،

  17. درود بله ممکنه. افرط در هر چیزی مضره حتی در مفیدترینها. شربت سکنجبین عسلی همراه عرق کاسنی و شاهتره صبح وشب یک لیوان حجامت عام با مشورت پزشک شربت مصفای خون طبق دستور

  18. درود شربت مصفای خون ،عرق خونساز،شربت حیات طبق دستور شربت سکنجبین عسلی همراه عرق. مصفای کبد صبح و شب یک لیوان شستشوی سر با سرکه و شامپو به میزان مساوی اصلاح تغذیه پرهیز از غذاهای سنگین و دیر هضم

  19. آقای خدایی عزیز سلام سلام شربت مصفای خون ،عرق خونساز ،شربت حیات طبق دستور روغن پرپشت کننده ی مو طبق دستور

  20. سلام من موهایه چربی دارم و جنس موهام خیلی نازک شده خیلی دکتر رفتم پی از پی مزوتراپی همشون مقطعی جواب دادن رو موهام اما باز کم پشت شد موهام تورو خدا یه راهنمایی کنید منو

    1. میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
      . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
      موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. 
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود.
      .

  21. سلام وقتتون بخیر من۳۳سالم مووپوست خیلی چربی دارم کم خونی هم دارم الان چندسالی هست که ریزش مو دارم وتازگی شدیدتر شده وحجم موهام خیلی کم شده جلوی سرم هم خالی کم مو شده وخارش پوست سر دارم صورتم هم جوش های چرکی وبزرگی میزنه دکتر زیادرفتم ودارو مصرف کردم نتیجه نگرفتم ممنون میشم راهنمایی کنیدسپاس

    1. دفع صفرا

      منع مصرف:
      لبنیات: پنیرکهنه
      صیفی جات: بادمجان ، فلفل سبز
      میوه ها: انبه ، به ، زیتون ، نارگیل
      ریشه ها: چغندر، پیاز، سیر، کلم قمری ، موسیر
      حبوبات: جودوسر(چاودانه) ، لپه ، نخود ، برنج کته ای
      سبزی ها: برگ چغندر، پونه ، نعناع ، پیازچه ، ترخون ، مرزه ، تره نیزک(شاهی) ، جعفری ، رازیانه ، ریحان ، شاتره ، شنبلیله ، شوید ، کرفس ، اقسام کلم تابستانی ، گزنه ، مارچوبه ، تره ، تره فرنگی
      گوشتها: آهو ، اردک ، بلدرچین ، گنجشک ، شترمرغ ، شتر، کبوتر، خروس ، کباب ، دل
      مغزهای گیاهی: بادام هندی ، بادام درختی تلخ ، بادام کوهی ، پسته کوهی ، پسته ، چلغوز، فندق ، گردو
      ادویه ها: اسپند ، آویشن ، خردل ، دارچین ، انیسون ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیره ، سیاهدانه ، فلفل ، کاکائو ، گلپر، وانیل ، هل ، نمک
      متفرقه: روغن زیتون ، شیره خرما ، عسل ، شکرسرخ یا سفید ، عرق بهارنارنج ، شیرشتر

      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ، ادویه جات ، کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      ماءالجبن، سماق و آش سماق ، عرق کاسنی و شاتره استفاده شود.
      حجامت انجام شود
       

      موارد مصرف مجاز:
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

  22. سلام خسته نباشید ببخشید من زیاد گرمی جات استفاده میکنم و از کف سر ریزش مو دارم آیا ریزش مو به گرمی سر ربطی داره یا خیر

    1. سلام بله مرتبطه

      دفع صفرا

      منع مصرف:
      لبنیات: پنیرکهنه
      صیفی جات: بادمجان ، فلفل سبز
      میوه ها: انبه ، به ، زیتون ، نارگیل
      ریشه ها: چغندر، پیاز، سیر، کلم قمری ، موسیر
      حبوبات: جودوسر(چاودانه) ، لپه ، نخود ، برنج کته ای
      سبزی ها: برگ چغندر، پونه ، نعناع ، پیازچه ، ترخون ، مرزه ، تره نیزک(شاهی) ، جعفری ، رازیانه ، ریحان ، شاتره ، شنبلیله ، شوید ، کرفس ، اقسام کلم تابستانی ، گزنه ، مارچوبه ، تره ، تره فرنگی
      گوشتها: آهو ، اردک ، بلدرچین ، گنجشک ، شترمرغ ، شتر، کبوتر، خروس ، کباب ، دل
      مغزهای گیاهی: بادام هندی ، بادام درختی تلخ ، بادام کوهی ، پسته کوهی ، پسته ، چلغوز، فندق ، گردو
      ادویه ها: اسپند ، آویشن ، خردل ، دارچین ، انیسون ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیره ، سیاهدانه ، فلفل ، کاکائو ، گلپر، وانیل ، هل ، نمک
      متفرقه: روغن زیتون ، شیره خرما ، عسل ، شکرسرخ یا سفید ، عرق بهارنارنج ، شیرشتر

      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ، ادویه جات ، کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      ماءالجبن، سماق و آش سماق ، عرق کاسنی و شاتره استفاده شود.
      حجامت انجام شود
       

      موارد مصرف مجاز:
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

  23. سلام آقا هستم حدودا ۴۵سال کمی وسط سرم و جلو پیشانی خالی شده کم هم لابلای موهام خالی شده بندرت ریزش دارم ولی هر کدوم ریخت جاش خالی مونده موهام معمولی هستش راهی برای درمانش هست که بیشتر از این خالی وریزش نداشته باشه(رشد مجدد چی) ممنونم اگر راهنماییم کنید.

  24. درود روغن پر پشت کننده ی مو طبق دستور روزانه یک مشت بادام و مویز میل شود شربت مصفای خون ،عرق خونساز،شربت حیات طبق دستور

  25. سلام،من دوسال قبل بعلت ریزش موهام تحت نظر پزشک آزمایش دادم بادیدن آزمایشم بهم امپول ویتامین Dبهمراه قرصش،زینک وقرص آهن وقرص ویتامین b دادن،تا یمدت ک طبق دستور پزشک امپولارو زدم وداروهارو ک خوردم رشد موهام خوب بود وریزشش کم شد،اما بعداینکه داروها تموم شدن بعده دوسه سال مجددا ریزش موی شدید دارم،جنس موهام نازکه ومعمولیه،ممنون میشم راهنماییم کنید چون نمیدونم دوباره زینک بخرم بخورم ازطرفی داروهایی ک پزشک بهم داده بودن برای مصرف موقت بودن،اگه مشکلم فقر آهن باشه تو دوره پریود دوسه روز اول طبق گفته پزشک استفاده میکنم،قرص ویتامین دی هم ماهی یکعدد میخورم،ولی زینک رو دیگه مصرف نکردم،لطفا بگید راه حل ریزش موهام چیه؟؟؟

    1. میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
      . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
      موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. 
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود.

  26. درود روغن پر پشت کننده ی مو روزانه یک مشت بادام و مویز میل شود شربت مصفای خون و شربت حیات طبق دستور

  27. سلام.قبل از خدمت سربازیم موهام مشکلی نداشت و طبیعی بود و پر پشت منتهی بعد از خدمت سربازیم دقیقا همون قسمتهایی که زیر کلاه قرار داشته کم شده به مقدار تقریبا یک سوم رسیده…یه راهی لطفا بذارید جلو پام خیلی اینو اونور زدم و به نتیجه نرسیدم…دوساله خدمتم تموم شده

    1. میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
      . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
      موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. 
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود.

  28. سلام محمد عزیز سکنجبین عسلی همراه کاسنی و بید و شاهتره صبح و شب یک لیوان تمبر هندی یک قاشق نیم ساعت بعد نهار وشام شربت مصفای خون طبق دستور پرهیز از غذاهای چرب و سنگین وسودا زاها شربت اکسیر معده طبق دستور

  29. سلام . من ۱۶ سالمه . صفراوی هستم پوست و موهام به شدت چربه و حدود یک ساله احساس میکنم موهای جلو ، بغل و پس سرم کم پشت شده ! یکی از دلایلی که خودم کشف کردم اینه که در سر و صورتم جوش های بدی میزند و باعث ریزش شده است ! همینطور طبع صفراوی داغ هم دارم و بدنم همیشه داغه ! حال چه کنم؟

    1. دفع صفرا

      منع مصرف:
      لبنیات: پنیرکهنه
      صیفی جات: بادمجان ، فلفل سبز
      میوه ها: انبه ، به ، زیتون ، نارگیل
      ریشه ها: چغندر، پیاز، سیر، کلم قمری ، موسیر
      حبوبات: جودوسر(چاودانه) ، لپه ، نخود ، برنج کته ای
      سبزی ها: برگ چغندر، پونه ، نعناع ، پیازچه ، ترخون ، مرزه ، تره نیزک(شاهی) ، جعفری ، رازیانه ، ریحان ، شاتره ، شنبلیله ، شوید ، کرفس ، اقسام کلم تابستانی ، گزنه ، مارچوبه ، تره ، تره فرنگی
      گوشتها: آهو ، اردک ، بلدرچین ، گنجشک ، شترمرغ ، شتر، کبوتر، خروس ، کباب ، دل
      مغزهای گیاهی: بادام هندی ، بادام درختی تلخ ، بادام کوهی ، پسته کوهی ، پسته ، چلغوز، فندق ، گردو
      ادویه ها: اسپند ، آویشن ، خردل ، دارچین ، انیسون ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیره ، سیاهدانه ، فلفل ، کاکائو ، گلپر، وانیل ، هل ، نمک
      متفرقه: روغن زیتون ، شیره خرما ، عسل ، شکرسرخ یا سفید ، عرق بهارنارنج ، شیرشتر

      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ، ادویه جات ، کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      ماءالجبن، سماق و آش سماق ، عرق کاسنی و شاتره استفاده شود.
      حجامت انجام شود
       

      موارد مصرف مجاز:
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

  30. سلام روز بخیر؛ شامپو تخم مرغی همراه یک سوم سرکه برای شستشوی سر استفاده کنید. ترکیب سدر و حنا و مورد و نخود خام و ختمی و کتیرا و بابونه و زرده تخم مرغ محلی و روغن زیتون هم میتونید چند ساعت قبل حمام به سر بگذارید

    1. دفع صفرا

      منع مصرف:
      لبنیات: پنیرکهنه
      صیفی جات: بادمجان ، فلفل سبز
      میوه ها: انبه ، به ، زیتون ، نارگیل
      ریشه ها: چغندر، پیاز، سیر، کلم قمری ، موسیر
      حبوبات: جودوسر(چاودانه) ، لپه ، نخود ، برنج کته ای
      سبزی ها: برگ چغندر، پونه ، نعناع ، پیازچه ، ترخون ، مرزه ، تره نیزک(شاهی) ، جعفری ، رازیانه ، ریحان ، شاتره ، شنبلیله ، شوید ، کرفس ، اقسام کلم تابستانی ، گزنه ، مارچوبه ، تره ، تره فرنگی
      گوشتها: آهو ، اردک ، بلدرچین ، گنجشک ، شترمرغ ، شتر، کبوتر، خروس ، کباب ، دل
      مغزهای گیاهی: بادام هندی ، بادام درختی تلخ ، بادام کوهی ، پسته کوهی ، پسته ، چلغوز، فندق ، گردو
      ادویه ها: اسپند ، آویشن ، خردل ، دارچین ، انیسون ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیره ، سیاهدانه ، فلفل ، کاکائو ، گلپر، وانیل ، هل ، نمک
      متفرقه: روغن زیتون ، شیره خرما ، عسل ، شکرسرخ یا سفید ، عرق بهارنارنج ، شیرشتر

      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ، ادویه جات ، کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      ماءالجبن، سماق و آش سماق ، عرق کاسنی و شاتره استفاده شود.
      حجامت انجام شود
       

      موارد مصرف مجاز:
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

  31. سلام من بچه ۹ ماهه دارم و شیر میدم ریزش شدید مو دارم ‌ آیا این ریزش مو درمان داره

    1. ریزش مو
      میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
      . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
      موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. 
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود.

  32. سلام خانم محمدی عزیز بله بی تاثیر نیست اگر موی چربی ندارید روغن پرپشت کننده یا روغن رویش مو برای شما بسیار مفیده .میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای (برای پوست و موی چرب)و شغاری زیتون (برای پوست و موی خشک)و لیف پشمی استفاده کنید.گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید(درصورتیکه موهای چربی دارید). اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است. سیر را نصف کرده روی موضع بمالید. دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود. گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است. گزنه دم کرده به سر بزنید. دود تنه درخت مو به سر داده شود.. آدامس استفاده نشود.

    1. و ضمنا:
      منع مصرف:
      لبنیات: پنیرکهنه
      صیفی جات: بادمجان ، فلفل سبز
      میوه ها: انبه ، به ، زیتون ، نارگیل
      ریشه ها: چغندر، پیاز، سیر، کلم قمری ، موسیر
      حبوبات: جودوسر(چاودانه) ، لپه ، نخود ، برنج کته ای
      سبزی ها: برگ چغندر، پونه ، نعناع ، پیازچه ، ترخون ، مرزه ، تره نیزک(شاهی) ، جعفری ، رازیانه ، ریحان ، شاتره ، شنبلیله ، شوید ، کرفس ، اقسام کلم تابستانی ، گزنه ، مارچوبه ، تره ، تره فرنگی
      گوشتها: آهو ، اردک ، بلدرچین ، گنجشک ، شترمرغ ، شتر، کبوتر، خروس ، کباب ، دل
      مغزهای گیاهی: بادام هندی ، بادام درختی تلخ ، بادام کوهی ، پسته کوهی ، پسته ، چلغوز، فندق ، گردو
      ادویه ها: اسپند ، آویشن ، خردل ، دارچین ، انیسون ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیره ، سیاهدانه ، فلفل ، کاکائو ، گلپر، وانیل ، هل ، نمک
      متفرقه: روغن زیتون ، شیره خرما ، عسل ، شکرسرخ یا سفید ، عرق بهارنارنج ، شیرشتر

      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ، ادویه جات ، کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      ماءالجبن، سماق و آش سماق ، عرق کاسنی و شاتره استفاده شود.
      حجامت انجام شود
       

      موارد مصرف مجاز:
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

    2. سلام من ۲۰ سالم هست وسوسه سالی ریزش مو گرفتم به طوری که کف سرم خالی شده دکترهمزیادرفتم سه دوره هم امپول به سرم زدن ولی فایده نداشته ازماینوکیسیدل هم خیلی استفاده کردم بی فایده بوده راهنمایی کنید چیکارکنم

      1. سلام و عرض ادب
        میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید
        . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید
        موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود.
        محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
        سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
        دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
        گرده گل،ژل رویال خالص، شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
        گزنه دم کرده به سر بزنید.
        معجون عشبه صبح و شب میل شود
        دود درخت مو به سر.
        آدامس استفاده نشود
        روغن پرپشت کننده مو مجموعه مفید است
        روغن رویش مو و روغن نورویان مجموعه مفید است .
        رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت