خواص سرکه انگور برای سلامتی بدن

بازدید: 151,787 بازدید
خواص سرکه انگور

سرکه انگور به دلیل طعم بی‌نظیری که دارد، به عنوان بخشی از طعم دهنده غذایی، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. اما علاوه بر مصارف غذایی و طعم‌دهندگی آن، فواید سرکه انگور برای بدن بی‌شمار است، که در این مقاله سعی داریم شما را با این فواید بی‌نظیر آشنا کنیم. دوام سرکه نامحدود است. حتی اگر بعد از مدتی کدر شود و رسوب کند، همچنان خاصیت دارد.

خواص سرکه انگور از نظر دکتر روازاده

استفاده از سرکه در کنار وعده‌های غذایی باعث رقیق شدن خون شده و به تجزیه چربی‌ها و دفع سموم کمک می‌کند. همچنین سبب کاهش چربی خون می‌شود.

اسید سیتریک موجود در سرکه، هضم و جذب کلسیم موجود در سرکه و سایر موادغذایی را آسان می‌کند و در سوخت ‌و ساز بدن موثر است.

سرکه می‌تواند باکتری‌های مضر سیستم گوارشی را از بین ببرد، بنابراین افرادی که در سیستم گوارش خود با مشکلاتی نظیر یبوست، نفخ، اسهال، دل درد و دفع نامرتب مزاج مواجه هستند، می‌توانند با مصرف سرکه به رفع این مشکل بپردازند.

سرکه می‌تواند ترشح اسید معده را متعادل کرده و از بروز گاز معده جلوگیری کند.

سرکه در رفع جرم دندان و التهاب لثه موثر است. به منظور رفع بوی بد دهان و نیز سفیدی دندان‌ها، هفته‌ای یک بار دندان‌های خود را با مسواک آغشته به سرکه مسواک بزنید.

به کنترل اشتهای افراد کمک می‌کند و می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای افرادی باشد که رژیم لاغری دارند. در صورتی سرکه می‌تواند در کاهش وزن تاثیرگذار باشد که فرد از رژیم غذایی مناسبی برای کاهش وزن پیروی کند، در غیر این صورت سرکه تاثیری در کاهش وزن نخواهد داشت.

بخور سرکه رقیق شده در رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی موثر است و سردردی را که در اثر بدی هوای محیط، بخار حمام و زیادی صفرا باشد، معالجه می‌کند.

سرکه در درمان بوی عرق بدن، قارچ پا و ورم پا موثر است و می‌تواند در رفع احساس گرگرفتگی پاها تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

سرکه ضدعفونی کننده‌ای قوی است و می‌تواند به عملکرد سم‌زدایی کبد کمک کرده و صفرا را از بین ببرد.

سرکه انگور روی واکنش انسولین تاثیر مثبتی دارد و سطح قند خون را در تعادل نگه می‌دارد و تثبیت می‌کند.

یکی دیگر از فواید سرکه‌ انگور کاهش ریسک حملات قلبی می‌شود و برای سلامت قلب مفید است.

سرکه انگور آنتی اکسیدان‌های قویی دارد و به این ترتیب سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

همان‌طور که اشاره کردیم سرکه حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است و به این ترتیب می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

سرکه انگور می‌تواند در جلوگیری از سکته مفید باشد.

سرکه انگور برای لاغری

آیا می‌دانستید سرکه انگور برای لاغری مفید است؟ از آن جایی که سرکه کالری کمی دارد بنابراین می‌تواند برای افرادی که رژیم کاهش وزن دارند، مناسب باشد. جالب است بدانید، افزودن سرکه به مواد غذایی، باعث ایجاد احساس سیری بعد از غذا می‌شود و در طولانی مدت باعث می‌شود که جذب کالری‌ها کاهش یابد. سرکه همراه با رژیم غذایی و ورزش مناسب می‌تواند منجر به این شود که در ماه حدود 500 گرم وزن کم کنید. برای لاغر شدن می‌توانید از یک برنامه استفاده کنید. در این برنامه شما باید هر روز سه مرتبه، یک لیوان آب را با یک قاشق چای خوری سرکه مخلوط کرده و میل کنید. (ناشتا مصرف نکنید.)

خواص سرکه انگور برای مو

جالب است بدانید سرکه انگور حتی برای مو‌های ما نیز مفید است. سرکه انگور دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که باعث می‌شود گردش خون در پوست سر بهبود یابد. همچنین سرکه موجب رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. سرکه از وز شدن مو نیز جلوگیری می‌کند، زیرا مملو از ویتامین E بوده و حاوی فولیک اسید و آهن است. ترکیب معجزه آسایی برای موهای وز وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. سرکه و روغن کرچک را مخلوط کرده و حدود یک ساعت روی موهای خود قرار دهید. این کار را هر روز تا یک هفته تکرار کنید.
ترکیب معجزه آسای دیگری که خواص سرکه‌ انگور برای مو را روشن می‌کند، ترکیب مقداری سرکه و چند قطره روغن اسطوخودوس است. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید. این کار باعث استحکام بیش‌تر فولیکول‌های مو می‌شود. هم چنین این محلول به سلامت بیش‌تر و درخشندگی زیادتر مو به علت وجود ویتامین ث کمک می‌کند.

آیا سرکه انگور چربی سوز است؟

آزمایش‌های متعددی مبنی بر این سوال که آیا سرکه انگور چربی سوز است یا نه انجام شده است و پاسخ همه آزمایش‌ها هم یکسان بوده است. در اینجا یکی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد تا به پاسخ دست یابیم. در آگوست 2009 مطالعه‌ای بر چربی سوزی سرکه انگور انجام شد. در این مطالعه که بین افراد چاق ژاپنی انجام شد، شرکت کنندگان در شرایط یکسان از لحاظ ورزش و رژیم غذایی، به مدت 12 هفته روزانه 0 میلی لیتر، 15 میلی لیتر یا 30 میلی لیتر سرکه می‌نوشیدند. نتیجه‌ آزمایش شگفت آور بود. دو گروهی که سرکه نوشیده بودند نسبت به گروهی که سرکه نمی‌نوشیدند، وزن کم‌تری داشتند، سایز دور کمرشان و همچنین سطح تری گلیسیرید در خون آن‌ها کم‌تر بود. بنابراین می‌توانیم بگوییم بله، سرکه‌ انگور چربی سوز است.

آیا سرکه انگور برای درمان دیابت مفید است؟

در این بخش رابطه‌ سرکه انگور و دیابت را بررسی خواهیم کرد. دیابت نوع دو از انواع دیابتی است که اکثر افراد دارای اضافه وزن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. مصرف سرکه برای بیماران دیابتی نوع 2 مفید است. امروزه محققان دریافتند افرادی که هنگام خواب سرکه مصرف می‌کنند صبح‌ها سطح گلوکز خون کمتری دارند. این اولین مطالعه‌ای بود که به توصیف اثر کاهش قند خون بر انسان پرداخت. محققان این امر را به تأثیرات اسید استیک بر متابولیسم گلوکز در کبد نسبت دادند و خاطرنشان کردند که سرکه برای افراد دیابتی مفید است.

پیشنهاد می کنیم مقاله درمان خانگی دیابت با طب سنتی را مطالعه فرمایید

سرکه انگور و درمان کم خونی

گلبول‌های قرمز خون وظیفه انتقال اکسیژن در بدن را دارند و هر سلولی در بدن ما نیازمند اکسیژن است. بنابراین گلبول قرمز نقش بسیار حیاتی را در بدن ما ایفا می‌کند و سرکه به افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. از طرفی دیگر افراد در بیماری آنمی یا کم خونی از نداشتن گلبول قرمز کافی رنج می‌برند و سرکه می‌تواند به درمان این بیماری نیز کمک کند.

خواص سرکه انگور در طب سنتی

سرکه انگور قرمز بهترین نوع سرکه در طب سنتی است. البته اگر به طور طبیعی و نه صنعتی تهیه شده باشد. افراد گرم مزاج در اقلیم‌های گرمسیری می‌توانند روزانه آن را استفاده کنند و برایشان مفید است. چرا که تیزی و شدت گرمی صفرا، مواد زائد تجمع یافته در بدن و داغی خون را خصوصا در فصول گرم از بین می‌برد. طبیعت سرکه انگور را برخی سرد و خشک و برخی سرد و تر می‌دانند. به طور کلی خواص سرکه‌ انگور در طب سنتی شامل موارد زیر است:

  1. به بهبود کار دستگاه هضم و گوارش کمک می‌کند.
  2. اگر چند قطره سرکه انگور را با آب ترکیب کنید و بخورید مسمومیت از دود و دم زغال را می‌تواند برطرف کند.
  3. اگر سرکه طبیعی انگور را با بادام یا گلاب یا آب خیار مخلوط کنید، این ترکیب می‌تواند جهت تسکین سرسام و هذیان مفید باشد.
  4. برای تسکین درد دندان‌ها، می‌توانید سرکه انگور طبیعی را روزی چند مرتبه در دهان قرقره کنید‌.
  5. برای رفع سنگینی گوش، باز کردن گرفتگی‌ها و تقویت شنوایی بخور سرکه انگور در گوش می‌تواند مناسب باشد.
  6. اگر سردرد‌های مزمن و سردرد‌های غلبه‌ صفرا دارید، بو کردن سرکه یا بخور آن در موقع جوشیدنش، می‌تواند کمک کننده باشد.
  7. اگر دستمالی را به سرکه طبیعی و گرم انگور آغشته کنید و روی پیشانی خود قرار دهید، می‌تواند سردردی که ناشی از آفتاب زدگی است را درمان کند.
  8. سرکه انگور طبیعی حتی برای پوست هم می‌تواند مفید باشد. به طوری که اگر آن را با عسل طبیعی ترکیب کنید و دور چشم خود ضماد کنید، به بر طرف کردن کبودی دور چشم کمک می‌کند.

البته توجه داشته باشید که سرکه انگور طبیعی برای اشخاص پیر و سالخورده و افرادی که مزاج سوداوی دارند و کسانی که به بیماری‌های ریوی مبتلا هستند مفید نیست.

دسته بندی تغذیه سالم مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

99 پاسخ به “خواص سرکه انگور برای سلامتی بدن”

  1. با سلام . سرکه طبع اش سرد هست اما در بدن صفرا تولید می‌کند و صفرای غلیظ را می‌شکند.

  2. سلام افرادی که حرارت بدنشان بالا هست و شکمشان بزرگ شده برای لاغری سیاهدانه را چطور استفاده کنند؟

  3. بی نظیر فقط خدای یکتا و بی همتاست بقیه همه کس و همه چیز بخواست خدای متعال نظیر دارند یا می توانند داشته باشند حتما ان شاءالله تعالی

  4. درود رعایت اصول تغذیه سالم در بهبود بیماری کمک میکند. عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید. عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است. از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود. چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است. حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است. ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است. جوشانده ریشه ریواس مفید است. 1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید. کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است.

  5. سلام دختر من دیابت نوع ۱ داره چه چیزهایی پیشنهاد می کنید لطفا راهنمایی کنید ممنون سرکه انگور براش خوبه؟

  6. سلام دختر من ۹ سالش هس دیابت داره چه چیز گیاهی براش خوبه میشه راهنمایی کنید لطفا همیشه قندش بالاست

  7. سردردتون بخگه خاطر معده سردتون هست، کبتون هم چربه، برای کبدتون، عرق بید کاسنی و شاتره بخورید، برای رفع سردی معده هم ارده و داروهای رفع بلغم بخورید مدتی، و سپس اطریفل افتیمونی و انفیه برای رفع سردرد استفاده کنید، فشد هم در اخر درمان برید، مصفای خون هم بخورید. مدتی طول میکشه ولی درمان قطعیه.

  8. درود از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ،ادویه جات،کاکائو و سس مایونز پرهیز شود. ماءالجبن،سماق و آش سماق،عرق کاسنی و شاتره استفاده شود. هفته ای 3بار 30 دقیقه بدن را با لعاب اسفرزه ماسک نمایید. اصول تغذیه سالم رعایت شود. حب کهیر مجموعه مفید است. کد99 مجموعه مفید است گل سرشور مفید است.

  9. سلام من خانمی هستم حدود چهل ساله ،دوماهه که تمام بدنم به جز صورت وگردن، دچار خارش شدید شدم ، تمام بدنم جوش جوش زده ،داروهای حساسیت مصرف کردم تقریبا هیچ تاثیری نداشته، خسته شدم انقد خودمو خاروندم ، خارشها عمیقه ،سوزنی ماننده ،یعنی انگار سوزن فرومیکنن تو یه نقطه ،وقتی میخارونم پخش میشه ، لطفا نظرتونو بگید ،و یا یک طبیب حاذق بهم معرفی کنید

  10. درود منع مصرف: لبنیات: پنیرکهنه صیفی جات: بادمجان ، فلفل سبز میوه ها: انبه ، به ، زیتون ، نارگیل ریشه ها: چغندر، پیاز، سیر، کلم قمری ، موسیر حبوبات: جودوسر(چاودانه) ، لپه ، نخود ، برنج کته ای سبزی ها: برگ چغندر، پونه ، نعناع ، پیازچه ، ترخون ، مرزه ، تره نیزک(شاهی) ، جعفری ، رازیانه ، ریحان ، شاتره ، شنبلیله ، شوید ، کرفس ، اقسام کلم تابستانی ، گزنه ، مارچوبه ، تره ، تره فرنگی گوشتها: آهو ، اردک ، بلدرچین ، گنجشک ، شترمرغ ، شتر، کبوتر، خروس ، کباب ، دل مغزهای گیاهی: بادام هندی ، بادام درختی تلخ ، بادام کوهی ، پسته کوهی ، پسته ، چلغوز، فندق ، گردو ادویه ها: اسپند ، آویشن ، خردل ، دارچین ، انیسون ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیره ، سیاهدانه ، فلفل ، کاکائو ، گلپر، وانیل ، هل ، نمک متفرقه: روغن زیتون ، شیره خرما ، عسل ، شکرسرخ یا سفید ، عرق بهارنارنج ، شیرشتر از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ، ادویه جات ، کاکائو و سس مایونز پرهیز شود. ماءالجبن، سماق و آش سماق ، عرق کاسنی و شاتره استفاده شود. موارد مصرف مجاز: گوشتها: انواع ماهی میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

  11. سلام.. سرکه برای رقیق کردن خون مناسب هست یا خیر،، قلیایی 6ست یا اسیدی،،، و روزی چه مقدار مصرف کنیم برای رقیق کردن خون؟؟ تشکر

  12. سلام خسته نباشید.من طبع گرم وخشک دارم ….کبدچرب دارم ….همیشه سردرددارم سرم گیجه…بی خوابی هم دارم هروقت کمتربخوابم بیشترسردرددارم نمی دونم دلیلش چیه…..ممنون ازراهنمایتون ….البته معده سردهم دارم…..ام ارای انجام دادم ازسرم گفت چیزیت نیست…….روحیه خوبی ندارم یکم احساس گرفتگی دارم

  13. درود اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید. از مصرف مواد غذایی با طبع گرم،سس مایونز،کاکائو و ادویه پرهیز شود. حب کبد،حجامت،عرق کاسنی و شاتره و شربت سکنجبین مفید است. صورت را با آب گرم بشویید. سرکه + گلاب به صورت بمالید. ماسک قره قروت به صورت بمالید. آبلیمو+سفیده تخم مرغ شب ها 2ساعت روی صورت قرار داده شود. بخور بابونه و گشنیز انجام شود. لعاب اسفرزه هفته ای 3بار 30 دقیقه ماسک شود. از مواد شیمیایی روی پوست استفاده نشود. صورت را هرروز با صابون قهوه ای بشویند. محلول ضد جوش مجموعه مفید است. کد99 مجموعه مفید است گل سرشور استفاده شود.

  14. سلام وقت شما بخیر من خیلی وقته جوش های کیستی کوچک و بزرگ روی صورتم میزنم می خواستم بدونم راه حل این مشکل چیه آیا مصرف سرکه انگور برای‌این مشکل راه حل خوبیه؟ ممنونم

  15. درود اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید. از مصرف مواد غذایی با طبع سردو خشک پرهیز شود. سر را با روغن شونیز گرم نمایید. حب پادزهر احمدیه،گلاب،عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون و شربت مفرح مجموعه مفید است.. حجامت ساق پا مفید است ترشی ممنوع. سرکه.شاه توت ممنوع خوئک فراوان میل شود گرده گل مفیداست جوشانده برگ به مفید است به،افتیمون،بهارنارنج،اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید روزی 1فنجان عرق بسفایج مفید است عرق مرکب اعصاب مفید است چای مبارک مجموعه مفید است..

  16. من 17 سالمه از بچگی یادمه همش از این دکتر به اون دکتر بودیم با مریضی های مختلف، تا قبل اینکه کرونا بگیرم با مریضی ها میساختم متاسفانه وسطای تابستون کرونا گرفتم، و دوماه درگیرش بودم، بعدش هم کلی عوارض بدجور گرفتم، از قلب و روده ریه ریزش و الزایمر و چندتا چیزه دیگه یکی از عوارض سردرد همیشگی پشت سرم هست که انگار کوفتگی هست و نبضی نیست و همیشه خدا هستش که همش داره ازیتم میکنه افسردگی الزایمر بیحالی و کلی چیزه دیگه هم داره اذیتم میکنه. چیکار کنم خسته شدم دیگه؟

  17. درود شربت اشتها را میل نمایید بسیار مفید است.شربت اشتها (1لیوان عسل ،1لیوان آب زرشک، 1لیوان آب سیب با نصف استکان آبلیمو همه را جوشانده تا غلیظ شود به شکل بند انگشتی روزانه میل شود. از مصرف مواد غذایی با طبع گرم نیز پرهیز شود حب بید نیز مفید است. عرق یونجه روزی 1فنجان استفاده شود. گرده گل و شاه انگبین مفید است.

  18. درود دفع بلغم منع مصرف: گوشتها: انواع ماهی میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه استفاده از نمد و کرسی برقی مفید است حب سورنجان، کد 124، حب سینا، حب درد و مفاصل و کد 118 جهت شما مناسب است. موارد مصرف مجاز: لبنیات : کره ، ماست چکیده ، شیر محلی تازه گاو (شیر گاو با درجه گرمی ملایم )شیر گوسفند با گرمی ملایم صیفی جات: خربزه ، خیارچنبر ، طالبی ، گرمک میوه ها : آناناس ، انجیر تازه و خشک ، انگور، خرما ، سیب شیرین ، قیسی ، گیلاس ، گلابی ، موز، مویز، بالنگو ، اقسام توت ، کشمش ریشه ها: انواع ترب ، زردک ، سیب زمینی ترشی ، شلغم ، هویج سبزی ها: شبدر ، تربچه ، ترب حبوبات: گندم ، اقسام لوبیا گوشتها: جگرسیاه و سفید ، پاچه ، گوشت گوسفند(بره) ، بوقلمون ، مرغ محلی ، میگو ، زبان ، چشم مغزهای گیاهی: بادام درختی شیرین بادام زمینی ، تخم طالبی ، تخم خربزه ، کنجد متفرقه: شیره انگور ، روغن کنجد ، روغن بادام تلخ ، ارده ، سمنو ، خاکشیر ، مغزگوسفند

  19. سلام پسرم ۴سالشه خیلی لاغره بردم طب سنتی گفته سرکه انگور خانگی و عرق کاسنی وعسل قاطی کن بجوشه یه کم روزی دو سه قاشق بخوره ولی الان میبینم که سرکه انگو لاغر میکنه بدتر توروخدا کمکم کنید

    1. سرکه انگور برای پاکسازی طحال خیلی مفید است و یکی از بهترین ترکیب هایش سیر و سرکه (سیر ترشی با سرکه انگور ) است که برای پاکسازی طحال عالی است . اگر معدتان ضعیف است ترکیب سیرسرکه و عسل را مصرف کنید .

  20. درود 7عدد خرما هرشب قبل از خواب استفاده شود. 1قاشق سرکه انگور صبح ناشتا استفاده شود. 3صبح ناشتا 1تکه قره قروت با آب قورت دهید. حب انگل مجموعه مفید است. 3/1 یک استکان کوچک نفت سفید بخورید (بزرگسال)

  21. انگور شیرین رو بدون شستن از دانه دانه کرده و داخل یه ظرف درب دار میریزید مثل دبه پلاستیکی بعد درب اونو میبندید و مدت چهل روز اصلا بهش دست نزنید بعد چهل روز دربشو باز میکنید و به هم میزنید و با یک توری پارچه ایی درب دبه رو ببندید مدت دو هفته تا خوب هوا بخورد در ضمن در نظر داشته باشید که پشه هایی که داخل دبه هستن تا روز آخر نباید بزارید که بیرون برن بعد خوب فشار میدین انگورارو و صاف میکنید داخل یه طوری ریز و تمام

  22. سلام خسته نباشین من مدتی هست دچار انگل کرمک شدم ودکترهم رفتم وفایده ای نداشت سوالم اینه چند روز استفاده از سرکه کمکدمی کنه که ازبین برن الان 5 روزه استفاده می کنم وهنوز هم هستن

  23. سلام و خسته نباشید خدمت دوست گرامی. من یه مدتی هست که مشکل شکمی پیدا کردم .شکمم نمه نمه درد میکنه .میل به غذا ندارم .صبح که از خواب بیدارم میشم حالت تهوع دارم و آروغ دارم.خلت هم دارم .لطف کنید راهنناییم کنید ممنون میشم .

  24. سلام و عرض ادب؛ لطفا سوال خود را در گروه طب سنتی عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح نمایید تا کارشناس طب سنتی عطارخونه به شما پاسخ دهد. باتشکر؛

  25. سلام وقتتون بخیر من طبعم سرد هست و می‌خوام طبعمو گرم کنم چون چاقی شکم و پهلو دارم و اینکه تا یه چیزی میخورم سریع سردیم میشه و بیشتر اوقاتم بدنم سرد هست و کم خونی و مشکلی ندارم آزمایش دادم میخواستم راهنماییم کنید که چگونه طبیعمو گرم کنم ؟

  26. در بیشتر موارد سردی ها باعث کم شدن نیروی جنسی و گرمی ها محرک نیروی جنسی هستند

  27. سلام‌ببخشید‌‌میخواستم‌ببینم‌سرگه‌‌واقعا‌تاثیری‌درکم‌کردن‌شهوت‌داره‌یا‌نه‌بعد‌ریزش‌موهام‌ده‌ساله‌‌شروع‌شده‌آیا‌داروی‌‌طبی‌دراین‌مورد‌هست‌یانه.ممنون‌میشم‌راهنمایی‌کنید

  28. درود شربت مصفای خون ،عرق خونساز ،شربت حیات طبق دستور روغن پرپشت کننده مو طبق دستور منع مصرف سردی ها بادکش گرم شکم وپهلو۱۵جلسه یک روز در میان

  29. سلام جناب محمدی عزیز شربت زوفا طبق دستور شربت مصفای خون طبق دستور خاکشیر یک قاشق در یک و نیم لیوان جوشانده شود تا یک لیوان باقی بماند باکمی عسل ناشتا میل شود حجامت با مشورت پزشک دو هفته بعد از داروها

  30. سلام خدا قوت. محمدی هستم من یکم خلط دارم. و مصرف عرقیات هم دارم از جمله سرکه انگور و سیب و اویشن. تابستون هم کاسنی و وقتی شیرینی میخورم ساق پام خارش داره. بنظر شما قند خونه یا چربی خون. حس میکنم کبدمم یکم چربه. ممنون از لطف شما بزرگوار

  31. عزیزم من یه جا یه کلیپ از حکیم خیراندیش دیدم که گفتن خوردن بارهنگ با عسل سردی معده رو ازبین میبره

  32. سلام خسته نباشید من ۲۵ سالمه و وزنم ۴۰ کیلو … اصلا به وزنم اضافه نمیشه … آزمایشم دادم همه چی نرماله…. میشه راهنماییم کنین چه داروی گیاهی برای اضافه وزن خوبه

  33. درود حب فشار خون همراه عرق کیالک طبق دستور کم کردن حجم غذا پرهیز از غذاهای سنگین و دیر هضم خاکشیر یک قاشق در یک و نیم لیوان جوشانده شود تا یک لیوان باقی بماند باکمی عسل ناشتا میل شود

  34. سلام اقای دکتر من کبدم چرب مشکل مغده هم دارم تحت نظر دکتر تپ اسلامی هستم زبانم یه وقت های سفید میشه دلیلش چیه وروغنی گه مصرف میکنم روغن زرده گاوی هست میخواستم بدانم چربی خون بالا نمی بره ممنون میشم راهنمایم کنید

  35. سلام ی هفته ای هست فشار رو ۱۴یا۱۵هست ۳۰سال سن دارم میشه لطف کنیدبگین ازسرکه استفاده کنم یانه سرکه انگور وزنم هم ۸۶کیلو وقدم ۱۷۰چی بهتره برای کم کردن فشارخون و سردی معده ممنون

  36. سلام جناب ببخشید من تحریک پزیریه جنسیم خیلی زیاد شده میخاستم ببینم چیزی هست که تحریک پزیریم کم بشه؟؟؟ قبلا پیش عطاری رفتم گفت عرق رازیانه بخور ولی رازیانه خودش خیلی گرمه بدتر تحریک میکنه

  37. سلام خانم ترابی عزیز سکنجبین یک شربت از ترکیب سرکه عسل ،عرق نعنا هست ، میتونید از همین سایت عطارخونه سفارش بدید.

  38. سلام من چند وقتی هست دهانم یه سره تلخه و اطرافیان میگن دهانت بو میده میشه بگید چیکار کنم و سرکه انگور رو چطور مصرف کنم منظورتون بصورت سکنجبین‌یعنی‌چی؟؟

  39. درود منع مصرف: جگر گوشت های قرمز و بخصوص گوشت گاو غلات غنی شده از آهن لوبیا، حبوبات و غلات کامل تخم مرغ بخصوص زرده آن میوه های خشک از قبیل زردآلوی خشک، کشمش، پسته و غیره سبزیجات برگ سبز تیره غذاهای غلیظ وسنگین همچنین: کم کردن حجم غذا استفاده از غذاهای رقیق مانند سوپ براتون مفیده

  40. سلام بر شما روزانه یک مشت بادام و مویز میل شود سکنجبین عسلی همراه عرق مفرح کبد صبح وشب یک لیوان روغن پرپشت کننده ی مو طبق دستور

  41. سلام. مصی هستم. من موهای پرپشت و ضخیمی داشتم که متاسفانه به مرور زمان و بخصوص در این دوساله کم پشت و نازک شدن. لطفا از درمان طب سنتی راهنماییم کنید

  42. سلام خانم نیک صالحی روز بخیر؛ بله عوارض داره و میتونه به معدتون آسیب برسونه اصلاح تغذیه خاکشیر داغ ناشتا همراه عسل یا نبات منع مصرف سردی ها کم کردن حجم غذا حذف نهار حب دوای بلغم ،عرق مرکب ضد چاقی،و سفوف ضد چاقی طبق دستور دمکرده ی زنجفیل همراه عسل روزی دوفنجان پیاده روی و ورزش منظم روزانه روغن مالی شکم و پهلو همراه روغن شونیز

  43. سلام وقتتون بخیر من 14سال دارم 50کیلو هستم می‌خوام وزنم کمتر بشه هر روز سرکه انگور میخورم به اندازه یک قاشق غذاخوری . میخواستم بدونم عوارض برای سلامتی داره یا نه؟ همچنین ممنون میشم بگین چه چیز هایی برای لاغری در این دوره مفیده . سپاسگزارم

  44. سلام روز بخیر؛ کم کردن حجم غذا، ۷ عدد انجیر خیسانده شود در یک لیوان آب صبح میل شود، خاکشیر داغ ناشتا همراه عسل، استفاده از روغن زیتون در غذا و سالاد، استفاده از الو بخارا در سوپ و خورشت ها و ورزش روزانه

  45. سلام دوست گرامی بهتره سکنجبین عسلی قبل خواب شربنت کنید و میل کنید شربت مصفای خون و عرق خونساز طبق دستور

  46. سلام من صبح ها با بیدار شدن مشکل دارم خیلی سخت بیدار میشم همیشه خوابم میاد وهر وقت اراده کنم میخوابم . مدتی است شبها سرکه و آب رو مخلوط ومیخورم احساس میکنم سرحالتر ازخواب بیدار میشم آیا مصرف روزانه سرکه زیاناوره. سپاس

  47. سلام بر شما شربت مصفای خون و عرق خونساز طبق دستور اصلاح تغذیه منع مصرف سرخ کرذنی ها و سودازاها روغن مالی بدن با روغن بفشه خاکشیر داغ ناشتا همراه عسل شربت مصفای خون طبق دستور سککنجبین عسلی همراه کاسنی و بید صبح و شب یک لیوان

  48. سلام خانم مطفری عزیز سکنجبین براتون مفیده سرکه خالی ممکنه معدتون رو اذیت کنه

  49. سلام روز بخیر ،هر کس حتی دکتر منو میبینه میگه پوستت زرده کم خونی یا زردی داری اما وقتی آزمایش میدم همه چیز نرمال هست ،آیا خوردن سرکه برام مفید هست؟؟

  50. سلام بر شما شما سرکه و ترشی نخورید اما حتما سکنجبین مصرف کنید عطشتون هم میخوابونه هم به صورت شربت هم با کاهو براتون مفیده ماست هم اولا کم بخورید دوما شب نخورید و سوما با مصلحات مصرف کنید

  51. سلام من سرکه بخورم شل می شم سرم درد میگیره حتی ماست هم بخورم همین طور میشم عطشم هم زیاده

  52. سلام فرزند من 4سال داره و جراحی مخچه کرده ومغزش آب اضافه میاره داروی استازولامیدبهش دادند ولی خود دارو حالت تهوع و استفراغ داره داروی گیاهی جای گزین می تونید بهم معرفی کنید

  53. سلام. هر روز خلط پشت گلو دارم و گوش راست هم همش احساس میکنم یه ترشحاتی داره که موقع قورت دادن آب دهان احساس میکنم حالت چسبندگی داره. متخصص گوش و حلق و بینی دو بار رفتم گفتن مشکلی نداری! میشه راهنمایی کنید چطور مداوا بشم؟ ممنون

  54. سلام دوست گرامی برگ زیتون دم کرده روزانه یک فنجان/خرفه وبارهنگ دم کرده روزانه یک فنجان آب ودانه با هم /از روغن های سالم استفاده شود(ارده کنجد/زیتون/محلی) برای تقویت قلب برای تقویت عضلات قلب و در نتیجه پمپاژ قوی و خون رسانی خوب به همه نقاط بدن نیاز به تدابیری ویژه داریم . تقویت روزانه_قلب به لحاظ معنوی و روحی: روزانه بمدت 15 دقیقه در هوای آزاد پیاده روی کنید «« اگر امکان دارد در فضایی قدم بزنید که از وجود آب و سبزه برخوردار باشید فضایی چون پارک . کنار دریا و کنار رودخانه و باغ و دشت و صحرا ، قوای بدن را سر شار و نیروی آن را چندین برابر می کند . از استرس و اضطراب و بحث کردن بیجا بپرهیزید . ««« این مورد احتیاج به تعدیل در طبع و مزاج دارد که باید زیر نظر طبیب انجام شود »»» توجه داشته باشید که صله ارحام و دید و بازدید خویشان و دوستان در حفظ سلامتی بدن و تقویت قوا و قلب و اعصاب بسیار موثر و مفید است . درمانهای خانگی: از خوردن غذاها با طبع خیلی سرد و یا خیلی گرم و ادویه های تند و ترشیها بصورت پی در پی جدا بپرهیزید . «« این موارد در کار کرد قلب اختلال ایجاد می کنند »» روزانه یک لیوان عرق کیالک میل کنید . روزانه یک لیوان دمکرده افسنطین با کمی عسل میل کنید . در صورت فشار خون بالا از بوییدن گلاب بهره برده و اگر فشار خون بالا ندارید هرشب قبل از خواب یک فنجون گلاب میل کنید . روزانه یک فنجان دمکرده برگ زیتون میل کنید . استفاده از سیاهدانه و کنجد را در برنامه غذایی روزانه داشته باشید . هر روز یک کاسه فالوده سیب «« سیب رنده شده »» با عرق بهارنارنج و عرق بیدمشک و گلاب و کمی عسل میل کنید .در صورت لزوم به استفاده از دارو از داروی تقویت قلب و عضله عطارخونه هم در کنار تدابیر خانگی استفاده کنید .

  55. باسلام بیماری قلب دارم یعنی قلبم ضعیف کارمیکنه و دکترگفته باید باتری بذارم از طرفی چربی خونم هم کمی بالا است و کلسترول بد هم دارم لطفا راهنمایی بفرمایید چی استفاده کنم

  56. سلام دوست گرامی مصرف نفرمایید.بیماری رو تشدید میکنه – به بیماران آسمی توصیه می شود از خوردن آب سرد، ترشی و سرخ کردنی پرهیز کنند. ۲- در زمانی که مشکل ناشی از ترشحاتی است که از پشت حلق به ریه می ریزد و باعث تحریک و سرفه و خلط شود به بیماران آسمی توصیه می شود صبح و عصر با ترکیب آب جوشیده سردشده و کمی نمک دریا مجاری تنفسی فوقانی شان را شستشو کنند. ۳- یک قاشق مرباخوری آویشن و دو قاشق مرباخوری پرسیاوشان همراه با هفت عدد انجیر (خشک یا تازه) را در دو لیوان آب بجوشانید تا نصف شود سپس آنرا میل کنید. این کار را روزی سه بار تکرار کنید و هر بار جوشانده را تازه تهیه کنید و گرم گرم میل کنید، موقع مصرف می توانید به آن یک قاشق عسل هم اضافه نمایید. ۴- هر روز می توانید یکی دو بار با همین جوشانده بخور هم بدهید. در ابتدای مصرف ممکن است سرفه و خلط زیاد شود اما پس از یکی دو هفته سرفه و خلط و تنگی نفس انشاءالله برطرف می شود. ۵- در موارد آسم آلرژیک حتماً با مراجعه به پزشک طب سنتی درمان آلرژی نموده و حتماً حجامت آلرژیک را انجام دهید.

  57. سلام جناب آقاجانی عزیز شما سرکه رو به صورت سکنجبین مصرف کنید.(صبح و شب ۱ لیوان میل کنید) ورزش و پیاده روی منظم فراموش نشه برگ زیتون دم کرده روزانه یک فنجان/خرفه وبارهنگ دم کرده روزانه یک فنجان آب ودانه با هم /از روغن های سالم استفاده شود(ارده کنجد/زیتون/محلی)

  58. سلام میشه بفرمائید چطوری باید استفاده کنیم، بعد از غذا، با آب مخلوط بشه یا بدون آب و…

      1. سلام.چقدرمصرف سرکه روزانه برای آقایی که دیابت وچربی و دارن و خانمی که فشار دارن مجازه؟

  59. سلام شب بخیر ..من بعد غذا نفخ میکنم چند وقتی است بعد غذا دمنوش زیره سبز استفاده میکنم الان مشکلی ندارم سوال اینجاست آیا مصرف زیره سبز هر روز اشکال داره یا خیر ؟؟ با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت