خواص شیره انگور در طب سنتی از نگاه متخصصان

بازدید: 80,901 بازدید
خواص شیره انگور

میوه‌ها و سبزیجات مختلف برای سلامت انسان بسیار موثر هستند. این محصولات به دلیل سالم بودن در دنیای پزشکی، منبع بهبودی محسوب می‌شوند.

تغذیه سالم که یکی از حقایق ضروری زندگی سالم است، از اهمیت زیادی در میوه‌ها و سبزیجات برخوردار است. در حالی که برخی از این میوه‌ها و سبزیجات به طور مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرند، برخی از آن‌ها به عنوان یک شیره میوه استفاده می‌شود.

یکی از نمونه‌هایی که می‌توان برای چنین میوه‌هایی ذکر کرد، شیره انگور حاصل از انگور است. فواید شیره انگور برای سلامتی انسان زیاد است. دانشمندان شیره انگور را به عنوان شیر گیاهی تعریف می‌کنند. در این مقاله به طور مفصل به بررسی فواید و خواص شیره انگور خواهیم پرداخت.

طرز تهیه شیره انگور

فواید شیره انگور

شیره انگور برای سلامتی انسان بسیار مهم هست. از بهترین خواص شیره انگور می‌توان به خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد که از تشکیل سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری می‌کند.

مطالعات نشان داده است که آب انگور، خون موجود در بدن را رقیق می‌کند. این خاصیت شیره انگور همچنین برای جلوگیری از حمله قلبی آشکار شده است.

شیره انگور به لطف موادی که در آن وجود دارد خطر سرطان و حمله قلبی را کاهش می‌دهد، بدن را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند و از تشکیل بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. فواید شیره انگور برای انسان به همین موارد ختم نمی‌شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی شیره انگور از نظر زیبایی نیز بسیار موثر است. از پیری پوست جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، شیره انگور به خصوص در بین خانم‌ها زیاد مصرف می‌شود. این ویژگی آن را به عنوان یک ماده طبیعی زیبایی تبدیل کرده است.

قند موجود در شیره انگور، یک قند طبیعی است. این قند طبیعی خیلی سریع در بدن حل شده و بنابراین انرژی بدن را تامین می‌کند. این خاصیت شیره انگور آن را به منبع خوبی از انرژی تبدیل کرده است.

شیره انگور همچنین از بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، آمبولی و رگ‌های واریسی پیشگیری می‌کند. همچنین مشخص شده است که شیره گیاهی برای بیماری‌هایی مانند بیماری‌های عروقی و لخته شدن خون مفید است.

شیره انگور

از خواص شیره انگور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاصیت خون‌سازی و آنتی اکسیدانی که به تعادل سطح کلسترول کمک می‌کند. بدن را در برابر بیماری‌های قلبی عروقی محافظت می‌کند.
  • غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، همراه با خون‌سازی و خواص آنتی اکسیدانی است.
  • سرشار از ویتامین‌های A، B، C، پتاسیم و آهن است و مقاومت بدن را در برابر بیماری افزایش می‌دهد.
  • غنی بودن آن از آهن و پتاسیم است که برای تشکیل سلول‌های هموگلوبین که اکسیژن را به خون می‌رسانند ضروری است و از سلامت قلب محافظت می‌کند.
  • یکی دیگر از خواص شیره انگور، رقیق کننده خون است که خطر سکته را کاهش می‌دهد.
  • یکی از فواید شیره انگور این است که قند طبیعی موجود در آن به سرعت هضم شده و به بدن انرژی می‌بخشد.
  • انگور به لطف محتوای آن، خون را رقیق می‌کند، در برابر فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و بسیاری از بیماری‌های ناشی از رگ‌های واریسی محافظت می‌کند. به بیماران، به ویژه کسانی که از لخته شدن خون و بیماری‌های عروقی رنج می‌برند، توصیه می‌شود شیره انگور هر روز بخورند. خواص شیره انگور آن‌قدر زیاد است که شمارش آن‌ها تمام نمی‌شود.
  • به لطف مقدار زیادی پتاسیم موجود در آن، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.
  • یک درمان عالی برای درمان یبوست است. شیره انگور به عنوان یک ملین طبیعی عمل می‌کند، به خصوص وقتی برای صبحانه مصرف می‌شود. هنگامی که به طور منظم مصرف می‌شود، درمانی برای یبوست مزمن است.
  • شیره انگور در مورد مشکلات مختلف سلامتی مانند سرطان پستان و سرطان روده بزرگ بسیار مفید است. آنتوسیانین و پروتونوسیانیدین رشد سلول‌های سرطانی را کند می‌کنند. شیره انگور منبع خوبی از انرژی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
  • قدرت ضد التهابی دارد و اثرات شیمی درمانی را کاهش می‌دهد.
  • با تقویت حافظه، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.
  • برای عفونت و التهاب بسیار موثر است.
  • این ماده غذایی مفید برای بیماران دیابتی است. مطالعات زیادی وجود دارد که حساسیت به انسولین را نشان می‌دهد. پلی فنول‌های موجود در شیره انگور خطر بیماری قلبی را کاهش داده و رگ‌های خونی را آرام می‌کنند تا جریان خون و عملکرد سالم را حفظ کنند.سرکه انگور

خواص شیره انگور در طب سنتی

در طب سنتی ایرانی، شیره انگور را دبس یا دوشاب می‌نامند. طبع این خوراکی، گرم و تر است و بیش‌تر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. بعضی افراد با شیره شربت درست می‌کنند که روش بسیار خوبی است و طبع شربت نیز گرم است.
شیره انگور همانند خود انگور دارای مقادیری از ویتامین آ، ب و ث است و مصرف آن نیازهای بدن را به این ویتامین‌ها تامین می‌کند. یکی از بهترین زمان‌های استفاده از شیره انگور فصل زمستان است. فواید شیره انگور در درمان و تسکین بیماری‌های فصل سرما زیاد است. پس جایی برای آن در برنامه‌ی غذایی‌تان باز کنید.
یکی دیگر از خواص شیره انگور، غلیظ کردن شیر مادر است، به همین دلیل اگر شیر مادری رقیق باشد، می‌تواند در کنار بقیه درمان‌ها شیره انگور را مصرف کند.
از فواید شیره انگور اثر بازکنندگی گرفتگی‌ها است و از این رو برای اینکه در مجاری کبد، انسداد ایجاد نشود، می‌توان شیره انگور را همراه با سرکه انگور مصرف کرد.

سرکه شیره انگور طبیعی اصل، مورد تایید دکتر روازاده

یکی از خواص شیره انگور اثر نرم کنندگی و ضدالتهابی در ناحیه حلق است. به همین دلیل افرادی که در فصول سرد سال دچار التهاب حلق می‌شوند و به دنبال آن سرفه می‌کنند، بهتر است که از غرغره شیره انگور با آب استفاده کنند.

خواص سرکه انگور

خواص شیره انگور برای کودکان

از آن جایی که کودکان برای رشد نیاز به مواد مغذی بیش‌تری دارند، مصرف شیره انگور برای آن‌ها می‌تواند علاوه بر تامین کالری، برخی مواد مورد نیاز بدن آن‌ها برای رشد را هم فراهم کند.

به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود از شیره انگور در رژیم غذایی کودکان خود استفاده کنند. شیره انگور، کالری بسیار بالایی دارد. از این رو مصرف شیره انگور برای کودکان ضعیف بسیار مفید است.

همچنین افرادی که بسیار لاغرند و افرادی که در اثر بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده‌‌اند، برای بهبود ضعف خود می‌توانند از خواص شیره انگور بهره ببرند.

پیشنهاد می کنیم مقاله رژیم غذایی پسرزایی از نگاه متخصصان طب سنتی را مطالعه فرمایید

خواص شیره انگور برای پوست

خواص شیره انگور برای پوست بسیار زیاد است. مصرف شیره‌ی انگور به سرعت و به راحتی به ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست کمک می‌کند. این شیره‌ با افزایش سرعت تشکیل گلبول‌های قرمز خون می‌تواند باعث خوش رنگی و سرخی پوست صورت شود. یکی از مهم‌ترین خواص شیره انگور رفع ضعف عمومی بدن است. این ماده غذایی فواید زیادی برای زنان دارد.

خواص شیره انگور و ارده

ارده و شیره به عنوان یک ماده مغذی صددرصد طبیعی دارای خواصی شگفت‌انگیز برای سلامتی بدن هستند. هر دو این مواد در طب سنتی، دارای خواص درمانی زیادی هستند.

هرچند فواید و خواص شیره انگور به تنهایی برای سلامتی بدن موثر و کافی است؛ اما اگر این دو با هم ترکیب شوند می‌توانند خاصیت درمانی داشته باشند. ارده از کنجد کوبیده شده به دست می‌آید و به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی به ویژه صبحانه است.

ارده فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی یا غیر شیمیایی است و صددرصد طبیعی است. ماده اصلی تشکیل دهنده آن کنجد است. در واقع مایعی‌ست که از کنجد نرم پوست کنده و کوبیده شده تهیه می‌شود به طوری که روغن آن جدا نشده باشد.

ارده و شیره یک چاق کننده عالی بوده و همچنین تقویت کننده نیروی جنسی است. خواص ارده و شیره، انرژی‌زا بودن آن‌ها است و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیش‌تری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می‌شوند.

از دیگر خواص شیره انگور و ارده، تسکین دهنده دردهای رماتیسم و امراض وریدی و شریانی گفته می‌شود.این خوراک بیشتر مناسب فصل پاییز و زمستان است.

ارده کنجد

مضرات شیره انگور

فواید شیره انگور بسیار زیاد است اما با این حال ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. از آن جایی که شیره انگور طبع گرم و تری دارد، مصرف زیاد آن برای گرم مزاج‌ها خوب نیست و موجب غلیظ شدن صفرای‌شان می‌شود و نتیجه آن، بالا رفتن حرارت بدن، سردرد و جوش زدن در صورت و بدن‌شان است که برای رفع  این حالت توصیه می‌شود از تخم ریحان و تخم خشخاش استفاده شود.

دسته بندی تغذیه سالم مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

123 پاسخ به “خواص شیره انگور در طب سنتی از نگاه متخصصان”

  1. سلام من گندم تفت داده رو با گردو و بزرک تفت داده و توت آسیاب کردم و با عسل وشیره انگور مخلوط کردم ولی بعد از چندروز تلخ شده ،چرا؟

  2. سلام مادرم دچار لخته زدگی خون در مغزشون شدن و سکته خفیف را رد کردند آیا سه شیره براشون مفید هست.

  3. سلام وقتتون بخیر مادر من عمل تنگی نخاع گردن کردن و پلاتین گذاشتن بعدش نارسایی کلیه پیدا کردن و دوبار دیالیز شدن و مشکل حل شد خدارو شکر اما همچنان تحت درمان هستن عفونت دارن و کم خونی شدید میخواستم ببینم چی پیشنهاد می‌کنید
    ایا سه شیره برای کلیشون مشکل نداره؟

    1. سلام و عرض ادب
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      این نسخه‌ی بسیار عالی دارای آهن است و یک خونساز طبیعی که در تولید هموگلوبین خون نقش دارد .
      – یک کیلو سیب (سیب قرمز یا سیب گلاب بهتراست)
      ۲ لیوان عرق بیدمشک ناب
      ۵ قاشق غذاخوری عسل..
      طرز تهیه
      ابتدا سیب‌ها رو کاملاً شسته و با پوست رنده کنید، عرق بید مشک، عسل و گلاب را اضافه کنید و مخلوط کنید، مواد را در یک ظرف غیرفلزی بریزید و یک شب تا صبح در یخچال نگه دارید تا رنگ آن کدر شود و سپس در طول روز دو استکان مصرف شود.
      -مخلوط 1لیتر بیدمشک+ 1کیلو سیب +1 فنجان عسل را تهیه در یخچال بگذارید تا سرد شود روزی 1 فنجان استفاده شود
      -ارده،شیره،قلوه گوسفند،جگر شتر و عرق یا قطره خونساز و شربت مصفای خون و شربت مشکی مجموعه مفید است.
      -سوپ گندم مفید است.
      -فسنجان پخته شده با آب آهن مفید است.
      -ژل رویال خالص بصورت ناشتا در زیر زبان مفید است.
      -یونجه پخته با نمک دریا مفید است.
      -کباب راسته گوسفندی استفاده شود.
      -معجون عشبه استفاده شود
      -شربت حیات مجموعه مفید است.
      -شربت مصفای خون قبل از صبحانه و شام میل شود.
      -تخم بلدرچین محلی مفید است.
      -یک تا دو قاشق گلاب

  4. سلام من روی سرم احساس سنگینی و فشار میکنم ممنون میشم بگین دلیش چیه هست و درمانی براش بگین

  5. درود هزال یا لاغری بسیاری از حکمای ما بر این عقیده اند که تسمین آبدان مهزولین اهم از لاغرکردن فربهان است زیرا که حیات و زندگی به رطوبت است.کسانی که هزال یا لاغری دارند همواره در معرض بیماری های صعب العلاج مانند سل،ذات الجنب،ذات الریه و تواتر نزلات و …خواهند شد. اعتقاد بر این است،بدن هایی که در کوتاه مدت لاغر می شوند،این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت هم چاق شوند و کسانی که در زمانی لاغر شده اند،متوقع نیست که به زودی چاق شوند،به علت ضعف قوه از استعمال غذای کثیر. دلایل هزال: -عدم وجود ماده چاق کننده(ماده السمن)در غذا. -کثرت استعمال غذای ملطف که در بدن خون زیادی تولید نمی کند. -عادت به خوردن غذاهایی که خون تولیدی از آنها ردئ الکیموس است. -ضعف قوه هاضمه یا متصرفه در غذا. -بزرگی طحال،خون بیشتری به سوی طحال جذب شده و مانع جذب آن بسوی کبد می شود. -وجود کرم در بدن. -تنگ شدن مسامات بدن و منافذ و انسداد آنها بوسیله اخلاط و عدم جذب غذا. -کثرت تحلیل بعلت ورزشهای سریع و هموم و غموم و امراض . -ضعف قوه جاذبه در اعضایی که فاسد المزاج بوده و اکثر آنها مزاج سرد دارند. راهکارهای کلی درمان لاغران 1-یافتن علت لاغری و درمان آن 2-استعمال مرطبات (غذاها و اقداماتی که موجب افزایش رطوبت بدن می شود.) 1-آب و هوا -سکونت در هوای مرطوب -پرهیز از سردی و گرمی شدید 2-اغذیه و اشربه -خوردن غذاهای کثیر الغذا مثل غذاهای چرب و شیرین -خوردن غذاهای رطوبت دهنده بدن مثل گوشت گوساله و بزغاله،کله پاچه،هلیم،ماهی تازه،حریره از برنج یا نشاسته و شیر و روغن کنجد و …. -پرهیز از استفاده زیاد از غذاهای شور و ترش و تند و تلخ -حداقل 2-3 بار در روز غذا خوردن -خوردن میوه های رطوبت دهنده همراه با ادویه مناسب آنها 3-خواب -خوابیدن و استراحت زیاد و پرهیز از بی خوابی مرط -خوابیدن در مکانهایی که رطوبت داشته باشند و نیز بستر خواب،نرم باشد. 4-حمام -هر روز 2 ساعت بعد از غذا،به حمام با رطوبت بالا بروند.بعد از حمام هم مقداری غذا بخورند. -قبل از رفتن به حمام،بدن را ماساژ دهند تا سرخ شود. -هنگام خروج از حمام،تدهین بدن با روغن های مرطب مثل روغن بادام و بنفشه

    1. سلام من هرکاری می کنم چاق نمیشم کم خونی هم دارم ولی از کم خونی نیست کلا لاغر بودم یه بار چاق شدم بعدازدواج باز لاغر شدم با قرص های چاقی چاق میشم ولی باز لاغر میشم لطفا کمکم کنید

      1. سلام و عرض ادب
        شربت اشتها را میل نمایید بسیار مفید است.شربت اشتها (1لیوان عسل ،1لیوان آب زرشک، 1لیوان آب سیب با نصف استکان آبلیمو همه را جوشانده تا غلیظ شود به شکل بند انگشتی روزانه میل شود. از مصرف مواد غذایی با طبع گرم نیز پرهیز شود
        رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
        حب بید نیز مفید است.
        ژل رویال خالص بصورت ناشتا اندازه یک لوبیا زیر زبان نگه داشته شود مفید است.
        عرق یونجه روزی 1فنجان استفاده شود.
        عرق برگ چنار 1فنجان قبل از غذا میل شود
        عرق آویشن و بهارنارنج اشتهاآور است.
        گرده گل و شاه انگبین مفید است.

  6. سلام بنده ۳۰ سال دارم و با کمبود پلاکت مواجه ام،آیا شیره انگور به پلاکت سازی کمک میکند؟پلاکت خونم ۱۲۶ هزارتاست.

  7. درود منع مصرف: گوشتها: انواع ماهی میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه استفاده از نمد و کرسی برقی مفید است حب سورنجان، کد 124، حب سینا، حب درد و مفاصل و کد 118 جهت شما مناسب است. موارد مصرف مجاز: لبنیات : کره ، ماست چکیده ، شیر محلی تازه گاو (شیر گاو با درجه گرمی ملایم )شیر گوسفند با گرمی ملایم صیفی جات: خربزه ، خیارچنبر ، طالبی ، گرمک میوه ها : آناناس ، انجیر تازه و خشک ، انگور، خرما ، سیب شیرین ، قیسی ، گیلاس ، گلابی ، موز، مویز، بالنگو ، اقسام توت ، کشمش ریشه ها: انواع ترب ، زردک ، سیب زمینی ترشی ، شلغم ، هویج سبزی ها: شبدر ، تربچه ، ترب حبوبات: گندم ، اقسام لوبیا گوشتها: جگرسیاه و سفید ، پاچه ، گوشت گوسفند(بره) ، بوقلمون ، مرغ محلی ، میگو ، زبان ، چشم مغزهای گیاهی: بادام درختی شیرین بادام زمینی ، تخم طالبی ، تخم خربزه ، کنجد متفرقه: شیره انگور ، روغن کنجد ، روغن بادام تلخ ، ارده ، سمنو ، خاکشیر ، مغزگوسفند

  8. سلام و عرض ادب.میخواستم راهنمایی کنید .من احساس لرزش تودستم داشتم والان مدتی است درمچ دستم احساس سفتی وحرکت کند.دارم آیا پارکینسون است .دکتر میگه بلغمم بالاست.چه مصرف کنم.ممنون

  9. سلام وقت بخیر من پرسرم دو سال ونیم هستش چند ماه هست ک شدیدا شربت شیره انگور میخوره و مدام اسهال تیره داره. میخواستم بپرسم این حالت بخاطر مصرف شربت شیره زیاده؟

  10. درود اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید. از مصرف مواد غذایی با طبع سردو خشک پرهیز شود. سر را با روغن شونیز گرم نمایید. حب پادزهر احمدیه،گلاب،عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون و شربت مفرح مجموعه مفید است.. حجامت ساق پا مفید است ترشی ممنوع. سرکه.شاه توت ممنوع خوئک فراوان میل شود گرده گل مفیداست جوشانده برگ به مفید است به،افتیمون،بهارنارنج،اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید روزی 1فنجان عرق بسفایج مفید است عرق مرکب اعصاب مفید است چای مبارک مجموعه مفید است..

  11. سلام من ۳۰ سال دارم و مذکر وسواس زیادی دارم و همچنین افکار منفی زیادی دارم و خیلی لاغر هستم . هر کاری می کنم چاق نمی شوم، کم خون هم هستم ، ویتامین d هم ۱۵ است. لطفا راهنمایی بفرمایید

  12. با سلام من مدت زیادی است که از شیره انگور استفاده میکنم و الان مدتی است که بدنم و گاهی وقتها فقط دستاهم به خارش می افتن ممکن دلیل مصرف زیادی شیره انگور باشه

  13. سلام من هرموقع شربت شیره انگور مصرف میکنم دل و روده ام بهم میریزه و دل پیجه میگیرم و میرم سرویس،،چه کنم؟

  14. عالى بود من از امروز ان شاءالله برای همیشه استفاده میکنم, چون منم معده سردو دیرهضمی دارم امیدوارم مفید باشه

  15. باسلام وخسته نباشید من شیره انگور با پودرجوانه گندم وآب جوش خوردم احساس میکنم ک عرق میکنم ودست وپا داره میلرزه دلم میلرزه ممکنه بگین ک چرا اینجوریه حالا خوبه یا بد البته من سودا مزاج هستم

  16. سلام جناب قهرمانی عزیز رژیمی نداریم که هم چاق کننده مفرط باشه و هم زود جواب بده و هم سالم باشه

  17. سلام و عرض ادب ضمن تشکر از مطلب خوب و مفیدتون میخواستم تقاضا کنم اگه ممکنه یه رژیم غذائی سالم که چاق کننده ی مفرط باشه و سریع هم جواب بده معرفی کنید اضاف کنم که من معمولا یک روز درمیون ( البته به عنوان شام ) ارده شیره میخورم + اینکه صبح ها هم شیر با خرما میخورم اما از لاغری زیاد رنج میبرم البته گاهی اوقات احساس میکنم که اگه جای این دوتا وعده عوض شه بهتر جواب میده ممنون میشم اگه راهنمائی‌ بفرمائید

  18. سلام. دکتر طب سنتی اسلامی فرمودن به پسر 15 ماهم شیره انگور بدم. اما نمیدونم چقدر و چطوری بدم؟ با شیر پاستوریزه مخلوط کنم ایرادی داره؟

  19. من‌بیست‌ساله‌ام‌وزنم‌پنجاه‌کیلو‌‌ایا‌با‌استفاد‌از‌شیره‌انگور‌زود‌چاق‌می‌شم

  20. سلام . من وقتی شیره انگور استفاده می کنم .. شدیدا دچار ضعف پا میشم . میخواستم بدونم با طبع گرمی که شیره داره چرا این اتفلق میوفته ؟!

  21. درود کم کردن حجم غذا منع سرد ها دمکرده ی بار هنگ نون سنگک همراه با سکنجبین بعنوان نهار میل شود دو هفته شربت معده طبق دستور

  22. سلام برای التهاب و رفلاکس هم مفیده!؟ مصرف شیره انگور و ارده در وعده صبحانه؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید

  23. سلام بر شما اصلاح تغذیه سکنجبین عسلی همراه کاسنی و بید و شاهتره صبح و شب یک لیوان براتون مفیده ولی اطلاعات و شرح حال کامل تری لازمه تا علت بررسی شه

  24. سلام من توی این چند سال افزایش وزن که نداشتم هیچ تازه کاهش وزن هم داشتم البته استرسی هم هستم . هرجامیرم بهم میگن چرا اینقدر لاغر شدی . دیگه خسته شدم. دوست دارم چاق بشم البته نه با این داروهای پر عوارض و نامعتبر که علاوه بر عوارض بعداز قطعشون هم دوباره فرد لاغر میشه. خواهشا با توجه به این وضعیت اقتصادی راهکاری بدید که بتونم چاق بشم و البته چاقیم پایدار باشه نه اینکه دوباره برگردم به حالت قبل. ممنون

  25. سلام هموگلوبین من ۱۰/۵ هست روزانه چه مقدار شیره انگور مصرف کنم تا به حد نرمال برسه؟

  26. سلام بر شما سوپ و اش و غذاهای رقیق بمدت دو هفته میل کنید روزی یک وعده سیرابی شربت معده طبق دستور روغن مالی شکم با روغن شونیز

  27. سلام خسته نباشید.من ۵۰ سالمه و معدم اینقد ضعیف شده که انگار از کار افتاده باید یا اصلا غذا نخورم یا هر چی خوردم رو بالا بیارم چون بجای هضم تو معدم فاسدمیشه وباعث سردردشدیدی میشه که تمام اعضای سرم مثل چشم و بینی وگوشم ازشدت شدیددردمیگیره وتابالانیارم اروم نمیشه بخاطرهمین وزنمم شدیدپایین اومده وخیلی اوضاعم بده‌ میشه راهنماییم کنیدممنون میشم

  28. سلام وقت بخیرمن لرزش دریچه قلب دارم بعضی وقت هاهم قلبم دردزیادی داره شیره انگوردرفصل تابستان میتونم استفاده کنم ؟۳۱سالمه

  29. سلام بر شما شربت معده حب دوا بلغم عرق خونساز مصفای خون خاکشیر داغ ناشتا همراه نبات یا عسل براتون مفیده

  30. سلام بر شما شربت مفرح ابریشمی عمراه عرقیات مفرح ماالجبن افتیمونی روغن مالی و ماساژ موضع درد با ب111 براشون مفیده

  31. سلام و‌خسته نباشید من که در حال رژیم هستم و میخوام وزن کم کنم یعنی استفاده نکنم بهتره ،چون کم خون هستم شیره انگور میخوردم

  32. سلام ببخشید یک فردی هست که 43 سالشه و زیاد حرص میخوره و بازوش هم بیشتر وقتا درد میگیره و به بو حساسه ما فکر میکنیم از عصب باشه ولی میشه راه درمان قطعی و با استفاده از طب سنتی بگید که دارو نخواد؟!

  33. سلام جناب دل افروز عزیز مصرف شربت مفرح ابریشمی همراه عرقیات مفرح شربت / مصرفشربت مصفای خون/ چکاندن گلاب در بینی قبل خواب /استفاده از قلیان طبی گلاب و عرق نعنا به جای آب بدون ذغال و تنباکو روزی ۱۰ الی ۲۰ دقیقه

  34. سلام وقت بخیر. من مشکل پلاکت خون دارم. پلاکتم پایین هست و خونم زیادی رقیق هست، آیا با مصرف شیره انگور بدتر میشم. در ضمن فشار خون پایین هم دارم

  35. فقط من یک مشکلی دارم ک همیشه مخصوصا وقتایی ک عصبی و یا استرس دارم احساس تنگی نفس شدید دارم (نفس عمیق نمیتونم بکشم ب قولی نفسم سر جاش نمیاد)میتونید راهنمایی کنید

  36. سلام من شنیدم برای بلغمی مزاجها که شکمشون بزرگه شیره انگور و ارده خوبه( برای صبحانه) آیا درسته؟ ممنون میشم جواب بدین.

  37. سلام دوست گرامی بله مفیده برای شما ماالجبن هم بسیار عالیه همچنین روغن ورزشکاران هم توصیه میکنیم خدمتتون

  38. سلام دوست گرامی تخم ریحان رو یک ق.م سرخالی داخل شربت شیره انگور ریخته و استفاده کنند شربت هم خیلی غلیط درست نکنید به جای تخم ریحان تخم خشخاش هم میتونید یک ق.چ بریزید

  39. بهمن عزیز سلام بله خون صالح تولید میکنه میتونید همراه اب میل کنید صبحانه و عصرانه هم مشکلی نداره

  40. سلام بر شما روغن زالو خراطین میتونید استفاده کنید شیره ی انگور خون صالح تولید میکنه و میتونه مکمل روغن باشه

  41. مرسی از توضیحاتتون یه سوال بی ادبی نشه راسته که آلت تناسلی هم بزرگتر میشه به مرور با مصرف شیره انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت