درمان چین و چروک صورت از نگاه متخصصان طب سنتی

بازدید: 79,890 بازدید
درمان چین و چروک

خطوط و شیارهایی که به صورت فرورفتگی روی سطح پوست ایجاد شده و با افزایش سن و کاهش قابلیت ارتجاعی پوست بیش‌تر نمایان می‌شوند، چین و چروک نامیده می‌شوند.

چین و چروک صورت نشانه‌ای از عملکرد بدن و همچنین تضعیف مزمن یا حاد ارگان‌های شما و حتی احساسات شما است. این به این معنی است که نشانه‌های ظاهر شده، فقط به سن یا گذر زمان مربوط نیستند.

آن‌ها همچنین می‌توانند نشانه مشکلی باشند که ما باید آن را شناسایی کرده و بهبود دهیم. عوامل متعددی وجود دارد که بر خطوط روی صورت شما تاثیر‌ می‌گذارند.

درمان قطعی چین و چروک

چیزی به عنوان درمان قطعی برای چروک وجود ندارد. پوست نیز مانند سایر اعضای بدن، با گذر زمان دچار چین و چروک شده و متدهای ارائه شده در این زمینه برای بهبود موقت ظاهر آن موثر هستند.

درمان چین و چروک در طب سنتی

روغن زیتون، بهترین روغن برای چروک صورت

پوست دور چشم نازک‌ترین، نرم‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست در کل صورت است. به همین دلیل باید این پوست حساس را به خوبی آب‌رسانی کنید و مواد مغذی را به آن برسانید.

روغن زیتون چربی‌های مفیدی دارد که نیاز پوست (نرمی، صافی و یکنواختی) را مهیا می‌کند. پس می‌توانید از روغن زیتون به عنوان یک کرم دور چشم طبیعی استفاده کنید.

همچنین رادیکال‌های  آزاد به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌زنند. به همین خاطر قابلیت ارتجاعی پوست‌تان کم می‌شود. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند هر روز از روغن زیتون استفاده کنید تا چروک‌ها و لکه‌های پیری پوست و پیشانی به تعویق بیفتد.

روش استفاده

به آرامی یک قطره از آن را به زیر و اطراف چشم خود بزنید تا رطوبت آن حفظ شود و پوست صورت‌تان چروک نشود.

روغن زیتون

روغن های گیاهی برای درمان چروک

روغن گل رز

این روغن به خاطر خواص ضد پیری آن مشهور است. به سرعت جذب می‌شود و حتی می‌تواند در سراسر صورت به عنوان درمان ضدپیری استفاده شود.

روغن گل رز، روغنی با جذب سریع است و حتی برای افرادی که مستعد ابتلا به آکنه و جای آکنه هستند نیز بسیار عالی است. این روغن را به عنوان ضد لک نیز می‌شناسند.

روغن کرچک برای چروک دور چشم

از آنجایی که کمبود رطوبت یکی از دلایل اصلی چین و چروک زیر چشم است، ماساژ روغن کرچک در ناحیه زیر چشم واقعا می‌تواند به این موضوع کمک کند.

هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. زیرا روغن کرچک یک روغن بسیار غنی است و کمی از آن می‌تواند کارایی لازم را داشته باشد. با استفاده منظم، پوست ناحیه زیر چشم بار دیگر انعطاف پذیر می‌شود.

روغن رزماری

این گیاه به دلیل خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی نیز شناخته شده است. وقتی صحبت از سلامتی پوست می‌شود، دفاع اکسیداتیو طبیعی رزماری ممکن است به جلوگیری از آسیب دیدن رادیکال‌های آزاد کمک کند.

روغن هویج وحشی

این گیاه خواص بسیار زیادی را دارد و یکی از بهترین روغن‌ها برای از بین بردن چین و چروک صورت است.

خواص عسل برای چروک پوست

عسل برای کاهش چین و چروک پوست دارای خواص بسیاری است. از این رو تهیه انواع ماسک صورت گزینه مناسبی برای از بین بردن چروک پوست است.

ماسک عسل برای چروک دور چشم

عسل را با شیر محلی ترکیب کرده و این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست و دور چشم خود قرار دهید، سپس با آب گرم بشویید.

پیشنهاد می کنیم مقاله خواص شیر و عسل از نگاه متخصصان طب سنتی را مطالعه فرمایید

ماسک زردچوبه و عسل برای چین و چروک

زردچوبه در طب سنتی به عنوان یکی از بهترین و موثرترین گیاهان دارویی و روش‌های طبیعی برای رفع چروک دور چشم شناخته می‌شود.

به دلیل خواص روشن کنندگی طبیعی که دارد به درمان سیاهی دور چشم کمک کرده و چون خواص ضدالتهابی دارد برای رفع پف دور چشم مفید است.

زردچوبه حاوی مقادیر بالای کورکومین و آنتی اکسیدان‌هاست که به کاهش رادیکال آزاد  کمک کرده و با بهبود گردش خون در پوست به رفع چین و چروک و جوان‌سازی دور  چشم کمک می‌کند.

همچنین عسل یک آبرسان قوی است که با افزایش رطوبت پوست دور  چشم به رفع چین و چروک زیر چشم کمک می‌کند.

1 قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کنید و دور چشم بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

عسل هفت ستاره

بوتاکس طبیعی

برطرف کردن چین و چروک صورت، از بین بردن خط خنده و اخم، سفت شدن پوست، زیبایی و شادابی و… این‌ها همگی جز دغدغه‌های بسیاری از افراد، از بانوان گرفته تا آقایان محسوب می‌شود.

این موارد باعث می‌شود خیلی از افراد تن به بوتاکس ‌دهند یا از ترس‌شان که مشکلی پیش نیاید کاملا دور این کار را خط بکشند.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که می‌توانید به راحتی و بدون درد، خودتان ترفند‌هایی طبیعی را جایگزین بوتاکس  کنید.

ماسک سبز بسازید

به کمک سبزیجات سبز می‌توانید ماسکی بسازید که چین و چروک صورت را از بین  می‌برد. ٢٠٠ گرم اسفناج را با ٢٠٠ گرم کلم پیچ مخلوط کنید و آن‌ها را بپزید و کمی آب اضافه کنید و در مخلوط کن بریزید.

سپس یک چهارم روغن زیتون و خامه ترش به آن بیفزایید تا به صورت مخلوطی یک دست شود و به مدت هشت دقیقه این ماسک را روی صورت خود قرار دهید.

ماسک صورت موز

می‌توانید با موز، ماسک صورت کاملا طبیعی برای خود درست کنید که پوست‌تان را مرطوب  کند و پوست از نظر احساسی و ظاهری لطیف شود.

یک موز متوسط رسیده را پوره کنید تا به شکل خمیری صاف درآید، سپس به آرامی آن را روی صورت و گردن خود بمالید.

بهترین کرم گیاهی رفع چین و چروک

بهترین کرم رفع چروک پیشانی، ترمیم پوست صورت و زخم کرم نفیس می باشد. کرم نفیس دو محصول گیاهی کاملا طبیعی دارد که یکی از آن ها برای پوست های چرب و معمولی رو به چرب (کرم معجزه نفیس) و دیگری برای پوست های خشک یا معمولی رو به خشک (کرم زالو حلزون نفیس) به کار می رود.

بسته  به نوع پوست خود میتوانید یکی از این دو کرم را استفاده نمایید و از خواص عالی آن بهره مند شوید. این دو کرم مورد تایید دکتر روازاده می باشد.

درمان چین و چروک صورت با دارو‌های گیاهی

روغن زالو برای چروک صورت

روغن زالو از سال‌های دور در طب سنتی به عنوان بهترین روش های درمان طبیعی برای بزرگ کردن سایز اندام‌های مختلف بدن مورد استفاده قرار‌ می‌گرفت.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین داروی افزایش سایز آلت تناسلی از نگاه متخصصان را مطالعه فرمایید

همچنین از روغن زالو به عنوان جایگزینی مناسب برای تمام کرم‌های شیمیایی، بوتاکس و جراحی در جهت افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می‌شود.

لذا اغلب خانم‌ها برای افزایش سایز اندام خود مانند: لب، گونه، سینه، باسن، خط خنده و… از روغن زالو استفاده می‌کنند.

از بین بردن خط لبخند و خط اخم و پیشانی

یکی از کاربردهای مهم و اصلی روغن خراطین، کاهش چین و چروک پوست، رفع خط اخم، خطوط پیشانی و در نهایت جوان سازی پوست است.

همچنین با ایجاد شفافیت و درخشندگی در پوست موجب لطافت و نرمی فوق‌العاده نیز می‌شود. روغن خراطین که یکی از کرم‌های گران قیمت در جهان است در کمرنگ کردن و محو نمودن لک‌های پوست نیز تاثیر دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله خواص روغن خراطین در طب سنتی را مطالعه فرمایید

جوش شیرین برای چین و چروک صورت

در رابطه با درمان چین و چروک پوست صورت با جوش شیرین می‌توان گفت که این ماده با متعادل سازی PH پوست و همچنین با خاصیت لایه‌برداری خود، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و هرگونه آلودگی تجمع یافته بر منافذ پوست را به طور چشمگیری پاک خواهد کرد.

به کمک جوش شیرین می‌توان برای ترمیم سلولی پوست اقدام کرد که در نتیجه، گردش خون در پوست بهبود می‌یابد و به این طریق، چین و چروک کاهش خواهد یافت.

استفاده از ماده طبیعی جوش شیرین درماسک‌های خانگی، روشی موثر و بدون عارضه در جوان‌سازی پوست و رفع چین و چروک‌ها است.

جوش شیرینماسک جوش شیرین برای درمان چین و چروک صورت

برای تهیه این ماسک کافی است که یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و خمیری را ایجاد کنید.

سپس این خمیر را روی چروک پوست به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا خشک شود. پس از  آن صورت را با آب ولرم باید آبکشی کرد. استفاده از این ماسک جهت رفع چین و چروک صورت، دو بار در هفته مناسب خواهد بود.

استفاده از کرم مرطوب کننده پس از این روش، به دلیل ایجاد خشکی به واسطه استفاده از جوش شیرین در لطافت پوست بسیار موثر خواهد بود.

جوش شیرین و روغن نارگیل برای درمان چین و چروک

اثر جوش شیرین برای رفع چین و چروک صورت به عنوان یکی از روش‌های مراقبت‌ از پوست است. جوش شیرین را می‌توان به صورت ترکیبی با روغن نارگیل نیز به کار برد.

این ترکیب می‌تواند با پیری و چروک‌های پوست شما مقابله کند. ماندگاری جوش شیرین برای پاک‌سازی پوست شما بسیار زیاد است.

از  این رو مانند روش‌های پیلینگ می‌تواند لایه‌برداری را برای پر کردن منافذ باز پوست شما به بهترین شکل ممکن انجام دهد و چین و چروک صورت‌تان را درمان کند.

رفع چین و چروک صورت از نظر متخصصان

برای درمان خشکی، تیرگی و چروک پوست صورت باید صفرای موجود در بدن را به صفرای لطیف تبدیل کنیم. برای تولید این صفرای لطیف به‌صورت موضعی، می‌توان روزانه به مدت 10 دقیقه سر و صورت را با روغن زیتون ماساژ دهیم و برای کف سر و ابرو می‌توان از برس استفاده کرد تا شتاب گردش خون در سر افزایش یابد.

همچنین برای اینکه صفرای موجود در بدن را به‌ صورت خوراکی به صفرای لطیف تبدیل کنیم باید شیرینی‌های لطیف طبیعی مثل عسل، انگور، خرما و… میل شود.

همچنین مصرف سرکه ‌انگبینی که با یک‌دوم واحد سرکه تولید شده باشد نیز برای این منظور بسیار مفید است. از سوی دیگر باید توجه داشت به‌صورت کلی باید از نوشیدن «آب سرد» همچنین نوشیدن آب بین غذا پرهیز شود و از جویدن کامل غذا غافل نشد.

سکنجبین

درمان چین و چروک صورت از نظر دکتر روازاده

دکتر روازاده برای درمان چین و چروک صورت کرم معجزه نفیس را معرفی می‌کند. از ویژگی‌های اصلی کرم معجزه نفیس می‌توان به از بین بردن لکه‌های پوستی اشاره کرد که به همین دلیل به آن «کرم ضد لک دکتر روازاده» نیز می‌گویند.

خواص کرم طبیعی معجزه نفیس

  • ترمیم پوست (کرم ترمیم پوست دکتر روازاده)
  • رفع چین و چروک (کرم رفع چین و چروک دکتر روازاده)
  • رفع سیاهی دور چشم (کرم درمان سیاهی دور چشم دکتر روازاده)
  • درمان آفتاب سوختگی (کرم ضد آقتاب سوختگی دکتر روازاده)
  • روشن کننده و نرم کننده پوست (کرم روشن‌کننده و نرم‌کننده دکتر روازاده)
  • از بین برنده لک‌های پوستی (کرم ضد لک دکتر روازاده)
  • سفت کننده عضلات صورت (کرم سفت‌کننده عضلات دکتر روازاده)

کرم معجزه نفیس

البته اگر پوست خشکی دارید کرم زالو حلزون مناسب شماست. این کرم نیز خواص بسیار زیادی دارد و در حفظ طراوت و شادابی پوست و همچنین جوانسازی آن تاثیر خوبی دارد. این کرم نیز مانند کرم نفیس مورد تایید دکتر روازاده است.

درمان چین و چروک صورت دکتر خیراندیش

از نظر دکتر خیراندیش، ترک پوست و چروک پوست از خشکی است. اگر سرکه انگبین بخورید، مشکل خشکی پوست رفع خواهد شد. خانم‌ها می‌توانند چروک روی پوست خود را با عرق رازیانه درمان کنند. مصرف بیش از ۴۰ روز عرق رازیانه چروک پوست را برطرف می‌کند.

درمان چین و چروک صورت دکتر ضیایی

دکتر ضیایی درباره چین و چروک صورت و حفظ شادابی آن به موارد زیر اشاره می‌کند:

  • آب سیب برای از بین بردن چین و چروک صورت مفید است.
  • بعد از ناهار و شام یک عدد سیب و اگر یبوست یا نفخ شکم دارید یک استکان آب سیب تازه میل کنید.
  • آب سیب را صبح و شب می‌توان روی پوست صورت یا گردن مالیده و ماساژ بدهید.

نکته: فقط از آب سیب تازه استفاده کنید.

با توجه به تمامی مطالب بیان شده در مقاله می‌توان نتیجه گرفت که در وهله اول باید از بروز چین و چروک جلوگیری کرد که این کار مستلزم رعایت رژیم غذایی سالم و مراقبت‌های مناسب نوع پوست است. برای مراقبت و رسیدگی می‌توان از ماسک‌های خانگی که از گیاهان طبی تهیه می‌شوند بهره برد.

دسته بندی زیبایی مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

32 پاسخ به “درمان چین و چروک صورت از نگاه متخصصان طب سنتی”

    1. اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید.
      از مصرف مواد غذایی با طیع گرم،کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      حب کبد،منضج و مسهل سودا،عرق کاسنی و شاتره و ماءالجبن مفید است
      حجامت مفید است.
      دنبه را در آبگوشت پخته جدا کنید بخورید 20 دقیقه بعد محتویات معده را خارج نمایید.
      خورشت گوسفندی با روغن سالم استفاده شود.
      3هفته پی در پی حجامت پشت گوش مفید است.
      کرم زالو حلزون مجموعه مفید است.
      ضماد نور و زیبایی مجموعه مفید است

  1. سلام کرم معجزه چند دوره استفاده کردم بعدش که استفاده نکردم صورتم برگشت الان زیر چشام وپیشونبم چروک شده چکار کنم

  2. سلام خانم رحمانیان عزیز شربت اعصاب طبق دستور شربت مفرح ابریشمی طبق دستور بوییدن گلاب قبل خواب برای چروک های پوستتون روغن زالو حلزون خوبه

  3. سلام روز شما بخیر عزیزم من بخاطر مریضی که پشت سر گذاشتم پوست صورتم جمع وچروک هست وزیاد عصبی میشم ممنون از شما برای کرم مرا راهنمایی کنید

    1. سلام خانم رحمانیان عزیز شربت اعصاب طبق دستور شربت مفرح ابریشمی طبق دستور بوییدن گلاب قبل خواب برای چروک های پوستتون روغن زالو حلزون خوبه

  4. سلام وقتتون بخیر محصولی با این نام در مجموعه مورد تایید دکتر روازاده موحود نیست. اما روغنی هست به اسم روغن وزرشکاران که سفت کننده عضلاته و مورد تایید دکترروازاده. قیمتش 105تومانه

    1. سلام وقتتون بخیر محصولی با این نام در مجموعه مورد تایید دکتر روازاده موحود نیست. اما روغنی هست به اسم روغن وزرشکاران که سفت کننده عضلاته و مورد تایید دکترروازاده. قیمتش 105تومانه

  5. درود 195 تومان مناسب پوست های چرب اگه پوست خشک یا معمولی دارید کرم زالو حلزون برای شما گزینه مناسبتریه و همون کاربردها رو داره

    1. درود 220 تومان مناسب پوست های چرب اگه پوست خشک یا معمولی دارید کرم زالو حلزون برای شما گزینه مناسبتریه و همون کاربردها رو داره

  6. کرم نفیس که میگیدمال شرکت هرمی نفیس هستش یا با اون فرق داره؟ چون محصولات شرکت نفیس دستها واقعا بی کیفیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت