بهترین خواص سیر و عسل برای سلامتی

بازدید: 23,431 بازدید
خواص سیر و عسل

خواص سیر و عسل

سیر و عسل به عنوان شفا برای بسیاری از امراض شناخته می‌شوند. در این مقاله چندی از خواص عسل را بررسی کرده و با اجزای این جادوی طبیعت آشنا می‌شویم. سپس به سراغ تشریح فوائد و نحوه تهیه معجون سیر عسل خواهیم رفت.

فوائد عسل طبیعی و ارگانیک چیست؟

1. وجود آنتی‌اکسیدان در عسل

عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است. این مساله در جایی که سبک زندگی امروزی باعث ورود و تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود، اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. با خوردن میزان کافی عسل به صورت منظم، بدن خود را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون نموده و از بروز اختلالاتی چون افسردگی و اضطراب نیز جلوگیری خواهید کرد.

2. افزایش سلامت پوست با عسل

عسل می‌تواند موجب تسریع بهبود زخم‌های مختلف پوستی شود. وجود خاصیت جذب رطوبت بالای عسل باعث حفظ طراوت پوست می‌شود. نهایتا استفاده از عسل موجب کاهش اثرات نامطلوب قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید خواهد شد.

3. افزایش مقاومت بدن نسبت به بیماری‌ها

مصرف عسل مرغوب به دلیل خاصیت آنتی‌باکتریالی‌ که دارد، باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف میکروبی می‌شود. تهیه محصولی باکیفیت مانند خرید عسل هفت ستاره و مصرف آن به همراه سایر مواد مغذی نظیر سیر تاثیر به سزایی در کاهش بیماری‌های تنفسی نظیر آسم خواهد داشت.

خواص عسل طبیعی برای از بین بردن بیماری‌های مختلف و تنظیم مزاج بدن

عسل ارگانیک و مصرف میزان مناسبی از آن نه تنها باعث کاهش هزینه‌های درمان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف می‌شود، بلکه سطح انرژی و هوشیاری بدن و درنهایت کارایی‌تان را افزایش خواهد داد. در نقطه مقابل عسل مصنوعی نه تنها هیچ‌کدام از فوائد عسل طبیعی و اصل را ندارد، بلکه با افزایش قند خون باعث بروز مشکلات مختلفی خواهد شد. ازاین‌رو بهتر است به منظور افزایش اطمینان خاطر از اصالت کالا به سراغ فروشگاه عسل مطمئن بروید. علاوه بر این از طریق وب‌سایت عطارخونه امکان تهیه عسل طبیعی 5 ستاره مورد تایید حکیم روازاده را خواهید داشت.

فوائد مصرف سیر و عسل چیست؟

تا این قسمت مقاله به خواص منحصر به فرد عسل طبیعی پرداختیم. در ادامه به سراغ ترکیبات جادویی سیر و عسل و نقشی که این معجون فوق‌العاده مؤثر روی سلامت جسم و جان دارد، می‌رویم.

فوائد سیر و عسل بیشتر از پنی‌سیلین

پنی‌سیلین تنها از رشد و گسترش باکتری‌های نامطلوب جلوگیری می‌کند. مخلوط سیر و عسل علاوه بر جلوگیری از ازدیاد باکتری‌های آسیب‌رسان توانایی بدن برای مبارزه با انواع ویروس‌های بیماری‌زا را نیز افزایش می‌دهد. خرید عسل ارگانیک به منظور افزایش توان ایمنی بدن از چند جهت حائز اهمیت است. اگر عسل ارگانیک که از عسل فروشی معتبری تهیه شده باشد، لزوما استانداردهای بالاتری نسبت به عسل‌های دیگر دارد. از طرف دیگر، عدم استفاده از انواع کودهای شیمیایی و… در محیطی که زنبورها از آن تغذیه می‌نمایند، موجب بهبود کیفیت عسل و جلوگیری از ورود انواع سموم شیمیایی به بدن خواهد شد.
با توجه به این مساله اگر تنها برای مقاصد دارویی و درمانی از عسل استفاده می‌نمایید، بایستی علاوه بر قیمت عسل طبیعی به نحوه عمل آمدن آن دقت کنید. به بیان دیگر کیفیت سلامتی و زندگی خود را فدای قدری ارزان‌تر خریدن نکنید.

طرز تهیه معجون سیر و عسل

چندین روش برای ساخت معجون سیر و عسل وجود دارد. در ادامه به روش‌هایی ساده برای ترکیب عسل و سیر به منظور پیشگیری از بیماری، لاغری، تقویت سیستم ایمنی و… می‌پردازیم.
1. مخلوط سیر و عسل برای افزایش انرژی و سلامتی
یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توانید پس از خرید عسل طبیعی و ترکیب آن با سیر به حداکثر فوائد این معجون بی‌نظیر دست یابید، خام خوردن آن‌ها به شمار می‌آید. در صورتی که به بیماری‌های زمینه‌ای و کبدی مبتلا نیستید، هرروز صبح دو تا سه حبه سیر خام را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و سپس میل نمایید. این ترکیب برای داشتن روزی شاد و پر انرژی معجزه می‌کند.
2. معجون سم زدایی سیر و عسل برای ریه
پیش از این توضیح دادیم که سیر روی بهبود عملکرد ریه تاثیر مطلوبی دارد. اکنون با معرفی معجون پاک‌سازی ریه روشی سنتی برای از بین بردن اثرات دود و آلودگی‌های هوا سلامتی دستگاه تنفسی‌تان را به شما باز خواهیم گرداند.
ابتدا حدود 200 گرم عسل را با نیم لیتر آب مخلوط کنید و روی حرارت بسیار ملایم حل نمایید. در مرحله بعدی، نیم کیلو پیاز پوست کنده، یک ریشه زنجبیل تازه، یک قاشق چایخوری زردچوبه و سه حبه سیر را به قابلمه اضافه کنید. بعد از اینکه آب جوش آمد، مخلوط سیر و عسل را به خوبی هم بزنید تا معجون ته نگیرد. بعد از اینکه حجم آب نصف شد، زیر گاز را خاموش کنید. معجون سیر و عسل را صاف کرده و در بطری شیشه بریزید. توجه نمایید شیشه حاوی معجون پاکسازی ریه را بایستی در یخچال نگهداری کنید.
اکنون به مدت دو هفته، هرروز یک قاشق غذاخوری از مخلوط فوق را به صورت ناشتا بنوشید. پس از دو هفته به مدت هفت روز به خودتان استراحت بدهید و سپس دوباره پروسه درمان را از سر بگیرید. توجه داشته باشید برای رسیدن به بهترین نتیجه از مصرف مواد دخانی مانند سیگار و قلیان پرهیز نموده و تا جای ممکن در روزهای آلوده وارد فضای شهری نشوید.

عسل هفت ستاره

مضرات سیر و عسل

در ابتدا به شما میگوییم که مصرف این معجون چندان با طبع گرم سازگار نیست. همچنین معجون سیر و عسل نیز مانند هر داروی دیگری که اگر به صورت صحیح مصرف نشود با عوارضی همراه خواهد بود. یکی از مهم‌ترین عوارض مخلوط سیر و عسل گرم شدن کبد است. در صورتی که سن بالایی دارید یا قبلا به عارضه‌های کبدی دچار بوده‌اید، حتما قبل از استفاده از معجون سیر و عسل با یک متخصص طب سنتی مشورت نمایید. در صورتی که در اثر خوردن زیاد سیر و عسل دچار گرمی شدید، باید با خوردن سردی حرارت بدن خود را کاهش دهید. یکی از بهترین داروهایی را که برای از بین بردن اثر نامطلوب سیر و عسل روی کبد امتحان شده است را برای شما خوانندگان گرامی ارائه می‌دهیم.
هرروز صبح به میزان مساوی عرق کاسنی و شاتره را در یک استکان مخلوط کرده بنوشید. آب‌غوره و رب انار را نیز با یکدیگر مخلوط کرده و سپس در یک ظرف کوچک حرارت دهید. پس‌ازاینکه مخلوط رب انار و آب‌غوره چند جوش زد، آن را از روی گاز بردارید و در ظرف مناسب در یخچال نگهداری کنید. هر شب قبل از خواب یک یا دو قاشق غذاخوری از این شربت را میل نمایید.
در شرایط فعلی برخی وب‌سایت‌ها و افراد ناآگاه اقدام به انتشار دستورات خاص طب سنتی برای درمان امراض یا بهبود سبک زندگی می‌نمایند. در این میان متاسفانه به اصول طب سنتی اسلامی توجهی نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال طرز تهیه معجون سیر و عسل برای لاغری در وب‌سایت‌های مختلفی توضیح داده‌ شده است. با این حال در صورتی که طبع غالب فرد با دستور فوق سازگار نباشد در برخی مواقع نتیجه عکس خواهد داد. در شرایط خاص نیز معجون سیر و عسل برای لاغری موجب بروز عوارض زیان‌باری برای فرد خواهد شد. ازاین‌رو بایستی در نظر داشته باشید هرگاه قصد استفاده بلندمدت از داروهای مرسوم در طب سنتی را دارید، حتما بایستی با یک فرد آگاه مشاوره نمایید.
با توجه به گفته‌های بالا با خرید عسل طبیعی (از فروشگاه‌های معتبر نظیر عطارخونه که مورد تایید حکیم بزرگوار دکتر روازاده است) می‌توانید ترکیب صحیحی از آن با سیر تهیه کنید و سلامتی خود را بازیابید. هرچند ترکیبات فوق به منظور آگاهی هرچه بیشتر شما آورده شده‌اند و معمولا آثار زیان‌باری ندارند. با این حال اگر دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستید از طریق کامنت یا رجوع به گروه پرسش و پاسخ عطارخونه در تلگرام سوالات خود را مطرح کنید.

دسته بندی تغذیه سالم مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

41 پاسخ به “بهترین خواص سیر و عسل برای سلامتی”

  1. سلام ودرود به شما سیرو عسل برا بیماری پروستات میشه استفاده کرد شوهرم عمل باز قلب شد وقرص های رقیق کننده هم مصرف میکنه

  2. سلام. وقت بخیر. من یک سوال داشتم. مطئنم ربطی به سیر و عسل نداره ولی لطفا هر چه میدونید که بدردم بخوره لطفا بهم بگید…
    سوالم اینه…
    من ریش کم پشتی دارم
    بعضی از قسمتهای صورتم که باید ریش دربیاره هنوز درنیاورده
    چکار کنم که این ریشها دربیاد؟!
    سنم تقریبا زیاده ولی هنوز ریش ندارم
    اون یذره ریشی هم که دارم کم پشته و خیلی مورد قبولم نیست.

    1. سلام و عرض ادب.
      محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است.
      سیر را نصف کرده روی موضع بمالید.
      دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود.
      گرده گل،ژل رویال خالص، شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است.
      گزنه دم کرده به سر بزنید.
      معجون عشبه صبح و شب میل شود
      دود درخت مو به سر.
      آدامس استفاده نشود
      روغن پرپشت کننده مو مجموعه مفید است
      روغن رویش مو و روغن نورویان مجموعه مفید است .
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)

    2. احتمالا بخاطر کمبود تستسترونه بدنته،برو متخصص غدد بررسی بشه احتمالا تستسترون تجویز کنه که میتونه بصورت آمپول،قرص و یا ژل موضعی باشه و قطعا جوابگو هست،داروهای گیاهی در گذشته جوابگو بود در عصر حاضر کارایی ندارد و درصورت کارایی باید حجم زیادی استفاده شود که منطقی نیست

  3. سلام خسته نباشید من سرما خوردم ورفتم پنیسیلین زدم وازاون روز به بعد درست نمیتونم نفس بکشم قفسه سینم درد میکنه ونفس تنگی گرفتم شدید چکار کنم ببخشید راهنمایی کنید

  4. درود اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید. از لباس زیر نخی استفاده شود. از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود حب توده+ حب کیست 1و2 استفاده شود.عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنیدتا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.) عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید. 1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.) روزی 1فنجان عرق فراسیون مفید است ترکیبات مقل مفید است.

  5. درود فعلا این دستورات رو انجام بدید 1یک لیوان عرق نعنا به همراه یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته پس از جوش آمدن ده دقیقه ملایم بجوشد بعد از ولرم شدن با کمی عسل شبها موقع خواب میل شود . طول درمان بسته به نوع بیماری ۴۰ الی ۱۲۰ روز میباشد. لازم به ذکر است در بیماری زخم معده میتوان برای نتیجه سریعتر از یک قاشق غذاخوری تخم بارهنگ استفاده نمود. توجه: این نسخه در عین سادگی بسیار عالی جواب میدهد امتحان کنید. توجه : برای نتیجه بهتر و سریعتر در مشکلات معده باید موارد زیر به طور جدی رعایت شود.لازم به ذکر است که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم رعایت همین موارد است: الف) هیچگاه آب یخ ننوشید.(خیلی سرد) ب) ترک آب بین غذا (بهترین وضعیت نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از آن است.) ج) کاهش سردیها مخصوصا شبانگاه (ماست ـ شیرـ دوغ ـ نوشابه ـ چایی ) توجه :سعی شود سردیها با مصلحات آن مصرف شود.مثلا: ماست و دوغ با نعنا و کاکوتی ـ شیر با عسل یا خرما ـ …

  6. سلام من زخم معده ودیابت دارم وانسولین می زنم می توانم از معجون سیر وعسل استفاده کنم؟

  7. سلام من معجون وسیروعسل رادرست کردم بامعده خالی خوردم حالت تحوع گرفتم باسردرد

  8. سلام خانم محمدی عزیز منع مصرف سردی ها اصلاح تغذیه قرقره کردن اب و نمک دریا

  9. سلام وقتتون بخیر بدن من ی مدتی هست بخاطر امپول های بیهوشی اعصاب کشی دندان ضعیف شده تند تندسرمامیخورم بیماری زمینه ی هم دارم‌ دوروزه ترکیب سیر و عسل شروع کردم.ممنون راهنمایی بفرمایید

  10. سلام … من معجون سیر و عسل حدود 2 ماه پیش درست کردم ازش 10 روز خوردم آیا الان میتوم از باقیماندش دوباره بخورم یا باید جدید درست کنم

  11. سلام بر شما باید بررسی شه مشکلتون بایک نشونه نمیشه تشخیص درستی داد خاکشیر با اب سرد مشکلتون رو حل. میکنه

  12. سلام. من سیر وعسل درست کردم وداخل شیشه ریختم وبیرون ازیخچال خراب میشه ؟ وناراحتی معده دارم خوب است یانه ؟ ممنون ازشما

  13. سلام بر شما خیر دوست عزیز این باور کاملا غلط و اشتباهه عسل فقط نباید بطور مستقیم داغ بشه. بطور مثال نمیشه داخل ماهیتابه ریخت و حرارتش داد

  14. سلام یک نفر به ما گفت برای کرونا و ریه مصرف کنید من تا میخورم حالت تهوع شدید میگیرم و بدنم اونو پس میزنه چیکار باید بکنم؟

  15. سلام خانم شکوه عزیز مشکلی نداره کم استفاده کنید مصرف این موارد هم توصیه میشهک حب دوای بلغم سکنجبین هر 8ساعت شربت مصفای خون اصلاح تغذیه بادکش گرم شکم و پهلو و روغن مالی با روغن شونیز

  16. سلام من طبعم بلغمی هست خیلی شکم و پهلو دارم‌در ضمن چربی خونم بالاست هر دو نوعش حالا مینونم از معجون سیر و عسل بخورم و می تونه به لاغر شدن شکم و پهلو کمکم کنه

  17. سلام خانم مرادی عزیز به میزان کم مشکلی نداره ولی شما به مرور با شیر دادن به نوزادتون به وزن ایده ال میرسید

  18. سلام وقتتون بخیر پدر من دیابت داره و عمل قلب انجام داده میتونه از این معجون استفاده کنه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  19. سلام من بچه شیر میدم تازه دو ماهش هست پسرم. میتونم از این معجون برای لاغری استفاده کنم؟؟؟ کبدم نمیدونم مشکل داره یا نه اما یکم لک رو صورتم دارم

  20. سلام وقت بخیر من این ترکیب رو درست کردم ولی بیشتر از یک هفته مونده و رنگ اون سیاه شده . آیا قابل مصرف هست یا خیر . ممنونم از لطف شما

  21. عالی بود یه سوال دارم من کبدم چرب نوع 1 و چربی خون هم دارم البته طبع بدنم سرد و تره اگر از معجون سیر و عسل استفاده کنم مشکلی پیش میاد?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت