خواص روغن ارده کنجد برای پوست و مو

بازدید: 79,206 بازدید
خواص روغن ارده کنجد برای پوست و مو

در مقاله قبلی توضیح دادیم که متاسفانه عموم مردم روغن کنجد را با روغن ارده کنجد اشتباه می‌گیرند. در حالی که طب سنتی استفاده از روغن کنجد را ممنوع و مضر می‌داند و در واقع این روغن ارده کنجد است که برای پخت غذا، سرخ کردن و حتی برای پوست صورت و موی سر مفید است.

به همین دلیل در مقاله قبل در مورد خواص روغن ارده کنجد و مضرات روغن کنجد در پخت و پز و تهیه سالاد صحبت کردیم و در این مقاله به بیان خواص روغن ارده کنجد برای پوست صورت و موی سر خواهیم پرداخت.

روغن ارده کنجد

خواص روغن ارده کنجد

روغن ارده کنجد از دسته روغن‌های نیمه خشک شونده است که می‌تواند به صورت خوراکی در پخت و پز و تهیه سالاد استفاده شود.

از روغن ارده کنجد علاوه بر فواید درمانی و استفاده در طب سنتی جهت تولید صابون و به عنوان ماده موثر برخی لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر کرم‌های مرطوب کننده استفاده می‌شود. پس می‌توان گفت روغن ارده کنجد مورد استفاده سنتی و صنعتی قرار می‌گیرد.

خواص روغن ارده کنجد برای موی سر

روغن ارده کنجد به واسطه داشتن امگا 3، 6 و 9 به سهولت در ریشه مو رسوخ کرده و عمل تغذیه کامل مو را انجام می‌دهد.

همچنین به علت نگهداری حیوانات خانگی شیوع شپش در موی افراد دیده می‌شود.روغن ارده کنجد به سبب خاصیت آروماتیکی می‌تواند در رفع آلودگی شپش مو بسیار موثر باشد.

همچنین از این روغن برای رفع شوره سر و التهابات پوستی سر به طور موثری استفاده می‌شود. خاصیت تغذیه‌کنندگی این روغن از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث درخشانی و حالت دهی آن می‌شود.

خواص روغن ارده کنجد برای پوست صورت

خواص روغن ارده کنجد برای پوست در طب سنتی به دو شیوه تازه‌خوری دانه یا استحصال روغن مورد تجویز طبیبان حاذق سنتی بوده است.

به لحاظ مقاومت بالای این گیاه به خشکی، کشت گونه‌ها و واریته‌های متنوعی از این دانه با ارزش در کشور ما توسعه یافته است.

علاوه بر توجه طب سنتی به روغن ارده کنجد، شرکت‌های بزرگ و مطرح که محصولاتی جهت مراقبت از پوست تولید و عرضه می‌نمایند به آن توجه دارند.

این شرکت‌ها از روغن این دانه گیاهی با ارزش، به عنوان یکی از مواد موثر اولیه برای تولید انواع محصولات مراقبتی پوست بهره می‌گیرند.

روغن های گیاهی

خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی و وجود مواد آنتی اکسیدان قوی سبب شده است که از این روغن در طب سنتی به عنوان داروی مهمی در حفظ سلامت و شادابی پوست استفاده شود.

استفاده از فرآوردهای صنعتی محصولات بهداشتی به کلی مضر و ممنوع است. استفاده از این مواد صنعتی الزاما باید با توجه به نوع پوست از لحاظ چرب یا خشک بودن، صورت گیرد.

در حالی که استفاده از روغن ارده کنجد برای تمامی پوست‌های چرب، خشک یا مختلط میسر است. البته توصیه می‌شود از این استفاده از خواص روغن کنجد برای پوست چرب با احتیاط انجام شود.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله 10 خاصیت درمانی روغن ارده کنجد را مطالعه فرمایید

استفاده روغن ارده کنجد برای پوست به عنوان سم‌زدا، محافظت از اشعه مضر خورشید، خاصیت ضد التهابی، از بین بردن ضایعات قارچی و باکتری‌ها و بهبود زخم بسیار مفید است.

همچنین استفاده مداوم و صحیح آن برای درخشندگی و لطافت پوست در طب سنتی توصیه شده است. در کشورهای آفریقایی از روغن ارده کنجد به عنوان کرم ضد آفتاب قوی برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر ناشی از اشعه خورشیدی استفاده می‌شود. این روغن همچنین برای محافظت پوست از اثر نیش پشه‌ها در این مناطق کاربرد دارد.

روغن مایع و جامد

 

دسته بندی زیبایی مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

183 پاسخ به “خواص روغن ارده کنجد برای پوست و مو”

    1. باعث جوش بشه ضمنا بافت سنگینی داره به نسبت روغن هایی نظیر روغن گل سرخ

  1. درود روغن مالی شکم نوزاد روزی 1بار دختر با روغن بنفشه و روغن بادام. پسر با روغن گاو و پیه تازه استفاده از کد 125 مجموعه مادر و نوزاد. مادر از مصرف مواد غذایی با طبع سرد پرهیز کنند. شربت عسل،کنجد کوبیده + عسل،حلوا ارده عسلی مادر صبح ناشتا بخورد. کولیک نوزادی در ۵-۲۵٪ از نوزادان رخ می‌دهد. نفخ یا دل پیچه نوزادان از مشکلاتی است که باعث ناراحتی های زیادی در خانواده می شود. در این رابطه نکات ذیل قابل ذکر است: این مشکل دوره خاصی دارد که طول آن در کودکان مختلف، متفاوت است و پس از طی این دوره معمولاً مساله خود به خود حل می شود. برخی کودکان، چهل روزه و بعضی دیگر سه چهار ماهه این مشکل را از سر می گذرانند. از راه حل های رایج و تا حدّی موثّر که معمولاً در مراکز بهداشتی درمانی به مادران آموزش داده می شود این است که پس از شیر دادن کودک، وی را در آغوش گرفته آرام با کف دست ضرباتی را به پشت او وارد کنند تا آروغ بزند. در این دوره مادر باید از مصرف غذاهای نفّاخ به شدت پرهیز کند(حبوبات، سیر، پیاز و …). همچنین بهتر است در سبد غذایی خود از غذاها یا داروهایی که نفخ را کم می کنند هم استفاده کند. مصرف آویشن یا زیره سبز(در اشکال مختلف آنها به صورت دم کرده، جوشانده، عرقیات، یا در غذاها) یک راه حل ساده است که هم شیر مادر را زیاد می کنند و هم نفخ او را کم. از روشهای مفید دیگر این است که شکم کودک را روزی یک بار با روغن زیتون تصفیه نشده به آرامی ماساژ دهید تا روغن به خورد پوست کودک برود. ماساژ ناف او با روغن کرچک هم راه مناسبی است. گرم کردن موضعی مثل گذاشتن حوله یا پارچه گرم روی شکم نوزاد نیز روش موثّری در کاهش نفخ و دل پیچه کودک است. ترنجبین یک داروی آزموده شده است. روزی یکی دو بار و هر بار نصف قاشق چایخوری ترنجبین را در نصف استکان آب جوش حل کرده صاف کنید و به تدریج به نوزاد بخورانید. ترنجبین نیاز به شیرین کردن ندارد و خودش به اندازه کافی شیرین هست. برای افزایش اثر این نسخه می توانید ترنجبین را به جای آب، در عرق شیرین بیان یا بابونه حل کنید. اگر مشکل بی خوای کودک شدید است افزودن چند قاشق غذاخوری گلاب به این ترکیب هم خیلی خوب است. توصیه اکید می کنم که با مصرف داروهای آرامبخش و ضدّ نفخ شیمیایی( که از اتّفاق، اکثرا اثربخشی مناسبی نیز ندارند) به کودک دلبند خود خیانت نکنید و مطمین باشید که با به کار بستن دستورات ساده فوق، به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

  2. سلام .خسته نباشید .من پسرم ریفلاکس داره ۴ ماهش هست میخواستم بدونم روغن ارده کنجد به ملاجش بمالم مفید هست براش ضرری نداره ؟؟ممنون

  3. اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید. از مصرف مواد غذایی با طبع گرم،کاکائو و سس مایونز پرهیز شود. حب کبد،منضج و مسهل سودا،عرق کاسنی و شاتره و ماءالجبن مفید است. موضع را با مخلوط عسل و دارچین هفته ای 3بار 20 دقیقه ماسک کنید. حجامت مفید است. عرق بنفشه قبل از هر وعده غذا 5/1 استکان استفاده شود. شیره انگور + نمک روی موضع بمالید. کد99 مجموعه مفید است.

  4. سلام برای از بین بردن لکه های دستم چیکار کنم روی بازوهام حالت دون دونه شوهرم خیلی حساسه دائم به رخم میکشه و من خیلی دارم عذاب میبینم باردارم هستم

  5. چن ساعت باید روی لکه ها بمونه و چطوری باید استفاده بشه ..من یک هفته هست دارم استفاده میکنم روزی دوبار ولی تاثیری نمیبینم

  6. سلام شبتون بخیر با موتور خوردم زمین و صورتم زخم شده چی استفاده کنم جای زخم روی صورتم نمونه

  7. درود بله بسیار مفید است اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید. از مصرف مواد غذایی با طبع گرم،کاکائو و سس مایونز پرهیز شود. حب کبد،منضج و مسهل سودا،عرق کاسنی و شاتره و ماءالجبن مفید است. موضع را با مخلوط عسل و دارچین هفته ای 3بار 20 دقیقه ماسک کنید. حجامت مفید است. عرق بنفشه قبل از هر وعده غذا 5/1 استکان استفاده شود. شیره انگور + نمک روی موضع بمالید. کد99 مجموعه مفید است.

  8. سلام من چند جای بدنم براثر خارش زخم شده .. و لکه هاش مونده .. دوسه ماهی هست به سختی دارن پاک میشن روغن کنجد تاثیری داره بزنم اگر تاثیر داره ظرف چه مدت کمرنگش میکنه

  9. درود خاصیت حجم دهنگی روغن کنجد سبب شده است که طب سنتی توجه ویژه¬ای به استفاده از خواص روغن کنجد برای چاقی صورت داشته باشد. وجود ترکیبات پروتئینی، انواع ویتامین¬ها و نیز وجود خاصیت آنتی¬اکسیدانی قوی روغن کنجد سبب شده است که از آن بعنوان یک حجم دهنده طبیعی صورت و گونه استفاده شود. استفاده از خواص روغن کنجد برای چاقی صورت می¬تواند تواما برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و نیز درخشندگی پوست نیز به واسطه خواص شگفت¬انگیز روغن کنجد مورد توجه قرار گیرد. استفاده مداوم از خواص روغن کنجد برای چاقی صورت بصورت روزانه می¬تواند بعنوان یک روش امن و غیر تهاجمی برای تصحیح شکل لاغری چهره افراد مورد استفاده قرار گیرد. روش استفاده از خواص روغن کنجد برای چاقی صورت : به منظور افزایش خواص روغن کنجد برای چاقی صورت توصیه می¬گردد ابتدا پوست صورت به وسیله پن و یا صابونهای غیر قلیایی شسته و خشک گردد. برای افزایش میزان جذب لازمست قبل از استعمال روغن کنجد، پوست صورت به مدت حدود 5 دقیقه کاملا ماساژ داده شود. بعد از استعمال روغن بر روی پوست صورت نیز لازم است برای افزایش میزان جذب روغن کنجد توسط پوست مجددا پوست صورت ماساژ داده شود. برای افزایش خواص روغن کنجد برای چاقی صورت می¬توان آنرا بصورت مخلوطی با سایر روغنهای موثر بر روی پوست مورد استفاده قرار داد. یکی از روغنهای مهمی که می¬تواند خواص روغن کنجد بر روی چاقی صورت را افزایش دهد، استفاده از روغن زیتون می¬باشد. روغن زالو مفید و موثر است. استفاده از موادی نظیر گلاب و گلیسیرین نیز در افزایش خواص روغن کنجد برای چاقی صورت می-توانند موثر واقع گردند. همچنین مصرف برخی مواد خوراکی نظیرکله گوسفند مانند بناگوش و … سیب، آب پرتقال، عسل، کره، شیر و هویج نیز می¬توانند خاصیت ترمیم گونه و صورت؛ روغن کنجد را بهبود بخشند. استفاده از برخی تمرینهای ورزشی ویژه گونه و صورت نیز می¬تواند نتایج استفاده از خواص روغن کنجد برای چاقی صورت را بهبود بخشد.بادکش صورت نزد متخصص طب سنتی بسیار مفید است یکی از ورزشهای رایج، حبس کردن هوا در داخل دهان شبیه یک بادکنک به مدت 60 ثانیه است. توصیه می¬شود عمل دم و حبس هوا و خارج کردن آن بصورت متوالی چندین مرتبه در روز توسط بیمار اجرا گردد. این موضوع در خواص روغن کنجد برای چاقی صورت می¬تواند بصورت مثبتی عمل نماید.

  10. درود از مصرف مواد غذایی با طبع سرد پرهیز شود. کله بادمجان را جوشانده و استفاده نمایید. کد 118 و داروی برص مجموعه مفید است. مواد غذایی سفید رنگ استفاده نشود و میوه های رنگدانه دار استفاده نمایید. مخلوط حنا و واجبی را هفته ای 3بار 20 دقیقه روی موضع قرار دهید. دم کرده قازیاقی مفید است. میوه های رنگدانه دار مثل هندوانه استفاده شود. آبگوشت گوساله کوهی جوان مفید است. آبلیمو روی مواضع مالیده و در معرض آفتاب باشید. دم کرده غنچه شقایق مفید است.

  11. سلام آیا روغن ارده کنجد لایه بردار هست موقع استفاده ضرری ندارد زیر نور خورشید ؟ بنده یه بار استفاده کردم خیلی پوستم روشن ولطیف شد خواستم بدونم استفاده مدام باعث ایجاد آفتاب سوختگی ولک نمیشود .تشکر

  12. سلام برای درمان پیسی چی استفاده کنم الان ۴ ساله دارم ۱۶ سالمه آیا درمان قطعی دارد ؟ تشکر

  13. سلام عزیزم خوبی من صورتم کک‌و‌مک‌داره‌جای جوش‌سرسیاه‌میتونم‌تز‌روغن‌کنجد‌استفاده کنم ممنون میشم جوابمو‌بدین

  14. با سلام میشه از روغن ارده کنجد که دو سال از تاریخش انقضاش گذشته برا پوست و مو استفاده کرد ؟

  15. درود اگه پوستتون چربه کرم نفیس و اگر خشک و حساسه کرم شوزا عطارخونه براتون مفیده

  16. سلام خسته نباشید پوست من گندمی هست جای جوش و کک و مک هست چه مناسبه استفاده منم برای سفیذی صورتم پ از بین رفتن اینها

  17. سلام وقت بخیر من ۳۰ سالمه و تقریبا با ریزش مو شدید ۶۰ درصد موهامو از دست دادمو تار موهام نازک و شکننده شده شما چ پیشنهادی برایه من دارید؟ممنون میشم

  18. با سلام .آیا روغن ارده کنجد برای پر کردن صورت مناسب است اگر هست به چه صورت استفاده شود

  19. بی تاثیر نیست شربت مصفای خون طبق دستور ماساژ. منظم روزانه ی صورت زالو درمانی با مشورت پزشک خاکشیر یک قاشق در یک و نیم لیوان جوشانده شود تا یک لیوان باقی بماند باکمی عسل ناشتا میل شود این ها مواردی هستند که برای رفع لک صورت مفید هستن

  20. ارجع هستم ،وقتتون بخیر من پ ستم خیلی خشک شده ،و لکه‌ای قهوه‌ای هم صورتم ومخصوصا دستهام زیاد زده روِغن ارده خوبه استفاده کنم ،ممنونت میشم جوابم بدی ،تشکر

  21. سلام می خاستم بپرسم روغن ارده کنجد برای لکه صورت که خیلی سال گذشته الان ۳0 سالی میشه خوبه ایا لکه ها را می بره

  22. سلام وقت بخیر. ایا استفاده از روغن کنجد برای رفع لک نلشی از سوختگی روی پوست بدن مناسبه؟ طریقه استفاده از اون میشه بگید؟

  23. محسن عزیز سلام کرم معجزه نفیس رو بهتون پیشنهاد میدیم. حداقل دوماه استفاده داشته باشید. برای شستشوی پوست صورت هم میتونید از صابون شغاری قهوه ای استفاده کنید که یک صابون طبیعی مخصوص پوست های چربه.

  24. سلام وقتتون بخیر ببخشید من چند وقت به پوستم نرسیدم و پوست صورتم جای جوش فراوانی داره و چرب هم هست شما چه پیشنهادی دارید؟ ؟آقا هستم 26 ساله

  25. درود ضماد اگزما استفاده کنید شربت مصفای خون ،شربت حیات طبق دستور سکنجبین عسلی همراه کاسنی و بید و شاهتره صبح و شب یک لیوان

  26. برای اگزمای پوستی چیکنم.چندتا لک سفید روصورتم افتاده و جاشونم گودشده وپوستمم خشک شده چیکارکنم.دکترم رفتم خوب نشد

  27. سلام.اگر روغن کنجد رو که به موهامون میمالیم بعدش نشوریم و رو سرمون بمونه ایرادی داره؟

  28. سلام بله ولی از داخل باید اول پاکسازی شه اصلاح تغذیه خاکشیر داغ ناشتا همراه عسل ۴۰روز ماالجبن افتیمونی به صورت گرم همراه ورزش شربت مصفای خون ۴۰روز

  29. سلام من ارده کنجد خریدم رو مامان روغن میخاستم بپرسم میتونم از اون روغن برای پوست مو استفاده کنم البته روغنش جدا کنم

  30. سلام خسته نباشید ببخشید من یه مدتی دچار روزاسه پوستی شدم و موهای سرم ریزش شدید پیدا کرده و سفید شده آیا روغن ارده کنجد تاثیری داره استفاده کنم یا نه؟

  31. سلام میخواستم بپرسم میتونم از مخلوط روغن کنجد با سیاه دانه برای شفافیت و رفع چروک صورت استفاده کنم یانه؟

  32. سلام دوست گرامی بله برای پوست و مو میتونید استفاده کنید اما بهتره برای غذا از روغن ارده کنجد استفاده کنید

  33. مصرف ماالجبن ناشتا تا 40 روز مصرف سکنجبین یک تا دو لیوان در روز حداقل 40 روز عرق کاسنی و شاهتره هم مصرف کنند روزانه ترکیب کنند یک لیوان بخورند

  34. سلام ببخشید من روغن کنجد تصفیه شده گرفتم میخواستم بدم دخترم بزنه صورتش و چون تو سن بلوغ است مشکلی نداره صورتش جوش میزنم و جای جوش داره پوستش رو تیره نمیکنه؟ برای جوش هایش خوبه؟

  35. سلام خانم لطیفی عزیز این دستورات رو رعایت بفرمایید: خاکشیر جوشانده یک لیوان ۱ ساعت قبل صبحانه و شام مصرف ماءالجبن افتیمونی قبل از پیاده روی هر روز شربت مصفای خون

  36. سلام مدتیه رو گونه هام تقریبا زیر دو چشمم لک قهوه ای آورده و همچنین کمی بالاتر از دو گوشه لبم هم لک داره راهکاری دارین براش ممنون میشم یکی دوروزه از روغن ارده ک خودم از ارده جدا کردم و عسل طبیعی باهم مخلوط میکنم و استفاده میکنم به نظرتون تاثیری در رفع لک داره

  37. سلام بر شما قبل و بعد غذا نمک دریا میل کنید ماءالجبن ناشتا شربت مصفای خون استفاده بفرمایید

  38. سلام دوست گرامی خواص ماءالجبن: خاصیت اصلی آن سم زدایی از کل بدن است و به دلیل نفوذ سریع در تمام عروق انتهایی و ریز بدن، کل بدن را از اخلاط غلیظ و گرفتگی عروق ریز پاکسازی می کند. به همین دلیل در درمان انواع لکهای پوستی، انواع سده ها، انواع سوء مزاجها و انواع اختلالات خلقی مفید است. با توجه به اینکه امروزه به دلیل آلودگی هوا و انواع غذاهای کارخانه‌ای میزان سموم موجود در خون و کبد زیاد است توصیه می‌شود افراد سالم نیز به نوشیدن آن مداومت داشته باشند. یک کیلو شیر را جوشانده بلافاصله بعد از جوش آمدن شعله را خاموش کرده و دو سوم استکان سکنجبین ترش یا سرکه خانگی در آن بریزید و کمی صبر نمائید تا شیر به اصطلاح بریده شود. اگر شیر بریده نشد، می توانید چند قاشق غذاخوری دیگر سرکه خانگی به آن اضافه نمائید تا بریده شود. سپس شیر بریده شده را درون کیسه پارچه ای ریخته و آبگیری نمائید. به آب حاصل از این فرایند ماء الجبن می گویند. پس از فشردن کیسه پارچه ای برای گرفتن ماء الجبن خواهید دید که یک کف سفید روی آب نقش می بندد که باید این کف گرفته شود. میزان مصرف ماء الجبن بدین صورت است: روزانه یک لیوان بزرگ (cc 250) ناشتا میل شود. در صورتی که بیمار مشکل معده داشت باید ابتدا معده را اصلاح کند سپس مصرف ماء الجبن را آغاز نماید یا می تواند همزمان با اصلاح معده مصرف را شروع کند. در صورت مشاهده استفراغ یا روان شدن معده باید گفت که این موارد طبیعی است و نوعی سم زدایی از بدن می باشد. توجه: 1- می توانید یک جلسه برای سه روز ماء الجبن آماده نمائید. ماء الجبن باید ولرم مصرف شود. 2- برای هم زدن آن بهتر است از چوب انجیر که سرش کوبیده شده است استفاده شود. در صورت عدم امکان از قاشق چوبی استفاده شود. 3- مدت مصرف 2 ماه در صورت نیاز تا 6 ماه ادامه می یابد. 4- مقدار مصرف قابل تغییر است. 5- در صورتیکه علائم غلبه سودا دارید، در زمان نزدیک به جوش (قبل از بجوش آمدن شیر و اضافه کردن سرکه) دو قاشق افتیمون را در یک پارچه بسته و 5 بار به مدت هر بار 30 ثانیه در شیر زده شود. 6- مصرف در همه سنین بلامانع است.

  39. سلام من ۳۱سالم هست حدود ۱۰ساله کک ومک دارم همه چی استفاده کردم اما اثری نکرد ……برای از بین بردن کک ومک چه راهکاری پیشنهاد میدهید

  40. سلام بر شما دوست گرامی شما از داخل پاکسازی کنید ماءالجبن ناشتا سکنجبین عسلی و کاسنی شاهتره شربت مصفای خون براتون مفیده نوع پوستتون هم بگید تا بهتون بگیم چه کرمی برای صورت مصرف کنید

  41. سلام من روغن کنجدبرای پوست صورت ودست استفاده کردم چون خشک وپوست پوست میشن ولی روزبه روزپوستم تیره ترمیشه چراوچه کارکنم که روشن بشن لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  42. سلام خسته نباشید اگه روغن ارده کنجد برای پوست و‌مو عالین ؟ یکی سفارش دارم ارسال هم دارین ؟

  43. وقت بخیر مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن کنجد و یک قاشق چایخوری روغن گل سرخ برای جای جوش قدیمی مفیده؟ باعث چاقی صورت که نمیشه؟چون صورتم پره

  44. سلام خسته نباشید ببخشید دخترم ۸ سالشه مدتی هست کک و مک توی صورتش اومده و داره بیشتر میشن. دکتر طب اسلامی گفته روغن کنجد نه ارده ی کنجد روزی یک بار بزنم روی اونا. کدوم بهتره؟ کنجد تنها یا ارده ی کنجد؟ روغن کنجدی که دارم اورگانیک هست. آیا کلا تاثیری میذاره؟

  45. سلام پسرم 7سالشه روغن پاشیده روصورتش پوستش قرمز لکه قهوهای افتادرو صورتش برااینکه جاش نمونه بهم گفتن روغن کنجد بمالید روش ایا تاثیرداره ممنون

  46. سلام من از روغن کنجد کشت خودمون سه روزی هست برای صورت استفاده میکنم ایا مضر است

  47. عالی فقط یه سوال واسه چروک پیشانی ام اگه هر شب روغن کنجدبزنم ۳۰ سالمه به مرور چروکهام پاگ میشه؟ خیلی نگرانم میشه راهنمایی کنید

  48. سلام دخترم یه سال ونیمه صورتش چسبید به میله ی بخاری نفتی یه کم سوخته ولی تاول نزده ،روغن کنجد خوبه بزنم؟جاش نمی مونه؟

  49. سلام روغن ارده برای جای جوش و جوش مناسب است ؟ ببخشید میشه لطف کنین با بله یا خیر جواب بدید ممنون میشم

  50. سلام من دختری 31ساله ام که مدت یک سال ات درگیر اگزما هستم به صورت موقت با داروهای کورتون رفع می شود ولی بعد از مدتی دوباره با شدت بیشتری برمی گردد ضمنا لک پوستی از سال قبل نیز به جای مانده و اگزما در همان محل و محل های جدید دوباره ظاهر میشود به طوریکه ماه گذشته تمام بدنم درگیر اگزمای خیلی شدید سکه ای شد و بعد ترشح و زرد زخم و …. حال با استفاده از داروی کورتون دار شدید فعلا موقت آرام شده ولی تمام لک ها باقی مانده( ضمنا من در کودکی نیز سابقه اگزما و حساسیت به پستونک را داشته ام) الان آلرژی نیز دارم شما چه راهی را برای حل مشکلم پیشنهاد می کنید

    1. از مصرف مواد غذایی با طبع گرم و ادویه جات پرهیز شود.
      ضماد اگزما مفید است.
      موضع را با لعاب اسفرزه هفته ای 3بار 10 دقیقه ماسک نمایید.
      ماءالجبن و ماءالشعیر طبیعی مفید است.
      حمام زیاد بروید اما در زمانهای کوتاه،تعریق برایتان مضر است.
      مالیدن سرکه با کمی آب کرفس و مقداری کمی بوره ارمنی در حمام بر بدن مفید است.
      کد99 مجموعه مفید است
      گل سرشور مفید است.
      حجامت مفید است.

  51. سلام ، من رگهای سبز و بنفش زیر چشم های بیرون زده و گودهم شده و اگه کرم پودر و کاور نباشه کاملا پیداست ۳۵ساله هستم و کرم های دور چشم کمک چندانی بهم نکرده ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  52. سلام من پوستم چربه روغن ارده وروغن سیاهدانه وروغن زیتون باهم قاطی کنم بزنم پوستم خوبه ؟ میخوام پوستم روشن وصاف بشه

  53. من تو همین سایت ها راجب خواص روغن ارده گفته بود که برای پوست خوبه منم استفاده کردم تمام صورتم شد جوش و جاش هم لک شد.

    1. این نشون میده که مزاج شما به شدت گرمه. باید از روغن های متعادلتری استفاده کنید نظیر روغن گل سرخ

  54. سلام ببخشید روغن ارده برای از بین بردن پوست پرتقالی و خال خوبه چجوری و کی استفاده کنم.

  55. سلام برای پوست صورت میشه هرشب از روعن ارده کنجد استفاده کرد وتاصبح روی پوست بمونه

  56. سلاممن ارده خریدم چون خیلی وقته ازش استفاده نردم روغن انداخته آیا میشه ازش بعنوان درمان التهاب پوست صورت استفاده کرد یاخیر

  57. سلام ببخشید من روغن کنجد خریدم یه شیشه از اینایی که کنجد رو میریزن داخل دستگاه و روغنشو میگیرن. نمیدونستم و از اون برای پخت و پز استفاده کردم. حالا مشکل ساز میشه؟ از کجا میتونم بفهمم این روغنی که شما فرمودید رو‌ دارم تهیه میکنم؟ البته همون روغن بسیار برا مو و پوستم عالیه خیلی راضی هستم از مصرفش برای محافظت از پوست و موم. بعد از حمام بعد خشک کردن موهام ازش استفاده میکنم هم برا مو و هم پوست . با دستام گرمش میکنم و میمالم به صورت و مو و موهامو اهسته با برس مرتب میکنم . خیلی عالیه، ببخشید روغن بادام تلخ زدم برا پوست و مو اما خیلی جذب نمیشد و موند رو پوست و‌موم. یعنی سازگار نیست با پوست و موم؟ من هم از روغن کنجد استفاده میکنم هم نارکیل هم زیتون تمامشون عالی بودن ولی بادام تلخ هم رو پوستم هم موی سرم خوب جذب نشد. خواستم بدونم یعنی سازگار نیست با من؟ چون اون یکی ها خوب جذب میشن

    1. روغن کنجد سرد بهتر است مصرف خوراکی نشود چون معده را سرد میکند اما مشکل نداشته/تمام این روغن ها برای مومفید است اگر روغن بادام سازگاری ندارد استفاده نشود

  58. سلام و عرض ادب ممنون از مطالب مفیدتون آیا چکاندن روغن ارده ی کنجد در بینی برای رفع سینوزیت و عفونت سینوس ها و سر درد مفیده یا خیر؟! بنده مبتلا به سینوزیت مزمن هستم و یک متخصص طب سنتی این رو برام تجویز کرده اگر بله، به چه صورت، چند قطره و چند بار در روز باید استفاده بشه؟ پیشاپیش ممنون بابت پاسخگویی

    1. مشکلی ندارد بسیار مفید است روزانه یک مرتبه 2قطره دربینی چکانده شود

  59. برا چاقی صورت به چه صورت از روغن کنجد استفاده کنیم ایا این روغن باعث تیرگی پوست میشود

    1. خیر باعث تیرگی نمیشود
      اما برای چاقی صورت روغن زالو یا بادام شیرین گزینه بهتریه

  60. سلام خسته نباشید آیا روغن ارده کنجد واسه بستن منافذ باز پوست استفاده کرد اگه امگانش هست لطفن روش استفادش رو هم لطف کنید بگید ممنون

  61. سلام خسته نباشید من واسه جای سوختگی از روغن کنجد استفاده میکنم از عطاری هم اونو تهیه میکنم آیا تاثیر داره یا نه باید همون روغن ارده کنجداستفاده کنم

    1. خواص روغن ارده کنجد بر روی پوست به واسطه روغنی بودن این محصول در درجه اول سبب ایجاد نرمی و لطافت در پوست می¬گردد. در طب سنتی خواص روغن ارده کنجد بر روی پوست به واسطه خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی آن برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها پوستی قارچی و باکتریایی کاربرد دارد.روزانه 1مرتبه کامل روی پوست مالیده شود وبعد با صابون دوایی شسته شود

    1. سلام و عرض ادب
      اگر از عطاری هایی هستند که در حضور مشتری روغن گیری میکنند این روش پرس هست و مورد تایید نیست
      باید از ارده روغن تهیه کنند

  62. سلام..من بیماری لیکن پلان پوستی دارم برای ازبین بردن لکه های قهوه ای روغن کنجد خوبه یا ارده کنجد واینکه این بیماری خوراکی های گرم براش خوبه یا سرد…یابهتربگم کدوم مصرف نکنم که دیگه لکه نزنم

  63. سلام من ۲سال پیش یه شیشه روغن کنجد گرفتم، یعنی کنجدا رو ریخت تو دستگاه و یه شیشه روغن کنجد دراومد ازش، الان اون به هیچ دردی نمیخوره یعنی؟؟؟؟ یعنی بریزمش بره؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید

  64. سلام من از این ارده ها که داخل مغازه موجوده روغنش جدا کردم و میخوام واسه اثر زخم بجا مانده از بخیه استفاده کنم بنظر شما میتونه مفید باشه و جای زخم از بین ببره

  65. سلام من برای رشد مجدد مو از ترکیب روغن سیاه دانه وروغن ارده کنجد استفاده می کنم آیا ترکیب این دو می تواند اثری منفی داشته باشد

    1. بستیگ به ن.ع ریزش مو داره مثلا برای ریزش مو از جنس گرم این روغنها منتاسب نیست

    1. روغن ارده کنجد روغنیه که از ارده کنجد گرفته میشه یعنی ابتدا کنجد تبدیل به ارده میشه و بعد از ارده روغنگیری میشه…. بله از همین سایت هم میتونید خرید بفرمایید

  66. باسلام.آیا مصرف خوراکی روغن ارده ی کنجد و یا ماساژ بدن با آن ، برای درمان ام اس مفید است ؟؟؟

  67. سلام استفاده از روغن ارده کنجد برا موهای بچه ۸ساله که طبع صفرا دارد وموهای خیلی کم و نازک داره مفید میباشد؟

  68. این روغن برای یبوست شدید کبد چرب سنگ کلیه و صفرا مفید هست جواب بدید ممنون

    1. سلام وقت بخیر بله البته میتونید از روغن رویش مو که در عطارخونه هست هم استفاده کنید

  69. باعرض سلام وخسته نباشید؛تفاوت روغن کنجدوروغن ارده ی کنجد درچیست؛؟ماازکنجدکشت شده ی خودمون روغن تهیه کردیم ایاضرردارداستفاده ی ازآن؟

  70. سلام و خسته نباشید خدمت شما عرضم به حضورتون آیا روغن ارده کنجد برای اگزامای سر و صورت مفید است؟ آیا نتیجه قابل مشاهده ای میدهد؟

    1. سلام وقت بخیر
      روغن گل سرخ گزینه بهتری هست همچنین میتونید از ضماد اگزما که محصول همین سایت هست هم استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت