خواص درمانی روغن ارده کنجد

بازدید: 56,022 بازدید
خواص درمانی روغن ارده کنجد

خواص روغن ارده کنجد در درمان انواع بیماری ها

استفاده از روغن ارده کنجد برای درمان و پیشگیری بیماری‌ها از دوران آشوریان در ایران رواج داشته است. این قوم به واسطه شناخت روغن کنجد از آن برای درمان بیماری به صورت پماد، دارو و نیز به عنوان یکی از مواد غذایی استفاده می‌کردند. البته امروزه بسیاری به دنبال خواص روغن کنجد هستند که باید توجه ویژه‌ای داشته باشند. به این دلیل که در روغن به دست آمده از کنجد و ارده کنجد تفاوت‌هایی است که خواص متفاوتی را در هر کدام ایجاد می‌کند.
روغن ارده کنجد به واسطه خاصیت چربی غیراشباع آن و نیز وجود ویتامین‌های گروه E ،K و غنی بودن از آنتی‌اکسیدان برای پوست صورت بسیار مفید است. وجود اسید چرب امگا 6 نیز روغن ارده کنجد را از لحاظ درمانی مورد توجه متخصصین طب سنتی قرار داده است.

روغن ارده کنجد

بهبود دیابت نوع دو

روغن ارده کنجد برای افراد مبتلا به دیابت به واسطه وجود عنصر منیزیم در این محصول بسیار مفید است و می‌تواند اثر بخشی داروی اصلی کنترل دیابت نوع دو یعنی گلی بن کلامید را بهبود دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله پیشگیری و درمان دیابت با طب سنتی را مطالعه فرمایید

در طب سنتی از انواع روغن‌ها برای مراقبت از دندان، بهداشت دهان و دندان و سلامتی لثه‌ها استفاده می‌شود. استفاده از روغن ارده کنجد به واسطه از بین بردن باکترهای آلوده‌کننده محیط دهان می تواند به عنوان دهان‌شویه به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این روغن برای سفید کردن بیشتر دندان‌ها نیز کاربرد دارد. توجه کنید که برای خرید روغن ارده کنجد باید اطمینان کامل به روش تولید و فراوری آن داشته باشید.

 

 

جلوگیری از سکته قلبی

یکی از بیماری‌های شایع در کشور ما بروز بیماری قلبی است. در بین بیماری‌های قلبی شایع بروز تصلب شرائین از بیماری‌های حاد و خطرناکی است که در صورت عدم معالجه باعث پیدایش سکته قلبی و مرگ افراد می‌شود. روغن ارده کنجد به واسطه وجود ماده آنتی‌اکسیدان بسیار قوی به نام سس‌آمول می‌تواند در سطح موثری از پدید آمدن این بیماری شایع و خطرناک در افراد جلوگیری کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده

تحقیقات علمی معتبر خواص روغن ارده کنجد را به واسطه وجود عنصر منیزیم و خاصیت آنتی‌اکسیدانی در کنترل و بهبود انواع سرطان روده به اثبات رسانیده است. مصرف منظم و مداوم روغن ارده کنجد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا بیش از 10درصد کاهش دهد.

عسل هفت ستاره

درمان پوکی استخوان

غنی بودن روغن ارده کنجد از عناصر معدنی روی و کلسیم عامل مهمی در تقویت سیستم اسکلت‌بندی و استخوانی بدن دارد. در طب سنتی از این روغن برای درمان بیماری‌های استخوانی به ویژه برای درمان پوکی استخوان استفاده می‌شود.

پوکی استخوان

درمان رفلکس معده

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی در جامعه ایرانی بیماری رفلکس معده یا بازگشت اسید معده است. این بیماری به دلایل متعدد بسیاری از افراد را گرفتار می‌کند. استفاده مداوم و منظم از روغن ارده کنجد می‌تواند در کنترل و درمان این بیماری موثر باشد.

 

تقویت مفاصل

حضور عنصر مس در ترکیبات روغن ارده کنجد به آن خاصیت ضدالتهابی قوی داده است. در نتیجه این روغن برای درمان دردهای موضعی به صورت ضماد یا مرهم در طب سنتی اسلامی استفاده می‌شود. همچنین مس موجود در آن موجب تقویت مفاصل خواهد شد.

بهبود آسم، تنگی نفس و گلودرد

بیماری تنفسی شایع در ایران آسم و تنگی نفس است. روغن ارده کنجد به واسطه وجود منیزیم در ترکیب خود می‌تواند از اسپاسم مجاری تنفسی در سطح قابل توجهی جلوگیری نماید.
خاصیت ضد باکتریایی این روغن برای درمان بیمارهای باکتریایی شایعی نظیر گلودرد استفاده می‌شود.خاصیت ضد قارچی نیز از خواص روغن ارده کنجد است که از آن برای التیام زخم‌های بدنی و حتی چشمی به صورت ضماد استفاده می‌کنند.

 

 

تقویت قوای جسمانی بدن

غنی بودن روغن ارده کنجد سبب شده است که از آن در فعالیت‌های زیاد بدنی به عنوان عامل تقویت کننده استفاده شود. این موضوع می‌تواند مورد توجه ورزشکاران و افرادی که دارای مشاغل سخت بدنی و فیزیکی روزانه هستند قرار گیرد. استفاده از این روغن به همراه خمیر ارده در زمان میل کردن سحری می‌تواند عامل موثری برای تقویت قوای روز‌ه‌داران باشد. استفاده از روغن ارده کنجد برای درمان استرس، یبوست و کاهش قابل توجه چربی بد خون بسیار مفید است. این موضوع در آثار مکتوب و معتبر طب سنتی به اثبات رسیده.

دمبل

درمان افسردگی

امروزه در بسیاری از مراکز درمانی سنتی از بو درمانی یا آروماتراپی برای درمان و بهبود بیماری‌ها استفاده می‌شود. در کشورهای پیشرفته و خصوصا در اروپا، هتل‌ها و مراکزی با عنوان توریست سلامتی احداث شده‌اند که از آروماتراپی به شکل جدی و موثر استفاده می‌کنند. استفاده از روغن ارده کنجد به صورت آروماتراپی نیز مورد توجه این مراکز است. روغن ارده کنجد به علت داشتن بوی مطبوع در صورت انجام روغن‌گیری صحیح برای ایجاد آرامش و درمان بیماری افسردگی بسیار مفید است.

افزایش گردش خون

این روغن به واسطه وجود مواد ضد باکتریایی و ضد قارچی و نیز خاصیت ضد التهابی برای سم‌زدایی از طریق ماساژ بدن استفاده می‌شود. استفاده از روغن ارده کنجد برای افزایش گردش خون زیر جلدی نیز از دیگر خصوصیات آن است.

 

متاسفانه در بازار قیمت روغن ارده کنجد دارای تنوع بسیاری است و این به دلیل اصل و استاندارد نبودن بسیاری از این محصولات است. برای تهیه روغن ارده کنجد مورد تایید حکیم روازاده که دارای لوگو احیا سلامت باشد، باید به فروشگاه‌های مورد اعتماد مراجعه کنید.
اگر همچنان سوالی در ذهن دارید که ما در این مقاله به آن جواب نداده‌ایم، می‌توانید از طریق بخش دیدگاه در پایان مقاله سوال خود را مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخ شما را بدهند.

دسته بندی تغذیه سالم پیشگیری و درمان مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

64 پاسخ به “خواص درمانی روغن ارده کنجد”

  1. سلام خسته نباشی بنده نزدیک ۹ ماه قارچ پوستی دارم روغن کنجدبرایه قارچ پوستی مفیده؟

  2. سلام من رژیم آش آبغوره گرفتم توی دستور آش هست ولی نمیتونم زیاد ازش استفاده کنم نمیتونم با طعمش کنار بیام تو رژیمم اختلال ایجاد میکنه این موضوع؟

  3. درود تدابیر لاغران هزال یا لاغری بسیاری از حکمای ما بر این عقیده اند که تسمین آبدان مهزولین اهم از لاغرکردن فربهان است زیرا که حیات و زندگی به رطوبت است.کسانی که هزال یا لاغری دارند همواره در معرض بیماری های صعب العلاج مانند سل،ذات الجنب،ذات الریه و تواتر نزلات و …خواهند شد. اعتقاد بر این است،بدن هایی که در کوتاه مدت لاغر می شوند،این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت هم چاق شوند و کسانی که در زمانی لاغر شده اند،متوقع نیست که به زودی چاق شوند،به علت ضعف قوه از استعمال غذای کثیر. دلایل هزال: -عدم وجود ماده چاق کننده(ماده السمن)در غذا. -کثرت استعمال غذای ملطف که در بدن خون زیادی تولید نمی کند. -عادت به خوردن غذاهایی که خون تولیدی از آنها ردئ الکیموس است. -ضعف قوه هاضمه یا متصرفه در غذا. -بزرگی طحال،خون بیشتری به سوی طحال جذب شده و مانع جذب آن بسوی کبد می شود. -وجود کرم در بدن. -تنگ شدن مسامات بدن و منافذ و انسداد آنها بوسیله اخلاط و عدم جذب غذا. -کثرت تحلیل بعلت ورزشهای سریع و هموم و غموم و امراض . -ضعف قوه جاذبه در اعضایی که فاسد المزاج بوده و اکثر آنها مزاج سرد دارند. راهکارهای کلی درمان لاغران 1-یافتن علت لاغری و درمان آن 2-استعمال مرطبات (غذاها و اقداماتی که موجب افزایش رطوبت بدن می شود.) 1-آب و هوا -سکونت در هوای مرطوب -پرهیز از سردی و گرمی شدید 2-اغذیه و اشربه -خوردن غذاهای کثیر الغذا مثل غذاهای چرب و شیرین -خوردن غذاهای رطوبت دهنده بدن مثل گوشت گوساله و بزغاله،کله پاچه،هلیم،ماهی تازه،حریره از برنج یا نشاسته و شیر و روغن کنجد و …. -پرهیز از استفاده زیاد از غذاهای شور و ترش و تند و تلخ -حداقل 2-3 بار در روز غذا خوردن -خوردن میوه های رطوبت دهنده همراه با ادویه مناسب آنها 3-خواب -خوابیدن و استراحت زیاد و پرهیز از بی خوابی مرط -خوابیدن در مکانهایی که رطوبت داشته باشند و نیز بستر خواب،نرم باشد. 4-حمام -هر روز 2 ساعت بعد از غذا،به حمام با رطوبت بالا بروند.بعد از حمام هم مقداری غذا بخورند. -قبل از رفتن به حمام،بدن را ماساژ دهند تا سرخ شود. -هنگام خروج از حمام،تدهین بدن با روغن های مرطب مثل روغن بادام و بنفشه

  4. درود :از مصرف مواد غذایی با طبع سرد پرهیز شود.مخلوط زنجبیل+گلاب ضماد و شبها 5دقیقه بر گودی کمر ببندید.از شربت سردی مثانه موجود در مجموعه استفاده شود. پوست تخم مرغ را روی ذغال بسوزانید تا قهوه ای بشود با کشمش روزانه نصف قاشق چایخوری بخورید بعد از هر وعده غذایی 1استکان عرق سنبل الطیب مفید است پیاز رنده + نمک+ دارچین به نسبت مساوی 15 دقیقه زیر ناف ضماد شود. همچنین باید توجه کرد در طول شب به ویژه چند ساعت قبل از خواب، کودک مایعات کمتری را بنوشد و حتماً قبل از خواب به دست‌شویی برود. بهتر است از خوردن هندوانه، مرکبات، ماست، دوغ و غذاهایی که خاصیت سرد دارند در شب خودداری شود هتر است افرادی که به شب ادراری مبتلا هستند از خوردن مواد غذایی محرک مانند قهوه، فلفل، مواد کافئین دار، نوشابه‌های گازدار، کنسروها، غذاهای آماده و فست‌فود خودداری کنند. گل ختمی نیز از جمله گیاهان مفید در درمان شب ادراری است که می‌توان روزانه دو بار به صورت دم کرده میل کرد. توصیه ی حکیم دکتر روازاده از قرار زیر می باشد ایشان هم معتقدند یا سردی بر کودک غلبه می کند و یا رطوبت…ایشان تغذیه ی مادر را در دوران جنینی کودک دخیل می دانند..وضعیت روحی کودک در این امر حائز اهمیت و احتیاج به بررسی های دقیق تری می باشد(مراجعه حضوری برایشان بهتر است) توصیه ی ایشان استفاده از چایی دارچین به این ترتیب می باشد (دارچین را با شعله کم و آب سرد طی چند ساعت دم کنید و با آب جوش کمرنگش کنید) همچنین از خوردن غذاهای با طبع سرد اجتناب کنند و هله هوله و مواد کارخانه ای میل نکنند و عسل هم شیرینی او باشد. همچنین توصیه می شود با روغن سیاهدانه مرغوب روزانه قسمت کلیه ها و ناحیه مثانه را روغن مالی کنید. تجارب مردمی: شبها قبل از خواب یک قاشق مرباخوری ارده را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به شخص بدهید.

  5. سلام و عرض ادب ببخشید من روغن (ارده کنجد) رو برای مصارف سرخ کردنی استفاده میکنم مشکلی نداره ؟؟چونکه فروشنده بهم گفت میشه بعنوان روغن سرخ کردنی هم استفاده کرد ولی روغن (کنجد) برای پخت و پز و خام درسته ؟

  6. سلام خسته نباشید آیا افراد دارای فشار خون پایین ودم دمی مزاج می‌توانند ازین روغن بهره ببرند؟

  7. اسید معده خیلی ترشح میکنه به طوری که استفراغ میکنم ۶ ماهه چکار کنم

  8. درود بله در مورد دوم غلظت خون باید برطرف بشه همچنین حجامت کعبین زالو درمانی یا فصد به تشخیص پزشک حاذق مفیده سودازاها و بلغم زاها هم نخورید

  9. باسلام ،خسته نباشید ایااز روغن ارده کنجد می توان شب ها صورت باهاش ماساژ داد صبح بشوییم ودیگری ایا برای خار پاشنه خوبه یا نه؟

  10. درود در صورت داشتن یبوست ، با اجرای تدابیر رفع یبوست به این مهم اقدام کنید . سردیها و ترشیها معمولا بدن را ضعیف و درد را مسلط می کنند حتما از خوردن این مواد غذایی در طول درمان پرهیز کنید . روغن مالی مسیر درد با روغن ب111 و کد 123 که ترکیبی از روغنهای گرم هست و از محصولات عطارخونه هستند و یا روغن زیتون یا روغن سیاهدانه خالص چندین بار در شبانه روز . گرم کردن این مسیر با حوله واتوی گرم صبحها و شبها به مدت 20 دقیقه . دمکرده گل گاوزبان و سنبل الطیب و اسطوخدوس هر عصر یک لیوان با عسل به رفع درد کمک میکند . استفاده از حب درد مفاصل و سیاتیک هم به کنترل درد بسیار کمک می کند . اگر درد تا یکهفته و با تدابیر بالا بهتر نشد حتما جهت فصدخون و بیرون کردن مواد زائدی که در این مسیر باعث گرفتگی و درد شده اند به مطب مراجعه و اقدام کنید .

  11. خاکشیر یک قاشق در یک و نیم لیوان جوشانده شود تا یک لیوان باقی بماند باکمی عسل ناشتا میل شود تا۴۰روز بادکش گرم کمر ۱۴جلسه یک روز در میان چرب کردن کمر با ضماد ب۱۱۱ صبح وشب حب مفاصل و سیاتیک طبق دستور

  12. سلام خسته نباشیدبرای درمان دیسک کمروکمردردشدیدچ راهی پیشنهادمیکنید؟چنددوره متخصص رفتم کمبودویتامین دی داشتم مصرف میکنم ولی بهبودی نداشتم پیشنهادشماچیه

  13. سلام جناب خالقی عزیز روغن ارده داخل هرکدام بینی سه قطره میریزم تا چند شب باید انجام بدم قبلش روغن بنفشه یک ماه ریختم الان ی دکتر دیگه بهم گفته روغن ارده بریز تا ۸۰ شب اشکال نداره

  14. با سلام این تجربه شخصی خودمون بوده و برای اطرافیان هم راه حل خوبی بود برای درمان میخچه در اب دریا بروید راه بروید،میخچه به راحتی خوب میشود و بر طرف میشود

  15. درود شربت سکنجبین عسلی و عرق مصفای کبد صبح و شب یک لیوان شربت معده طبق دستور خاکشیر داغ ناشتا تمبر هندی نیم ساعت بعد نهار و شام یک الی دو قاشق سوپ جو و گندم همراه الو بخارا و زرشک به همراه روغن زیتون حداقل یک وعده در روز

  16. سلام وممنونم از اینکه به سوالاتمون پاسخ میدهید. سوالم درخصوص کبد چرب گرید 2و3 وسنگ صفرا است میشه لطف کنید راهنمایی بفرمایید چکار باید کرد.

  17. سلام، روز بخیر؛ سلامت باشین. بله روغن ارده کنجد یکی از بهترین روغن های سرخ کردنی هست.

  18. سلام جناب خالقی عزیز ماساژ وروغن مالی منظم با روغن سیاهدانه یا بابونه …. نرمش منظم گردن

  19. سلام دوست من بنده چند سال خودم با میخچه دست و پنجه نرم کردم بهترین راه حلش اینه که شما ی محلول هست در عطاری ها میفروشند تهیه بفرمایید.روی محل مورد نظر با گوش پاک کن بزنید شب به شب بعد که مقداری پوست خشک شد با تیغ جراحی کم کم موضع رو خراش بدید تا به ریشه اصلی برسید کمی زمان بر هست ولی درمان قطعی.در امان خدا باشید

  20. سلام خسته نباشید این روغنی که میوفته روی ارده کنجد آیا بهتره کنجد خام باشه یا بو داده. چون همیشه ارده کنجد بوداده مصرف میکنیم

  21. سلام .ارده که میخریم برای مصرف بعد از چند روز روغنش میاد روی ظرف آیا اون روغن قابل استفاده هست

  22. سلام جناب ملکی عزیز بادرنجویه دم کنید و بجای چای میل کنید بیدمشک بهارنارنج گلاب و عسل شربت کنید و قبل خواب میل کنید همچنین شربت اکسیر معده براتون مفیده

  23. سلام دوست عزیز پشتیبان عزیز توضیح دادن ولی من با اجازتون خواستم که کامل تر توضیح بدم براتون. توجه داشته باشین که پوست کنجد حتی برای کود و خوراک دام به دلیل مضر بودنش مورد استفاده قرار نمیگیره ولی روغن ارده کنجد قبل از روغن گیری 3 دفعه شستشو داده میشه و پوست کنجد جدا میشه، بعدش کنجد تفت داده میشه. کنجد برشته شده رو آسیاب میکنن و ارده تولید میشه و بعد از اون پروسه روغن گیری آغاز میشه. سپاس فراوان

  24. با سلام و خسته نباشید. مطالب تون خیلی خوب بود. ولی میخواستم بدونم روغن ارده کنجد برای درمان میخچه هم استفاده میشه و اگه استفاده میشه مصرف درمانش چطوری من سالیان سال میخچه دارم و درمان‌های مختلفی انجام دادم و هنوز نتونستم جواب بگیرم.

  25. سلام تمام مطالب روغن کنجد و فواید آن عالی و کامل بود از ارآیه مطالب مفید سپاسگزارم

  26. سلام تمام مطالب و مزایای روغن ارده کنجد رو نوشتید بسیار عالی . ولی طریقه ی مصرفش رو ننوشتید؟؟

  27. سلام روغن کنجد خاصیت های روغن ارده کنجد رو نداره؟؟؟ ما کنجد سیاه میگیریم و از آن روغن میگیریم کار درستی هست یا نع؟(

    1. سلام وقت بخیر برای مصرف مالشی مانعی نداره اما برای خوزاکی بهتره که از روغن ارده استفاده کنید که هضم راحتتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت