درمان غلظت خون در طب سنتی

بازدید: 80,843 بازدید
غلظت خون

غلظت خون چیست؟

غلظت خون واژه آشنایی است که امروزه بسیاری از افراد به دلیل تغذیه نامناسب و سبک نادرست زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
«پلی سیتمی ورا» یا غلظت خون به علت عدم توازن تولید نوع خاصی از سلول‌های خون به وجود می‌آید.
میزان هموگلوبین خون در زنان باید بین ۱۲ تا ۱۴ گرم در دسی‌لیتر و در مردان بین ۱۴ تا ۱۶ گرم در دسی‌لیتر باشد و اگر این عدد در زنان از ۱۶ و در مردان از ۱۸ بالاتر برود، بیماری غلظت خون محسوب می‌شود. بعد از سن بلوغ، وجود هورمون‌هایی در مردان تحریکاتی در سیستم خون‌سازی بدن ایجاد می‌کند که موجب می‌شود میزان غلظت خون در مردان دو گرم نسبت به زنان بالاتر رود.

دسته‎‌بندی بیماری غلظت خون

این بیماری به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‎شود. در بیماری غلظت خون اولیه، تولید گلبول‌های قرمز خون توسط سیستم خون‌ساز بدن به صورت خودکار بالا است؛ اما در غلظت خون ثانویه، سیستم خون‌ساز بدن سالم است، ولی بیماری‌هایی مانند بیماری‌های مزمن ریوی، کلیوی و قلبی یا تومورها، کاهش اکسیژن‌رسانی بافتی، بودن در ارتفاعات، سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده و همچنین تغذیه ناسالم و سبک زندگی غلط موجب افزایش غلظت خون می‌شوند.

عوامل ایجاد کننده و عوارض غلظت خون

از نگاه طب سنتی غلظت خون به کثیفی خون، سنگینی خون یا هر چیزی که باعث نزول کیفیت خون شود، گفته می‌شود، خون حامل غذا، اکسیژن و انواع ویتامین در بدن است. همچنین فضولات و پسماند در خون ریخته و دفع می‌شود. اگر خون غلیظ باشد، تمام کارکردهای جسمی، ذهنی و روحی فرد ضعیف شده و همچنین تجمع اخلاط غلیظ در مسیر گردش خون که معمولا از غلبه بلغم و صفرا ناشی می‌شود، باعث کندی جریان خون و غلظت آن می‌شود.

از دیگر عوامل غلظت خون می‌توان به عدم وجود تحرک و ورزش، مصرف غذاهای غلیظ یا مصرف هم‌زمان غذاهایی با مزاج مختلف یا غذاهای مزاج سرد با غذاهای چرب و شیرین که باعث ایجاد چربی خون، اختلال و نارسایی کبد و در نهایت افزایش غلظت خون می‌شود، اشاره کرد. افزایش غلظت خون بیماری‌های زیادی از جمله بیماری‌های قلبی، کبد چرب، سکته و دردهای مفاصل را در پی دارد.
مزاج آدم‌ها می‌تواند کنترل بدن‌شان را به دست بگیرد. گاهی اوقات گرمای مزاج ما بیش از حد نرمال است و این گرما سبب تجزیه شدن رطوبت و مایعات بدن که خون هم جزو آن است شده و بخش سرمی خون غلیظ می‌‌شود.
گاهی اوقات هم اگر دمای بدن از حد طبیعی که ۳۷ درجه است، پایین‌تر بیاید و سردتر شود، خون هم متراکم شده و غلیظ می‌‌شود. در این شرایط دمای بدن فرد می‌تواند بدون وجود عوامل زمینه‌ای دیگر، او را به مشکل غلظت خون دچار کند.  همچنین افراد چاق نیز مستعد غلظت خون، بالا رفتن فشار خون و چربی خون هستند، پس باید رژیم غذای مناسبی داشته باشند.

علائم غلظت خون را بشناسیم

شایع‌ترین علامت غلظت خون، احساس خستگی بدون علت بوده که ناشی از کافی نبودن اکسیژن‌رسانی به سلول‌های فرد است. همچنین گلگونی چهره، قرمزی چشم، اختلال هوشیاری، اختلال تمرکز و توجه، اختلالات و دردهای قاعدگی، خواب آلودگی، اختلال بینایی (مثل تاری دید)، اختلال تنفسی، تیرگی رنگ لب (به خصوص با فعالیت بدنی)، کبودی انگشتان دست، لب و زبان را می‌توان نام برد . با انجام آزمایش خون CBC و اندازه‌گیری میزان هموگلوبین، می‌توان به این عارضه پی برد.

درمان غلظت خون با طب سنتی

جهت اصلاح غلظت خون باید در رژیم غذایی مصرف روغن‌های جامد و حیوانی، گوشت قرمز، دل، قلوه، مغز گوسفند، لبنیات پرچرب را کاهش داد. نوشیدن شربت هایی نظیر شربت آبلیمو،سکنجبین و شربت خاکشیر نیز در طول روز به رقیق شدن خون کمک می‌کنند.
در طب سنتی مصرف میوه‌هایی مثل آلبالو، انار، توت سیاه، تمشک، زغال اخته، لیموی تازه، زرشک، آلو، انگور،  و سبزیجاتی مانند شنبلیله، کاسنی، ریواس و کدوی سبز در کاهش غلظت خون موثر است.
همچنین نوشیدن روزانه چای مکه که در واقع دم کرده گلبرگ‌های گیاهی به نام رزچینی است، نیز در کاهش فشارخون و نیز کاهش خطر بروز لخته‌های خونی مفید است.

درمان غلظت خون دکتر روازاده

دکتر روازاده متخصص طب سنتی در این‌باره توصیه می‌کند، برای رفع غلظت خون از غذاهای سودازا پرهیز کنید. همچنین استفاده از گل گاو زبان و انجام حجامت مواردی هستند که ایشان تاکیر بسیاری بر آنان دارند.

درمان غلظت خون دکتر خیراندیش

همچنین حکیم حسین خیراندیش برای درمان عارضه غلظت خون در افراد دارای مزاج گرم با چهره گلگون، رگ‌های آشکار و نبض پر توصیه به استفاده از خوردنی‌های ترش و شیرین مانند انار، سرکه انگبین، ترشک، آب کیوی و آب زرشک می‌کند. ایشان معتقدند کسانی که دارای معده سرد هستند، باید مقداری نمک به این رژیم اضافه کنند.
همچنین در رفتار درمانی پیاده‌روی را لازم می‌دانند و در مراحل بعدی حجامت عام دو تا سه مرتبه و ماهی یکبار را مثمرثمر دانسته که بهتر است بین ۱۴تا۲۱ ایام ماه قمری انجام شود.

سکنجبین

درمان غلظت خون دکتر کردافشاری

دکتر غلامرضا کردافشاری نیز در حوزه طب سنتی معتقد است خون به دلیل سردی غلیظ می‌شود یا از حرارت می‌سوزد و غلیظ می‌شود. در افرادی که غلظت خون به دلیل سردی است باید به بیمار موادی خوراند که خون را رقیق می‌کنند و گرم هستند. گل گاو زبان، سنبل طیب، بادرنجبویه، اسطوخودوس، پونه، آویشن به لیمو و سیر جزو این مواد قرار دارند. همچنین خوردن خاکشیر را مفید دانسته‌اند.
تمام موادغذایی که سودا را از بدن دفع می‌کنند، خون را هم رقیق می‌کنند. اما در غلظتی که از سوختن خون است باید حرارت را کم کرد. در این افراد مصرف زرشک، ترشیجات، آبغوره و چای ترش توصیه می‌شود که هم فشار را کنترل می‌کند، هم غلظت را از بین می‌برد. قابل ذکر است خوردن آبلیمو و خاکشیر در همه افراد توصیه می‌شود.

همچنین لازم است بدانید که استرس و فشارهای عصبی موجب بالا رفتن غلظت خون می‌شود پس تا حد امکان باید خونسردی را حفظ کرد. ترک سیگار، جلوگیری از مصرف بیش از حد مونوکسید کربن، مدیریت مناسب برای بیماری‌های مزمن ریوی، درمان بیماری‌های قلبی، مدیریت کنترل خواب نیز تا حد زیادی به کنترل غلظت خون کمک می‌کند.

دسته بندی پیشگیری و درمان مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

116 پاسخ به “درمان غلظت خون در طب سنتی”

    1. سلام و عرض ادب
      خیر باهم متفاوت است /غلبه دم حجم زیادخون است اما غلظت خون سنگینی خون

    1. سلام و عرض ادب
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود
      خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است.
      فصد خون انجام شود.
      دستور سیر ولیمو ترش چهل روز.
      سیاهدانه باعسل مفید است.
      ژل رویال خالص ناشتا
      اطریفل افتیمونی
      حب بید مجموعه
      معجون عشبه
      سکنجبین عسلی.
      شربت اخلاط ثلاثه .
      منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

      1. سلام وقت بخیر.من چند وقتیه بدنم بشدت داغ میشه تپش قلب میگیرم بعضی وقتام فشارم میره بالا موقعی که غذا میخورم این حالات بیشتره استرسم دارم خیلی زیاد

        1. سلام و عرض ادب
          رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
          غذای پخته و خام با هم استفاده نشود.
          میوه را به صورت کمپوت استفاده نمایید.
          ژل رویال بصورت زیرزبانی به اندازه یک لوبیا استفاده شود.
          عسل زیاد خورده شود.
          عرق انیسون هر روز نصف استکان خورده شود.
          شبها گل گاو زبان و سنبل الطیب نصف لیوان استفاده شود.
          شربت حیات صبح و عصر میل شود.
          شربت مصفای خون قبل از صبحانه و شام میل شود.
          شربت سکنجبین عسلی عنصلی مفید است.
          عرق بهار نارنج بعد از غذا بصورت شربت میل شود.
          عرق بادرنجبویه یک استکان قبل از غذا مفید است.

  1. سلام خسته نباشد چند سوال داشتم روغن شونیز برای گرم کردن سر چیه؟ این را روغن همه جا دارند؟
    و موهای بنده سفید میشه داروی گیاهی هست برای جلوگیری و سیاه شدن موها بجز هلیله سیاه بفرمایید ؟
    و سکنجبین عسلی همان سکنجبین است که عسل در آن میباشد یعنی سکنجبین که با شکر درست شده باشد خاصیت عسلی را ندارد ؟
    باتشکر

    1. سلام وقت بخیر
      روغن سیاهدانه است وبسیار مفید است/از سایت عطارخانه اصل آن را تهیه کنید

      ✳️برای اینکه موهای سر، زود سفید نشوند و همچین موهایی که سفید شده ، سیاه بشن ۲تا کارمیتونیم انجام بدیم
      ✅روغن شونیز یا روغن سیاهدانه اصل را هفته ای یکی دوبار قبل از حمام چندساعت به موها بزنید.
      ✅هلیله سیاه را پودر کنید و با گلاب مخلوط کنید و به شکل خیر دربیاورید ، بعد اونها را به شکل نخود دربیاورید و در آرد گندم بذارید تا خشک بشن ، شبی دو سه تا بخورید و دائما ادامه بدید
      گل شقایق هفت مثقال,آمله ی پوست کنده(مقشر)3.5مثقال,پوست باقلای تروتازه3.5مثقال,سرکه مقداری
      طرزتهیه:گل شقایق,آمله وپوست باقلارامخلوط کرده نرم بکوبیدوله کنیدسپس باسرکه خمیرکرده وبیست روزدرآفتاب بگذاریدودراین مدت چندین بارسرکه به آن اضافه کنیدوبعدآن رابرسرضمادکنید
      دود برگ درخت مو مفید است.
      از مصرف مواد غذایی با طبع سرد پرهیز شود.
      خوردن سیر و همچنین جوشانده چلتوک برنج برای شما خوب است. کد 118 (سیاه دانه و عسل) هم برای شما مفید خواهد بود که آنرا کنار نگذارید.
      خوردن روزانه یک لیوان از جوشانده چلتوک برنج برای مشکل مذکور به بیماران غیر از افراد باردار، توصیه می شود.
      برای تهیه جوشانده مذکور، 2 لیوان آب را با 3 قاشق سر پر چلتوک مخلوط کرده و بگذارید تا بجوشد تا نصف آب آن برود، سپس صافش کنید و روزانه میل کنید.

  2. سلام بنده جدیدا وقتی استرس میگیرم یا عصبی میشم گردن درد میگیرم انگار حس میکنم از نبض گردنم هستش ولی نمیدونم چرا اینطوری میشم ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام روز بخیر،
      اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید.
      از مصرف مواد غذایی با طبع سردو خشک پرهیز شود.
      سر را با روغن شونیز گرم نمایید.
      ژل رویال خالص جهت تقویت نیروی جنسی و جسمی توصیه میشود.
      حب پادزهر احمدیه،گلاب،عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون و شربت مفرح مجموعه مفید است..
      حجامت ساق پا مفید است
      ترشی ممنوع. سرکه.شاه توت ممنوع
      خوئک فراوان میل شود
      گرده گل مفیداست
      جوشانده برگ به مفید است
      اطریفل افتیمونی بعد از هر وعده غذایی مفید است.
      به،افتیمون،بهارنارنج،اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید
      عرق اسطوخودوس بعنوان آرام بخش مفید است.
      روزی 1فنجان عرق بسفایج مفید است
      عرق مرکب اعصاب مفید است
      چای مبارک مجموعه مفید است.
      شربت مفرح ابریشمی مفید است.

      1. سلام
        من از بچگی وقتی غذای سرد میخوردن، بعد از 1 تا ساعت، فوری غلظت خونم زیاد میشه به طوری زیر چشمام گود میشه ، میخواستم بپرسم این حالت طبیعیه یا نه و مشکل اش چیه؟؟

        1. سلام و عرض ادب
          رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
          3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود
          خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است.
          فصد خون انجام شود.
          دستور سیر ولیمو ترش چهل روز.
          سیاهدانه باعسل مفید است.
          ژل رویال خالص ناشتا
          اطریفل افتیمونی
          حب بید مجموعه
          معجون عشبه
          سکنجبین عسلی.
          شربت اخلاط ثلاثه .
          منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  3. با سلام من نونزده سالمه صورتم جوش میزنه دکترم رفتم گفت غلیظت خون داری چی مصرف کنم با تشکر؟…

    1. سلام وقت بخیر
      اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید.
      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم،سس مایونز،کاکائو و ادویه پرهیز شود.
      حب کبد،حجامت،عرق کاسنی و شاتره و شربت سکنجبین مفید است.
      صورت را با آب گرم بشویید.
      سرکه + گلاب به صورت بمالید.
      ماسک قره قروت به صورت بمالید.
      آبلیمو+سفیده تخم مرغ شب ها 2ساعت روی صورت قرار داده شود.
      بخور بابونه و گشنیز انجام شود.
      لعاب اسفرزه هفته ای 3بار 30 دقیقه ماسک شود.
      از مواد شیمیایی روی پوست استفاده نشود.
      از ژل رویال طبیعی بصورت مصرف موضعی و خوراکی برای شادابی پوست استفاده شود.
      صورت را هرروز با صابون قهوه ای بشویند.
      محلول ضد جوش مجموعه مفید است.
      پاکسازی کبد و دفع صفرا (کد ۹۹) مجموعه مفید است
      گل سرشور استفاده شود.

  4. سلام من چند ماه انگشت شصت پام گزگز میکنه بعدش سر میشه چربی خون دارم راهنماییم کنید

  5. سلام خسته نباشید من 16سالمه سه ساله که جوش در میارم ازم خون گرفتن خیلی غلیظ بود خون نمیومد ولی من کم خونی دارم لطفا راهنماییم کنید فکر کنم جوشامم از غلیظی خونمه ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود
      خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است.
      فصد خون انجام شود.
      دستور سیر ولیمو ترش چهل روز.
      سیاهدانه باعسل مفید است.
      سکنجبین عسلی.
      شربت اخلاط ثلاثه .
      منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  6. درود 3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است. فصد خون انجام شود. دستور سیر ولیمو ترش چهل روز. سیاهدانه باعسل مفید است. سکنجبین عسلی. شربت اخلاط ثلاثه . منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  7. سلام من قد۱۵۰ وزن۶۳ من تحمل سرمارو اصلا ندارم ولی کلا گرما رو دوست دارم طبعم گرم میشه یا سرد وغلظت خون هم دارم چکارکنم

    1.   
      درود اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید. از مصرف مواد غذایی با طبع سردو خشک پرهیز شود. سر را با روغن شونیز گرم نمایید. حب پادزهر احمدیه،گلاب،عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون و شربت مفرح مجموعه مفید است.. حجامت ساق پا مفید است ترشی ممنوع. سرکه.شاه توت ممنوع خوئک فراوان میل شود گرده گل مفیداست جوشانده برگ به مفید است به،افتیمون،بهارنارنج،اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید روزی 1فنجان عرق بسفایج مفید است عرق مرکب اعصاب مفید است چای مبارک مجموعه مفید است..

  8. درود اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید. از مصرف مواد غذایی با طبع سردو خشک پرهیز شود. سر را با روغن شونیز گرم نمایید. حب پادزهر احمدیه،گلاب،عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون و شربت مفرح مجموعه مفید است.. حجامت ساق پا مفید است ترشی ممنوع. سرکه.شاه توت ممنوع خوئک فراوان میل شود گرده گل مفیداست جوشانده برگ به مفید است به،افتیمون،بهارنارنج،اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید روزی 1فنجان عرق بسفایج مفید است عرق مرکب اعصاب مفید است چای مبارک مجموعه مفید است..

  9. کمتر بخور بیشتر تحرک داشته باش سعی کن تا میتونی پیاده روی کن تا خونت در جریان باشه

  10. سلام من بدنم طبع بلغمی داشت به طب سوزنی رفتم و هم زمان با طب سوزنی چندجلسه حجامت کردم که باعث شد خونم غلیظ بشه بخاطر طبع سردی که داشتم و عوارض روحی و افسردگی برام بوجود اومد و زبانم هم سفید شد بنظرتون بهترین راه درمان چیه؟

    1. حجامت در بلغمی مزاج ها اصلا توصیه نمیشود/

      منع مصرف:
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

      فصدخون انجام شود(طبع فصد گرم وخشک)
      استفاده از نمد و کرسی برقی مفید است
      حب سورنجان، کد 124، حب سینا، حب درد و مفاصل و کد 118 جهت شما مناسب است.

      موارد مصرف مجاز:
      لبنیات : کره ، ماست چکیده ، شیر محلی تازه گاو (شیر گاو با درجه گرمی ملایم )شیر گوسفند با گرمی ملایم 
      صیفی جات: خربزه ، خیارچنبر ، طالبی ، گرمک
      میوه ها : آناناس ، انجیر تازه و خشک ، انگور، خرما ، سیب شیرین ، قیسی ، گیلاس ، گلابی ، موز، مویز، بالنگو ، اقسام توت ، کشمش
      ریشه ها: انواع ترب ، زردک ، سیب زمینی ترشی ، شلغم ، هویج
      سبزی ها: شبدر ، تربچه ، ترب
      حبوبات: گندم ، اقسام لوبیا
      گوشتها: جگرسیاه و سفید ، پاچه ، گوشت گوسفند(بره) ، بوقلمون ، مرغ محلی ، میگو ، زبان ، چشم
      مغزهای گیاهی: بادام درختی شیرین بادام زمینی ، تخم طالبی ، تخم خربزه ، کنجد
      متفرقه: شیره انگور ، روغن کنجد ، روغن بادام تلخ ، ارده ، سمنو ، خاکشیر ، مغزگوسفند

  11. سلام من خانم 3۵ساله هستم همیشه خستم بدنم خیلی سنگینه همش ‌کسلم خوابم میاد انگار هرپام صدکیلو هستش چیکار کنم ؟؟؟؟؟ممنون

    1. منع مصرف:
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

      فصدخون انجام شود(طبع فصد گرم وخشک)
      استفاده از نمد و کرسی برقی مفید است
      حب سورنجان، کد 124، حب سینا، حب درد و مفاصل و کد 118 جهت شما مناسب است.

      موارد مصرف مجاز:
      لبنیات : کره ، ماست چکیده ، شیر محلی تازه گاو (شیر گاو با درجه گرمی ملایم )شیر گوسفند با گرمی ملایم 
      صیفی جات: خربزه ، خیارچنبر ، طالبی ، گرمک
      میوه ها : آناناس ، انجیر تازه و خشک ، انگور، خرما ، سیب شیرین ، قیسی ، گیلاس ، گلابی ، موز، مویز، بالنگو ، اقسام توت ، کشمش
      ریشه ها: انواع ترب ، زردک ، سیب زمینی ترشی ، شلغم ، هویج
      سبزی ها: شبدر ، تربچه ، ترب
      حبوبات: گندم ، اقسام لوبیا
      گوشتها: جگرسیاه و سفید ، پاچه ، گوشت گوسفند(بره) ، بوقلمون ، مرغ محلی ، میگو ، زبان ، چشم
      مغزهای گیاهی: بادام درختی شیرین بادام زمینی ، تخم طالبی ، تخم خربزه ، کنجد
      متفرقه: شیره انگور ، روغن کنجد ، روغن بادام تلخ ، ارده ، سمنو ، خاکشیر ، مغزگوسفند

  12. سلام و عرض ادب؛ لطفا سوال خود را در گروه پرسش و پاسخ عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح کنید تا توسط کارشناس عطارخونه به سوال شما پاسخ داده شود. لطفا با وی پی ان روشن این آی دی را در تلگرام سرچ کنید attarkhonegroup یا در ایتا به این آی دی پیام دهید تا لینک گروه ایتا برای شما ارسال شود supsale

  13. مطالبتون واقع مفید بود ممنون من دست و پام داغ میشه تعریق میکنم ولی تب ندارم موقع انجام کار درد قلب میگیرم پشتم اینقدر سفت میشه انگار قولنج هستم خوابم سبک و خسته هستم دایم هر آزمایشی هم میدم سالم نشون میده چشمام چال افتاده و قرمز شدن الان چهار ماهه

    1. منع مصرف:
      لبنیات: کشک ، قره قروت
      گوشتها: بز، گاو ، سیرابی ، شیردان ، قلوه
      مغزهای گیاهی: بلوط خوراکی ، شاهدانه
      حبوبات: ارزن ، باقالا خشک ، برنج(آبکش) ، جو، ماش
      میوه ها: شاه توت ، تمشک ، آلبالو، ازگیل ، انارترش ، بالنگ ، تمرهندی ، زالزالک ، زرشک ، زغال اخته ، سنجد ، غوره ، گیریپ فروت ، لیموعمانی ، نارنج ، به ترش ، لیمو ترش ، سیب ترش
      سبزی ها: ترشک ، ریواس ، گشنیز
      ادویه ها: سماق ، نشاسته ، قهوه
      متفرقه: سرکه ، آبغوره

      سر را با روغن شونیز گرم نمایید.
      حب پادزهر احمدیه ، گلاب ، عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون و شربت مفرح مجموعه مفید است.
      حجامت ساق پا مفید است
      خوئک فراوان میل شود
      گرده گل مفید است
      جوشانده برگ به مفید است
      به، افتیمون، بهارنارنج، اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید.
       

      موارد مصرف مجاز:
      لبنیات : کره ، ماست چکیده ، شیر محلی تازه گاو (شیر گاو با درجه گرمی ملایم) ، شیر گوسفند با گرمی ملایم 
      صیفی جات: خربزه ، خیارچنبر ، طالبی ، گرمک
      میوه ها : آناناس ، انجیر تازه و خشک ، انگور، خرما ، سیب شیرین ، قیسی ، گیلاس ، گلابی ، موز، مویز، بالنگو ، اقسام توت ، کشمش
      ریشه ها: انواع ترب ، زردک ، سیب زمینی ترشی ، شلغم ، هویج
      سبزی ها: شبدر ، تربچه ، ترب
      حبوبات: گندم ، اقسام لوبیا
      گوشتها: جگرسیاه و سفید ، پاچه ، گوشت گوسفند(بره) ، بوقلمون ، مرغ محلی ، میگو ، زبان ، چشم
      مغزهای گیاهی: بادام درختی شیرین بادام زمینی ، تخم طالبی ، تخم خربزه ، کنجد
      متفرقه: شیره انگور ، روغن کنجد ، روغن بادام تلخ ، ارده ، سمنو ، خاکشیر ، مغزگوسفند

  14. با سلام خدمت شما خانمى هستم با سن ۶٢ و قد ١۵٧ و وزن ۶۴ کیلو. غلظت خون دارم، هر چى میخورم سردیم میکنه و همیشه نفخ دارم و همیشه پف زیر چشم دارم و تیروىًید کم کار دارم. لطفا منو راهنمایى کنید. متشکرم

  15. سلام و عرض ادب؛ لطفا سوال خود را در گروه پرسش و پاسخ عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح کنید تا توسط کارشناس طب سنتی عطارخونه به سوال شما پاسخ داده شود. لطفا با وی پی ان روشن این آی دی را در تلگرام سرچ کنید attarkhonegroup یا در ایتا به این آی دی پیام دهید تا لینک گروه ایتا برای شما ارسال شود supsale

  16. سلام من دموی هست مزاحم ولی ریزش مو سفیدی مو در سن ۳۵ سال پیدا کردم یهو نداشتیم مدام جوش صورت دارم و خواب شبانه ندارم

    1. منع مصرف:
      لبنیات: پنیرکهنه
      صیفی جات: بادمجان ، فلفل سبز
      میوه ها: انبه ، به ، زیتون ، نارگیل
      ریشه ها: چغندر، پیاز، سیر، کلم قمری ، موسیر
      حبوبات: جودوسر(چاودانه) ، لپه ، نخود ، برنج کته ای
      سبزی ها: برگ چغندر، پونه ، نعناع ، پیازچه ، ترخون ، مرزه ، تره نیزک(شاهی) ، جعفری ، رازیانه ، ریحان ، شاتره ، شنبلیله ، شوید ، کرفس ، اقسام کلم تابستانی ، گزنه ، مارچوبه ، تره ، تره فرنگی
      گوشتها: آهو ، اردک ، بلدرچین ، گنجشک ، شترمرغ ، شتر، کبوتر، خروس ، کباب ، دل
      مغزهای گیاهی: بادام هندی ، بادام درختی تلخ ، بادام کوهی ، پسته کوهی ، پسته ، چلغوز، فندق ، گردو
      ادویه ها: اسپند ، آویشن ، خردل ، دارچین ، انیسون ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیره ، سیاهدانه ، فلفل ، کاکائو ، گلپر، وانیل ، هل ، نمک
      متفرقه: روغن زیتون ، شیره خرما ، عسل ، شکرسرخ یا سفید ، عرق بهارنارنج ، شیرشتر

      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ، ادویه جات ، کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      ماءالجبن، سماق و آش سماق ، عرق کاسنی و شاتره استفاده شود.
      حجامت انجام شود
       

      موارد مصرف مجاز:
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

  17. سلام و عرض ادب؛ لطفا سوال خود را در گروه طب سنتی عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح نمایید تا کارشناس طب سنتی عطارخونه به شما پاسخ دهد. باتشکر؛

  18. درود هر اختلالی در بدن پیش بیاد و رسیدگی نشه میتونه به کل اعضا و جوارح آسیب بزنه

  19. سلام و عرض ادب حجامت به تنهایی برطرف کننده غلظت خون نیست انار تهیه کنید روزی یکی میل کنید بهار هم حجامت انجام بدید

  20. سلام من از کجا بفهمم غلظت خونم از گرمی یا سردیه؟ چون مزاجم بهم ریخته دقیقا نمیدونم چیه خودم فکر میکنم دموی هستم ولی غلبه بلغم و صفرا دارم چون ویژگی های دموی ها رو دارم اما مثلا چون چاقم رگام مشخص نیست اما مدام تشنه ام و عطش دارم و عاشق سرمام یا اخلاقای صفراوی ها رو دارم اما ظاهرم اصلا شبیهشون نیست از طرفی بخاطر حجامت نکردن خونم سوخته و سوداوی شده آیا راهکاری به جز حجامت هست؟! خاکشیر رو شربت کنم یا همونطوری بخورم؟ شربت با آبلیمو یا با عسل کافیه؟

    1. منع مصرف:
      لبنیات: کشک ، قره قروت
      گوشتها: بز، گاو ، سیرابی ، شیردان ، قلوه
      مغزهای گیاهی: بلوط خوراکی ، شاهدانه
      حبوبات: ارزن ، باقالا خشک ، برنج(آبکش) ، جو، ماش
      میوه ها: شاه توت ، تمشک ، آلبالو، ازگیل ، انارترش ، بالنگ ، تمرهندی ، زالزالک ، زرشک ، زغال اخته ، سنجد ، غوره ، گیریپ فروت ، لیموعمانی ، نارنج ، به ترش ، لیمو ترش ، سیب ترش
      سبزی ها: ترشک ، ریواس ، گشنیز
      ادویه ها: سماق ، نشاسته ، قهوه
      متفرقه: سرکه ، آبغوره

      سر را با روغن شونیز گرم نمایید.
      حب پادزهر احمدیه ، گلاب ، عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون و شربت مفرح مجموعه مفید است.
      حجامت ساق پا مفید است
      خوئک فراوان میل شود
      گرده گل مفید است
      جوشانده برگ به مفید است
      به، افتیمون، بهارنارنج، اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید.
       فصد خون انجام شود

      موارد مصرف مجاز:
      لبنیات : کره ، ماست چکیده ، شیر محلی تازه گاو (شیر گاو با درجه گرمی ملایم) ، شیر گوسفند با گرمی ملایم 
      صیفی جات: خربزه ، خیارچنبر ، طالبی ، گرمک
      میوه ها : آناناس ، انجیر تازه و خشک ، انگور، خرما ، سیب شیرین ، قیسی ، گیلاس ، گلابی ، موز، مویز، بالنگو ، اقسام توت ، کشمش
      ریشه ها: انواع ترب ، زردک ، سیب زمینی ترشی ، شلغم ، هویج
      سبزی ها: شبدر ، تربچه ، ترب
      حبوبات: گندم ، اقسام لوبیا
      گوشتها: جگرسیاه و سفید ، پاچه ، گوشت گوسفند(بره) ، بوقلمون ، مرغ محلی ، میگو ، زبان ، چشم
      مغزهای گیاهی: بادام درختی شیرین بادام زمینی ، تخم طالبی ، تخم خربزه ، کنجد
      متفرقه: شیره انگور ، روغن کنجد ، روغن بادام تلخ ، ارده ، سمنو ، خاکشیر ، مغزگوسفند

  21. امکانش هست که غلظت خون طولانی مدت و قدیمی درمان نشده به طحال آسیب بزنه؟!

    1. هر اختلالی در بدن پیش بیاد و رسیدگی نشه میتونه به کل اعضا و جوارح آسیب بزنه

  22. سلام عرض ادب پدر من غلضت خون بالایی داره ازمایش داده گاهی سردرد میکنه وفشار خونش همیشه بالاست دکترا گفتن به خاطر غلضت خونه در ضمن حجامت هم رفته چن وقت بهتره دوباره شروع میشه سن ۷۰ میخواستم راهنمایی کنید داروی گیاهی برا درمانش ممنون

    1. 3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود
       خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است.
      فصد خون انجام شود.
      دستور سیر ولیمو ترش چهل روز.
      سیاهدانه باعسل مفید است.
      سکنجبین عسلی.
      شربت اخلاط ثلاثه .
      منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  23. سلام از صفرا و سودا هست از هر چیزی که این دو را افزایش می دهد دوری کن مثلا کم خوابی و دیر و بی موقع خوابیدن استرس و فشار عصبی – فکر و خیال پرهیز از غذاها و … سودا زا

  24. سلام علت لکه های قهوه ای رنگ و کک مک روی صورت چیه؟ وزردئ ورنگ پریدگی رنگ پوست

    1. اصول تغذیه سالم را رعایت نمایید.
      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم،کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      حب کبد،منضج و مسهل سودا،عرق کاسنی و شاتره و ماءالجبن مفید است.
      موضع را با مخلوط عسل و دارچین هفته ای 3بار 20 دقیقه ماسک کنید.
      حجامت مفید است.
      عرق بنفشه قبل از هر وعده غذا 5/1 استکان استفاده شود.
      شیره انگور + نمک روی موضع بمالید.
      کد99 مجموعه مفید است.
      کرم زالو حلزون مفید است

  25. کم کردن حجم غذا ،کم کردن میزان گوشت در غذا سکنجبین عسلی همراه عرق مصفای کبد فصد خون با مشورت پزشک عرق کیالک طبق دستور

  26. سلام. آقایی هستم ۳۴ ساله با غلظت بالای خون که دمل و جوش های چرکی هم میزنم و ضربان هم بالاست. برای درمان غلظت خونم به جز حجامت قرص یا دارویی نباید مصرف کنم

    1. 3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود
       خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است.
      فصد خون انجام شود.
      دستور سیر ولیمو ترش چهل روز.
      سیاهدانه باعسل مفید است.
      سکنجبین عسلی.
      شربت اخلاط ثلاثه .
      منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  27. درود چرب کردن موضع درد با ضماد ب111 صبح وشب شربت مصفای خون ،عرق خونساز طبق دستور

  28. درود دوست بزرگوار اینجا مطب نیست، برای این موارد باید مراجعه داشته باشید به پزشک

  29. باسلام بنده صبح که می خوام پاشم کف پاهام وساق پاهام دردمیگیره واینکه می خوام یه بشین پاشوبه خودم بدم هم همینطورسن بنده هم۳۲هستش مچکرم از شما

    1. از مصرف مواد غذایی با طبع سرد پرهیز شود.
      مواضع را مداوم با روغن گرم یا روغن روماتیسم چرب نمایید.
      استفاده از نمد و کرسی برقی مفید است.
      زنبور درمانی نزد متخصص انجام شود.
      حب سورنجان،کد 124،حب سینا،حب درد و مفاصل و کد 118 جهت شما مناسب است

  30. سلام خانمی ۵۷ ساله هستم با قد ۱۵۰ و وزن ۶۲ کیلو تازگی ازمایش خون دادم و مقدار فروتنین خونم ۲۲۵ و انزیم SGOT 40 شده می خواستم بدونم ایا از حد نرمال خیلی بالاتر و برای درمان چه کار هایی باید انجام دهم

    1. باید ازمایش خون ارسال شود در هرفردی اندازه نرمال متفاوت است نسبت به ایمنی بدن

  31. شربت مصفای خون طبق دستور شربت سکنجبین عسلی همراه عرق مصفای کبد صبح و شب یک لیوان خاکشیر یک قاشق در یک و نیم لیوان جوشانده شود تا یک لیوان باقی بماند باکمی عسل ناشتا میل شود کم کردن حجم غذا و گوشت

  32. میتونید چشم رو با چای بابونه شستشو بدید سکنجبین عسلی همراه عرق مصفای کبد به جای اب همراه خاکشیر مصرف لیمو شیرین

  33. با سلام دخترم حدودا 21سالشه . طبعش گرمه. الان مدتیه انگشتای دستاش دایم احساس سنگینی و بی حسی داره.میشه از غلطت خون باشه؟ حجامت خوبه؟ چه توصیه غذایی دارید؟

    1. 3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود
       خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است.
      فصد خون انجام شود.
      دستور سیر ولیمو ترش چهل روز.
      سیاهدانه باعسل مفید است.
      سکنجبین عسلی.
      شربت اخلاط ثلاثه .
      منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  34. سلام پسر3 ساله ام بعداز تب و کمی آبریزش بینی، قسمت گردن دانه های قرمز با خارش بیرون ریخت با پماد و شربت حساسیت واستفاده خنکی کمی بهتر شد ولی تقریبا بعداز بهبودی گردن صورتش قرمز همراه با خارش و اطراف چشم و پلک ملتهب بخصوص صبحها که بیدار میشودپلکش ملتهب و پشت گردن و پشت زانوی یکی از پاها و کمی قسمت باسن هم از دیروز اضافه شده لطفا راهنمایی کنید خیلی از خارشها اذیت میشود

  35. سلام وقت بخیر بنده یک ماه پیش ، دو بار حجامت کردم ولی متاسفانه هر بار خونی بیرون نیومد یعنی خونم لخته بود چه باید کنم ؟ ممنون از راهنمایی تون

    1. 3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود
       خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است.
      فصد خون انجام شود.
      دستور سیر ولیمو ترش چهل روز.
      سیاهدانه باعسل مفید است.
      سکنجبین عسلی.
      شربت اخلاط ثلاثه .
      منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  36. درود شربت مصفای خون ،عرق خونساز شربت حیات طبق دستور ،کم کردن مصرف گوشت کم کردن حجم غذا پیاده روی منظم روزانه

  37. سلام دکتر من چربی کبد دارم گرید 1 رفتم دکتر دارو داده ولی کبد من درد داره میگن از غلظت خونت است درد داره چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنی

    1. https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/31-20e3.svgپرهیز از چربی های بد
      https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/32-20e3.svgمصرف چربیهای خوب یاچربی های اشباع نشده مونو(یگانه)وپلی(چندگانه)که چربیهای سالم نامیده می شود.
      https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/33-20e3.svgمصرف زیره ی سبز،زردچوبه ا
      https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/34-20e3.svgانجام ورزشهایی مانند پیاده روی،شنا،باغبانی،نرمش های کششی دربرنامه ی روزانه،حداقل چهار روز درهفته
      حب و شربت هپاتیت،حب کبد،سماق و آش سماق،شربت سکنجبین و حجامت مفید است.
      ترکیب کاسنی وشاهتره صبح وعصر_سکنجبین عسلی شربت نموده هرشب یه ساعت قبل خواب
      _حجامت عام دومرحله هرماه یکبار
      _چای خارمریم روزی یک استکان.
      _مصرف سماق واش سماق.
      _شربت مصفای خون دکتر.
      _مصرف روغن زیتون یاکنجد
      _مصرف گوشت وفراورده های گوشتی به حداقل برسد.
      حجم غذاکم شود.ودرصورت امکان ناهار حذف شود.
      کد99 مجموعه مفید است.
      عرق مصفای کبد مجموعه استفاده شود.

  38. سلام خانم معینی عزیز شربت سکنجبین عسلی همراه عرق مصفای کبد صبح و شب یک لیوان شربت مصفای خون ،عرق خونساز طبق دستور کم کردن حجم غذا و حذف وعده ی نهار

  39. وقت بخیر همسر من مزاجشون دموی هست و غلظت خون دارن وزنشون ۱۲۰ قدشون ۱۹۰ مدام پادرد هستن برای غلظت خون چیکار کنه

    1. 3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود
       خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است.
      فصد خون انجام شود.
      دستور سیر ولیمو ترش چهل روز.
      سیاهدانه باعسل مفید است.
      سکنجبین عسلی.
      شربت اخلاط ثلاثه .
      منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  40. سلام جناب کیامرثی عزیز شربت مصفای خون طبق دستور شربت سکنجبین عسلی صبح وشب یک لیوان همراه کاسنی و شاهتره و بید کم کردن حجم غذا

  41. سلام خسته نباشید لطفاً درمان غلظت خون ارثی که همراه مزاج سرد باشد رابفرمایید

    1. 3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود
       خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است.
      فصد خون انجام شود.
      دستور سیر ولیمو ترش چهل روز.
      سیاهدانه باعسل مفید است.
      سکنجبین عسلی.
      شربت اخلاط ثلاثه .
      منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  42. سلام جناب صالحی باید از ضعف بدن باشه حریره بادام ،شیر بادام، فرنی ،حلیم،همراه عسل یا شیره ی انگور میل شود شربت مصفای خون،شربت حیات ،عرق خونساز طبق دستور منع مصرف سردی ها

  43. سلام خانم حسینی عزیز شربت مفرح ابریشمی همراه عرقیات مفرح صبح و شب یک لیوان کم کردن حجم غذا شربت مصفای خون ،شربت حیات و عرق خونساز سیک دوره مصرف شود و سپس با مشورت پزشک حجامت کنید منع مصرف لبنیات

  44. سلام حانم جعفر تبار عزیز سکنجبین عسلی همراه عرق مفرح کبد پماد ب111به موضع درد مالیده شود بادکش گرم مسیر سیاتیک یک روز در میان 14جلسه حب مفاصل و سیاتیک طبق دستور

  45. سلام خانم نکهت عزیز شربت مصفای خون ،شربت خونساز ،شربت حیات طبق دستور کم کردن حجم غذا سکنجبین عسلی همراه عرق مفرح کد صبح وشب یک لیوان

    1. از مصرف مواد غذایی با طبع سرد پرهیز شود
      سر را با روغن شونیز گرم نمایید.
      افتیمون+اسطخودوس دم کرده،کندر،کد 118،دم کرده گل گاوزبان + بابونه،کنجد + خشخاش استفاده شود.
      مصرف مرغ ماشینی و یخ در آب و ترشیجات ممنوع است.
      شربت حیات و گرده گل،حب تقویت حافظه و عسل فراوان استفاده شود.

  46. سلام خسته نباشید آقای دکتر من سمت چپ بدنم ضعف دارم همش رو بدنم حس میکنم مورچه راه میره تپش قلبم زیاد شده زیر چشمم پف وسیاه شده خار پاشنه دارم صبح نمیتونم پام روی زمین بذارم تازگی پای راستم کف و روی پام همینطور شده با بدبختی یکم راه میرم تا بهتر بشه بیشتر سردردم سمت چپ چربی خون با تیروئید دارم پیر چشمی پیدا کردم چیکار کنم از این بی‌حالی و عصبی بودن دربیام فکرهای منفی خیلی دارم

  47. سلام . همسرم دیسک کمر داره . کارش هم طوریه کل روز باید سرپا باشند . الان هردوپا درد شدید در پشت رانها و گاهی پشت زانو دارند . لطفا راهنمایی میکنید باید چیکار کنند؟ ایشون فیزیوتراپی انجام دادند دردش کمتر شد ولی مجدد دردشون برگشت ممنون

    1. در صورت داشتن یبوست ، با اجرای تدابیر رفع یبوست به این مهم اقدام کنید . 
      سردیها و ترشیها معمولا بدن را ضعیف و درد را مسلط می کنند حتما از خوردن این مواد غذایی در طول درمان پرهیز کنید .
      روغن مالی مسیر درد با روغن ب111 و کد 123 که ترکیبی از روغنهای گرم هست و از محصولات احیا هستند و یا روغن زیتون یا روغن سیاهدانه خالص چندین بار در شبانه روز .
      گرم کردن این مسیر با حوله واتوی گرم صبحها و شبها به مدت 20 دقیقه .
      دمکرده گل گاوزبان و سنبل الطیب و اسطوخدوس هر عصر یک لیوان با عسل 
      به رفع درد کمک میکند .
      استفاده از حب درد مفاصل و سیاتیک از داروهای احیا هم به کنترل درد بسیار کمک می کند . 
      اگر درد تا یکهفته و با تدابیر بالا بهتر نشد حتما جهت فصدخونو بیرون کردن مواد زائدی که در این مسیر باعث گرفتگی و درد شده اند به مطب مراجعه و اقدام کنید .

  48. سلام. وقت بخیر. ببخشید من یه مدتی میشه ک زود به زود پاهام خواب می ره و تازگیها دستمم اینطوریه یعنی ممکنه از غلظت باشه یا چیز دیگه ست؟ اگه غلطت دارم از چ نوعیه؟ و درمانش چیه؟ من رگهای برجسته دارم در پشت دستم

    1. 3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود
       خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است.
      فصد خون انجام شود.
      دستور سیر ولیمو ترش چهل روز.
      سیاهدانه باعسل مفید است.
      سکنجبین عسلی.
      شربت اخلاط ثلاثه .
      منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  49. سلام جناب اوغلی روز بخیر؛ کم کردن حجم غذا سکنجبین عسلی همراه کاسنی شاهتره بید هر 8 ساعت یک لیوان کم کردن میزان گوشت مصرفی استفاده بیشتر از سبزیجات و مخصوصا کاهو پیاده روی منظم روزانه

  50. سلام و عرض ادب و تشکر از سایت مفیدتون، بیماری پلی سیتمی و معاقب آن غلظت خون بالا دارم هر قدر هم فصد می کنم پائین نمیاد لطفا راهنمایی بفرمائید ممنون

    1. روز بخیر؛ کم کردن حجم غذا سکنجبین عسلی همراه کاسنی شاهتره بید هر 8 ساعت یک لیوان کم کردن میزان گوشت مصرفی استفاده بیشتر از سبزیجات و مخصوصا کاهو پیاده روی منظم روزانه

  51. اصلاح تغذیه سکنجبین عسلی صبح و شب یک لیوان همراه کاسنی و شاهتره شربت مصفای خون طبق دستور حذف نهار و کم کردن حجم غذا منع مصرف سودازاها و سرخ کردنی ها شربت مفرح ابریشمی طبق دستور بادکش گرم ناحیه ساکرال یک روز در میان ۱۰جلسه چرب کردن موضع درد با پماد ب۱۱۱روزی دوبار خاکشیر داغ ناشتا و قبل شام همراه عسل یا نبات

  52. سلام بر شما شربت مصفای خون و عرق خونساز طبق دستور منع مصرف سردی ها دمکرده ی زنجفیل روزی یک الی دو فنجان

  53. باسلام چندوقتی هست که احساس سنگینی دارم خوابم هم تنظیم هست به سختی از جا بلند میشم لطفا راهنمایی بفرمایید

  54. سلام بر شما با توجه به مزاجتون و سبک زندگیتون باید بررسی شه … هم پر خونی گرمی و کثرت خون میتونه باعث غلظت خون شه هم سردی ها مانند عدس و بادمجان . ماکارونی به فرض مثال در هر صورت برای رفع این مشکل سکنجبین عسلی همراه کاسنی وشاهتره صبح و شب یک لیوان کم کردن حجم غذا وشربت مصفای خون طبق دستور توصیه میشه ۴۰روز

  55. سلام همسرم دوماه قبل درد ران پاداشت ک زده ب کمرش ام ار ایش تقریبا سالمه دیسک خیلی خیلی خفیف داره ک دکترش میگه ازاین نیست دردش فیزیوتراپی انجام داده، حجامت عام بادکش گرم حجامت ساکرال و ساقین انجام دادیم تاحدودی بهترشده ولی دردش همچنان هست احساس سوزش مهره کمر و پاره شدن گوشت ران وسوز سوز شدن ساق پاداره و کلن بیخواب شده باقرص خواب چن ساعتی میخوابه جدیدا کمر ب پایین هردوپاش کبود میشه اگه میشه راهنمایی کنین ک چیکار باید بکنیم ممنون

  56. سلام ممنونم از مطالب مفیدتون،یک سوالی داشتم:از کجا بدونم غلظت خونم از گرمی هست یا سردی؟

  57. سلام بر شما پماد ب111 به موضع درد مالیده و ماساژ داده شود . یک مشما روی ان کشیده و با سشوار حرارت دهید روزی یکبار شربت مصفای خون طبق دستور به مدت دو هفته

  58. باسلام من به مدت ۴ ماه است که عصلات بازو دستم میگیره ودرد شدیدی داره به مدت ۱ دقیقه در هر حرکتی خواهش می کنم من را راهنمای کنید

  59. سلام بر شما کم کردن حجم غذا کم کردن حجم گوشت حذف نهار شربت مصفای خون چرب کردن محل درد با ضماد ب 111 براشون مفیده

  60. سلام شوهرم روی پای چاپش درد میکرد درد شدید آنقدر که روی زمین نمی تونست بزاره بعد دوروز استراحت درد آمد به کمرش غلظت خون داره در روز مدت طولانی سر پا است لطفا راه نمایم کنید ممنون از زحمات شما

  61. باسلام برادرم غلظت خون بالا داره خیلی نگرانشم اگه امکانش هست یک دکتر متخصص وخوب به من معرفی کنید ممنون میشم

  62. سلام دوست گرامی 3کیلوگرم آبغوره بی نمک را با 2کیلوگرم رب انار خانگی مخلوط و به مدت 1دقیقه بجوشانید و هنگام خواب 3قاشق غذاخوری از آن را با 1لیوان آبجوش میل نمایید.سماق و آش سماق بسیار میل شود خوردن انار.رب انار.سیاهدانه.زرشک کوهی.خاکشیر.عرق کاسنی.اب زرشک واب انار طبیعی کمک کننده است. فصد خون انجام شود. دستور سیر ولیمو ترش چهل روز. سیاهدانه باعسل مفید است. سکنجبین عسلی. شربت اخلاط ثلاثه . منضج و مسهل صفرا و سودا مجموعه استفاده شود.

  63. سلام من ۱ساله نیمه از پایم نمونه برداری شده حالا هر چند روز یک بار پایم شرو میکنه به درد کردن احساس میکنم تمام رگهای پایم از فشار میترکن آزمایش دادم هم غلظت خون دارم هم چربی خون آیا میشه کفت کردش خون ضعیف دارم ممنون میشم جواب دهید و وقتی اینجوری میشم عضلاتم به سفتی میرون

  64. سلام دوست گرامی مربای میوه ها براتون میتونه مفید باشه …‌ همچنین نان سبوس دار کره محلی و عسل … حجم غذا و ارگانیک بودن غذای روزانتون رو بیشتر توجه کنید

  65. سلام اگر فشار خون بالا و مزاج دموی داشته باشید و در سن بعد از بایسگی چه خوراکی را توصیه مکنید بخصوص صبحانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت