ژل رویال چیست؟ طریقه مصرف و خواص ژل رویال

بازدید: 19,872 بازدید
خواص ژل رویال

ژل رویال چیست؟

این ماده از دو جفت غده هیپوفارین موجود در طرفین سر زنبوران کارگر جوان ترشح می شود و با بزاق دهان آنها مخلوط می گردد. این ژل خمیری شکل با رنگ تقریبا سفید تا زرد کمرنگ و طعمی تند و زننده است.

این ماده مغذی تا سه روز مورد استفاده همه لاروها قرار می گیرد ولی زنبور ملکه به طور دائم از این ماده تغذیه می شود. بدون ژل رویال هیچ لاروی قادر به رشد نیست و این ماده، ملکه را قادر می سازد که در روزهای تخم ریزی در شبانه روز بیش از ۲۵۰۰ تخم بگذارد که وزن این مقدار بیش از وزن خود ملکه است.

همچنین ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود ۵ تا ۶ سال عمر می کند در حالی که زنبورهای کارگر در فصول فعالیت خود (بهار و تابستان) حدودا در کمتر از ۱۴ تا ۲۴ روز از فعالیت خود میمیرند.

خواص ژل رویال

ژل رویال معروف به “سرچشمه جوانی و زیبایی” متشکل از ویتامین B5 و دیگر ویتامین‌های خانواده B، بیوتین، اینوسیتول، فولات، اسیدنوکلئیک، گاما گلوبولین و ۱۷ آمینو اسید متفاوت از جمله هشت آمینو اسید اصلی است که بدن انسان نمی‌تواند تولید کند.

علاوه بر این حاوی پتاسیم، کلسیم، مس، سولفور، روی، آهن و منگنز نیز می‌باشد. تعجبی ندارد که این مقطع غذایی مطلوب، خواص نشاط آفرین و انرژی بخشی دارد.

این ویژگی ها به ژل رویال این قابلیت را می‌دهند که بدن را جوان و تازه کرده و مانع روند پیری شود، رنگ پوست را حفظ کند، درد آرتروز را کاهش دهد.

بعنوان داروی ضدافسردگی عمل کند، به افرادی که از بیماری آلزایمر رنج می‌برند کمک کند، توانایی واضح فکر کردنمان را تقویت کند، عدم تعادل هورمونی را درمان کند و سلامت قلب را تقویت کند.

پژوهش ها حاکی از این است که ژله رویال میتواند یک سری نشانگرهای دیابت نوع دو را در مردان و زنان بهبود بخشد وجود دارد. در یک آزمایش بالینی با افراد راندوم، چهل بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ موظف به خوردن روزانه ده گرم ژله رویال یا یک عدد قرص پلاسیبو (بی اثر و تلقینی) بصورت ناشتا شدند.

با اینکه اثرات فوری نبود و پژوهش های بیشتری در این زمینه لازم است، تغییراتی در درجه گلوکز خون صورت گرفت که میتواند برای دیابت نوع ۲ مفید باشد. یعنی ژل رویال میتواند درمان طبیعی برای دیابت باشد.

نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله داروهای گیاهی ابن سینا (Avicenna Journal of Phytomedicine) فواید ژل رویال روی پارامترهای اسپرم، درجه تستوسترون و مالون دی آلدئید در موش را ارزیابی کرده است.

تعداد اسپرم، میزان تحرک، زنده بودن، تکامل و بی نقصی DNA آن ها در این آزمایش آنالیز شدند. نتایج اشاره بر این دارد که درمان توسط ژل رویال میتواند ناباروری جنس نر را بهبود بخشد.

ژل رویال میتواند حافظه کوتاه مدت را تقویت کند زیرا ثابت شده به طور کلی نقش تقویتی روی عملکرد اعصاب دارد. می دانیم بیماری آلزایمر به طور کلی یعنی اختلالات حافظه و یادگیری، برای همین آزمایشی برای بررسی تاثیر ژله رویال روی یادگیری و حافظه، در نهاد تحقیقات بیومدیک پیشرفته (Advanced Biomedical Research) مطرح شد.

ژل رویال

خواص درمانی ژل رویال

ژل رویال برای درمان پوکی استخوان

تحقیقات نشان می‌دهد که این ژل می‌تواند پوکی استخوان را تا حد خوبی درمان کند یا روند پیشرفت پوکی استخوان را کاهش دهد. طبق یک آزمایش توسط دانشکده پزشکی دانشگاه اروسیوس، گروهی که ژل رویال مصرف کردند، میزان کلسیم و فسفات در بافت استخوان‌های‌شان بیشتر از کسانی بود که در شرایط تغذیه‌ای یکسان، از این ماده غذایی فوق‌العاده مصرف نمی‌کردند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

طبق تحقیقاتی که توسط مجله‌‌ international immunopharmacology منتشر شد، ژل رویال می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

جلوگیری از آلزایمر و کاهش روند پیشرفت آن

آزمایشات اخیر نشان می‌دهند که ژل رویال باعث تقویت عملکرد اعصاب می‌شود. بنابراین اثر تقویتی بر حافظه‌‌ کوتاه مدت دارد. طبق آزمایشی که روی موش‌هایی که آلزایمر داشتند انجام شد، مصرف ژل رویال حافظه مکانی و یادگیری را تقویت کرد و اثر مثبتی بر عملکرد مغز داشت. به علت آن که ژل رویال حاوی آنتی اکسیدان‌ها است، نقش مهمی در درمان و پیشگیری بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب دارد.

مفید برای سیستم گوارشی

ژل رویال حاوی مقادیری باکتری‌های مفید (پروبیوتیک‌ها) برای سیستم گوارشی بدن است. این باکتری‌های مفید خواص ضد سرطانی دارند و سطح ایمنی در مسیر گوارش را بالا می‌برند.

تسکین مشکلات یائسگی

این ماده قدرتمند در کاهش عوارض یائسگی موثر است و برای زنان یائسه می‌تواند حس سلامت بیش‌تری را ایجاد کند.

کاهش کلسترول خون

ژل رویال با افزایش میزان سوخت و ساز می‌تواند میزان کسترول را کاهش دهد. در یک آزمایش تعدادی داوطلب هر روز ۶ گرم ژل رویال مصرف کردند. پس از ۲۸ روز، میزان کلسترول خون این افراد کاهش یافته بود.

عمر طولانی‌تر

مصرف مداوم ژل رویال می‌تواند باعث افزایش طول عمر فرد شود. در صورتی که مایل هستید این ژل را به طور مداوم استفاده کنید، توصیه می‌شود که بعد از هر دوره‌‌ ۳ ماهه مصرف، یک ماه مصرف خود را قطع کنید و دوباره بعد از اتمام یک ماه شروع به مصرف کنید.

خواص ژل رویال در رفع ناباروری مردان

طبق تحقیقات انجام شده این ژل بر تعداد اسپرم‌ها، میزان تحرک آن‌ها، زنده و پویایی اسپرم‌ها و سلامت DNA آن‌ها تاثیر مثبت دارد. به این ترتیب می‌تواند ناباروری مردان را بهبود بخشد.

خواص ژل رویال برای پوست

  • خاصیت مرطوب کنندگی و آب‌رسان پوست
  • کاهش التهابات پوستی
  • کلاژن سازی پوست که به این ترتیب باعث محکم و سفت شدن پوست می‌شود و از شل شدن و افتادگی آن جلوگیری می‌کند‌
  • چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود
  • ژل رویال می‌تواند در درمان جوش‌ها و آکنه‌‌ صورت موثر باشد
  • خواص آنتی بیوتیکی و ضد قارچی دارد
  • ژل رویال تازه باعث سفید کردن پوست می‌شود
  • به کمک آن می‌توان اگزما را بهبود بخشید
  • در رفع لک‌های صورت مفید است

طریقه مصرف ژل رویال برای پوست به این شکل است که می‌توانید آن را به شکل خالص، مخلوط با عسل طبیعی و گرده گل، مخلوط در آب یا به صورت موضعی به شکل مستقیم روی پوست قرار دهید، ماساژ دهید و از خواص آن برای پوست بهره‌مند شوید.

تاثیر ژل رویال در درمان سرطان

در این بخش خواص ژل رویال در سرطان را بررسی می‌کنیم. این ژل اثرات بی‌نظیری در پیشگیری و درمان سرطان دارد. از واسکو لاریزاسیون در تومورها جلوگیری می‌کند و به این ترتیب مانع تکثیر و رشد تومور‌های سرطانی می‌شود.

طبق تحقیقاتی که در سال 2009 در مجله‌‌ BMC Complementary and Alternative Medicine منتشر شد، ژل رویال مانع از خون‌رسانی به تومورهای پدید آمده می‌شود و به این ترتیب دارای خاصیت ضد سرطانی است.

طبق مطالعه‌‌ دیگری که در مجله‌‌ PloS One منتشر شد، اسیدهای چرب موجود در آن خاصیت استروژنی دارند که در بهبود سرطان سینه و سرطان رحم مفید است.

ژل رویال تازه، هنگام ابتلا به سرطان پروستات نیز تجویز می‌شود، زیرا علاوه بر داشتن اثرات ضد توموری، می‌تواند در تنظیم هورمون‌ها نیز مفید باشد که برای این نوع سرطان بسیار حائز اهمیت است.

تاثیر ژل رویال بر باروری

این ماده در انسان‌ها با افزایش میل جنسی، تقویت سلامت تخمک و اسپرم، کاهش علائم پیری و یائسگی باعث بهبود فعالیت جنسی و باروری می‌شود.

ژل رویال سطح هورمونی که تخمک‌گذاری را تقویت می‌کند، افزایش می‌دهد و برای درمان کمبود تخمک در زنان مفید است. به طور کلی برای زنان مقدار مصرف روزانه نصف قاشق چای‌خوری است.

نتایج ژل رویال بعد از حدود ۳ ماه مصرف روزانه ظاهر خواهند شد. این درمان را می‌توان تا زمان بیش‌تری نیز ادامه داد. اما لازم است که طریقه‌‌ مصرف آن برای باردار و میزان مصرف آن حتما توسط یک پزشک طب سنتی با توجه به سن و وزن و دیگر عوامل تجویز شود.

طریقه مصرف ژلرویال

طریقه‌‌ مصرف ژل رویال

ژل رویال در مقادیر متفاوتی توسط پزشکان طب ایرانی تجویز می‌شود. بیش‌تر پزشکان مصرف ژل رویال را در دوره‌های 1 تا 3 ماه تجویز می‌کنند و بعد از هر دوره استفاده یک دوره استراحت را توصیه می‌کنند.

طریقه استفاده و میزان دوز مصرفی آن برای افراد مختلف متفاوت است. بنابراین بهتر است با یک پزشک طب سنتی در مورد آن صحبت کنید تا با توجه به سن و شرایط خاص شما، میزان و طریقه مصرف ژل را برای‌تان مشخص کند.

روش دیگری که برای مصرف و نگهداری از ژل رویال استفاده می‌شود ترکیب آن با عسل است. البته دقت داشته باشید که برخی از متخصصان از جمله دکتر روازاده تاکید بسیاری بر این مسئله دارند که این ژل باید در ترکیب با عسل مصرف شود که به آن شاه انگبین می گویند.

ژل رویال

همان طور که اشاره کردیم ژل رویال به شیوه‌های متفاوتی مصرف می‌شود که در ادامه تعدادی از معمول ترین روش‌ها را ذکر خواهیم کرد.

به شکل زیر زبانی

این شیوه یکی از بهترین روش‌های مصرف است. زیرا خواص آن به صورت مستقیم وارد جریان خون می‌شود. برای این منظور لازم است هر روز صبح، ناشتا به اندازه‌ لازم و تجویز شده (به طور مثال اندازه یک نخود) از ژل را زیر زبان بگذارید تا زمانی که به طور کامل جذب شود.

به صورت خوراکی

این ژل را به شکل خوراکی نیز می‌توان مصرف کرد. این روش چندان توصیه نمی‌شود، زیرا پروتئین‌های آن توسط اسید معده تجزیه می‌شود.

تشخیص ژل رویال اصل

متاسفانه امروزه نمونه‌های تقلبی ژل رویال نیز در بازار موجود است. بنابراین برای تشخیص ژل رویال اصل به این نکات دقت کنید:

  1. رنگ آن باید زرد مایل به کرم یا زرد روشن باشد، ولی سفید نیست
  2. مزه‌‌ ژل رویال کمی ترش است
  3. نمونه‌هایی مثل کپسول‌ها، قرص‌ها، پودر و… خواص ژل رویال اصل را ندارند. حتی ممکن است در ساخت آن‌ها این ژل به کار نرفته باشد
  4. چنانچه دقایقی بیرون از فریزر قرار گرفته شود، خراب می‌شود و ارزش خود را از دست می‌دهد (البته اگر با عسل ترکیب شده باشد این اتفاق نمی افتد)
  5. ژل رویال در آب تا حد خوبی حل می‌شود
  6. این ژل حالت اسیدی دارد
دسته بندی تغذیه سالم زیبایی مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

24 پاسخ به “ژل رویال چیست؟ طریقه مصرف و خواص ژل رویال”

  1. سلام، من ام اس دارم میخوام بدونم چطور و تا چند وقت باید از ژل رویال استفاده کنم ؟

    1. سلام و عرض ادب ممکنه مفید باشه اما درمان اصلی نیست حتما تحت نظر یک پزشک حاذق باشید

  2. سلام و عرض ادب ممکنه مفید باشه اما درمان اصلی نیست حتما تحت نظر یک پزشک حاذق باشید

  3. من برای سرطان کلون چطوری باید ژله رویال را استفاده کرد الا شیمی درمانی میشه

    1. سلام و عرض ادب ممکنه مفید باشه اما درمان اصلی نیست حتما تحت نظر یک پزشک حاذق باشید

    1. سلام این رویال ژل پونیک مجددا کی تامین میشه؟ این خیلی بهتر از نوع جدیدش بود. حتی قاشقش هم دزدیده بودن و کیفیتش زمین تا اسمون فرق میکرد

      1. سلام و عرض ادب، در حال حاضر این محصول مورد تایید دکتر روازاده هست، برای طرح شکایات و انتقادات لطفا با روابط عمومیشون در ارتباط باشید02166920128

    2. بله فقط اگر مبتلا به آلرژی از نوع بسیار شدید هستید ابتدا با پزشکتون مشورت کنید
      برای کودک زیر سه سال هم منع داره

  4. سلام شاه انگبین کسانی که غلظت خون داره ویاکسی که پلاکت خونش پایینه میتونن استفاده کنند

  5. سلام قوطی باز شده تاچند وقت قابل استفاده است وآیا مخلوط عسل فاسد می شود

  6. سلام دوست گرامی بله عالیه از طریق همین سایت به صورت آنلاین میتونید خرید بفرمایید چنانچه سوالی داشتید یا راهنمایی خواستید لطا با شماره 02144422968 تماس بگیرید

  7. سلام من شیمی وپرتودرمانی انجام دادم میتونم ازاین ژل رویال استفاده کنم همیشه ضعف عضله دارم ازکجابایدتهیه کنم

    1. بله بسیار مفیده
      جهت خرید داروهای ذکر شده و محصولات سالم و طبیعی به سایت عطارخونه مراجعه فرمایید
      attarkhone.com

  8. سلام عالی بود اما میشه لطفا تفاوت ژل رویال و گرده گل رو باز بگید تا اشتباه نخریم .ممنون

    1. سلام بر شما دوست گرامی و عزیز،اصلا شکل و شمایلشون به کل با هم متفاوته گرده گل دانه دانه هست و رنگ های زرد و نارنجی و… داره. ژل رویال حالت نیمه جامد داره و رنگش زرده….عکس هردو این محصولات در سایت موجوده اسمشون رو داخل سایتمون سرچ کنید براتون میاره http://www.attarkhone.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت