عرق بیدمشک اصل

احیای سلامت (مورد تایید دکتر روازاده)

طبع: سرد و تر. ظرف: پت و نشکن. از خواص عرق بیدمشک می‌توان به تقویت کننده قلب و اعصاب، بازکننده انسداد کبدی، رفع گرگرفتگی و خفقان قلب، رفع سردرد، مقوی دید چشم، تسکین تشنگی، تقویت عمومی بدن، ملین و نشاط‌آور، آرام‌بخش، پایین آورنده فشارخون و… اشاره کرد.

روش مصرف: بهتر است بعد از هر وعده غذایی یک لیوان به صورت شربت بیدمشک میل کنید. وزن عرق سنگین با بسته بندی حدود 1000گرم و وزن عرق سبک با بسته بندی حدود 940 گرم میباشد.

۴۵,۰۰۰ تومان۶۱,۰۰۰ تومان

عرقیات یکی از پر مصرف‌ترین شکل‌های استفاده از گیاهان است. مصرف عرقیات سنتی و گیاهی هزاران سال است که در درمان و بهبود بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارند.

عرق بیدمشک یکی از معطرترین و پرفایده‌ترین انواع آنها است. این گیاه مواد مغذی فراوانی دارد و دارای خواص درمانی بالایی است.

گیاه بیدمشک

گیاه دارویی بیدمشک، گیاهی است از نژاد بید که دارای سنبله‌های معطر است و دارای طبیعت سرد و تر می باشد، بیدمشک درخت یا درختچه‌ای زینتی بوده که دارای گل‌های زرد کمرنگ دم گربه‌ای است و ارتفاع این درخت به ۹ متر می‌رسد، عرق بیدمشک حاصل اسانس این گیاه است و علاوه بر این‌که برای معطر کردن شربت استفاده می‌شود، به کنترل بیماری دیابت، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها نیز کمک می‌کند.

این محصول دارای طیف گسترده ای از کاربردها در آشپزی، لوازم آرایشی، محصولات بهداشتی، عطرها و غیره می باشد. می توان آن را به شکل عرق بیدمشک ساده، بیدمشک و تخم شربتی، بیدمشک و خاکشیر، بیدمشک و گلاب و… مصرف کرد.

خواص عرق بیدمشک در طب سنتی

طبیعت یا طبع عرق بیدمشک سرد و مرطوب است، به همین دلیل یکی از مهمترین فوایدش این است که می‌تواند دمای بدن را کاهش دهد. در دوران سرماخوردگی و ابتلا به عفونت، برای پایین آوردن تب بدن نوشیدن مقداری عرق بیدمشک بسیار مفید است.

همچنین بخاطر دارا بودن این طبع، در فصل تابستان نیز به رفع گرمازدگی کمک می‌کند. افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، با مصرف آن به حفظ تعادل بدن خود کمک می‌کنند. مصرف عرق بیدمشک سردرد ناشی از گرم مزاجی را از بین می‌برد. مصرف آن به تسکین اعصاب و ایجاد آرامش کمک می‌کند.

کاهش قند خون

تحقیقات نشان می‌دهد که عرق بیدمشک قند خون را پایین می‌آورد، بنابراین افرادی که مبتلا به دیابت یا قندخون بالا هستند، می‌توانند از خواص آن بهره ببرند.

کاهش فشار خون بالا

بهترین دارو در طب سنتی برای کاهش فشار خون؛ استفاده از عرق بیدمشک است. پتاسیم موجود در این گیاه به تنظیم فشارخون هم کمک می‌کند.

افرادی که فشار خون بالایی دارند، عرق بیدمشک برایشان مناسب است. و نوشیدن این عرق خطر بیماری قلبی را در این افراد کم می‌کند.

مصرف بیدمشک در جوانی مانع فشار خون در دوران پیری می‌شود.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه، رادیکال‌های آزاد بدن را دفع می‌کنند و از آسیب به بافت‌های بدن پیشگیری می‌کنند. عرق بیدمشک در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها موثر است.

تقویت کننده قلب و اعصاب

در گیاه بیدمشک ترکیباتی مثل تانن، اسید اسیتیک و ژرانیون سالیزین وجود دارند که باعث رفع خستگی، ایجاد آرامش اعصاب، تسکین درد و افزایش انرژی می‌شوند. عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است.

همچنین عرق بیدمشک، آرامبخش و خواب‌آور است. تقویت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تسکین تورم و افزایش اشتها، تقویت قوای جنسی و درمان کم خونی از دیگر خواص درمانی عرق بیدمشک می باشد.

برای ایجاد تعادل در طبع غذاها، بعد از خوردن یک غذای تند، پر ادویه و گرم می‌توانید مقدار کمی عرق بیدمشک استفاده کنید. کسانی‌که دچار بی‌اشتهایی هستند هم می‌توانند با مصرف مقداری عرق بیدمشک، میل به غذاخوردن را در خود تقویت کنند.

طریقه مصرف عرق بیدمشک

خوردن یک لیوان از عرق بیدمشک، به عنوان شربت در وعده صبح و شب مناسب است. به منظور استفاده از خواص درمانی این عرق، توصیه می‌شود، قبل از هر غذا یک استکان از آن میل شود، همچنین می‌توان از آن به منظور خوش طعم و خوش عطر نمودن شربت‌ها استفاده کرد و همراه با سایر عرق‌های گیاهی مصرف کرد.

گل بیدمشک

در ساخت دارو و طب نوین پزشکی از گل‌های بیدمشک استفاده می‌کنند. جوشانده گل بیدمشک بیماریهای عصبی، افسردگی، دردهای عضلانی و بیماریهای روماتیسمی را بهبود می بخشد.

برای کم‌اشتهایی می توانید ده گرم گل بیدمشک با ده گرم برگ و ده گرم پوست آن را با یک لیوان آب سرد روی شعله بگذارید تا یک جوش بزند و سی دقیقه دم کنید.  پس از شیرین کردن با عسل به مدت چهار روز بعد از هر غذا روزی دو مرتبه میل کنید.

خواص شربت بیدمشک

شربت عرق بیدمشک یک نوشیدنی سرد و ساده است که خواص زیادی دارد؛ این شربت دارای ویتامین‌های مختلف و املاحی چون فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، روی، سلنیوم و مس است و منبع خوبی از اسید‌های آمینه، اسیدفولیک، اسید سیتریک، اسید‌های چرب امگا ۳، پروتئین، آنتی‌اکسیدان و کربوهیدرات محسوب می‌شود.

روش تهیه شربت بیدمشک

همچنین از این شربت به عنوان نوشیدنی معطر و خوش طعم در مراسم و دید و بازدیدها استفاده می شود. برای تهیه این شربت آب و شکر را در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید و شکر در آب حل شود، اجازه دهید شربت بجوشد و غلیظ شود، وقتی شربت قوام یافت، حرارت را خاموش کنید و پس از سرد شدن، عرق بیدمشک را به آن اضافه کنید.

اگر عرق بیدمشک را به شربت داغ اضافه کنید، عطر و بوی آن در اثر دمای بالا از بین می‌رود، بنابراین بهتر است صبر کنید تا مخلوط آب و شکر خنک شود و سپس عرق بیدمشک را به آن اضافه کنید، می‌توانید در پایان کمی هم گلاب و زعفران به شربت اضافه کنید تا خوش عطرتر شود.

سایر خواص شربت عرق بیدمشک

  • این شربت دارای خاصیت شادی آوری است.
  • آرامش دهنده قلب و اعصاب است.
  • برای رفع کم خونی و افزایش اشتها و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.
  • برطرف کننده عفونت های مجاری ادراری است.
  • تقویت کننده دستگاه گوارش است.
  • تقویت کننده حافظه است.
  • و برای رفع خستگی روزانه مفید است.

خواص عرق بیدمشک و بهارنارنج

مصرف شربت بیدمشک و بهارنارنج به رفع عطش و تشنگی کمک می‌کند، این ترکیب به دلیل وجود تریبتوفان منجر به آزاد شدن سروتونین در مغز و دستگاه گوارش می‌شود؛ این هورمون نشاط و شادی را در افراد افزایش می‌دهد و از ابتلای افراد به افسردگی جلوگیری می‌کند.

یکی از مشکلات رایج خانم‌های باردار، افسردگی شدید ناشی از دوران بارداری است که به دلیل فشارهای روحی زیاد، به آن دچار می‎‌شوند.

برای بهبود، عرق بیدمشک و بهار نارنج بخورند. ترکیب عرق بیدمشک و عرق بهار نارنج برای رفع افسردگی دوران بارداری، سردرد‌ها و آرامش اعصاب آن‌ها بسیار مفید است.

این ترکیب علاوه بر دارا بودن خواص آرامشبخشی و خواب آوری و کمک به درمان افسردگی و ناراحتی های روحی، برای تقویت و تپش قلب نیز فواید بسیاری را دارد.

از بهترین درمان ها برای میگرن و سردردهای عصبی است و استرس و اضطراب را از بین می برد.

برای رفع خستگی حاصل از کارهای زیاد نیز کاربرد دارد.

عرق بیدمشک را با شربت بهار نارنج مخلوط کنید و چهل روز صبح و شب هربار یک لیوان بنوشید، عرق بدن که از ضعف باشد را متوقف میسازد.

شربت بیدمشک، بهار نارنج و تخم شربتی

شربت بیدمشک با تخم‌شربتی یک نوشیدنی آرامش بخش است، عرق بهار نارنج در این شربت برای تقویت قلب و اعصاب مفید بوده و بی‌خوابی و اختلالات عصبی را درمان می‌کند، از طرفی تخم‌شربتی سرشار از کلسیم است و از پوکی استخوان جلوگیری خواهد کرد، ترکیب بیدمشک، بهار نارنج و تخم‌شربتی در این نوشیدنی، مخلوط خوبی برای رفع استرس است و با خوردن آن قبل از خواب می‌توانید خوابی آرام را تجربه کنید.

خواص شربت بیدمشک و گلاب زعفرانی

افزایش اشتها یکی از خواص بیدمشک و گلاب است.

مصرف عرقیات گیاهی مثل عرق بیدمشک به شما کمک می‌کند، اشتهای از دست رفته خود را برگردانید. عرق بیدمشک یک نوشیدنی مفید و سالم است که می‌توانید آن را با گلاب ترکیب کنید و برای افزایش میل به غذا بنوشید.

ترکیب عرق بیدمشک و گلاب برای قلب و اعصاب نیز بسیار مفید می باشد، بخصوص اگر به آن کمی هم زعفران اضافه کنید. شربت بیدمشک، گلاب و زعفران درمان کننده تپش قلب است.

خواص بیدمشک‌ از نظر دکتر روازاده

نفع خاص: تقویت قلب و مغز

افعال و خواص: بیدمشک مفتح انسداد خفیف مغزی، ملطف و ملین است.

روغن گل بیدمشک، مجفف (خشک کننده) می باشد.

عرق گل بیدمشک، مقوی مغز، مقوی قلب، ملین، مبهی (شهوت انگیز) گرم مزاجان و مقوی احشاء است.

گل بیدمشک، سر دردهای ناشی از بخارهای گرم معده را بهبود می بخشد.

بوییدن گل بیدمشک یا عرق آن، مغز را تقویت کرده و ریاح (نفخ) غلیظ را تحلیل می برد.

غرغره عصاره برگ بیدمشک، زالوی مانده در حلق را خارج می کند.

نطول (نطول: آبی که گیاه را در آن بجوشانند و عضو را با آن بشویند) عرق بیدمشک، برای نفخ همه اعضاء مفید است.

خواص عرق بیدمشک برای پوست

عرق بیدمشک حاوی مقدار زیادی کراتولیتیک است. این ماده ضایعات پوستی را ترمیم می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

افرادی که منافذ باز بر روی صورت خود دارند، می‌توانند عرق بیدمشک را هم بنوشند و هم آن را با آب ترکیب کرده و بر روی پوست خود با یک پنبه تمیز بمالند.

ترکیبات موجود در گیاه بیدمشک، منافذ باز را کوچک می‌کند و آلودگی‌ها را از سطح پوست صورت پاک می‌کند. سالیسین موجود در عرق بیدمشک، ترشح چربی پوست را کاهش می‌دهد و جوش‌های سرسیاه را در خود حل می‌کند.

بیدمشک به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

همچنین به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی به عنوان یک لایه بردار طبیعی با از بین بردن سلول های مرده پوست و کمک به جوان سازی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

با مصرف عرق بیدمشک از به‌وجود آمدن جوش و آکنه پیشگیری کنید و بعد از مدتی پوستی صاف و شفاف داشته باشید. سم‌زدایی و تصفیه خون یکی دیگر از خواص عرق بیدمشک برای کبد و پوست صورت است.

دیگر خواص بیدمشک برای پوست

درمان زگیل

مقادیر بالای سالیسیلیک اسید موجود در بیدمشک به درمان طبیعی زگیل کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید زگیل را کاملا از بین ببرید و درد زیادی احساس نکنید بیدمشک را امتحان کنید.

درمان پسوریازیس

پسوریازیس یکی از اختلالات پوستی است که باعث می شود سلول های پوست 10 برابر سریع تر از حد طبیعی تکثیر شوند. این بیماری اغلب در برخی از قسمت های بدن مانند زانوها، آرنج ها و پوست سر اتفاق می افتد.

یکی از درمان های طبیعی این اختلال پوستی بیدمشک است. پوست بیدمشک را با برگ های بلوط و گردو مخلوط کرده و سپس آب جوش را روی آن ها بریزید. روزی شما 3 بار از این دمنوش بنوشید تا روند بهبودی تسریع شود.

عوارض و مضرات عرق بیدمشک

مصرف بیش از اندازه گیاهان دارویی و عرقیات سنتی ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد. در صورتی که مشکل افت شدید قند خون دارید، نباید عرق بیدمشک بنوشید چون ممکن است دچار بی‌حالی و ضعف شوید.

بیدمشک حاوی مواد شیمیایی است که تاثیرات مضر بر کودک شیرخوار دارد به همین دلیل توصیه می شود که زنان شیرده از مصرف آن اجتناب کنند.

مصرف عرق بیدمشک به هیچ وجه برای کودکان و نوزادان توصیه نمی‌شود. عرق بیدمشک ممکن است باعث اسهال شدید و دفع آهن شود.

افرادی که طبع سرد دارند و فشار خون پایین معمولا دارند، نباید در مصرف عرق بیدمشک زیاده‌روی کنند.

کسانی که دچار زخم‌های دستگاه گوارشی، گاستریت و نفخ هستند هم نباید عرق بیدشمک مصرف کنند.

در دوران بارداری اگر در مصرف عرق بیدمشک زیاده روی شود به دلیل طبع سردی که دارد می تواند باعث آسیب به جنین شود.

از عوارض عرق بیدمشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیماری کلیوی

بیدمشک ممکن است جریان خون در کلیه ها را کاهش دهد و همین در برخی افراد منجر به نارسایی کلیه می شود.

اختلالات خونریزی

بیدمشک ممکن است احتمال خونریزی را در افرادی که اختلالات خونریزی دارند افزایش دهد.

آلرژی و حساسیت

کسانی که دارای زخم معده، آسم، دیابت، نقرس، هیپوپروترومبینم، هموفیلی یا بیماری کبدی هستند ممکن است به بیدمشک آلرژی داشته باشند.

جراحی

بیدمشک ممکن است لخته شدن خون را کند، کند و این می تواند باعث اختلالات خونریزی بعد از جراحی شود.

ویژگی های محصول

وزن 1000 گرم
نوع

عرق سبک احیای سلامت, عرق سنگین احیای سلامت, عرق سنگین انگیزه

6 دیدگاه برای عرق بیدمشک اصل
  1. ناشناس

    سلام بر شما بله البته بیشتر جهت آرامش دفع استرس است

  2. شیرالی

    سلام این عرق برای دید بهتر هم چشم هست

  3. ناشناس

    سلام بر شما خانم صارمیان عزیز بله که میشه

  4. صارمیان

    ببخشید میشه این عرق بیدمشک رو با عرق بهارنارنج‌مخلوط کرد که معتدل بشه برای کسی که سردی و خشکی داره چون‌بیدمشک سرد و تره و بهارنارنج گرم و خشکه میشه به نظرتون؟

  5. ناشناس

    سلام ارسال به کلیه نقاط کشور داریم.

  6. فرزانه اسکندرپور

    من میخوام ولی متاسفانه میگن ارسال ب شمال نداریم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب گزینه ها
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
عرق بیدمشک اصل مورد تایید دکتر روازاده
عرق بیدمشک اصل

۴۵,۰۰۰ تومان۶۱,۰۰۰ تومان

انتخاب گزینه ها