علت خارش واژن چیست؟ 7 درمان خانگی خارش واژن با طب سنتی

بازدید: 111,033 بازدید
علت و درمان خارش واژن

خارش واژن چیست؟

یکی از آزاردهنده ترین حالت‌هایی که ممکن است برای افراد به وجود آید احساس خارش در نقاط مختلف بدن است، اما وجود آمدن این حس برای بانوان در ناحیه تناسلی ناخوشایندتر است.

به طور کل خارش و تحریک دستگاه تناسلی، نگرانی بزرگی نیست. اما از آنجا که این علائم می تواند نشانه عفونت باشد، همیشه بهتر است با پزشک خود در این رابطه صحبت کنید.

علت خارش واژن

خارش واژن یک علامت ناراحت کننده و گاهی دردناک است که اغلب به دلیل مواد تحریک کننده، عفونت یا یائسگی رخ می‌دهد.

همچنین ممکن است در نتیجه برخی اختلالات پوستی یا بیماری‌های مقاربتی (STD) رخ دهد. در موارد نادر، ممکن است خارش واژن به دلیل استرس هم ایجاد شود.

از مهمترین عوامل سوزش و خارش شدید واژن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

واژینوز باکتریایی

وجود ترکیبی از باکتری‌ها در ناحیه‌ی واژن طبیعی است؛ ولی رشد باکتری‌های نامناسب در این ناحیه ممکن است به عفونت منجر شود. واژینوز باکتریایی علاوه بر خارش، علائم دیگری نیز دارد: ترشح زیاد و بدبو، التهاب و سوزش.

عفونت قارچی

از میان هر ۴ زن، ۳ نفر در برهه‌ای از زندگی، در ناحیه‌‌ تناسلی دچار عفونت قارچی می‌شوند. عفونت قارچی از رشد بیش‌ازحدِ قارچ در ناحیه‌ی تناسلی و واژن ایجاد می‌شود.

بارداری، آمیزش، مصرف آنتی بیوتیک ها و سیستم ایمنی ضعیف، همگی از عوامل ابتلا به این بیماری هستند. عفونت قارچی، افزون بر ایجاد حساسیت و خارش، موجب می‌شود ترشح بانوان سفید و غلیظ شود و حالت پنیری پیدا کند.

بیماری های مقاربتی

مثل بیماری‌های «کلامیدیا»، تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، «تریکوموناس» (نام تک‌یاخته‌ای بی‌هوازی و عفونت‌زا) و «سوزاک» همگی می‌توانند عامل حساسیت و علت سوزش و خارش واژن و ناراحتی‌های دیگری در ناحیه‌ واژینال و دستگاه تناسلی شوند.

یائسگی

کاهش تولید هورمون استروژن در سال‌های آخر باروری زنان (یائسگی)، ممکن است باعث نازک‌شدن و خشک‌شدن دیواره‌های واژن شود.

این اتفاق موجب از مهمترین دلایل خارش واژن است. این نازکی و خشکی دیواره‌های واژن در برخی از زنان شیرده نیز بروز می‌کند.

لیکن اسکلروز (Lichen Sclerosus)

لیکن اسکلروز بیماری نادری است که باعث ایجاد لکه‌های سفید روی پوست، بخصوص اطراف دستگاه تناسلی می‌شود. اثر زخم این لکه‌های سفید می‌تواند برای همیشه روی ناحیه‌ی واژینال بماند. زنان پس از دوران یائسگی، بیشتر درمعرض ابتلا به این بیماری هستند.

مواد تحریک کننده

قرار گرفتن واژن در معرض مواد شیمیایی تحریک کننده می‌تواند باعث خارش واژن شود. این تحریک کننده‌ها ممکن است یک واکنش آلرژیک ایجاد کنند که باعث ایجاد بثورات خارش دار در مناطق مختلف بدن، از جمله واژن شود.

محرک‌های شیمیایی رایج از جمله: صابون، اسپری‌های زنانه، دوش، پیشگیری از بارداری موضعی، کرم‌ها، پماد، مواد شوینده، نرم کننده های پارچه‌ای و دستمال توالت معطر. اگر به دیابت یا بی اختیاری ادرار مبتلا هستید، ادرار ممکن است باعث تحریک واژن و خارش نیز شود.

محصولات آرایشی بهداشتی

بیماری های پوستی

برخی بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می توانند باعث قرمزی و خارش در ناحیه تناسلی شوند. اگزما، همچنین به عنوان درماتیت آتوپیک شناخته می شود.

بثوراتی است که در درجه اول در افراد مبتلا به آسم یا آلرژی ایجاد می شود و ممکن است در بعضی از زنان مبتلا به اگزما، به واژن سرایت کند.

پسوریازیس یک بیماری پوستی شایع است که باعث ایجاد لکه های پوسته پوسته شده و خارش در امتداد پوست سر و مفاصل می‌شود. گاهی اوقات، شیوع این علائم می‌تواند در واژن نیز رخ دهد.

خارش و سوزش واژن معمولا خود به خود بهتر بهبود می‌یابد اما اگر تحریک ادامه یافت باید با پزشک مربوطه مشورت نمود.

درمان خارش واژن خانگی در طب سنتی

در ادامه به برخی از راه‌های درمان طبیعی خارش واژینال می‌پردازیم:

درمان خارش واژن با عسل

بهتر است بدانید عسل برای تسکین و مبارزه با باکتری ها مفید است پس می تواند خارش واژینال را درمان کند. به این روش که‌ بین ۲۰ تا ۳۰ گرم از عسل طبیعی را روی واژن بمالید و 30 دقیقه بدون پوشش باشید بعد از این مدت با آب گرم خوب موضع را بشویید تا عسل ها کاملا پاک شود، این کار را ۲ بار در روز تکرار کنید.
یا شب تا صبح عسل را روی گاز استریل ریخته و روی موضع بگذارید و با دامن و بدون لباس زیر بخوابید. بانوان از تزریق عسل نیز میتوانند بهره بگیرند. بدین منظور میتوان قبل از تزریق، داخل واژن و 20سی سی سرنگ را خوب با روغن زرد( یا گل سرخ یا بنفشه) چرب کرد.

عسل هفت ستاره

درمان خارش واژن با جوش شیرین

جوش شیرین در درمان قارچ واژن و جلوگیری از خارش و سوزش آن جوش مفید است. چنان که ۲ قاشق جوش شیرین را در چند لیتر آب حل کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در این محلول بنشینید، سپس خود را با آب شسته و با حوله تمیز خود را خشک کنید.

روغن زیتون

درمان خارش واژن با روغن نارگیل

دکانوئیک اسید، لوریک اسید و کاپریلیک اسید موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است و این ویژگی ها سبب می شوند غشای سلولی مخمر مختل شوند.

روغن نارگیل سوزش و خارش ناحیه ی واژن را تسکین می دهد و با عفونت واژن مبارزه می‌کند. به این شکل که یک لایه روغن نارگیل به واژن خود استعمال کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

یا ۳ الی ۴ قطره روغن نارگیل را به حدود ۶ لیوان آب اضافه کنید و با آن واژن خود را تمیز کنید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود.

این روش ها را تا زمانی که به طور کامل تسکین بیابید، ادامه دهید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن درخت چای برای افزایش قدرت ضد باکتری به روغن نارگیل، بیافزایید.

درمان خارش واژن با شنبلیله

شنبلیله یک درمان مفید برای واژینوز باکتریایی است که با عفونت قارچی که از علل شایع خارش واژن است مبارزه می کند. شنبلیله سبب متعادل شدن سطح pH ناحیه ی واژن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

بدین صورت که ۲ قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را از شب تا صبح در کمی آب خیس بگذارید و قبل از صبحانه، آب حاصل از خیس گذاشتن تخم شنبلیله را بنوشید.

یا مدت ۵ دقیقه ۱ قاشق چایخوری تخم شنبلیله را در آب داغ خیس بگذارید و این ترکیب آب و تخم شنبلیله را صاف کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید و این نوشیدنی را دو بار در روز میل کنید.

درمان خارش واژن با افسنطین

گیاه دارویی افسنطین نیز برای درمان خارش واژن مثمر ثمر است. استفاده از این گیاه سبب کاهش خارش و سوزش و باعث کاهش ترشحات غیر طبیعی و بازگرداندن فلور طبیعی واژن می شود.

با این روش که ۴ قاشق غذاخوری از این گیاه را داخل ۴ فنجان آب بریزید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. سپس، محلول را صاف کنید و اجازه دهید خنک شود و از آن برای شستشوی واژن ۱ الی ۲ بار در روز به مدت حدود ۲ هفته استفاده کنید.

قبل از دوران بلوغ نیز ممکن است خارش، قرمزی و التهاب ناحیه واژن و اطراف آن در دختر بچه ها نیز رخ دهد که با ترشح یا بدون ترشح بوده و علت هایی مانند عفونت انگلی، محصولات بهداشتی حساسیت زا، نرم کننده های پارچه، اسپری های واژن و غیره دارد.

درمان خارش واژن در کودکان

برای درمان خارش و سوزش واژن در دختربچه ها می‌توان: از صابون و دستمال توالت معطر استفاده نکنید، کمتر از 15 دقیقه حمام کنند و کودک بعد از حمام ادرار کند.

نگذارید دختر بچه در وان پر از آب و صابون دراز بکشد. برای تمیز کردن ناحیه تناسلی دستمال را به آرامی و از جلو به عقب روی نواحی بکشد، لباس زیر او باید پنبه ای باشد و هر روز آن را عوض کند و شلوار تنگ و لباس های مرطوب نپوشد.

درمان خارش واژن از نظر دکتر خیراندیش

دکتر حسین خیراندیش در اینباره می‌گوید: اگر عفونت رحم همراه با خارش باشد درمانش نشستن در وانی از سرکه است. به این ترتیب که ۱ لیوان سرکه طبیعی در سه لیتر آب جوشیده ولرم را آماده کرده روزی نیم ساعت ۷ الی ۱۴ مرحله در آن بنشینید.

سرکه انگور

درمان خارش واژن از نظر دکتر ضیایی

همچنین دکتر ضیایی نیز در این مورد راهکارهایی ارائه داده که از این قرارند:

  • مالیدن سفیده تخم مرغ مخلوط با عسل برای خارش اندام تناسلی
  • مالیدن آب نمک رقیق با آب عسل برای برطرف کردن خارش و ضد عفونی پوست در بیماری هایی مثل آبله مرغان و سرخک مفید می باشد. (یک قاشق چای خوری نمک با عسل در یک لیوان آب)
  • برای رفع خارش پوست یک قاشق چایخوری نمک را با یک قاشق غذاخوری عسل در نصف لیوان آب جوش ریخته و بعد از هم زدن آن هرشب محل خارش را با پنبه شستشو داده و پس از ده دقیقه با آب ولرم شسته و خشک نماید.
  • شربت سکنجبین عسلی بعد از ناهار و شام نصف لیوان با آب خنک میل شود.
  • سه قاشق زرشک با یک لیوان آب به مدت ده دقیقه جوشانده و با کمی عسل یا نبات شیرین کرده و بعد از شام و ناهار یک استکان میل شود. نصف لیوان عرق شاهتره همراه با نصف لیوان سکنجبین به مدت چند روز.

سکنجبین

دسته بندی پیشگیری و درمان مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

29 پاسخ به “علت خارش واژن چیست؟ 7 درمان خانگی خارش واژن با طب سنتی”

  1. سلام
    ممنون و دستتون درد نکنه
    من بلوغم به تازگی ها شروع شده و تازگیا آلتم داره بیشتر مو رشد میکنه.
    حدود ۱ ماهی هم هست که آلتم همیشه میخاره.
    (۱۲ سالم هست)

    1. سلام و عرض ادب
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم و ادویه جات پرهیز شود.
      ضماد اگزما مفید است.
      موضع را با لعاب اسفرزه هفته ای 3بار 10 دقیقه ماسک نمایید.
      ماءالجبن و ماءالشعیر طبیعی مفید است.
      معجون عشبه صبح و شب میل شود
      حمام زیاد بروید اما در زمانهای کوتاه،تعریق برایتان مضر است.
      حجامت مفید است.

  2. سلام
    ممنون و دستتون درد نکنه
    من بلوغم به تازگی ها شروع شده و تازگیا آلتم داره بیشتر مو رشد میکنه.
    حدود ۱ ماهی هم هست که آلتم همیشه میخاره.
    (۱۲ سالم هست)

      1. سلام وقتتون بخیر ببخشید
        من ۲۴سالمه مجردم یه هفته میشه
        خارش دارم و واژن نم کمی درد میکنه چیکار کنم

        1. سلام و عرض ادب
          رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
          اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید
          از لباس زیر نخی استفاده شود.
          داروی امام کاظم با توجه به فصل استفاده شود.
          ژل رویال خالص مجموعه را استفاده کنید
          7شب هرشب 1 قاشق عسل برروی گاز استریل قرار داده وشب تا صبح بر دهانه رحم قرار داده شود.
          دوای پاکسازی رحم دوشیزگان مجموعه مفید است.

  3. سلام متاهل هستم موقع نزدیکی خارش چسوزش دارم و ترشحات سفید رنگ دارم میشه راحله سریع خوب شم بفرمایید

    1. سلام و عرض ادب
      اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید.
      از لباس زیر نخی استفاده شود.
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود
      حب کیست 1و2 استفاده شود.عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنید تا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.(
      عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید.
      اندازه یک لوبیا ژل رویال خالص را بصورت ناشتا مصرف کنید.
      1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.)
      مصرف داروی ضد مشکلات رحم وتخمدان ودوای عفونت نسا تاثیرگزار است
      روزی 1فنجان عرق فراسیون , عرق آویشن مفید است

      1. سلام.وقت بخیر. متاهلم و۳۹سالم ۱۵سال ازدواج کردم وفرزندی هم ندارم .کاردرمانی ناباروری انجام می‌دهم با هر دارویی بدنم واکنش میده .الان ۵ماه دچار خارش شدیدناحیه بیرونی تناسلی شدم (بصورت تاول وقرمزی) لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم؟

        1. سلام و عرض ادب
          اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید.
          از لباس زیر نخی استفاده شود.
          رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
          از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود
          .عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنید تا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.(
          عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید.
          اندازه یک لوبیا ژل رویال خالص را بصورت ناشتا مصرف کنید.
          1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.)
          مصرف داروی ضد مشکلات رحم وتخمدان ودوای عفونت نسا تاثیرگزار است
          روزی 1فنجان عرق فراسیون , عرق آویشن مفید است

  4. سلام من 19 سالمه و خیلی وقته ترشح دارم ولی مدت کمیه که این ترشحات با خارش همراه شده ممکنه کمکم کنین؟

    1. سلام و عرض ادب
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید
      از لباس زیر نخی استفاده شود.
      داروی امام کاظم با توجه به فصل استفاده شود.
      ژل رویال خالص مجموعه را استفاده کنید
      7شب هرشب 1 قاشق عسل برروی گاز استریل قرار داده وشب تا صبح بر دهانه رحم قرار داده شود.
      دوای پاکسازی رحم دوشیزگان مجموعه مفید است.

    2. سلام من 22سالمه یه زیر پوش نخی گرفتم پوشیدم بعد به اون حساسیت کردم دچار خارش شدید شدم
      در حدی ک قرمز شده

      1. سلام و عرض ادب
        قبل از استفاده باید شسته میشد بدن راباروغن زرد چرب کنید/

  5. سلام من ۲۱سالمه و متاهلم چند روز پیش بعد پریودی لکه بینی داشتم والانم دچادر خارش واژن شدم میشه راهنمایم کنید

    1. سلام و عرض ادب
      اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید.
      از لباس زیر نخی استفاده شود.
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود
      .عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنید تا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.(
      عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید.
      اندازه یک لوبیا ژل رویال خالص را بصورت ناشتا مصرف کنید.
      1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.)
      مصرف داروی ضد مشکلات رحم وتخمدان ودوای عفونت نسا تاثیرگزار است
      روزی 1فنجان عرق فراسیون , عرق آویشن مفید است

  6. سلام ببخشید من ۱۲ سالمه و خارش واژن دارم وقتی میرم دستشویی نه در مواقع عادی راهی پیشنهاد میگید؟

    1. سلام و عرض ادب
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      مقداری جوش شیرین را به همراه یک لیتر آب جوشیده ولرم مخلوط کرده و در یک لگن بریزید داخل لگن بنشینید به مدت 20دقیقه هفته ای 2بار و در آن ادرار نمایید.
      دم کرده پونه استفاده شود.
      داروی امام کاظم با توجه به فصل استفاده شود.
      ژل رویال خالص مفید است
      شربت سردی مثانه صبح ناشتا و شب قبل از خواب مصرف شود.
      سفوف آنتی بیوتیک مجموعه مفید است.
      عرق بنفشه نیم ساعت قبل از غذا مفید است

      1. سلام و عرض ادب
        رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
        از مصرف مواد غذایی با طبع گرم و ادویه جات پرهیز شود.
        ضماد اگزما مفید است.
        موضع را با لعاب اسفرزه هفته ای 3بار 10 دقیقه ماسک نمایید.
        ماءالجبن و ماءالشعیر طبیعی مفید است.
        معجون عشبه صبح و شب میل شود
        حمام زیاد بروید اما در زمانهای کوتاه،تعریق برایتان مضر است.
        مالیدن سرکه با کمی آب کرفس و مقداری کمی بوره ارمنی در حمام بر بدن مفید است.
        کد99 مجموعه مفید است
        حب مفتاح 110 مجموعه مفید است
        گل سرشور مفید است.
        حجامت مفید است.

  7. سلام من ده سال است باشه هستم یعنی 45سالگی والان 57سالمه ولی دوساله که گرفتار این خارش لعنتی در ناحیه واژن از رو وزیر شدم .وله محض شستن وخیس شدن امانم را می برد و تطهیر وپاکسازی وچرب کردن با روغن زیتون خودم را آرام می کردم ولی پوست حساس ونازک شده ودفعات خارش هم بیشتر .ضمناباخوردن گرمی بیشتر می شود
    چکار کنم ؟

    1. سلام و عرض ادب
      از لباس زیر نخی استفاده شود.
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود
      .عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنید تا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.(
      عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید.
      اندازه یک لوبیا ژل رویال خالص را بصورت ناشتا مصرف کنید.
      1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.)
      مصرف داروی ضد مشکلات رحم وتخمدان ودوای عفونت نسا تاثیرگزار است
      روزی 1فنجان عرق فراسیون , عرق آویشن مفید است

  8. سلام متشکرم از توضیحات مفید و راهکارهای مناسبی که ارائه کردید به خصوص نظر حکمای شایسته مثل استاد خیراندیش و استاد ضیایی بسیار مفید بودند،فقط برای اطلاع دوستان عرض می کنم تمام موارد ذکر شده درمان این بیماریست اما اینکه کدام یک رو انتخاب کنیم بستگی به مزاج بیمار و مزاج ناحیه تناسلی شخص در اون زمان داره ،این توجه درمان رو موثرتر و دوره ی درمان رو کوتاهتر میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت