خواص سیاه دانه و عسل از نگاه متخصصان

بازدید: 52,879 بازدید
خواص سیاه دانه و عسل

سیاه دانه و عسل

سیاه دانه و عسل جزو معدود مواد خوراکی و ادویه‌های هستند که در طب سنتی و اسلامی لقب شفا برای آن‌ها ذکر شده است. خداوند در قران کریم عسل را شفا می‌خواند. پیامبر (ص) نیز، سیاه دانه را دوای هر دردی به جز مرگ می‌داند. ترکیب این دو ماده بدون شک آثار فوق‌العاده‌ای در درمان و پیشگیری از بیماری‌های مختلف خواهد داشت.

در این مقاله به صورت مختصر به ذکر خواص سیاه‌دانه و عسل پرداخته و چند دستورالعمل ساده برای بهره‌مندی از فواید سیاه دانه و عسل را برای شما خوانندگان گرامی ذکر خواهیم کرد.

دوسین

فواید مصرف عسل طبیعی

عسل طبیعی که توسط زنبورها از طریق نشستن روی گرده گل‌های مختلف و سپس فراوری تهیه ‌شده باشد، برای درمان امراض مختلف معجزه می‌کند. متاسفانه برخی افراد سودجو با توجه به بالا بودن نسبتی قیمت عسل طبیعی دست به انواع تقلب برای کسب سود بیشتر می‌زنند. هر اندازه خرید عسل ارگانیک و مصرف صحیح آن در پیشگیری از بیماری‌ها مفید است، مصرف عسل مصنوعی و بی‌کیفیت اثر معکوس دارد.

عسل طبیعی با دارا بودن طبیعت گرم در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است. از یک‌سو برای پاک‌سازی ریه‌ها، زدودن رطوبت مخصوصا از قسمت سر، دفع سموم و رادیکال‌های آزاد و… می‌توانید از عسل کمک بگیرید. از طرف دیگر نیز برای تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست و مو، جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها، تقویت معده و… خواص عسل طبیعی به کرات اثبات‌ شده‌است. نهایتا خاصیت ضد میکروبی عسل امکان استفاده از این ماده را برای عفونت‌های گوش، حلق و بینی در کنار کاهش عارضه‌های پوستی را به بیماران و اطبا می‌دهد.

درمان عفونت گوش دکتر روازاده را ببینید:

به ‌بیان ‌دیگر عسل جزو معدود موادی به شمار می‌آید که تاثیر بسزایی روی سلامتی بدن دارد و برای رسیدن به سبک زندگی سالم استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود. در شرایطی که آلودگی‌های محیطی به حد بسیار بالایی رسیده‌اند، مصرف روزانه و صحیح عسل می‌تواند از تجمع سموم در بدن جلوگیری کند.
نوشیدن روزانه عسل و آب به همراه برخی ترکیبات دیگر بسته به نوع مزاج‌تان، نه‌تنها انرژی کافی را در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی تا حد زیادی پیشگیری می‌کند.
عسل هفت ستاره

فواید مصرف سیاه‌دانه

احادیث بسیاری در رابطه با خواص سیاه دانه از معصومین (علیهماالسلام) نقل شده است.

پیامبر (ص) در حدیثی که مربوط به شب معراج آن حضرت می‌شود، می‌فرمایند: شب معراج دراثناء پیمودن راه، به عده‌ای از فرشتگان برخورد کردم که می‌گفتند ای محمد (صلی‌الله علیه وآله) حجامت را به امّت توصیه بفرما و بهترین درمان برای شما حجامت و خوردن سیاهدانه و قُسط است.

در جای دیگر، امام رضا (ع) به خاصیت شفابخشی سیاه‌دانه در درمان زکام تاکید می‌فرماید. امام موسی ابن جعفر (ع) سیاه‌دانه را گیاه مبارکی دانسته‌اند که امراض مزمن را از بدن خارج می‌سازد. امام علی (ع) نیز در مورد سیاه دانه چنین می‌فرمایند: هیچ بیماری نیست مگر اینکه در سیاهدانه درمان آن بیماری است.
در رابطه با خواص سیاه دانه به‌طور مختصر بایستی به موارد زیر اشاره نمود:

1-افزایش تولید شیر
2-ضد انگل
3-برطرف‌کننده یبوست و مسهل
4-از بین بردن رطوبات
5-گرما بخش
6-رفع آب آوردن شکم
7-ضد تهوع
8-ضد تنگی نفس
9-ضد یرقان
10-ضد قولنج
11-برطرف‌کننده نفخ
12-سلامت پوست
13-کاهش درد سینه
14-درمان زکام

سیاهدانه

خواص سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه با عسل تا جایی در طب اسلامی و سنتی مورد تاکید قرار دارد که پیامبر (ص) در حدیثی به معجزات درمانی سیاه دانه و عسل می‌پردازند: عسل و شونیز (سیاهدانه) مایل به سردی و گرمی نیست و به هیچ‌کدام از طبائع نیز مایل نیستند و همانا هرکجا باشند شفاء هستند.

روش‌های مختلفی برای طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل ذکر شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌نماییم. هرچند ابتدا باید بر مبنای اختصار به سراغ فواید سیاه دانه و عسل برویم:
1-درمان دردهای میگرنی
2- درمان کبد چرب
3-درمان کمردرد و پادرد
4-بهبود و درمان درد سیاتیک
5-درمان مفاصل
6-پیشگیری از بروز سرطان و جلوگیری از رشد تومورهای مختلف
7-بهبود و درمان عفونت مجاری ادرار و مثانه
8-تاثیر در روند بهبودی بیماران مبتلا به سکته قلبی و مغزی
9-بهبود شرایط زندگی بیماران مبتلا به دیابت
10-مؤثر در درمان گرفتگی عروق
11-درمان و برطرف‌کننده خستگی همیشگی
12-ارزش تغذیه‌ای بالا خصوصا در تامین املاح موردنیاز بدن
13-پیشگیری از بروز لکه‌های پوستی قهوه‌ای‌رنگ
14-تقویت قدرت بینایی
15-تقویت حافظه
16-تأثیر در بهبود بیماری‌های اعصاب
17-ضد اضطراب
18-از بین بردن کبودی‌های زیر چشم
19-ضد چین و چروک‌های پوستی
20-کمک به جوانی و جلوگیری از ابتلا به پیری زودرس

هرچند ذکر کلیه خواص سیاه دونه و عسل و معجزات این ترکیب در این مقاله نمی‌گنجد، اما نحوه مصرف سیاه دانه با عسل به قدری ساده است که هیچ عذری برای‌تان باقی نمی‌گذارد. (توجه، مصرف بیش‌ از اندازه سیاه‌دانه احتمال بروز بیماری‌های کلیوی را افزایش می‌دهد.)

طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل

یک پیمانه سیاه دانه را به وسیله هاون تا حدی که تنها نرم شود (به حالت نیم کوب در آید.) آماده کنید. سیاه دانه نیم کوب شده را بلافاصله به سه پیمانه عسل طبیعی و ارگانیک اضافه کنید. معجون فوق را درون ظرف دربسته قرار داده و هر صبح و شب به‌اندازه نصف قاشق چای‌خوری از آن میل نمایید.

عسل موم دار

فواید سیاه دانه و عسل برای بارداری

داروهای مختلفی به منظور کمک به افزایش قوه جنسی مردان و بهبود کیفیت بارداری زنان وجود دارد که به دلیل پیچیدگی یا تخصصی بودن نسخه‌ها از ذکرشان معذوریم. با این حال به منظور افزایش شیر مادر در حین بارداری می‌توان با کوبیدن 50 گرم سیاه دانه و مخلوط کردن آن با 300 گرم عسل به نتیجه بسیار مطلوبی دست یافت.

ترکیب عسل و سیاه دانه برای درمان بیماری‌های همه‌گیر

یک‌سوم لیوان سیاه دانه نیم‌کوب شده را با یک لیوان عسل مخلوط کنید. در شرایط بحرانی هر چهار ساعت یک‌بار یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را میل کنید. مصرف یک تا حداکثر سه قاشق چای‌خوری مربای زنجبیل یا دو فنجان دم‌کرده زنجبیل نیز به بهبود سیستم ایمنی بدن‌تان کمک می‌کند. در نهایت چرب کردن بینی با روغن سیاه دانه نیز احتمال ابتلای شما را به بیماری‌های تنفسی و زکام کاهش خواهد داد.

چرب کردن روزانه پیشانی و قفسه سینه با روغن خالص سیاه دانه با توجه به طبعی که دارد، از بروز مشکلات جدی در سینوس‌ها و سیستم تنفسی جلوگیری می‌کند.

خواص درمانی دوسین چیست؟

دوسین یا همان ترکیب سیاه دانه و عسل به صورتی که یک قسمت مخلوط را سیاه دانه نیم‌کوب و سه قسمت دیگر را عسل تشکیل دهد، نقش عمده‌ای در پیشگیری از بیماری‌ها و درمان آن‌ها دارد. ازجمله خواص سیاه دانه با عسل می‌توان به درمان بیماری زونا اشاره کرد.

ترکیب سیاه‌دانه و عسل برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف در کنار درمان بیماری‌های ریوی، پوستی و… نقش به سزایی دارد. استفاده بیش ‌از اندازه از سیاه دانه احتمال بروز بیماری‌های کلیوی را افزایش می‌دهد. مخلوط سیاه دانه و عسل را در کنار حجامت می‌توان به عنوان بهترین روش‌های سم‌زدایی بدن دانست.

البته گرم مزاجان در مصرف سیاهدانه و همچنین معجون دوسین باید احتیاط کنند.

دسته بندی تغذیه سالم مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

102 پاسخ به “خواص سیاه دانه و عسل از نگاه متخصصان”

  1. سلام بنده کلیه هام سنگ ساز هست و الان یه سنگ ۲۰ میل دارم ایا دوسین خوبه؟ اگر نه چی خوبه برای سنگ کلیه؟
    صمنا ترب سیاه. جامع اما رضا را امتحان کردم ولی فایده نداشته…

    1. سلام و عرض ادب
      1حجامت عام
      2شال پشمی مرتب یه کمر ببندید.
      3نمک دریا فراوان میل شود
      4آویشن دم کرده+نمک مخلوط روزانه میل شود
      5کد 120وپودر ضد سنگ وکد 118 وداروی خوراکی مجموعه بسیار مفید است
      6شربت سکنجبین عسلی روزانه میل شود
      7پودر شده پوسته سنگدان مرغ بسیار مفید است
      8عرق و قطره سنگ شکن طبق دستور
      9 کد142 مفید است

  2. سلام وقتتون بخیر
    من خانم 29 ساله هستم رفتم دکتر سونوگرافی دادم گفتن پلیپ دارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید چطوری مشکلم رو حل کنم .

    1. سلام و عرض ادب
      اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید.
      از لباس زیر نخی استفاده شود.
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
      از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود
      حب توده+ حب کیست 1و2 استفاده شود.عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنید تا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.(
      عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید.
      اندازه یک لوبیا ژل رویال خالص را بصورت ناشتا مصرف کنید.
      1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.)
      مصرف داروی ضد مشکلات رحم وتخمدان ودوای عفونت نسا تاثیرگزار است
      روزی 1فنجان عرق فراسیون , عرق آویشن مفید است

  3. سلام خسته نباشید ، من دوسین رو خودم درست کردم ولی الان از یکسال گذشته که دارمش ، آیا خوردنش خاصیت داره یا نه فاسد شده است ؟؟؟

      1. سلام…دوسین برای کم کاری کلیه که کراتین حدود ۱.۷ هست خوبه ؟؟؟و اگه هست چقدر مصرف بشه؟؟؟؟

  4. وقتی میخواهیم دوسین درست کنیم باید سیاهدانه را در سرکه خیس کنیم و بعد دوسین
    درست کنیم

    1. سلام من مدتیه دچار مشکل اعصاب وافسردگی شدم ایا مصرف دوره ای دوسین باعث درمان میشود ؟شما چه پیشنهاد دیگری دارید!سردی مغز،افسردگی ،و اعصاب

      1. سلام و عرض ادب
        رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده )
        از مصرف مواد غذایی با طبع سردو خشک پرهیز شود.
        سر را با روغن شونیز گرم نمایید.
        ژل رویال خالص جهت تقویت نیروی جنسی و جسمی توصیه میشود.
        حب پادزهر احمدیه،گلاب،عرق و دم کرده گل گاو زبان + افتیمون و شربت مفرح مجموعه مفید است..
        حجامت ساق پا مفید است
        ترشی ممنوع. سرکه.شاه توت ممنوع
        خوئک فراوان میل شود
        گرده گل مفیداست
        جوشانده برگ به مفید است
        اطریفل افتیمونی بعد از هر وعده غذایی مفید است.
        به،افتیمون،بهارنارنج،اسطخدوس را جایگزین چای روزانه خود کنید
        روزی 1فنجان عرق بسفایج مفید است
        عرق اسطوخودوس بعنوان آرام بخش مفید است.
        عرق بهار نارنج بعد از هر غذا بصورت شربت میل شود
        عرق مرکب اعصاب مفید است
        چای مبارک مجموعه مفید است..
        عرق بید یک استکان قبل از غذا مفید است
        شربت مفرح ابریشمی مفید است.

  5. سلام.آیا دوسین باعث یبوست میشه؟من احساس میکنم وقتی ناشتادوسین(نصف قاشق چ خوری سیاهدانه که میکوبم +یک قاشق چ خوری عسل)میخورم تعداد دفعم کم میشه البته بلافاصله بعد دوسین آب جوشیده و خرمامیخورم.سندروم روده تحریک پذیر هم دارم.

  6. سلام.من کف سرم شوره وپوسته تولیدمیکنه وچرب میشه وصورتم زودبه زودچرب وسوزش دارمیشه.احساس گرگرفتگی درسروصورت وبدنم دارم وپرخاشگرمیشم. وکف دستام مایل به زردشده ومدام عضلات پاهام وگردنم سفته وکف پاهام سرده.ممنون میشم راهنماییم کنید.یاعلی.

    1. سلام وقت بخیر
      دفع صفرا

      منع مصرف:
      لبنیات: پنیرکهنه
      صیفی جات: بادمجان ، فلفل سبز
      میوه ها: انبه ، به ، زیتون ، نارگیل
      ریشه ها: چغندر، پیاز، سیر، کلم قمری ، موسیر
      حبوبات: جودوسر(چاودانه) ، لپه ، نخود ، برنج کته ای
      سبزی ها: برگ چغندر، پونه ، نعناع ، پیازچه ، ترخون ، مرزه ، تره نیزک(شاهی) ، جعفری ، رازیانه ، ریحان ، شاتره ، شنبلیله ، شوید ، کرفس ، اقسام کلم تابستانی ، گزنه ، مارچوبه ، تره ، تره فرنگی
      گوشتها: آهو ، اردک ، بلدرچین ، گنجشک ، شترمرغ ، شتر، کبوتر، خروس ، کباب ، دل
      مغزهای گیاهی: بادام هندی ، بادام درختی تلخ ، بادام کوهی ، پسته کوهی ، پسته ، چلغوز، فندق ، گردو
      ادویه ها: اسپند ، آویشن ، خردل ، دارچین ، انیسون ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیره ، سیاهدانه ، فلفل ، کاکائو ، گلپر، وانیل ، هل ، نمک
      متفرقه: روغن زیتون ، شیره خرما ، عسل ، شکرسرخ یا سفید ، عرق بهارنارنج ، شیرشتر

      از مصرف مواد غذایی با طبع گرم ، ادویه جات ، کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
      ماءالجبن، سماق و آش سماق ، عرق کاسنی و شاتره استفاده شود.
      حجامت انجام شود

      موارد مصرف مجاز:
      گوشتها: انواع ماهی
      میوه ها: آلو ، آلوچه ، انارشیرین، پرتغال ، زردآلو ، شفتالو ، شلیل ، کیوی ، لیموترش ، نارنگی ، هلو ، آب فشرده انار
      صیفی جات: اقسام کدو، هندوانه ، کدو حلوائی
      سبزی ها: اسفناج ، بامیه ، خرفه ، قارچ خوراکی ، کاسنی ، کاهو ،لوبیا سبز
      لبنیات: پنیر تازه ، خامه ، دوغ ، ماست ، سرشیر، شیرپاستوریزه
      متفرقه: اسفرزه ، ماءالشعیر
      حبوبات: باقالا تازه ، نخود سبز
      مغزهای گیاهی: تخم کدو ، تخم هندوانه ، خشخاش ، به دانه

  7. سلام دخترم ۹سالشه ورم طحال داره یک بار بردم دکتر گفت به خاطر عفونت هست دارو داد خوب نشد چکار باید بکنم

  8. سلام دکتر خسته نباشید. پدرم هفتاد سالشه و چندسال پیش قسمتی از روده بزرگش رو جراحی کرد و برداشتن چون قسمتی از روده عرض و طولش انگار کش اومده بود و مدام پیچ میخورد و دردهای بدی میگرفت.حالا فک کنم دو سه ساله که پدرم دچار یبوست شده و در کنارش مشکل التهاب یا ورم و بزرگیه پروستات هم داره که به ساختی و به طور ناقص ادرار میکنه و خیلی عذاب میکشه.برای پروستات دکتر هم که رفت داروهاش اصلا اثر نکرد چون متاسفانه دوبار هم آنژیو شدن و داروهای فشار و قلب میخورن. حالا میخواستم ببینم شما برای یبوست و پروستات نمیتونید یه نسخه مجرب و موثر برامون تجویز کنید؟؟؟ من شهرستان هستم و نمیتونم بیام مطب ولی اگه امکانش باشه آنلاین هزینه ویزیت رو میپردازم فقط تورو قرآن یه راه حل موثر جلو پام بزارید.اجرتون با امام حسین یه دنیا ممنون

  9. درود 1حجامت عام 2شال پشمی مرتب یه کمر ببندید. 3نمک دریا فراوان میل شود 4آویشن دم کرده+نمک مخلوط روزانه میل شود 5کد 120وپودر ضد سنگ وکد 118 وداروی خوراکی مجموعه بسیار مفید است 6شربت سکنجبین عسلی روزانه میل شود 7پودر شده پوسته سنگدان مرغ بسیار مفید است

  10. سلام من خانمی ۴۵ ساله هستم هردو کلیم سنگ دارندبه اندازه ۱۴میل .۹. ۷.۴ و ۶ میل یعنی پنج تا سنگ با توجه به اینکه سنگا بزرگند ایا باخوردن دوسین برطرف میشند ضمنا زخم معده هم دارم لطفاراهنمایی کنید ممنون

  11. سلام اگر ۱ واحد سیاهدانه رو نیم کوب کنیم و سریعا با ۳ واحد عسل ترکیب کنیم برای مصرف طی چند هفته… این ترکیب سمی هست!؟

  12. درود کتیرا+نشاسته+مویز+به دانه را کوبیده با لعاب به دانه مخلوط کرده روزی 1قاشق مرباخوری با آب قورت داده شود. جوشانده شیر + شکر تیغال مفید است. نشاسته با شیر جوشانده و استفاده شود. سیر بخار پز بخورد. شربت گل بنفشه مجموعه استفاده شود. شربت و دم کرده زوفا بسیار مفید است.یک عدد نارنج را با پوست آن به خوبی بشویید سر آن را با چاقو کاملا برداشته و به اندازه یک قاشق غذاخوری محتویات آن را خالی کرده و به جای آن نشاسته بریزید.سپس درب نارنج را بگذارید.در قابلمه ای بدون آب به مدت 5تا8 ساعت با حرارت بسیار ملایم با فاصله از شعله ، پوست آن را برشته شود.پس از آن محتویات نارنج را میل نمایید شربت برونشیت و سفوف آنتی بیوتیک مجموعه مفید است.

  13. سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم میخواستم از دوسین استفاده کنم ولی نمیدونم چه زمان بعداز مصرف اقدام کنم ک مشکل پیش نیاد میشه راهنماییی کنین،؟

  14. سلام من خانمی۵۳ساله ام به مدت یک ماه دوسین خوردم صب ناشتا وشب موقع خواب هم چربیهای اضافه دورشکمم کم شدهم مشکل نفخ روده م بعد ازقطع ان دوباره مشکل نفخ روده ام شروع شد ایا موردی ندارده خوردن دوسین روادامه بدم تا چه مدت میتوان دوسین خورد ایا زیاد خوردنش ضرر داره ممنون

  15. سلام پسر من دوسالشه چند روزه فقط آبریزش داره ولی وقتی میخوابه گلوش پر از خلطه و باعث سرفه و حالت تهوع میشه لطفا راهنمایی کنید که چی استفاده کنم که ابن خلط و سرفه ازبین بره

  16. درود میتوانید مورد و مازو را به نسبت مساوی کوبیده و مخلوط نمایید،با مقداری آب خمیر کرده و به مدت 5ساعت به سر ببندید و بعد از آن سر را آبکشی نموده،سپس سر را با جوشانده هلیله سیاه بشویید . 1قاشق چایخوری حنا را با نصف استکان روغن زیتون و 1عدد زرده تخم مرغ محلی مخلوط کرده و هفته ای 1الی 2بار به کف سر و ریشه موها بمالید و به مدت 5ساعت بماند، سپس موها را بشویید موها را نشسته شانه کنید، استحمام را به طور نشسته انجام دهید، صورت را روزانه با آب بشویید، برای شستشوی پوست و مو از صابون قهوه ای و زیتون و لیف پشمی استفاده کنید گل سرشور را با آب ولرم مخلوط و موها را با آن شستشو دهید، اکلیل کوهی دم کرده روزی یک فنجان میل شود. محلول ضد ریزش مو مجموعه مفید است. سیر را نصف کرده روی موضع بمالید. دم کرده افتیمون و آب طلا خورده شود. گرده گل،شربت حیات و روزانه 10 عدد مویز مفید است. گزنه دم کرده به سر بزنید. دود درخت مو به سر. آدامس استفاده نشود.

  17. سلام وقت بخیر دوسین برای ریزش مو هم موثر هست؟ کلا برای ریزش مو چی رو توصیه میکنید آقای دکتر ممنون از توجه شما

  18. سلام وقت بخیر. من خانمی ۴۰ ساله در ماه ۵ بارداری هستم. متاسفانه بهم گفتن جنینم سندروم مکل گروبر داره و باید سقط بشه ولی من اقدام به سقط نکردم. خواستم ببینم آیا مصرف دوسین در این زمان برام خوبه ، ممنون می شم اگه راهنمایی کنید

  19. درود درمان مشکلات مری و معده از قبیل (زخم مری ـ زخم معده ـ نفخ ـ آروغ ـ ترش کردن ـ ورم معده ـ ریفلاکس معده ـ هلیکوپاکتر معده ) : 1یک لیوان عرق نعنا به همراه یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته پس از جوش آمدن ده دقیقه ملایم بجوشد بعد از ولرم شدن با کمی عسل شبها موقع خواب میل شود . طول درمان بسته به نوع بیماری ۴۰ الی ۱۲۰ روز میباشد. لازم به ذکر است در بیماری زخم معده میتوان برای نتیجه سریعتر از یک قاشق غذاخوری تخم بارهنگ استفاده نمود. توجه: این نسخه در عین سادگی بسیار عالی جواب میدهد امتحان کنید. توجه : برای نتیجه بهتر و سریعتر در مشکلات معده باید موارد زیر به طور جدی رعایت شود.لازم به ذکر است که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم رعایت همین موارد است: الف) هیچگاه آب یخ ننوشید.(خیلی سرد) ب) ترک آب بین غذا (بهترین وضعیت نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از آن است.) ج) کاهش سردیها مخصوصا شبانگاه (ماست ـ شیرـ دوغ ـ نوشابه ـ چایی ) توجه :سعی شود سردیها با مصلحات آن مصرف شود.مثلا: ماست و دوغ با نعنا و کاکوتی ـ شیر با عسل یا خرما ـ … درمان اسهال الف) اگر اسهال معمولی باشد : همان نسخه بالا است فقط بسته به شدت آن باید که هر ۴ الی ۶ ساعت یکبار مصرف گردد تا نتیجه مطلوب بدست آید. ب )اگر اسهال خونی باشد : مقداری نبات را ذوب کرده دو الی سه قاشق غذاخوری تخم بارهنگ را داخلش ریخته بعد از یک الی دو دقیقه با آب مخلوط کرده بگذارید تا جوش بیاید پس از ده قیقه جوش خوردن ملایم از آن استفاده نمایید. هر ۶ ساعت یک استکان میل شود. درمان مشکلات در روده از قبیل (باد روده ـ کولیت روده ـ زخم روده ) : استفاده از همان نسخه عرق نعنا و بارهنگ فقط با این تفاوت که به جای عرق نعنا از یک لیوان گلاب استفاده گردد. توجه : اگر مشکلات روده همراه با مشکلاتی از معده باشد در نسخه بالا از نصف لیوان گلاب و نصف لیوان عرق نعنا استفاده میشود. شربت اکسیر معده بسیار مفید میباشد.اگرفشارخون بالایی ندارید. ازخوردن مواد غذایی خام.میوه خام.ترشی.مرکبات ولیموعمانی خوداری شود.

  20. سلام وقت بخیر برای رفلاکس معده و ترش زیاد چه دارو گیاهی استفاده بشه از رفلاکس و ترش از بین میره؟

  21. درود اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید. از لباس زیر نخی استفاده شود. از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنیدتا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.) عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید. 1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.)

      1. سلام و عرض ادب
        اصول بهداشت فردی را رعایت نمایید.
        از لباس زیر نخی استفاده شود.
        رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
        از نوار بهداشتی و دستمال کاغذی صنعتی و کارخانه ای استفاده نشود
        .عسل را با سرنگ 20سی سی یک شب در میان به مدت 7 شب داخل رحم تزریق کنید و نخود زنان با روغن حیوانی چرب نمایید و یک شب در میان (بین شبهای عسل) در رحم داخل کنیدتا وارد واژینال شود و هرروز صبح طی این دوره دهانه رحم را با روغن زرد چرب نمایید.(استفاده در زمان عادت ماهانه ممنوع است.(
        عنبرنسارا به همراه خاکشیر و اسپند و ذغال داغ، 2روز قبل عادت ماهانه و 2روز هنگام عادت ماهانه و 2روز بعد از عادت ماهانه به روش زیر به رحم دود دهید.ابتدا روی منقل کمی ذغال داغ قرار داده و 2تا3 عدد عنبرنسارا و کمی خاکشیر و اسپند ریخته و روی منقل را یک گلدان سفالی که ته آن سوراخی داشته باشد برگردانید تا مثل دودکش گردد و دامن بلند بپوشید و به حالت نیم خیز روی کوزه بایستید.
        اندازه یک لوبیا ژل رویال خالص را بصورت ناشتا مصرف کنید.
        1قاشق مربا خوری جوش شیرین را با 1لیوان آب ولرم مخلوط و با سرنگ 20سی سی در رحم تزریق شود.این مراحل را تا 4دوره پشت سر هم تکرار کنید و در هربار به هر 4طرف و به هر پهلو به مدت 15دقیقه دراز بکشید.(استفاده در دوران عادت ماهانه ممنوع است.)

  22. درود این راه درمان توصیه میشود ساده ترین راه آن است که سه روز ناشتا، به اندازه یک قاشق مربی خوری ( واگر هیکلتان بزرگ است یک قاشق غذا خوری) اسفند را بخورید و یا اینکه از قبل یک نصف استکان تخم کدو را مغز کرده باشید و صبح آنرا ناشتا میل نمایید و یا می تواند سه روز صبح بیست گرم قره قوروت را در آب حل کند و ناشتا بخورید. ضمناً در آفتابه مسی آب را مدتی قرار داده و با آن خود را بشویید و بعضی مواقع نیز به آن آب مقدار کمی سرکه (خیلی رقیق) نیز اضافه کنید.

  23. سلام من خانمی ۴۳ ساله هستم که ضخامت رحمم در روز 12 پریودی روی ۴ هست چه چیزی استفاده کنم که ضخامتم بالا برود؟ توی سینه کیست دارم و سه تا فیبروم ۲ تا ۳ سانتی هم داخل رحم دارم

  24. سلام و عرض ادب حتما با مدارک کامل پزشکی به طبیب حاذق طب سنتی مراجعه و از خوددرمانی پرهیز بفرمایید

  25. سلام خسته نباشید . من پسرم سه سالش و ناراحتی کلیوی داره ادرارش برگشت می‌کنه رو کلیش چون دکتر هی سنو عکس رنگی می‌نوشت دیگه دکتر نبردم ترسیدم درد داشت بچم .و الان بهش دوسین میدم روزی دو مرتبه .صبح ناشتا خاکشیر و ترنجبین میدم آیا براش ضرری ک نداره خیلی نگرانم. و اگزما هم داره خشکی پوست .ممنون میشم پاسخ بدین

  26. سلام و درود، پدر من ۶ساله سکته مغزی کرده زمین گیر میباشد طرف راست لمس و بدون تکلم هست ایا راهی برای بهبودی هست؟ دوسین کمک میکنه؟ اگر درمان خاصی هست لطفا بگویید.

  27. درود به طبیب حاذق مراجعه کنید در صورت نیاز ممکنه که حجامت هم تجویز کنه اما درمان اصلی نیست

  28. سلام من خانم ۴۱ سلاله هستم یکبار دیسک ۴و۵ وتنگی کانال داشتم جراحی کردم الان بعداز ده سال باز سمت چپ از لگن درد شدیدی دارد آیا حجامت خوبه انجام بدم

  29. سلام من شنیدم آقای خیراندیش تو این مواقع میگن یکم بعدش عسل بخورید تا افت فشار نداشته باشید

  30. سلام. روی لینت مزاج و دفعات دفعتون مراقبت بیشتری داشته باشید.استمرار در مصرف سوپ جو کم حبوبات کمک زیادی میکنه

  31. درود پشت گوش زالوبیندازید 40شب روغن زرد + روغن زیتون در گوش ریخته شود. قطره سه گانه مجموعه مفید است.

  32. سلام من چهار روز مصرف دوسین رو شروع کردم ولی از روز اول دچار سردرد شدید شدم ،فشارمم گرفتم دچار افت فشار نشده بودم .دلیلش چیه؟

  33. سلام،مردی ۴۵ ساله هستم، نیمه چپ سرم مدام صدای فس فس می شنوم،نیمه راست سرم بخصوص‌ گوش راست هنگام صحبت کردن صدا میپیچه ، بعضی وقتها کل سرم شروع به سوت کشیدن شدید میکند که باعث سر گیجه میشود،لطفا راهنمایی کنید،سپاسگزارم

  34. سلام دربرخی ازاحادیث ذکرشده سیاه دانه ۲۱عددباشه ولی توی دوسین شما مقدارتعیین کردید کدومش بهتره

  35. درود از مصرف مواد غذایی با طبع سرد پرهیز شود مواضع را مداوم با روغن گرم یا روغن روماتیسم چرب نمایید استفاده از نمد و کرسی برقی مفید است. زنبور درمانی نزد متخصص انجام شود. حب سورنجان،کد 124،حب سینا،حب درد و مفاصل و کد 118 جهت شما مناسب است

  36. سلام خانم ۳۶ساله هستم زانوهام خیلی صدا میده واین برایم خیلی نگران کننده است البته با درد همراه است لطفا برای درمان راهنمایی میکنید

  37. مشکلی نیست بارهنگ یک قاشق در یک لیوان عرق نعنا ۵دقیقه جوشانده شود و یک ربع قبل نهار و شام میل شود خاکشیر یک قاشق در یک و نیم لیوان جوشانده شود تا یک لیوان باقی بماند باکمی عسل ناشتا میل شود

  38. سلام وقتتون بخیر ۲۴ ساله هستم ۶ ماه دچاربیماری روده تحریک پذیر شدم بشدت یبوست دارم الان صبح ناشتا وشب قبل خواب یه قاشق روغن زیتون بکر یه قاشق دوسین میخورم مشکلی نداره ؟؟

  39. سلام کلیه های من پلی کستیک است مدتی است که صبح ها ناشتا یک قاشق غذاری عسل بهمراه 7 الی 10 دانه سیاهدانه می خورم بنظر شما جواب خواهم گرفت ممنون

  40. سلام وقت بخیر .۳۹ سالمه و بالای ۶ ساله درگیر کیست سینه هستم باید چکار کنم .اگه قراره حضوری بیام ادرس لطف میکنید؟

  41. سلام وقتتون بخیر . دختر ۳۵ ساله هستم و ذخیره تخمک کمی دارم و شانس بارداری در آینده گفتن به من که کم هست . آیا معجون دوسین کمکی به باردار شدن من خواهد داشت ؟

  42. سلام جناب صداقتی عزیز اصلاح تغذیه (اب،نمک،روغن) حب نزله طبق دستور منع مصرف سردی ها ماست و دوغ رو کم و با مصلح مصرف کنید شب هم نخورید ساعت خوابتون هم حتما تنظیم باشه

  43. سلام بر شما باید بببینید از سوء مزاج سردی در بدن هست یا از گرمی معجون لبوب کبیر + روغن زالو براتون مفیده (مصرف طبق دستور لیبل)

  44. سلام من روزی ۲ یا ۳ قاشق مربا خوری عسل و کمی سیاهدانه را داخل دهانم میجوم و بعد قورت میدهم ، همان خاصیت دومین را پیدا میکند؟

  45. سلام بر شما برای بررسی دقیق و درمان به مطب مراجعه کنید برای یبوست هم میتونید بعد هر وعده ۳الی ۵عدد الو بخارا میل خاکشیر داغ همراه نبات یا عسل ناشتا میل کنید روزی یک وعده سوپ میل کنید از خوذدن غذاهای چرب و سنگین و سرخ کردنی ها خود داری کنید اصلاح تغذیه فراموش نشود

  46. سلام آقای دکتر .خدا قوت من خانم ۳۸ ساله ۵ سال گرفتار کیست سینه .تخمدان با پریود نا منظم. معده صفرا بالا دارم گرمی می خورم یبوست می گیرم ..آیا کیست سینه من از نوع صفراوی هست ..ممنون میشم راهنمایی کنید .

  47. سلام بر شما بارهنگ یک قاشق مرباخوری همراه یک لیوان عرق نعنا جوشانده شود5دقیقه یک ربع قبل نهار و شام میل شود پرهیز از غذاهایی با طبع سرد دمکرده ی بابونه یک هفته قبل از زمان پریود

  48. سلام التهاب روده وزخم معده دارم زمان پریود درد زیادی دارمبه نظر شما چه رژیم غذایی باید داشته باشم چه داروهایی گیاهی باید استفاده کنم دکتر رفتم دارو استفاده میکنم

  49. سلام شربت زوفا کم کردن حجم غذا پرهیز از غذاهای سنگین استفاده از غذاهای رقیق و لطیف مثل سوپ روغن مالی گلو و ماساژ از بالا ب سمت وپایین با زیتون

  50. با سلام وخسته نباشید من الان یک سال ونیم هست که حس میکنم در گلوم چیزی هست مثل خلط نه بیرون میاد ونه پایین میره واگه چیزی نخورم خوبم همین که غذا میخورم بدتر میشم همه جور آزمایشی هم دادم مشکلی نبوده خیلی اذیتم میکنه مشکل یبوست هم دارم

  51. سلام جناب براهویی عزیز از مصرف مواد غذایی با طبع سرد پرهیز شود. مواضع را مداوم با روغن گرم یا روغن روماتیسم چرب نمایید. استفاده از نمد و کرسی برقی مفید است. زنبور درمانی نزد متخصص انجام شود. حب سورنجان،کد 124،حب سینا،حب درد و مفاصل و کد 118 جهت شما مناسب است.

  52. سلام جناب براهویی عزیز بله بعد از نیمکوب شدن بلافاصله باید با عسل ترکیب بشه در اینصورت هرچقدر بمونه اشکالی نداره

  53. من بیماری روماتیسم مفصلی دارم..خیلی شدیده…چه چیزایی باید مصرف کنم..منظورم از تک داروهای گیاهی..

  54. سلام خانم تیموری عزیز 1️⃣پرهیز از چربی های بد 2️⃣مصرف چربیهای خوب یاچربی های اشباع نشده مونو(یگانه)وپلی(چندگانه)که چربیهای سالم نامیده می شود. 3️⃣مصرف زیره ی سبز،زردچوبه ا 4️⃣انجام ورزشهایی مانند پیاده روی،شنا،باغبانی،نرمش های کششی دربرنامه ی روزانه،حداقل چهار روز درهفته مورد 3️⃣و4️⃣ در روش درمانی کبدچرب باگرید۳نیز،مورداستفاده است حب و شربت هپاتیت،حب کبد،سماق و آش سماق،شربت سکنجبین و حجامت مفید است. ترکیب کاسنی وشاهتره صبح وعصر_سکنجبین عسلی شربت نموده هرشب یه ساعت قبل خواب _حجامت عام دومرحله هرماه یکبار _چای خارمریم روزی یک استکان. _مصرف سماق واش سماق. _شربت مصفای خون دکتر. _مصرف روغن زیتون یاکنجد _مصرف گوشت وفراورده های گوشتی به حداقل برسد. حجم غذاکم شود.ودرصورت امکان ناهار حذف شود. کد99 مجموعه مفید است. عرق مصفای کبد مجموعه استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت