خواص سرکه سیب برای دیابت از نظر متخصصان

بازدید: 120,893 بازدید
خواص سرکه سیب برای دیابت

این سرکه از سیب خالص تولید می‌شود. به این صورت که سیب را خرد کرده و در دبه‌های سر بسته به مدت 6 ماه تا یک سال به صورت ساکن نگه میدارند تا به سرکه تبدیل شود. سرکه سیب پایه ثابت بیش‌تر درمان‌های طب سنتی است و فواید و خواص زیادی دارد.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر، مقاله طرز تهیه سرکه سیب را مطالعه فرمایید.

این سرکه حاوی مواد معدنی زیادی است که علاوه بر خواصی که برای دستگاه‌های تصفیه کننده خون دارد،  یک نوع اسید استیک سالم است و روی کبد و کیسه صفرا تاثیر فعال کننده می‌گذارد.

سرکه سیب دارای پتاسیم، فسفر، کلرور منیزیم، کلرورسدیم، گوگرد و ویتامین های گروه B و ویتامینD است که این مواد باعث طراوت و نشاط سلول‌های بدن می‌شود.

خواص سرکه سیب برای دیابت

تاثیرگذارترین و سالم‌ترین راه برای حفظ ثبات قندخون این ‌است که از کربوهیدرات‌های تصفیه ‌شده و قندها پرهیز کنید؛ اما سرکه می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در کنترل قند خون داشته باشد. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که سرکه سیب، فواید زیادی بر عملکرد درست انسولین و سطح قند خون دارد.

این ماده حساسیت به انسولین را در وعده‌های غذایی پرکربوهیدرات، بین 19 تا 34 درصد بهبود بخشیده و به‌طور چشمگیری سطح قند خون و واکنش به انسولین را کمتر می‌کند.

در مواقعی که 50 گرم نان سفید خورده شود، قند خون را 34 درصد کاهش می‌دهد. خوردن 2 قاشق غذاخوری از آن قبل از خواب می‌تواند قند خون ناشتا را تا 4 درصد کاهش دهد.

با توجه به این نتایج است که محققان می‌گویند، سرکه سیب برای افراد مبتلا به دیابت یا زمینه ‌دیابت مفید است. لازم به ذکر است که اگر از داروهای کاهنده قند خون استفاده می‌کنید، ‌باید درباره مصرف آن با پزشک خود حتما مشورت کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب و دیابت نوع 2

برخی نتایج نشان دهنده این هستند که مصرف یک نوبت سرکه سیب در بیماران دیابتی تیپ 2 تاثیری بر سطح گلوکز و انسولین خون بعد از غذا ندارد؛ ولی مصرف آن قبل از خواب، تأثیر مثبتی بر مقدار قندخون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بر‌جای می‌گذارد.

طریقه مصرف سرکه سیب برای افراد دیابتی

بر اساس تحقیقی که اخیرا در دانشگاه ایالتی آریزونا انجام شد، مصرف سرکه سیب قبل از خواب، تاثیر مثبتی بر مقدار قندخون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارد.

افراد دیابتی باید شروع به مصرف این سرکه کنند و براساس دستورات پزشک خود به مصرف داروهایشان ادامه دهند. افرادی که مستعد دیابت بوده و پیش زمینه خانوادگی دارند، بیش‌ترین سود را از مصرف سرکه می‌برند.

مصرف مقدار کمی از سرکه سیب در رژیم غذایی هیچ ضرری ندارد و بدون کالری است و می‌تواند از بروز دیابت در این افراد جلوگیری کند. تأثیر سرکه‌ سیب بر افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان یک میزان مشخص را برای همه تجویز کرد.

پزشکان روش‌های مختلفی را برای نوشیدن توصیه می‌کنند. این ماده می‌تواند میزان حساسیت به انسولین را افزایش داده و به کاهش میزان گلوکز خون کمک کند. برای درمان دیابت، باید دو بار در روز بعد از وعده‌ غذایی و معمولا بعد از صبحانه و شام بنوشید.

با این حال، مقدار مصرفی آن باتوجه به میزان حساسیت نسبت به انسولین و میزان گلوکز خون در افراد مختلف، متفاوت است. اگر قبل از خوردن غذای سنگین که حاوی کربوهیدرات زیادی است سرکه سیب مصرف کنید، این ماده غذایی می‌تواند سرعت خالی شدن معده را کاهش داده و از افزایش شدید قند خون جلوگیری کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله خواص سرکه سیب برای لاغری را مطالعه فرمایید

تاثیر سرکه سیب در هضم غذا

این سرکه بر هضم مواد چربی، گوشتی و پروتئین اثر خوبی دارد. بهتر است از سرکه فیلتر نشده (نوع ابری) که شما می‌توانید حباب در بطری را ببینید و پر از پروبیوتیک‌ها و دیگر باکتری‌های مفید است استفاده کنید.

این نوع از سرکه سیب می‌تواند از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت و برای برخی افراد، حتی به درمان یبوست کمک کند. شما می‌توانید این نوع سرکه را از محصولات عطاری اینترنتی عطارخونه تهیه کنید. از سایر مواردی که از سرکه سیب به عنوان ماده درمانی استفاده می شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان رفلاکس معده

خلاف باور اکثریت که معتقدند تولید زیاد اسید باعث رفلاکس معده می‌شود، دلیل رفلاکس معده در خیلی از افراد کمبود اسید معده است. این دسته از افراد می‌توانند مصرف روزانه 1 تا 2 قاشق چای‌خوری را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

پیشگیری از سوءهاضمه

اگر هضم غذایی برای شما سخت است می‌توانید 1 قاشق چای‌خوری سرکه را با یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی مخلوط کرده و بعد از حل کردن در آب ولرم و نیم ساعت قبل از خوردن غذا مصرف کنید.

افزایش توان سیستم ایمنی بدن

سرکه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده است. ضد باکتری و ضد قارچ است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری‌زا و ویروس‌ها می‌شود.

تعادل اسید و باز خون

این سرکه مقدار پتاسیم بدن را تنظیم کرده و در‌نتیجه به حفظ تعادل اسیدی و بازی خون کمک می‌کند.

عوارض جانبی و مضرات سرکه سیب

به‌طور معمول مصرف مقادیر کم مشکلی ندارد؛ اما مقادیر زیاد یا مصرف طولانی مدت می‌تواند خطراتی‌ را به‌دنبال داشته‌ باشد‌. مصرف سرکه خالص و مخلوط نشده با آب می‌تواند باعث ساییده شدن مینای دندان و سوختن دهان و گلو شود.
همچنین زنانی که پوکی استخوان دارند، باید این ماده را با احتیاط مصرف کنند. مصرف مرتب آن می‌تواند باعث کاهش تراکم استخوان شود. از آنجا که سرکه سیب می‌تواند باعث تغییر سطح انسولین شود، افراد دیابتی باید برای مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

تداخلات دارویی مصرف سرکه سیب

افرادی که ملین، دیورتیک و داروی بیماری‌های قلبی و دیابت مصرف می‌کنند، باید قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنند. سرکه سیب فواید بسیاری دارد که شما می‌توانید با استفاده از نوع مرغوب و با کیفیت آن از فوایدش بهره‌مند شوید.

اگر قصد درمان دیابت با استفاده از این روش را دارید، بهتر است که حتما با پزشک خود مشورت کرده و طبق دستورات وی از سرکه استفاده کنید.

دسته بندی پیشگیری و درمان تغذیه سالم مجله سلامت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

108 پاسخ به “خواص سرکه سیب برای دیابت از نظر متخصصان”

  1. سلام ۲۶ سالمه چن روزیه قند ناشتام به ۳۰۰ تا ۴۰۰ متغیره و پایین نمیاد انسولین هم میزنم
    چیکار کنم؟

    1. sghl , uvq hnf
      رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده) به بهبود بیماری کمک میکند.
      عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید.
      عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است.
      ژل رویال خالص مورد تایید حکیم دکتر روازاده مفید است.
      از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود.
      چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است.
      حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است.
      ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است.
      عرق تیزن بعد از هر غذا میل شود.
      جوشانده ریشه ریواس مفید است.
      1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید.
      کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است.

  2. ما هم مصرف خرما و شیره رو به فرد دیابتی توصیه نمیکنیم اما قندی که عسل داره با دیگر قندها متفاوته البته نباید میزان ساکارزش از 2.5 تجاوز کنه

    1. ما هم مصرف خرما و شیره رو به فرد دیابتی توصیه نمیکنیم اما قندی که عسل داره با دیگر قندها متفاوته البته نباید میزان ساکارزش از 2.5 تجاوز کنه

  3. درود رعایت اصول تغذیه سالم در بهبود بیماری کمک میکند. عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید. عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است. از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود. چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است. حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است. ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است. جوشانده ریشه ریواس مفید است. 1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید. کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است.

  4. سلام آقای دکتر من قندم ناشتا بین ۱۵۰تا۱۶۰ودوساعت بعدغذا ۲۴۰چه داروی استفاده کنم

    1.  رعایت اصول تغذیه سالم در بهبود بیماری کمک میکند. عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید. عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است. از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود. چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است. حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است. ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است. جوشانده ریشه ریواس مفید است. 1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید. کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است.

  5. ورزش و کاهش وزن اگر می تونید انجام دهید بالاتر از هر قرص و دارویی تاثیر دائمی داره

  6. سلام من خانم 6۲ ساله هستم قند خون بعدز صبحانه ۱۵۵ بود هیج دارویی مصرف نمی کنم می تونم از سرکه سیب استفاده کنم زمانشم بگید باتشکر

  7. سلام دختر ۱۰ساله ای دارم که ۲ماهه به دیابت مبتلا شده آیا با داروهای شما میشه دیابتش درمان بشه و انسولین و قطع کنه لطفا آدرس مطب و شماره تلفن رو هم درج کنین؟

  8. سلام مریم استم ۳۶ دارم ۷سال دیابت دارم قندناشنام ۲۳۰قرص اثرنداشت چندروزه سرک سیب میخورم قند به ۱۷۰ رسید

  9. سلام من ۴۱ سالمه ، قند ناشتام ۴۴۰ بود بعد از مصرف داروهای دیابزید ۶۰ دو بار در روز و زیپمت ۱۰۰۰ دوبار در روز و اصلاح تغذیه قند ناشتا بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ متغیر است سرکه سیب برای کنترل قندم مناسب هست؟

    1. بله مناسب است البته اگر مشکل معده نداشته باشید /درکنار دستورات دیگر

  10. سلام و عرض ادب؛ لطفا سوال خود را در گروه پرسش و پاسخ عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح کنید تا توسط کارشناس عطارخونه به سوال شما پاسخ داده شود. لطفا با وی پی ان روشن این آی دی را در تلگرام سرچ کنید attarkhonegroup یا در ایتا به این آی دی پیام دهید تا لینک گروه ایتا برای شما ارسال شود supsale

  11. سلام من خانم ۶۰ ساله هستم ۶ ماهی میشه تست دادم قندم روزی که تست دادم ۱۳۵ بوده دکتر قرص متفورمین داده روزی یک عدد میخورم و یه مقدار از عرقیات مانند گزنه و تنظیم کننده قند خون هم استفاده میکنم کاملا رژیم غذایم رو هم عوض کردم یغنی هر چیزی که فکر میکنم قند داره مصرف نمکنم الان قند نشتای من ۱۱۶ میباشد امروز متوجه شدم که سرکه سیب هم خوبه چقدر استفاده کنم و کی ممنون جواب بدین

    1. بله مناسب است البته اگر مشکل معده نداشته باشید /درکنار دستورات دیگر

  12. سلام و عرض ادب؛ لطفا سوال خود را در گروه پرسش و پاسخ عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح کنید تا توسط کارشناس عطارخونه به سوال شما پاسخ داده شود. لطفا با وی پی ان روشن این آی دی را در تلگرام سرچ کنید attarkhonegroup یا در ایتا به این آی دی پیام دهید تا لینک گروه ایتا برای شما ارسال شود supsale

  13. سلام من ۴۲ سالمه یکسال دیابت گرفتم قرص مصرف میکردم الان سه ماه از ۳۸۰ ناشتا پایین نمیاد چیزی هم نمیخورم که ضرر داشته باشه انسولین میزنم بازم اثری نداره چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. رعایت اصول تغذیه سالم در بهبود بیماری کمک میکند.
      عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید.
      عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است.
      از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود.
      چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است.
      حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است.
      ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است.
      جوشانده ریشه ریواس مفید است.
      1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید.
      کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است.

  14. سلام دکترجان علی هستم قند ناشتام جدیدا بالا رفته و 140 شده، 110،120 بوده 40 سالمه وزن90 استرس داشتم خداروشکر رفع شد. در دفع ادرار نه ولی موقع تجمع ادرار درد و سوزش غیرقابل تحمل و دفع زیاد دارم. و سر درد دارم مخصوصا بعد غذا.هر وقت ورزش میکنم و تحرک دارم سردرد کم و کم میشه الان 2هفته متدورفین 500 رو نصف میکنم وسط ناهار میخورم میخواستم بپرسم اصلاح تغذیه چطوریه؟ ساعت غذا ، مقدار و … سبزیجات و میوه …. چقدر بخوریم؟ برنج رو خیلی کم کردم نون تقریبا روزی یکی میخورم صبحانه شیر و عسل و گردو گردو و پنیر خوبه؟

    1. رعایت اصول تغذیه سالم در بهبود بیماری کمک میکند.
      عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید.
      عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است.
      از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود.
      چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است.
      حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است.
      ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است.
      جوشانده ریشه ریواس مفید است.
      1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید.
      کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است.

  15. با عرض سلام من قند خونم ناشتا ۱۰۵بود جند روزه شده۱۲۲میخواستم بدونم چه عرق مصرف کنم ۵۳ سالم هست من عسل طبیعی وشیره استفاده میکنم اینها هم قند دارن لازمه قرص تهیه کنم با تشکر

  16. سلام و عرض ادب از عسل با ساکارز پایین استفاده کنید عسل 7ستاره عطارخونه برای شما توصیه میشه

  17. سلام عبدالحسین هستم ۵۳سال قند ناشتا ۱۲۲شده قبلا ۱۰۵بالاتر نرفته میخوام بدونم عرق مصرف کنم به نظر شما عسل طبیعی هم قند داره من عسل وشیره استفاده میکنم باتشکر

    1. عرقه نعناع /عرق گزنه/عرق پونه مناسب است/شیره توت مانعی ندارد/خیر دستورات دیابت اجرا شود

  18. سلام و عرض ادب؛ لطفا سوال خود را در گروه پرسش و پاسخ عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح کنید تا توسط کارشناس طب سنتی عطارخونه به سوال شما پاسخ داده شود. لطفا با وی پی ان روشن این آی دی را در تلگرام سرچ کنید attarkhonegroup یا در ایتا به این آی دی پیام دهید تا لینک گروه ایتا برای شما ارسال شود supsale

  19. سلام علیکم: اسلامی هستم با 65 سال سن حدود ده10 سال است که دیابت نوه2 دارم گاهی کنترل میشد گاهی پائین و گاهی بالا ، تا سه روز پیش چک کردم ناگهان دیدم به 300 رسیده دو روز پیش کنترل کردم ناشتا به ۱۸۰ و دو ساعت بعد به۲۸۰ رسید امروز هم بیدلیل به ۳۲۸ رسیده بود این امر بسیار نگرانم کرده چکنم با سپاس…

    1. رعایت اصول تغذیه سالم در بهبود بیماری کمک میکند.
      عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید.
      عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است.
      از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود.
      چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است.
      حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است.
      ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است.
      جوشانده ریشه ریواس مفید است.
      1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید.
      کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است.

  20. سلام و عرض ادب جناب حسنوایی؛ لطفا سوال خود را در گروه پرسش و پاسخ عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح کنید تا توسط کارشناس طب سنتی عطارخونه به سوال شما پاسخ داده شود

  21. سلام و عرض ادب خانم پناهی؛ لطفا سوال خود را در گروه پرسش و پاسخ عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح کنید تا توسط کارشناس طب سنتی عطارخونه به سوال شما پاسخ داده شود

  22. سلام و عرض ادب؛ لطفا سوال خود را در گروه طب سنتی عطارخونه در تلگرام یا ایتا مطرح نمایید تا کارشناس طب سنتی عطارخونه به شما پاسخ دهد. باتشکر؛

  23. سلام. من قند ناشتا بالای ۲۰۰ هست؛ظهر وشب متفورمین میخورم ۴۵ ساله و وزنم ۸۴ آیا خوردن سرکه سیب برام خوبه؟

    1. بله مناسب است البته اگر مشکل معده نداشته باشید /درکنار دستورات دیگر

  24. سلام . من وزنم۶۷ کیلو هست و برای لاغری بیشتر سرکه سیب رو قبل خواب با اب ولرم و صبح ناشتا استفاده میکنم. ایا تاثیری دارد. البته شام هم نمیخورم و سعی میکنم مصرف کربوهیدراتها رو کم کردم

    1. بله مناسب است البته اگر مشکل معده نداشته باشید /درکنار دستورات دیگر

  25. درود با مدارک به مطب مراجعه کنید عرق بوقناق برای قند و عرق کیالک برای فشار خون مفیده

  26. سلام دیابتی هستم متفورمین روزی 3 تا میخورم یکی دو ساله قند نشتام به 100 یا 110 نمیرسید 3 روزه قبل خواب یک قاشق سرکه سیب میریزم تو یک استکان آب ولرم میخورم و ند ناشتام به 110 رسیده خیلی خوشحالم ولی نمیدونم در دراز مدت استفاده کنم چه صرری داره ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. بله مناسب است البته اگر مشکل معده نداشته باشید /درکنار دستورات دیگر

  27. سلام من ۴۸ساله ام قندم ناشتا ۲۰۰شده قرص فشار خونم استفاده می کنم من چه کار کنم چه دارویی استفاده کنم

    1. رعایت اصول تغذیه سالم در بهبود بیماری کمک میکند.
      عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید.
      عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است.
      از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود.
      چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است.
      حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است.
      ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است.
      جوشانده ریشه ریواس مفید است.
      1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید.
      کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است.

    2. رعایت اصول تغذیه سالم در بهبود بیماری کمک میکند.
      عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید.
      عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است.
      از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود.
      چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است.
      حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است.
      ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است.
      جوشانده ریشه ریواس مفید است.
      1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید.
      کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است..

  28. سلام من نزدیک 51 سال سن دارم تست دادم قند خونم نزدیک 112 الی 114. بود دیابت دارم یا نه چکار باید بکنم وزنم 53 میباشد

    1. رعایت اصول تغذیه سالم در بهبود بیماری کمک میکند.
      عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید.
      عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است.
      از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود.
      چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است.
      حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است.
      ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است.
      جوشانده ریشه ریواس مفید است.
      1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید.
      کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است.

    1. بله مناسب است البته اگر مشکل معده نداشته باشد /درکنار دستورات دیگر

  29. سرکه ی خالی به معدتون اسیب میزنه همراه عسل استفاده کنید اصلاح تغذیه فراموش نشود

    1. بله مناسب است البته اگر مشکل معده نداشته باشید /درکنار دستورات دیگر

      1. سلام من ۲۲سالمه قندناشتام بین ۲۰۰تا۲۵۰ هست بعد از شام و ناهارم ۳۰۰به بالاهه
        سرکه سیب رو باید چطور مصرف کنم
        قبل غذا بخورم یا بعدش یا قبل خواب؟؟؟

  30. سلام اقای دکتر من قند خونم بالا و پایین میکنه و دکتر هم رفتم قرص متفورمین مصرف میکنم ایا سرکه سیب واسه من خوبه

    1. بله مناسب است البته اگر مشکل معده نداشته باشید /درکنار دستورات دیگر

  31. سلام من قند خون ناشتا بین ۱۲۰تا ۱۵۰متغیر بود غرق بوقهای استفاده کردم چند روز اول با همان حجم غذایی که قبلا میخوردم تا ۱۱۰امد پایین ادامه دادم ولی چند روزه دوباره برگشته ۱۴۰ پیشنهادتون برای کنترل قند ناشتایی بنده ممنون میشم بفرمائید

    1. رعایت اصول تغذیه سالم در بهبود بیماری کمک میکند.
      عدس الملک 1قاشق مرباخوری صبح و شب استفاده نمایید.
      عرق مرکب ضددیابت موجود در محصولات حکیم دکتر روازاده مفید است.
      از مصرف برنج و آرد سفید پرهیز شود.
      چوب میانی گردو،ترشی به،برگ فندق،تخم هنظل،دم کرده کلپوره مفید است.
      حب دیابت و جوشانده تخم هندوانه ابوجهل مفید است.
      ترشی به،جوشانده برگ فندق،مریم گلی مفید است.
      جوشانده ریشه ریواس مفید است.
      1ق غ اسپند تفت داده کوبیده با عسل طبیعی مخلوط کرده صبح و عصر نصف قاشق چایخوری بخورید.
      کد169 مجموعه و قطره دیابت مفید است.

  32. سلام. وقتتون بخیر. 42 ساله هستم. ماه 4 بارداری قندم بالاست سرکه سیب برای من مضر نیست ممنونم بابت راهنمایی تون

    1. در طی حاملگی، هورمون ها استفاده از انسولین را برای بدن سخت می کنند و از این رو لوزالمعده باید انسولین بیشتری تولید کند.

      در بیشتر زنان حامله این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند و پانکراس انسولین بیشتری ترشح می کند. ولی در صورتیکه پانکراس نتواند به اندازه لازم انسولین ترشح کند و سطح گلوکز در خون بالا رود دیابت حاملگی رخ می دهد.

      بیشتر زنان مبتلا به دیابت حاملگی بعد از تولد کودک بهبود می یابند. با این حال ابتلا به این بیماری احتمال ابتلا در حاملگی های بعدی و یا در آینده را افزایش می دهد.
       داشتن پیاده روی به طور منظم در کنترل سطح قند خون بسیار مفید خواهد بود. برای جلوگیری از بروز عوراض در تعیین و نوع فعالیت بدنی حتما با پزشکتان مشورت نمایید.
      عرق مرکب دیابت مجموعه مفید است.
      فقط توت و مشتقات توت استفاده شود.

  33. سلام جناب پرتوی عزیز اکر میخاین داروی گیاهی استفاده کنید با ازمایشات و مدارک به مطب مراجعه کنید

  34. سلام من قند دارم قند ناشتا باتوجه به اینکه روزانه دوبارمصرف می کنم ولی گاهی تا۲۰۸ هم بالا میره ولی درطول روز خیلی بالا نیست فشا عصبی زیادی روتحمل می کنم ایا داروها را تغییر بدم ویا از روش طب سنتی استفاده بکنم

  35. سلام و وقت بخیر، جناب دکتر من قندم ناشتا ١٢٠-١۴٠ هست و فقط خرما مصرف میکنم براى صرف چایی ، آیا ضرر نداره خرما و اینکه عرق که معرفى میفرمایید چه هست و براى پاکسازى کبد هم چه عرقى مصرف و اگه هر دو عرق را ،هم براى قند خون هم براى پاکسازى کبد با هم مصرف کنم موردى مداره، سه تا سوال شد ببخشید، ممنون میشم پاسخ و راهنمایی بفرمایید، ارادت

  36. سلام من قند خون ناشتا بین ۱۳۰تا ۱۴۰متغیره سنمم ۴۲ساله به صورت تصادفی قندخون گرفتم معمولا بین ۱۷۰تا ۲۲۵ هست چه از قرص استفاده کنم چه نه روند همینه پیشنهادتون چی هست برای من ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  37. سلام سن من ۶۷ سال هست قند قبل از صبحانه معمولا کمتر از صد هست اما قند دو ساعته حدود ۱۷۰ هست .ایا مصرف دو قاشق سرکه در شب قبل از خواب کافی هست ؟ ممنون از جواب شما!

  38. سلام من فقط شبا دیابتم بلا میره میشه قرص بنی بنگلامین استفاده میکنم میشه بگید دیگه چی استفاده کنم که کنترل بشه

  39. سلام جمال نجمی هستم من قند خون دارم بعضی موقع قندم ت ۳۲۰میره بالا بعضی موقع ۱۰۰یا۹۰ ۱۳۵می اید پاین قرص متفورمین صرف میکنم ایااسترس اثر میکند

  40. سلام خانم اصفهانی عزیز با سرکه ی خالی درمان نمیشه عرق زول و بوقناق طبق دستور و اصلاح تغذیه هم در کنارش داشته باشید

  41. خانم اصفهانی هستم قند خون بالایی دارم گاهی ۴۲۰ وگاهی ۳۱۲و کمتر اتفاق می افتد که به ۲۳۸ هم رسیده باشد من متفورمین ۵۰۰ میخورم بعد از صبحانه وناهار و شب آیا میتونم با سرکه سیب درمانش کنم ؟

  42. سلام آقای محمدی عزیز میتونید ازعرق زول و بوقناق استفاده کنید سرکه سیب به تنهایی بخاطر طبع سردی که داره معده رو اذیت میکنه

  43. شوهرم قندش بالای ۲۰۰قرص متفورمین استفاده میکنه ازسرکه سیب قبل غذاموردی نداره تاثیرش چطوره

  44. سلام من ۵۳ سالم هست و قرص استفاده میکنم میخواستم بدونم که چه وقت سرکه سیب استفاده کنم ممنون .

  45. سلام من قند بدون صبحانه ۱۴۰ و بعد صبحانه بین ۱۶۰ یا ۱۷۰ است قرص مصرف نمی کنم چه مقدار سرکه سیب بخورم ممنون از راهنمایی شما

  46. من بتازگی از سرکه سیب استفاده میکنم فعلا از ان فایدهای موثری دیدم ایا مصرف روزی سه بار ضرری داره راهنماییم کنید با تشکر از برنامه شما .

  47. سلام منم دیابت دارم انسولین میزنم اصلا قند ناشتام کنترل نیست دوروزه سرکه سیب می خورم یعنی اسری داره

  48. سلام خوب هستین اقای دکتر من مصرف سرکه سیب دارم خیلی برای کنترل دیابتم کمک میکنه واقعا ی چیز بی نظیریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button